رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الثاني 2 بقلم الاء الرحمن
2
هنا دخلت مقدمة الحفل واعلنت عن دخول صاحب الشركة
نتشرف دلوقت بسماع كلمة صاحبة الموهبة العبقرية والمصممة الرائعة صاحبة شركة نور المنال
نور نبيل العمري
الكل اتصدم واولهم نبيل واودهم ووقفوا
ودخلت نور بيهبتها ووقارها و بابتسامة جذابة
تقدمت نور من المايك بابتسامة جذابة : اهلا فيكم شرفتوني جميعا ونورتوني كتير منكم ما يعرفنيش انا نور نبيل العمري
صاحبة شركات نور المنال للأزياء
بشكر كل حد حضر حفلتي المتواضعة النهاردة
انا بعلن افتتاح شركتي التانية من مجموعة نور المنال وبوعدكم بتصاميم مختلفة بأذن الله هتعجبكم جدا
وحابة اهدي النجاح ده للست الي افنت حياتها على شاني انا واختي والدتي منال السيوفي
نور قربت من والدتها وحضنتها تحت تصفيق الجميع ودهشة الاخرين
نبيل شافها بعد السنين دي كلها
كامل شد على ايده :اهدا يا نبيل واتصرف بحكمة
نبيل بلهفة وعشق ظهر في عنيه :دي مراتي ودول بناتي
بناتي الي اتحرمت منهم سنين طويلة قوي
الجد بغضب :اششش اهدوا الصحافة هنا بكل حتة مش عايز شوشرة
الجد :ادهم
ادهم كانت عينه من طفلته الي كبرت وبقت ست كاملة الانوثة
الجد :ادهم
ادم خبط على ايد ادهم بخفة
ادهم بصلهم :في ايه
الجد :عايز البنات ومنال عندي في القصر بعد ما يخلص الحفل من غير ما حد ياخد باله
نبيل بص لوالده بغضب :انت فاكرني هسيبهم واروح معاك زي ما سبتهم زمان لا انسى
ادهم :اهدى يا عمي انا هجيبهم ليك بنفسي القصر صدقني
نبيل طنشهم وقرب من منال
منال وهي بتبص لنور والدموع في عنيه :ليه عملتي كده
نور بقوة :ما تعودتش استخبى يا امي لازم تواجهي وتعرفيهم مين منال السيوفي ويعرفوا اننا مش بحاجتهم ابدا فاهمه
منال بصت ناحيتهم شافت نبيل بيتقدم منها
منال بقلق :ابوكي جاي علينا
نور وندى :اهدي يا امي ما تعودناش عليكي كده
نبيل بقى قدامهم وتقابلت عينيه مع عشقه الي حاولت تهرب من عنيه :منال انتي بجد قدامي ولا بيتهيألي ولا ايه
نور بصتله وحست بحاجات غريبة تجاهه
نبيل بص لنور وحط ايده على وشها ودموعه بتنزل :لو تعرفي انا دورت عليكم ازاي
لو تعرفوا كم بلد سافرت وانا بدور عليكم
لو تعرفي العمر من غيركم عدا عليا ازاي وانا مش عارف انتوا عايشين ولا ميتين
وبص لمنال
الي حصل يستاهل منك تحرميني من بناتي
ادهم وادم قربوا من عمهم
ادهم :عمي ارجوك الصحافة ورانا
نور بصتلهم بلا مبالاة
ادم مد ايده لنور :انا ادم ابن عمك
نور اكتفت بابتسامة مجاملة من غير سلام
ادم :احم ايه الاحراج ده
ادهم بصلها بغموض
ندى :ايه يا جماعة احنا هنحتفل ولا هنفضل باصين لبعض كده
ادهم بصلها ببرود :لا ازاي لازم نحتفل برجوع بنات عمي من تاني
ادهم بص لمنال بابتسامة :فاكراني يا طنط
منال بحنية :ادهم مش كده ياااه والله كبرت اووي يا ادهم ازيك يا ابني
ادهم باس ايدها :وحشتيني جدا حياتنا بجد فاضية من غيرك
نبيل :انتوا هتروحوا معايا مش كده مش هتسبوني من تاني صح
نور ببرود :مش وقت الكلام ده دلوقت نتكلم بعدين العالم كلها بتتفرج
هنا جه حد من وراه وغطا على عنيها
نور بغضب :مين لكن اول ما شافته حضنته جاامد
داني وحشتني اووي كنت متوقعة انك مش هتسبني لوحدي في اليوم ده
ادهم شد على ايده بغضب لدرجة عروق ايديه كانت هتتفجر
داني :ههههههههه انا اسيبك في وقت زي ده ده انتي العشق يا بنتي
ادم حس بادهم :اهدى يا ادهم
داني بص حواليه :مش تعرفينا يا نور العين مين دول
نور :احمم ضيوف في الحفل من شركات الادهم
ادهم بصلها بغضب :عيلتها عيلة العمري
نور :نعم
ادم بصوت منخفض :ربنا يرحمك يا نور كنتي كويسة
ندى ضحكت بصوت عالي نسبيا على كلامة :هههههههه
ادم بص للي بتضحك :يا صلاة النبي احسن ايه الجمال ده
ومدلها ايده :انا ادم وانتي
ندى بابتسامة سلمت عليه :مش هكسفك زي نور هههه انا ندى
ادم وهو هياكلها بعنيه :وانا ادم ابن عمك كامل
ندى :اها تشرفنا لو سمحت
ادم :في ايه
ندى :ايدي عايزها
ادم ساب ايدها بأحراج
.........................................
عند نور
داني باستغراب :عيلة مين
نور بصت لادهم بغضب :هفهمك بعدين يا داني
اتفضلي يا ماما قدامي
واتكلمت وهي دايرالهم ظهرها :لو سمحتوا الي عايز يحتفل بنجاحي يفضل هنا الي مش عايز يتفضل بره الحفل انا مش عايزة مشاكل
ادهم اتجنن منها
مازن :اهدى يا ادهم كل حاجة جديدة عليهم لسه طبيعي الي بيحصل
ندى حصلتهم هي وداني
منال لنور :هنعمل ايه دلوقت
نور باستغراب :نعمل ايه في ايه عادي هنكمل حياتنا عادي وبابا لو فعلا عايزنا زي ما بتقولي هيعرف مكانا فين ويجيلنا
ندى :ههههه نور الي اسمه ادهم كان هياكلك في عنيه باين عنه جامد قووي
نور بصتلها بغضب :تعرفي الجامد ده يبقى ابن مين يبقى ابن عمك كامل الي مراته فريدة
الي كانت السبب في كل الي حصل لامك
اكيد هيبقى سطوة زيها وبلا احساس ولا مشاعر
منال :خلاص يا بنات سكروا على الموضوع
ندى التزمت الصمت
وخلصت الحفلة وروحوا بعد عدد كبير من التهاني
.......................................................
في القصر
كان قايم قاعد من الي حصل
فريدة لادهم :هو في ايه ليه الزيطة دي
ادهم :طنط منال ظهرت يا امي
فريدة بتوتر :بتتكلم جد فين وامتى
ادهم قص على والدته الي حصل
فريدة بسخرية :واكيد بناتها شبهها خاينات والتربية ما عدتش عليهم زي والدتهم
ادهم ببرود :مالوش داعي الكلام ده يا امي
ادم :بالعكس دول قمرات جدا لو تشوفي بنتها الي اسمها ندى ياااه كأنها تحفة فنية من جمالها ولا عينيها عينيها يا ختااااي بلون البحر
ادهم بصله بغضب :ما تجمد يا عم النحنوح اييه
ادم 😏
الجد :نبيل هتروح ومعاك ادهم وادم وولادك وتجيبوهم بأي طريقة
هنا سناء اتكلمت بغضب وصوت عالي :يجيبو مين
فريدة قربت من ادهم :شوف بقى دلوقت سناء المسكينة المسالمة الهادية هتعمل ايه لما ترجع ضرتها
ادهم سكت وتابع الموقف
نبيل بغضب :ايه يجيبوا مين يجيبوا عيلتي ليه عندك مانع حضرتك ولا اتجوزتك وانتي ما تعرفيش اني متجوز ومخلف
سيرين :بابا لو سمحت ماما ما تقصدش
سناء بصتله بدموع وطلعت اوضتها
نادر :معلش يا بابا كل حاجة متلخبطة دلوقت
الجد :انتوا هتروحوا مع ابوكوا على شان تجيبوا اخواتكم فاهمين
فعلا الكل راح لبيت نور بعد ما جابوا العنوان
....................................................
عند نور
داني :ايه قصة عيلتك دي
نور قصت عليه كل الي عرفته
داني :ياااه هو في كده
نور بدموع :لو تعرفي انا حسيت بأيه لما عرفت انه بابا عايش وانا ما اعرفوش ولا اعرف شكله حتى
ندى :لكن ده غصب عنه يا نور مش بمزاجه
منال :انا تعبانة هدخل ارتاح
نور :امي من خبرتي بالناس اقولك انه جوزك مش هيعدي النعارده وهتلاقيه دلوقت في السكة جي لهنا لكن اوعي يا امي اوعي تقبلي تروحي معاه في حته
الي عايزنا يفضل معانا لكن اروح في مكان فريدة وولادها فيه لا يمكن يحصل وفي حاجة تانية هيجي دلوقت يلومك وليه سبتيه وايه الي حصل وقتها اوعي يا امي تجيبي سيرة فريدة لانه محدش هيصدق احنا ادلتنا تكون بايدينا وبعدين نرميها في وشهم هاه
ندى :فعلا هو ده انتي بتقولي حكم يا بنتي
داني بهزار :ههههههه يعني انا بقيت دخيل عليكم وبقى ليكي عيلة
نور :ما تقولش كده يا داني انت مش بس صاحبي انت جاري وتربيت معايا انت اخويا بجد لو تعرف معزتك عندي مش هتقول كده
داني :بهزر يا بنتي انتي قلبتي جد كده ليه هاه
هنا ضرب الجرس
نور بسخرية :قولتلك وقامت هفتح انا
نور فتحت الباب وكان والدها ومعاه اتنين ما تعرفهمش
وادهم وادم
نبيل :مش هتقولي اتفضلوا
نور ببرود :ازاي اتفضلوا طبعا
ادهم كان هيفرتكها بأيديه لما شاف لبسها عامل ازاي وخاصة لما دخل وشاف داني موجود عرف انهم بيحبوا بعض ده لو مش خطيبها كمان
نبيل قرب من منال :ليه يا منال ليه تبعدي بناتي عني ليه تحرميني من كل حاجة بعد ما بقيتولي كل حاجة
مروى اختها بغضب :انت الي بتقول ليه بعد كل الي عملته معاها وضربك ليها واهانتك ليها واتهامك ليها بالخيانه بتقول ليه طبيعي الي حصل والي عملته معاك كان اقل واجب
نبيل بغضب :من يومها محدش بيقويها عليا غيرك والله توقعت انك السبب في كل الي حصل
هنا اتكلمت منال :انت السبب في كل الي حصل انت الي معندكيش ثقة فيا وفي نفسك
نور بصوت عالي نسبيا :اضن مش وقت كلام وعتاب الي حصل حصل
هنا قرب منها نادر بابتسامة :انا نادر بيقولوا اني اخوكي لكن انا مش مصدق انه عندي اخوات جميلين بالشكل ده
سيرين بابتسامة قربت منهم :ياما قالي بابا عنكم وعنك انتي بالذات يا نور انا بجد فرحانة اني عندي اخوات زيكم طول عمري لوحدي في العيلة والباقي شباب
نور اكتفت بابتسامة مجاملة ليهم ما كانتش عارفة تحدد طبيعة مشاعرها ليهم رايحة لفين
لكن ندى قطعت التوتر
ندى بهزار لنادر :يا خسارة وانا الي كنت هوقعك وقلت هو ده القمر الي هتجوزه تطلع في الاخر اخويا
نادر :هههههههه
ادم بهزار :في اتنين هنا مش اخواتك اختاري ولو انه الاختيار محسوم
نور بغضب :مش بس يا ندى
ندى بأحراج :بنهزر يا رمضان ما تقفش
ادهم بجدية :طنط منال انتوا هتيجوا معانا القصر
نور طنشت كلامه :اتفضلوا اقعدوا على ما ابدل هدومي واعمل حاجة نشربها قهوتكم ايه
ادهم بنفسه :احسن حاجة تعمليها بدل جسمك الباين ده
سيرين :كلنا سادة باستثناء ادهم سكر زيادة
نور :عن اذنكم
قعدوا في الصالون في جو مشحون مش بيخلى من هزار ندى مع نادر وسيرين وادم الي طرا الجو شوية
خرجت نور كانت لابسة فستان بيتي طويل رامي على منحيات جسمها باحترافية وجمال
ادهم ما كانش قادر يشيل عينيه عنها
نور قدمت القهوة ولما قربت من ادهم
اتفضل
ادهم :فينها
نور بعدم فهم :هي ايه
ادهم :قهوتي سكر زيادة
نور :احم معلش نسيت ندى اعملي لي وبنسيان اسم حضرتك ايه
ادهم بغضب مكتوم وهمس وصل لودانها :ادهم ادهم ادهم احفظي
الاسم ده كويس لاني هيعيش في كل حتة في جسمك