رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل السادس عشر 16 بقلم الاء الرحمن
16
نور قفلت معاها ودخلت الشركة
وراحت على طول لمكتب مازن ودخلته من غير ما تخبط
مازن باستغراب وغضب مكتوم : هي وكاله من غير بواب مش تخبطي
نور بصتله بغموض :الا يا اخي يعني تبان محترم قوي وانت يمكن الوسخ انظف منك
مازن بغضب :احترمي نفسك انا مش هرد عليكي على شان ادهم في ايه ما تتكلمي
نور بغضب :سيرين حامل
مازن اتجنن من سيرين ازاي تتكلم وقعد ببرود :تروح تشوف غلطت مع مين وانا مالي
نور قربت منه بغضب :اقسم بالعلي العظيم معاك يومين لو ما رحت طلبتها رسمي لاخليها تعمل فحص DNA للي ببطنها وتثبت انك ابوه وترفع عليك قضية شرف وشوف بقى شرف وعذرية واغتصاب وحاجات زي دي تاخد عليها بالراحة عشرين سنة سجن
مازن بغضب : انا ما اتجوزش وحده غلطت معاها الرخيص هيفضل رخيص
ad
والي سلمتني نفسها من غير جواز هثق فيها في بيتي ازاي بعد الجواز
نور رفعت ايدها هتضربه :اخرس يا حيوان
لكن دخل ادهم ومازن ماسك ايدها بغضب
ادهم بجنان :ايه الي بيحصل ده وايه الي سمعته ده
نور نزعت ايدها منه بغضب
ادهم قرب من مازن وحك دقنه : بترفع أيدك على مراتي
مازن بغضب :والله لما تعرف تأدبها تعال تكلم وفهمها ما تتدخلش بلي ملهاش فيه
ادهم مسكه من قميصه بغضب :وديني وما اعبد لو عرفت انه سيرين بجد حامل لادفنك انت وهي مع بعض
ولسانك لو غلطت في نور تاني هقطعهولك
مازن زقه عنه بغضب :والله زفته حامل مش حامل مليش فيه تروح تشوف غلطت مع مين وتصلح غلطها مش تيجي تلزقه فيا
ادهم ضربه بوكس والبوكس حصله الاول والتاني والاتنين بيضربوا بعض
نور حاولت تبعدهم عن بعض ما قدرتش
خرجت كانت ادم وصل
نور بلهفة :ادم الحق مازن وادهم بيتخانقوا
ادم :بتقولي ايه
وجري على اوضة مازن وشافهم لتنين بيقطعوا بعض
ad
وبالعافية بعدهم عن بعض
ادم :في ايه انتوا اتجننتوا حصل ايه
ادهم وهو بيتنفس جامد : اقسملك لانهيك يا مازن هنهيك واعتبر الشراكة ما بينا خلصت كده
مازن بغضب :لا مهو مش بكيفك انا ليا زيك بالزبط هنا وداخل بأسهم مش بتتصدق عليا انت
ادهم بصله بغضب وشد نور من ايدها وراح مكتبه
نور :اهدأ يا ادهم ارجوك
ادهم زقها جوا وقفل الباب
ادهم بغضب :سيرين بجد حامل
نور قربت منه :اهدا يا ادهم مش كده دي عيلة وغلطت
ادهم بصراخ :غلطت ايه دي سمعت عيلة دي والوسخ ده انا عارفة ما بيتجوزش بنت غلط معاها يعني فضيحة مع مرتبة الشرف
نور حاولت تهدا :ادهم افهمني لو فضلنا نصرخ ونتعصب للصبح مش هيتحل الموضوع لازم نحكم عقلنا
وقربت منه وعينها في عينيه ولعبت في دقنه
اهدا يا ادهم ارجوك هي عيلة لسه
ادهم زقها للحيطة وخد شفايفها بقبلة خرج فيها كل الغضب الي جواه
نور حاولت تبعده ما قدرتش
ادهم سند جبينه على جبينها وهو بيتنفس جامد وبص في عنيها : بحبك
نور حضنته ودماغها على صدره وبتفكر بعشقه ده ازاي بنظرة منها بتقدر تهديه معقول بيحبها للدرجة دي
ad
خرجهم من اللحظات دي تخبيط ادم على الباب
ادهم كان هيفتح
نور مسكت ايده برجاء :محدش يعرف بلي حصل ارجوك على ما نعرف هنعمل ايه
ادهم حاول يهدا وفتح الباب لادم
ادم :ما تفهموني في ايه مازن متجنن وانت كمان
ادهم :ضيع عليا صفقة كبير بمبلغ كبير جدا بسبب غباءه
ادم بعدم تصديق :عيل بريالة عشان اصدق انا الكلام ده
من امتى انت ومازن في بينكم الحوارات دي
ادهم اتنفس بغضب :ده الي حصل
هنا خبط الباب ودخلت السكرتيرة :استاذ ادهم في وحدة بره عايزاك بتقول انها قريبتك
ادهم بغضب :سيرين دخليها
هنا دخلت بنت ايه من الجمال لابسة قصير قوي وشعرها طويل جدا وجريت على ادهم وحضنته :ادهم حبيبي ازيك
نور رفعت حاجبها وكتفت ايديها وهي بتبصلهم ببرود
ادهم بعدها عنه بابتسامة :ازيك يا حبيبتي عاملة ايه
سلمى بفرحة :انا كويسة انت واحشني جدا عامل ايه
ad
ادهم :زي ما انتي شايفة بنشتغل امال فين خالتي مجتش معاكي
سلمى :لا جت وراحت لخالتوا فريدة وانا جيت لهنا انت واحشني
ادم بهزار :هو انا مش واحشك ولا ايه
سلمى :واحشني يا ادم جدا
ادم :والله زمان يا سلمى
نور بتجاهل وغضب داخلي مش عارفة سببه : انا هروح دلوقت يا ادهم اتأخرت على الشركة
ادهم مسك ايدها الي نزعتها منه بسرعة وهو استغرب :في ايه
نور بغضب :مفيش
سلمى رفعت حاجبها :مين الحلوة يا ادهم
ادهم :دي نور خطيبتي
نور بصت لسلمى الي بان عليها الصدمة وانها ادايقت من الكلام
سلمى :اها اهلا
نور همست لادهم :انا هروح الشركة وانت ما تتصرفش مع سيرين من غير عقل وهعدي عليكم على القصر بعد ما اخلص كم حاجة في الشركة
وبصت لسلمى المتغاضة من كلامهم مع بعض ورجعت لادهم ااه وكمل احضان مع اللعبة دي اوك
وسابته ومشيت
وادهم مصدوم معقول نور بتغير وابتسم وبص لسلمى :ده انتي جيتيلي نجدة من السماء
.................................................................
ad
عند سيرين
بعتلها مازن مسج :لاقيني في البيت المساء
مازن كان متجنن منها وقرفان واتجنن بزيادة لما ادهم عرف هيخسر صديق عمره على شان سيرين
سيرين شافت المسج وخافت جدا ضربت على نور
نور كانت لسه بالعربية :الوو
سيرين :الحقيني يا نور عايزني اروحله الشقة
نور ضربت بريك جامد :اوعي تتحركي من القصر فاهمة ده عايزك اكيد على شان يسقطك ويرميكي بعدين الي ببطنك ده دليل عليه
سيرين بدموع وقهر :ليه ليه بيعمل كده يا نور انا بحبه بحبه
نور بغضب من ضعفها :ايه الضعف الي انتي فيه ده هااه الي مش عايزني مش عايزه انا كمان فاهمه
قصر الكلام اوعي تتحركي من باب القصر فاهمه لاني اقسم بالله لو عرفت انك خرجتي يا سيرين مش هسأل فيكي وساعتها الي يعرف يعرف هاه
سيرين بدموع :ابوس ايدك تعالي هنا انا خايفة
نور اتنهدت :حاضر يا سيرين حاضر هروح الشركة امضي كم حاجة واجيلك
سيرين :ارجوكي ما تتأخريش يا نور
نور بتأفف :حاضر سلام
عند مازن فضل يبعت لسيرين رسائل وما ردتش ضربلها مرة واتنين اغلقت تلفونها وهي بتعيط
مازن ضرب فونه بالارض بغضب :بتتحديني يا وسخة بتتحديني
ad
...............................
عند نور راحت شركتها
مفيش شوية دخل عليها داني وكان باين انه عصبي شوية
نور:في ايه يا داني عصبي ليه النهاردة لو مدايق احكيلي
داني بغضب مكتوم :مش شايفة انك بقيتي تهتمي بلي اسمه ده ادهم كتير قوي وسايباله الشركة يتحكم في كل حاجة فيها
نور :ما توضح كلامك يا داني شركة ايه الي بيتحكم فيها وماله ومالنا
داني بغضب :يعني يا نور ادهم بعت خد التصاميم المدمجة بتاعتنا وفصلها على مزاجه وبيتحكم في كل حاجة في فيكي وقرب منها وعينيه في عينيها اوعي تكوني حبيتيه
نور بعدته عنها وقعدت ببرود واتكلمت بسخرية :وانت مالك
داني رفع حاجبه :يعني
نور بغضب :وانت مالك حبيته كرهته عشقته سلمته الشركة وانت مالك
داني انت اخويا فاهم اخويا وقولتلك قبل كده انسى العبط الي في دماغك ده
داني اتنفس بغضب :اقسملك يا نور هنساه حاضر وسابها ومشي
نور اتنهدت :يا رب
....................................................
عند سامي
كان ماسك صورة مروى وشارد فيها
يااه يا مروى فيها ايه لو اتجوزنا وعيشتك في جنتي بدل كل الجفا والبعد والكره ده
ad
تعرفي انتي الست الوحيدة الي امتلكتها لكن كانت بعيدة عني بعد السما عني كل الستات كانت بتتمنى نظرة مني وانتي عشقتك وبرضه ما حبتينيش
كنت بحس برجولتي بتتكسر مع كل رفض رفضتيني ياه
لما خدتك غصب عنك في اليوم اياه اقسملك اني ما كسرتكيش انتي كسرت نفسي
مع كل رفض واجهته معاكي
ياااه يا مروى لو يرجع الزمن كنت عمري ما اعمل معاكي الي عملته زكان وكنت فضلت مستنيكي على امل في يوم تبقي ليا زي ما عمل ادهم دلوقت مع حفيدتي
مسك تلفونه وضرب على مالك
مالك :الوو
سامي بحنية :ازيك يا بني عامل ايه
مالك :كويس يا بابا انت عامل ايه ازاي صحتك
سامي :الحمد لله واحشني
مالك بسخرية:ده بجد لا يا راجل هصدق اني واحشك
سامي بغضب :ما تتكلم باحترام يا ولد
مالك ببرود :والله ده الي عندي عايزني اعاملك ازاي وانت مراقبني في كل حركة وكأني عيل صغير مش راجل عنده 35
ومانعني انزل بلدي
سامي :انا بعمل كده لمصلحتك
مالك بغضب :انت هتجنني مصلحة ايه دي الي هتكون في بعدي عن عيلتي
ad
سامي اتنهد :عايز ايه دلوقت
مالك :عايز انزل مصر
سامي :حاضر يا مالك حاضر هتنزل بأقرب وقت
مالك :امتى
سامي :اسبوع كده وهتكون هنا
سامي قفل مع ابنه وشرد هيعمل ايه دلوقت
ضرب على ادهم
ادهم حاول يبان طبيعي :اهلا يا جدي
سامي :عمك مالك عايز ينزل البلد
ادهم :طيب
سامي :انت مجنون هينزل ازاي ومروى
ادهم افتكر انه قال لنور عن عمه مالك ولعن غباءه وعرف انه نور جرجرته بأنوثتها واتجنن
سامي :رحت فين يا ادهم
ادهم اتنهد :مروى عرفت انه ابنها عايش يا جدي
سامي بغضب :ازاي
ادهم بغضب مكتوم :من يومين كده غلطت بالكلام قدام نور وجبت سيرة عمي مالك وعرفت انه لينا عم اسمه مالك مسافر واكيد ربطت الاحداث وقالت لخالتها انا اسف يا جدي
سامي بغضب :غبي يا ادهم انت غبي وقفل السكة في وشه
ad
ادهم شد على ايده بغضب :بتستغفليني يا نور باين كده لسه ما تعرفيش مين ادهم العمري
هه
................................................
عند فريدة
كارما :ازيك يا فريدة عاملة ايه
فريدة بغيظ :هتجنن يا كارما هتجنن رجعت منال وبناتها وهياخدوا ولادي مني
كارما بغضب :ولاد مين انتي بتقولي ايه
فريدة :ادهم وادم خطبوا بناتها
كارما بغضب :انتي اتجننتي وبنتي سلمى انتي عارفة انها بتحب ادهم
فريدة :اعمل ايه يا كارما حكم القوي
كارما :وانا لا يمكن اكسر قلب ابني فاهمة
فريدة :اعمل ايه انا نفسي يبعد عنها يعني بعدت امهم بالعافية عن القصر زمان دلوقت هيجولي لاتنين هنا
كارما باستغراب :لكن انتي مش مستغربة انه منال ما قالتش عن الي حصل لزمان
فريدة بسخرية :لو كانت منال هبلة فعندها بنت قوية جدا ومش بتسمح لحد يجي ناحية عيلتها ومش عارف اعمل معاها ايه نفسي اكسر غرورها يا كارما
كارما :مين فيهم
فريدة :نور خطيبة ادهم قوية بشكل تخافي منه
ad
كارما بلؤم :مش عليا وحياتك لخليها بنفسي تبعد عنه
فريدة بسخرية :تبعد عن مين يا حبيبتي هي اصلا مش طايقاه على شان تبعد عنه ده ادهم الي هيموت عليها وهي ولا معبراه
احنا عايزين ادهم الي يبعد عنها
كارما بحقد :ما تقلقيش هتتحل اوعدك هتتحل قبل ما اسافر
..................................
عند ادهم
روح مع سلمى القصر وكانت خالته سلم عليها وطلع اوضته
جت نور
فريدة قربت من كارما :دي نور خطيبة ادهم
كارما بغيظ :حلوة الزفتة كلت عقله
سلمى طلعت اوضة ادهم من غير ما حد ياخد باله
نور :مساء الخير
سامي :اهلا يا حبيبتي عاملة ايه
نور :اهلا يا جدي
كامل :ادهم لسه طالع اوضته لو عايزاه
نور :لا انا جايه لسيرين هشوفها واروح على طول عن اذنكم
نور طلعت وطنشت فريدة والي معاها
ad
نور وصلت لاخر السلم ولسه هتروح اوضة سيرين شافت سلمى حاضنه ادهم
نور قربت منهم بسخرية :طب اقفلوا الباب طيب
وسابتهم ومشيت وهي متجننه راحت لسيريت
ادهم بعد سلمى عنه :خلاص يا سلمى حصل خير ما تقلقيش
سلمى :شكرا يا ادهم شكرا
ادهم حصل نور على اوضة سيرين
ودخل من غير ما يخبط وقفل الباب
سيرين اتمسكت بنور جامد
ادهم بصلها بغضب :افضل ساعة من شوية اخبط عليكي ما تفتحيش ان ما ربيتك يا وسخة مبقاش ادهم العمري
نور بغضب :وانت مالك بيها كنت وصي عليها دي حيالله بنت عمك وملكيش كلمة عليها فاهم اطلع بره الاوضة
ادهم شد نور من شعره :بتقولي ايه سمعيني كده
سيرين بدموع :سيبها ارجوك انا اسفة اسفة
ادهم شد على نور بزيادة : اتعدلي هااه وزقها على السرير
نور بغضب :انت يا حيوان ازاي تمسكني كده
ادهم قرب منها بتحذير :تخرسي لاني مش طايق اسمع منك كلمة فاهمة
وبص لسيرين بغضب وانتي يا وسخة حليها لو قدرتي تحليها ما لقتيش غير مازن ههههههه مازن ما بيتجوزش يا بنت عمي
ad
مازن مستحيل يبص لوحده غلط معاها وريني بقى هتطلعي من المصيبة دي ازاي انتي والي في بطنك
نور بغضب :مالكيش دعوة يا ادهم ويا ريت تطلع بره وانا هتصرف
ادهم بصلها بغضب :ما تخلينيش ادخلك اوضتي وما اخرجيش منها غير وانتي حامل زيك زي اختك
تخرسي وما اسمعش صوتك
نور اتجننت ليه تبدل كده : انت اتجننت عيب عليك ايه الي بتقوله ده احترم نفسك
سيرين انهارت من العياط :كفاية ارجوكم كفاية انا تعبت
نور بصت لادهم بغضب وجريت على سيرين :اهدي يا حبيبتي
وبصت لادهم :ارجوك اخرج مش عايزين فضايح
ادهم بغضب مكتوم :هخرج لكن عشر دقايق الاقيكي عندي عايزك
وسابهم وهو متجنن من نور ازاي تستغفله كده
نور :اهدي يا سيرين كل حاجة هتتحل صدقيني
سيرين بخوف :بيضربلي يا نور بيضربلي
نور فتحت الموبايل
مازن بصراخ:ما جيتيش الشقة ليه
نور :وتيجي ليه عايز تسقطها
مازن بغضب :والله توقعت انك السبب سيرين فين
ad
نور :عايزها ليه
مازن بغضب :نور اشتري سترت اختك فاهمة الولد لازم ينزل
نور :ده لما تطول حلمة ودنك فاهم معاك يومين ما جيتش طلبتها اقسملك بالله عليا وعلى اعدائي
مازن اتنفس بغضب :عايزه الجواز يا سيري هتطوليه لكن اقسملك بالله لتعيشي زيك زي الخدامة هنا
...........................................
نور نيمت سيرين
وكانت هتنزل وتطنش ادهم لكن سمعت صوت سلمى في اوضته
فتحت الباب بسرعة
كان ادهم بيتكلم معاها وهيا بتضحك
نور دخلت الاوضة ببرود :عايز ايه
ادهم :سلمى اخرجي دلوقت وابقى اشوفك بكره اوك
سلمى باست ادهم على خده ومشيت بدلع تحت نظرات نور 🥴
ادهم وايديه في جيبه :ليه سألتيني لو جدي خلف من تاني
نور بتوتر ظهر عليها :مفيش عادي يعني سؤال عابر
ادهم قرب منها ومسك شعرها
نور :اه بتعمل ايه يا مجنون
ad
ادهم بغضب :للدرجادي حقيرة بتستغلي عشقي ليكي وتوقعيني للدرجه دي انا مفرقش معاكي ايه الانانية دي
نور نزعت نفسها منه :ايه الي بتقوله ده انت اتجننت انا سألت سؤال عادي
ادهم كان بيقرب عليها بغضب :خالتك عرفت ولا لسه
نور :هااه
ادهم بغضب :اتكلمي
نور زقته بغضب:انت مجنون بتصرخ كده ليه وع عرف عرفت عن ايه
ادهم ثنى دراعها ورى ظهرها :اتكلمي خالتك عرفة عن مالك
نور :بتوجعني سيب ايدي
ادهم ساب ايدها وهو متجنن
نور قربت منه وحاولت تهدا وتفهمه على شان يساعدها :ادهم ده حقها خالتوا اتحرمت من ابنها من زمان قوي طبيعي انها تدور عليه
ادهم بصراخ :يبقى تستغلي عشقي ليكي ولحظة حلوة بينا وتخليني اتكلم هاه
نور قربت منه :مش كده صدقني
ادهم تاه بعينيها ولعن ضعفه قدامها وخبط ايده في الحيطة
نور بلهفة :ادهم اهدا ارجوك اهدا كل حاجة هتبقى كويسة
ادهم بغضب من نفسه :حبك لعنة يا نور بدعي ربنا دلوقت انك تطلعي من قلبي ودماغي
نور بألم داخلي:ياه للدرجة دي
ادهم بغضب :بقيت بكره نفسي بسببك بكره ضعفي قدامك بكره قلبي الي بينبض باسمك بقيت بكرهني
نور بصراخ ودموع :وانا بقيت بحبك بحبك يا ادهم