رواية جارح القلب الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هاجر سلامه

رواية جارح القلب الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هاجر سلامه

 

البارت ال 24

((اعدا اسبوع))

في الفيلا غزل.

قاعدة علي السفرة وباين عليها الحزن والغضب 

احمد..مالك يابنتي شكلك تعبان ليه 

غزل..مفيش 

احمد..مراد كلمني وجاي كمان شوية كان عايز يقولك بس انتي مش بتردي عليه 

غزل ببرود..تمام






دخل مراد وقال انا جيت 

احمد ..اهلا وسهلا يابني 

مراد..اهلا بي حضرتك ياعمو

احمد.. طيب أنا هطلع المكتب عندي شغل وطلع.

غزل..اتفضل 

مراد مسك ايدها وقال اسنتي بس انتي مش بتردي عليا ليه بقالك تلات تيام واكتر 

غزل..أنت كنت فين الاسبوع الفات لما كنت في المستشفى 

مراد..اي السؤال دا متقولي علطول عايزة تسمعي اي 

غزل..أنت بتخوني مع رانيا 

مراد بصلها بصدمة وضحك..احيه يعني انتي مبترديش عليا بسبب كد مين قالك كد

غزل..انا شوفت بعيني 

مراد..قولي بس علشان انا جاي علشان الموضوع وفي حقيقية لازم تعرفيها 

غزل استغربت من كلامه وقالت ماشي هقولك 

((فلاش باك))

غزل قاعدة في المستشفى في الأوضة بتاكل تفاح 

دخلت رانيا 

غزل..إنتي ازاي تيجي هنا انتي ليكي عين بعد اللي عملتيه 

رانيا بوقاحة...اها ليا عين ميجيش ليه ياحلوة انتي كسرة عيني في حاجة 

غزل..واحدة زبا.لة عمرك متغيري

 رانيا بوقاحة..طيب تحترمي نفسك علشان مقولش يزعلك اكتر م جودي مزعلك

غزل..طلعي برا واياكي تيجي هنا تاني 

رانيا..بصي ياماما انتي تبعدي عن مراد هو اصلا مببقاش يطايقك ولا يطايق يبص في خلقتك ابعدي بهدوء بدل معملك مشاكل 

غزل ..وانتي مالك اصلا ابعد ولا لا 

رانيا..لا ياحبيتي ليا لانه هو بقي حبيبي انشاءالله هنتجوز بس في قطة واقفة بينا هو انتي 

غزل..إنتي بتقولي اي شكلك محتاجة دكتور نفسية 

رانيا بوقاحة وضحك..إنتي اللي هتبقي محتاجاه بعد لما تشوفي الصور دي وريتلها 

غزل صدمت 

((الصور عبارة عن حد بيصور من بعيد لان مراد مكناش بيرضي يتصور معاها لانه عارف نيتها اي ))

غزل..بس دا مش دليل انه حبيبك يعني دى صور من بعيد لانه لو بيحبك ياخد صور من قريب 







رانيا بوقاحة اكتر..لا معاه صور من قريب بس معاه بقي نسيت اخده بس معايا تسجيل مكالمة هيعجبك اوي فتحته 

((التسجيل))

رانيا..الو حبيبي عامل اي 

مراد..الحمدالله تمام وانتي 

رانيا..مش عارفة اغم عليا ازاي واحنا مع بعض اسفة تعبتك لما وصلنتي البيت 

مراد..ولا يهمك المهم تكوني بخير خدي دواء ونامي 

رانيا..خاصر تصبح على خير ياحبيبي 

مراد..وانتي من اهله 

((خلص))

رانيا..شوفتي بقي ودا رقم علي عيونك التسجيل اهو 

غزل..طلعي برا 

رانيا مسكتها من رقبتها وقالت عارفة لو متبعدش عن مراد هد..بحك انتي فاهمة ولا لا

غزل ضربتها بالقلم بقوي وزقتها بعيد وهي وقعت في الأرض جامد

رانيا توجعت ومشيت بسرعة 

((الواقع))

مراد ضحك..كويس انك عملتي كد هتبقي اول ضربة ليكي أنتي وهي 

غزل..مش فاهمة 

مراد ..هقولك حاجة بس ياريت تمسكي أعصابك طلع ورقة التحليل ودها 

غزل مسكت الاورق وقالت اي دول وقراتهم التحليل متطابقة ٩٩% لمين مش فاهمة 

مراد..بصي مش انتي عندك اخت من مامتك اسمها شمس تبقي رانيا نفسها اختك

غزل برقت بصدمة وقالت لا لا

مراد..لا اختك 

غزل بصدمة اكتر..ازاي طيب هي تعرف 

مراد..هو اكيد انها تعرف لاني عرفت انها عايشة مع مامتك وهي نفسها اللي نزلت الاخبار الأخيرة 

غزل بالبكاء .. يعني هي اختي وهي عارفه كده بتاذيني كل الاذى ده.

مراد حضنها وقال اكيد مامتك حكيتلها القصة غلط او في حاجة مش مظبوط لازم تكلمي معاها وتعرفي وتقوليليها الحقيقي 

غزل قعدت علي الكنبة بالدموع وقالت مش هقدر حته لو عملت كد مش هقدر اسامحها

مراد..بصي نعمل اللي علينا وخلاص لانه لو فعلا هي كد هتبقي ضحيه بين ايد مامتها ترضي بكدا 

غزل بدموع وهي في حضن مراد وقالت مش هقدر بصتله بضحك وقالت علشان كد كنت بحبها رغم كل الناس قالتلي كلام وحش عنها كنت حاسة انها قريبة مني كنت حاسة باحساس حلو من ناحينها بس معرفش انها بتكرهني كد 

مراد خدها في حضنه وقال انا متأكد انها لو عرفتك هتحبك اوي


سميحة..غزل طلعت بسبعة الاورح 

رانيا..بس هتعيش تعيسة بس اللي سمعته مني 

سميحة..حصل اي 

راينا حكتلها





سميحة..بس غريبة انه في أول مقابلة اغم عليكي اوعي حد يكون عرف انك اختها هروح في داهية 

رانيا بحزن..ليه ياامي متخليني اقول اني بنت أحمد اصلان والمفروض ان ليا زيي زي غول بضبط هي أحسن مني ف اي 

سميحة بتوتر..حبيتي احمد لو عرف عنك حاجة هيق.تلني وهيتق.تلك 

رانيا..ليه مانا بنته اكيد لو عرف بوجودي هيحبني واكتر من غزل كمان 

سميحة لسه هترد قطعها رن الجرس. 

رانيا فتحت الباب تفاجأت وقالت خير حضرتك

الضابط..فين مدام سميحة 

سميحة..انا ياحضرة الضابط خير 

الضابط..مطلوب الضابط عليكي بتهمة محاولة قتل غزل احمد اصلان 

رانيا بصلتها بصدمة وقالت اي حضرتك بتقول اي 

سميحة..انا متعملتش حاجة 

الضابط..معانا دليل هو في القسم تعالي معانا بهدوء احسن 

رانيا..اكيد الكلام دا كدب صح مستحيل يكون صح 

الضابط مسك سميحة ونزلها ورانيا بتجري وراهم


في القسم.

شاب..ايوا ياباشا هي دي قالتلي اضرب واحدة هتطلع من المستشفى ورينتي صورتها 

سميحة بتوتر..كداب انا معرفوش اصلا انت تعرفني منين 

الضابط..مهو الشاب كان ذكي منك يامدام واسجل الكلام اللي بينك وبينه لان عرف انك تبيعيه زي دلوقتي اشغل يابني التسجيل دا خلي المدام تسمعه

سميحة بصت ل رانيا بتوتر جامد.

((التسجيل))

(سميحة ..بقولك اي يولا حمدي عايزك تضربها بالعريبة وتجري انت قولت شاطر ف الغريبات وسريع خلينا نشوف دول ٥٠ الف لما تخلص المهمة هتاخد الباقي 

حمدي..اللي تؤمري بيه ياهانم طيب لو معرفتش 

سميحة..لا بص عايزك تعملها في اي وقت هي تتطلع فيه المهم تبقي لوحدها 

حمدي..امرك يا سميحة هانم )

رانيا..انتي مستحيل تعمليها مهما كان دي بنتك اها ممكن تعملي فيها كل حاجة الا انك تقتليها.

الضابط بسخرية..وطلعت بنتك كمان اومال لو مش بنتك كنتي عملتي اي 

رانيا..يعني انتي ممكن تعملي فيا أسوأ من كد صح 

سميحة بتحاول تمسكها وتقول حبيتي انا متعملتش كد دول كدابين 

رانيا بصريخ..كداب اي والدليل دا اي.

سميحة لسه هتكلم دخلت غزل مع ابوها ومراد.






احمد بغضب.. كنت عارف انك انتي بجد انا اسستلمت منك مش عارف جاية الشر كله منين مع انها بنتك ومتعملتش اي حاجة حته انها متعرفيش انك عايشة 

غزل..اهدا يابابا دي مستاهلش اي حاجة كويس انهم قبضوا عليها.

احمد..وأنتي يارانيا ياريت تشوفي وش امك الحقيقي وتبطلي تمشي ورا كلامها لانها مش بيمهما غير الفلوس وبس 

رانيا بسخرية..اومال امشي وراك انت ياللي المفروض تكون ابويا وتخليت عني عشان دي ورشت علي غزل .

كلهم تصدموا من كلامها.

احمد..ليه كد ياسميحة خليتي بنتك تعيش في كدابة كى السنين دا حرام عليكي اتقي الله 

رانيا..يعني اي انت بتقول اي وانتو طلعوا ماما من هنا 

احمد..رانيا انا مش 

غزل قطعته وقالت بابا مش وقته رانيا تعالي معايا هقولك علي حاجة 

رانيا..تقولي اي اللي بينا خلص خلاص 

غزل..بس انتي اختي ولازم تعرفي حقيقي مامتك اللي خبتها كل السنين دي 

سميحة بخوف وتوتر..متصدقيش حد اللي قولته هو الحقيقية 

الضابط..اخرسي خالص انتي اي اللي عملتيه دا اتقي الله في بناتك فرقتي بين الأخوات وخليتهم أعداء لبعض دخلها الحجز يابني وخليها تسكت احسن 


نهاية البارت ال٢٤ من رواية جارح القلب 

الكاتبة هاجر سلامة


    الفصل الخامس والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×