رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الرابع والاربعون 44 بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الرابع والاربعون 44 بقلم الاء الرحمن


44

في الصباح 


كان الكل بيفطر بصمت عام على الجميع كل واحد كان في حتة تانية خاالص 


رن جرس الباب ودخل داني 


سامي بابتسامة :اهلا يا ابني اتفضل قول بسم الله معانا 


نور بصت لادهم الي كان سااكت ببرود مش طبيعي 


نور قربت منه :هو في ايه 


ادهم بصلها بطرف عينه وهو بياكل :اايييه عمك وجاي يتعرف على عيلته ولا ايه 


نور اتصدمت انه عارف وبصت لداني 


مروى كانت في حالة صدمة ومواجهة مش عارفة تعمل ايه 


داني قرب منها قدام الجميع :عايز اعرف دلوقت ازاي يعني انا ابقى عم نور وبصراخ ازااااااي 


مروى لسانها اتشل من اثر الصدمة وما عرفتش تقول ايه ودموعها بس بتنزل 


ad


داني بغضب :اتكلمي ما تسكتيش


مالك بغضب :ما تلم نفسك يله انت بتصرخ على مين 


نور قامت بسرعة لداني وحاولت تشده :داني لو سمحت مش وقته 


داني بصلها بدموع وقعد قدامها على نظر الجميع :سامحيني يا نور سامحيني قلبي مش في أيدي 


ادهم خبط الطاولة بغضب :ما خلصنا من ام الحوار ده ولا ايه ولا ده اسمه العشق الممنوع ولا ايه 


داني بصله بحقد وكره وغضب :انت وسخ وسخ قووي وحقير وندل وكل عبر العالم فيك ونور ما تستاهلش تفضل ثانية على ذمة واحد زيك 


سامي بغضب :ما تتلموا كلكوا هو في ايه وبص لداني لو سمحت الي يدخل البيت ده يحترم صحابه 


داني بسخرية بص لمروى :ومش يمكن اكون انا من صحابه كمان ولا ايه ما تقولي يا ماما 


سامي بص لمروى :ماما مين 


مروى حطت ايديها على ودانها :بس بس بس 


داني بغضب اكبر :لا ما بسش اتكلمي قولي ازاي انا ابقى عم نور 


مروى بصتلهم ودموعها بتنزل 


سامي بعدم فهم :ايه الي بيقوله ده ازاي ما تنطقي 






مروى بصتله بغضب ودموع :ازااي ايه زي ما خطفت مني مالك وخفيته انا خطفت داني واخفيته 


ad

داني لما ولدته ما كانش ميت وبصت لداني ايوه ايوه يا داني ده يبقى ابوك مش رامي انا سجلتك بأسم رامي على شان ابعد سامي عن طريقي ولو في يوم عرف بوجودك ما ياخدكيش 


سامي قرب منها بغضب والكل في حالة ذهول :ايه الي انتي بتهببيه ده 


مروى زقته بغضب :انت انت الي وصلتنا لكده انت الي اجبرتني على كده خيرتني بوقتها يا اتجوزك يا ابني يموت 


مالك قرب منهم وبصلهم بكره :يعني انتوا الاتنين فيكم كمية انانية مش طبيعية الاول يخطفني وانتي تخطفي اخويا وتبعدونا عن بعض وكل واحد فاكر نفسه معاه لعبة يقدر يتحكم فيها ويفهمها كل الي عايزه هااه ليه ليه عملتوا كده 


مروى قربت منه ومسكت ايده وهي مقهورة :ابووكم اذاني اذاني جدا وما كنتش قادرة اتقبل فكرة جوازي منه وخدك وسفرك وفهمني انك مت 


وراحت لداني ودموعها بتجري 


وانت انا ما قصرتش معاك عملتلك كل حاجة ممكن تتعمل حميتك من ضلمه وجبروته 


داني بوجع :على شان كده اتجوزتيه بعد السنين دي كلها ومنعتيني منك 


مروى بصت لسامي بكره :لاني كنت عايز انتقم منه عايز أءذيه بعد كل الي عمله فيا انا كرهته كرهته قوي 


سامي قرب منها ومسك دراعها بغضب : الي اتقال ده صحيح الي واقف ده ابني انا ابني انا يا مروى 


مروى بقهر :ومستغرب اوي كده ليه وبصراخ انت عملت فيا كده واكتر دمرت حياتي وشبابي وخدت ابني مني وسفرته وحرمته مني ومنك على الاقل انا خدت بالي من داني كويس اوي لكن انت ايه هاه انت سفرت مالك وحرمته منك ومني 


مالك بغضب :انتوا ساومتوا نفسكوا على حسابي انا واخويا وبص لسامي انا مش هلوم عليها هي لأ لانها ضلع قاصر لا حول لها ولا قوة كبيرها تصرخ لكن انت انت الي دمرتنا 


ad


سامي بغضب :دمرتكوا لاني حبيتها وبص لمروى حبيتك حبيتك اكتر من اي حاجة في حياتي مراتي ماتت بحسرتها بسبب بعدي عنها 


انا عملت كل حاجة تخليكي تسامحيني يا مروى لكن انتي انتي الي جبروت انا انا انا مجنون فيكي كنت هعمل اي حاجة على شان اضغط عليكي واخليكي ليا 


كامل بص لنبيل :شايف الي بيحصل 


نبيل بسخرية :ابوك ده مدورها لا ومستغرب احنا طالعين كده ليه 


ادهم قرب من جده :اهدا يا جدي اهدا صحتك 


داني بص لمروى :انا من هنا ورايح مليش ام ومش عايز حد في حياتي مش عايز حد 


نور مسكت ايده بدموع :ارجوك يا داني ارجوك اديها فرصة تبرر هي كانت خايفة عليك ارجوك 


داني بص لنور ودموعه بتنزل وسكت 


ادهم قرب منها وشدها عليه بغضب :تبعدي عنه خالص فاهمه 


مالك قرب من داني بوجع :تعرف اول مرة شفتك فيها بفرح نور حسيت بحاجة مش عارف اوصفها حسيت انك مني وقولت ده لمراتي ما كنتش اعرف انه ليا توائم 


داني بصلهم بكره :وانسى اصلا لو ليك توائم انا همشي همشي ومش راجع 


نور جت تروحله 


ادهم مسك دراعها بغضب وهو بيجز على سنانه  :ما تختبريش صبري  


نور بدموع :داني ارجوك ارجوك ما تمشيش 


ad


ادهم بغضب :ما تخرسي بقى 


نور بغضب وصراخ نزعت نفسها منه :مش هخرس مش هخرس يا ادهم ابعد عني 


ادهم كان هيضربها بالألم 


داني مسك ايده بغضب وتلاقت عينهم الي الجحيم محتويهم : زمان كنت بدافع عنها وهي ما تقربليش حاجة فما بالك دلوقت وانا عمها وزق ادهم عنها اقسم بالله لو رفعت ايدك عليها تاني لاكون انا الي متصدرلك مش حد غيري 


مروى وقعت من طولها وغابت عن الوعي 


سامي بخوف :مروى مروى ابوس ايدك ما تسيبينيش مروى 


مالك :كلموا الاسعاف 


ادم كان هيكلمهم 


داني بلهفة حملها :مش هستنى الاسعاف هاخدها انا 


داني ركبها بعربيته والكل حصله 


.....................................................


عند مازن 


فاق الصبح وسيرين على صدره باسها على دماغها واتسحب من جنبها شوية شوية 


خد شاور وخرج كانت فاقت 


مازن غمزها :باين الشوق كان متبادل منا كنت بفيدك يا بت انتي الي كنتي بتخشبي 


سيرين بغيظ مسكت وسادة من جنبها ورمتها عليه :يا بارد يا رزل 


ad


مازن قرب منها واعتلاها وثبت ايديها :انتي قد الي بتعمليه ده 


سيرين رفعت حاجبها :قده جدا 


مازن :قضت على نفسها مراكش 


....................................................






في المشفى 


سامي كان واقف على نار 


والكل بيبص على بعضه ومش عارفين هيحصل ايه 


داني وادهم بيتبادلوا نظرات نارية 


ونور وندى ومنال بيعيطوا عليها 


خرج الدكتور 


سامي جري عليه بلهفة 


طمني ارجوك طمني انا قلبي هيقف 


الدكتور بأسف :مدام مروى حصلها فشل كلوي وبقت ساعاتها معدودة 


سامي بغضب عارم :يعني ايه تقصد ايه تقصد انها بعد التعب ده كله ممكن انها تروح مني ده انا اقسم بالله ادفنك وقتي 


مالك :استنى يا بابا 


مالك بص للدكتور :عايزين الحل بسرعة 


الدكتور :حد يتبرعلها بكليته وتكون سليمة ومعندوش امراض 


سامي :خذ مني اي حاجة اي حاجة يخليها عايشة وانا جاهز


الدكتور بأسف :للاسف عمرك ما يسمحش 


ad


نور بدموع :انا هتبرعلها بكليتي 


ادهم بصلها بغضب :تتبرعي لمين انتي ناسية انك حامل ولا ايه 


نور بغضب :هنزله 


ادهم وهو بيجز على سنانه :المكان الي احنا فيه ما يسمحش اني اتعصب على ام الي جابوكي دلوقت تخرسي وما اسمحش حسك 


داني بص للجميع :انا هتبرع لماما 


سامي قرب منه :لازم لازم تعملوا كده انت او مالك لاتنين هتروحوا تحللوا والانسب هو الي هيتبرع لأمه امكم اسنحملت كتير قوي مني ولو كان حد لازم يموت هو انا مش هي 


نبيل حط ايده على كتفه : بعيد الشر عنك يا والدي ان شاء الله هتخف وتقوم 


فعلا مالك وداني راحوا يحللوا 


ومالك ما كانش ينفع يتبرع لانه عنده الضغط واطي جدا ودمه منخفض


الدكتور رجعلهم :احنا هناخد كل تحاليل داني وعرضها على المختص 


نور قربت من داني بدموع :انت كويس 


داني :كويس ما تقلقيش 


ادهم قرب منهم وهو بيحاول يكتم غضبه على قد ما يقدر :يالله يا نور هنمشي ملوش لزوم وجودنا دلوقت 


نور بصتله بكره :مش همشي قبل ما تخف خالتوا 


ad

ادهم شدها من دراعها وسط نظرات الجميع 


ادم قرب من ندى :كنتي عايزاني اعاملك زي ادهم عايزه تتجري كده 


ندى بصتله من فوق لتحت بقرف وسكتت 


ادم :عشر دقايق وهنمشي 


منال قربت من نبيل :عاجبك الي بيعمله ادهم في نور انت هتفضل ساكتله كده لامتى 


نبيل :وهو ده حد يقدرله 


منال :نفس العجز الي كنت تقوله ايام والدك وجبروت فريدة انت انت ما تغيرتش يا نبيل بنتك بتتسحل قدامك وانت ولا انت هنا 


نبيل بغضب مكتوم :وقته ده وقته 


الكل روح وفضل سامي وداني ومالك 


..........................................


عند ادهم 


ركب نور بالعربية غصب عنها 


نور بصراخ :كفاية كفاية كفاية خلاص انا قرفت منك ما بقيتش طايقة صورتك سيبني يا اخي 


ادهم فضل يبصلها ببرود 







نور :انا بكلمك مش بكلم الحيطان جتك القرف قرفتني انا مش فاهمة مش فاهمة عقلي كان فين لما اتنيلت واتضربت على دماغي واديتك حبل المشنقة الي تخنقني فيه وبتهديد لكن اقسملك يا ادهم اقسملك لاخلعك واخليك عبرة لمن اعتبر 


ادهم بلحظة مسك وشها بأيد وحدة وشد عليه واتكلم بهمس يخوف وهو بيبص في عينيها : في الوقت الي هتعمليها والله لتكوني بقبرك يا نور بقبرك هتقولي مجنون مقرف متملك قولي كل الي عايزاه لكن الي فيه العبر بيحبك بيحبك ومش قادر اتخيل حياتي بدونك حتى لما شفتك بسريري مع غيري وحتى لو كنتي مضلومة اي حد مكاني كان هيقتلك يطلقك لكن انا ما قدرتش ما قدرتش اسيبك لغيري 


ad

وبص لعينيها برجاء انا بحبك بحبك يا نور بعشقك حبي ليكي تعدى اي حب عرفتيه لو دورتي العالم كله مش هتلاقي حد يحبك قدي يا نور حاولي تفهميني وتستوعبي حبي ده وداريني على قد ما تقدري لحد ما نفهم بعض كويس لاني اسيبك دي مستحيلة مستحيلة يا نور 


ادهم بعد عنها وهو بيتنفس جامد ونور التزمت الصمت وبصت للشباك ببرود وفي دماغها ميت حاجة وحاجة 


................................ ......................


في القصر 


ادهم وادم عدوا على والدتهم واطمنوا عليها ووصوا الممرضة انها ما تسيبهاش خالص 


ادهم كان هيطلع لاوضته وصلته مكالمة مسجلة بين داني وفريدة بتأكد انه فريدة هي السبب في كل الي حصل بين ادهم ونور 


داني بعتله رسالة (كل الي حصل كان بتخطيط من الوالدة وعشان ما تكذبنيش انا بعتلك المكالمة متسجلة ونور انا ما لمستهاش خالص ولا حيت جنبها لو سامحتك ربنا يهنيكم ولو ما سامحتكيش يبقى ربنا بيحبها انه هيخلصها من واحد وسخ زيك وعلى فكرة الڤويس زي ما اتبعت ليك اتبعت ليها سلام يا حلو )


ادهم بصدمة :ماما مستحيل ازاي 


ادهم شد عالفون بغضب وكان هينزل لوالدته 


ادم بصدمة :هو الي انا سمعته ده صح ولا غلط ازاي امي تعمل كده هو في حقد كده 


ادهم طلع لنور بسرعة وفتح الباب 


نور بصتله بسخرية :بقى كل الي حصل يكون بتخطيط الست الوالدة 


ادهم :نور انا معرفش انا عرفت دلوقت لكن اقسم بالله لاجيب حقي وحقك وحق كل لحظة صعبة عدت علينا 


نور قربت منه وبصت جوى عينيه :هسامحك لكن بشرط 


ادهم :جاهز لاي حاجة 


نور : تكتب شركة العمري بأسمي انا زي ما كنت عايزني اعملك بالزبط  


        يتبع


      الفصل الخامس والاربعون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×