رواية جارح القلب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم هاجر سلامه


 رواية جارح القلب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم هاجر سلامه


البارت ال23.

عايشة جريت ناحية غزل وهي مصدومة 

مراد واقف مصدومة 

عايشة بصريخ..مراااد تعالي لحقناااا

مراد اجري وشليها وحطها ف الاوضة 

عايشة..مراد الاحسن دكتور تاني يشوف حالتها 

مراد بإنهيار..لا انا اللي اشوف 

عايشة..بلاش انت متوتر مش هتعرف تعمل حاجة خلي دكتور يحيي يشوفها 






يحيي..انا اهو بس اتفضلوا برا

عايشة..حاضر

مراد..لا مش طلع انا هفضل معاها اكمل شغلك يلا

عايشة شدت مراد بالعافية وطلعت برا

مراد..عايشة سيبني مراتي جوا بين الحياة والموت 

عايشة..مراد لازم تبقي قوي علشانها وعشان ابوها لو فاقت وشافتك كد هتزعل منك

مراد مسح دموعه وقال انشاءالله هتبقي كويسة عمي أحمد عرف

عايشة..لقيت حد يكلمه زمانه جاي انت عارف غزل كانت طلعة تجري ليه 

مراد..ليه

عايشة..كانت شافت الخبر وعايزة تشوف ابوها 

مراد..الاخبار تذكرت انا هخلي حد يمسحها بس عرف مين اللي اعملها الاول

عايشة..ممكن يكون عمر

مراد..لا عمر كان صحبني مبعملش كد ممكن رانيا او نانسي بس خبر عمي أحمد دا غريب مين يعرفه اكيد وراه سر

عايشة..مش عارفة 

أحمد انهيار..بنتي قين حصلها اي 

مراد راح حضنه وقال اهدا هتبقي كويسة 

أحمد.. قعد في الارض انا السبب انا السبب

عايشة..اهدا ياعمي لازم تبقي قوي عشان غزل انشاءالله هتبقي بخير 

دكتور يحيي..محتاحين دم بسرعة

الممرضة..دكتور يحيي انا لقيت دم واحدة جيت واتبرعبت 

دكتور..ممتاز يلا بينا ودخل الغرفة 

عايشة..ثواني مين اللي اتبرع ياتري

احمد..يارب تكون اللي في بالي 

مراد..مين ياعمي

احمد..مامت غزل

عايشة بصدمة..هي رجعت امتا 

مراد..ممكن بردو تكون هي بس ياتري ليه متجيش تطمن عليها

احمد..مراد انت قصدك اي بصتك دي انك شكك فيا انت قلبتها صح

مراد..بصراحة اها وفقتني في الطريق قبل كد وطلبت مني تقابل بنتها مش عارفة الانك حرمها من كد 

احمد بسخرية..ياتري قالتلك اي السبب 

مراد..اها قالتلي 

احمد بهدوء..مراد تعالي برا نتكلم وانتي خليكي هنا ياعايشة لو حصل اي حاجة رني عليا انا هكون جمبك هنا 

عايشة..حاضر


مراد..معقول كل دا حصل مع غزل 

احمد..شوفت سميحة عندها بنت تانية اخت غزل من الام احس انها قريبه من غزل اوي بس مش عارف هي مين اسمها شمس ممكن تكون غيرت اسمها 







مراد..ممكن بردو لان مستحيل المدام سميحة تعرف كل دا لوحدها لازم يكون حد معاها وهو قريب مننا 

احمد..لو تعرف الحوار دا لأني هموت من قلقي علي بنتي انا مليش غيرها 

مراد..حاضر في عيني 

احمد طبطب عليه 

مراد..طيب ممكن سؤال ممكن تكون اللي نزلا الاخبار دي تبقي طلقتك 

احمد..هو خبر اني قاتل دا اكيد سميحة لانها هددتني بيه لكن الصور دي معرفش 

مراد..عمي الصور دي مع رانيا هي ورينتي الصور دي يوم الفرح علشان تفرق بيني وبين غزل 

احمد..ثواني انت بتقول رانيا اللي هي صحبت غزل وممرضة هنا 

مراد..ايوا ومراد كمان معاه الصور ونانسي بنت خالتي قالها باحراج 

احمد بصله بصدمة ..وقال معقول يكون رانيا بنت سميحة 

مراد بصدمة..لا مش معقول 

احمد..لا ممكن دا حقيقي 

مراد..مش شرط نانسي معاها الصور ممكن تكون هي اللي عملتها او عمر بس عمر كان ندمان ونانسي تحسبت في البيت وتلفون مش معاها بيقي رانيا لان محدش عرف عنها حاجة 

احمد..مراد انا بقيت شبه متأكد انها تكون شمس نفسها عايزك تعرف الموضوع دا 

مراد..ازاي انا معرفش حاجة عنها

احمد..احاول تعمل اي حاجة تاخد منها دم وعمل تحليل انت دكتور وافهم

عايشة جيت وقالت دكتور طلع وقال غزل كويسة هينقلوها أوضة عادية 

احمد ومراد فرحوا اوي .


في اوضة غزل بعد ١٠ ساعات.

غزل فاقت لقيت ابوها ومراد وعايشة و محمد وسلطانه وريهام وعلي حواليها 

غزل بتعت..انا فين 

مراد اجري عليها وقالها خليكي نايمة انتي في المستشفى 

غزل..ليه حصل اي 

مراد..عملتي حادثة بسيطة انتي كويسة صح

غزل..كويسة بس حاسة بتعب شوية 

احمد..الف سلامة عليكي يابنتي انا اسف 

غزل..علي اي يابابا انت متعملتش حاجة 

محمد وسلطانه..الف سلامة عليكي 

ريهام وعلي..الف سلامة عليكي يامرات اخونا 

غزل ابتسمت..الله يسلمكو شكرا اوي ليكو

سلطانة..انا همشي تقومي بسلامة انشالله وطلعت 

محمد..تقومي بالسلامة يابنتي وطلع

غزل ابتسمتلهم .







ريهام..طيب هنطلع احنا كمان طالما أنك كويسة انشاءالله علي خير 

غزل ابتسمت ليها 

علي وريهام طلعوا .

مراد احس انه لازم يسيب غزل مع ابوها 

مراد..عايشة تعالي معايا نطلع 

عايشة..مش عايزة انا عايزة قعد مع غزلتي كنت هتكلم معاكي لوحدنا انتي كويسة صح

غزل بضحك..انا كويسة متقلقيش مش هموت دلوقتي 

عايشة بغضب..اياكي تقولي كد تاني 

مراد..عاااايشة تعالي نطلع نسيب غزل مع ابوها شوية

عايشة فهمت..اها اها فهمت خلاص ماشي هطلع بس لو غوزتي حاجة قولي عايشة بس هتلاقيني 

مراد شدتها وطلع 

غزل ضحكت عليهم


احمد..غزل مش هتسالي 

غزل..لا مش هسال لاني عارفة ابويا كويس انا كنت جاية ليك مش عايزك تشوف الاخبار من الأصل 

احمد ابتسم..انا بجد محظوظ اوي أن عندي بنت زيك

غزل ضحكت..اي خدمة 

احمد ضحك عليها وقال بس هقولك علشان تبقي عارفة 

زمان انتي عارفه ان انا كان عندي اخ كنت انا عندي 22 سنه وهو عنده 17 سنه كنا عايشين في فيلا ابويا كان راجل شديد قوي بس كان غني حصل في يوم حريق في البيت والفيا كلها كانت بتولع انا طلعت وكنت فاكر ان كل اللي في البيت طلع وطلعت لقيت ابويا وامي ملقيتش اخويا اخويا مات في الحريقه ساعتها الناس نتهموني ان انا سبت اخويا وطلعت طلعوا عليا اشاعه ان انا قاتل بس انا مش كده انا كنت فاكر ان هو طلع لاني انا مسمعتش حاجه ودورت لما لقيت انه مفيش حد طلعت بس لما ملقيتش اخويا حاولت ادخل تاني بص ابويا منعني اخويا مات في الحريقه امي قررت تسافرني بره علشان ابعد عن كلام الناس ودرست بره ابويا وامي راحوا العمره وهم راجعين عملوا حادثة بقيت يتيم ساعتها وطبعا اتجوزت سميحه وكانت اول حب في حياتي علشان كده حكيتلها هي اللي طلعت عني الاشاعه في الاخبار دي.

غزل بدموع..أنت تعذبت في حياتك اوي يابابا 

احمد بضحك..كله بيعدي الواحد لازم يعدي بحاجات صعبه علشان يتعلم 

غزل حضنت ابوها وقالت علشان كد بقول لنفسي قوية كد لمين تدري كنت شبهك

احمد..طبعا مانتي بنتي .

غزل ضحكت بحب وحصنت ابوها.


((بعد تلات تيام))

رانيا بخبث..بس غريب انك طلب تقابلني يادكتور مراد 

مراد..علشان نتكلم مع بعض وكمان لاني زهقت محتاج تكلم مع حد ملاقتش غيرك لو مضايقة همشي

رانيا بسرعة مسكته وقالت بفرح بجد انت حبيت تكلم معايا انا اشمعنا رغم اللي عملته

مراد..خلاص فكك الفات مات انا عرفك كويس بردو كنتي السكرتيرة بتاعتي برود واكيد عندك اسباب علشان عملتي كد ونا عارف اي هي 

رانيا..انا اللي يضمني انك مش بتضحك عليا 

مراد .. هسهفت ايه لما اضحك عليكي انا بقولك اهو لو متضايقه همشي.

 رانيا بسرعه.. لا لا خلاص خليك انا مصدقت ان انت طلبت تقابلني 

مراد ابتسم قعدوا شوية ساكتين 

مراد تكلم وقال بدات ازهق من مشاكل غزل وابوها حاسس اندمت ان انا اتجوزتها 






رانيا بفرح وخباثه ..بصراحه مشاكل غزل بدات تكبر واحده ورا الثانيه وبتجيبلكم فضيحه اكثر من اللي قبلها انت من الاول مكانش ينفع تتسرح وتتجوزها انا كنت موجوده وبحبك بس انت مكنتش شايفني 

مراد..النصيب بقى لو يرجع الزمن 

رانيا فرحت من كلامه

 مراد ..هطلبلك عصير فريش وبعد كده ناكل اي رايك 

رانيا ..تمام انا موافقه 

مراد طلب عصير وفجاه وهم قاعدين قلب الترابيزه بالراحه يخلي كوبايه العصير  تقع عليها

 رانيا قامت بخضة

 مراد قام بسرعه وقال انا اسف مكنتش اقصد روحي الحمام طيب نظفي هدومك وانا هطلبلك العصير ثاني.

 رانيا قالت خلاص ماشي مش هتاخر وراحت 

مراد طلب العصير وحط فيه منوم 

رجعت رانيا وقعدت 

مراد ..انتي كويسه صح

 رانيا بفرح..انت خايف عليا

 مراد ..طبعا خايف عليكي

 رانيا بصيتله بحب وقالت ميرسي اوي

 وبدات تشرب العصير وهو بيشرب العصير معاها 

رانيا بدات تدوخ وقالت مراد انا حاسه بدوخه 

مراد ..بجد من ايه طيب.

 وفجاه رانيا وقعت من طولها 

مراد شالها وحطها في العربيه وراح المستشفى.

نهاية البارت ال23 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة


    الفصل الرابع والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×