رواية بيان العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سلمي ابراهيم


 رواية بيان العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سلمي ابراهيم


بيان العشق💕

 بارت 22

  عمرو كان شايلها وحاضنها وهي عمالة تعافر جوه حضنو عشان تكمل عليها        بيان بعياط وعصبيه شديده..سيبني يا عمرو...لازم اقتل"ها...سيبني ونبي.....عمرو مبقاش مستحمل تعب حبيبتو وضعفها أدام عينه         عمرو..حبيبه..امشي دلوقتي بسرعه....حبيبه كانت متبهدله والمستشفي كلها اتلمت ..حبيبه كانت حرفيا من بيان ..قامت بسرعه شالت حاجتها وجريت برعب منها        كانت بيان لسه بتعافر لكنها مقدرتش علي عمرو طبعا...تعبت جوه حضنه..سيبني يا عمرو..سيبني .........كل اللي في الاوضه خرجو ..كانو قريبين اوي من بعض وعمرو طبق ايده عليها اوي وحشتو بكل تفصيله فيها وحشتو بجد.....شالها كدا وحطها عالسرير..وراح قفل الباب من جوه كويس وهي كانت عالسرير بتعيط وبس ...راح قعد جنبها وفضل يبصلها بحب شديد..مش قادر يبعد عنها اكتر من كدا بجد خلاص           





 عمرو بحنية..مالك يا بيان             بيان عيطت وبس ومش قادرة تتكلم اصلا..عمرو مسحلها دموعها بحنية شديده وقرب با"س خدها بحب شديد وحنيه....هي زي ما بكون روحها ردت ليها تاني اول ما لمسها ..اول ما حست انو لسه بيحبها ..اول ما بصتلو لقيتو بيبصلها بحب..النظرة اللي هي بتعشقها منو..بصتلو هي كدا...          بيان برقه ودموعها بتنزل..عمرو       عمرو بابتسامه وحنية..اي يا روح قلب عمرو من جوه كدا...بيان فرحت اوي بس خافت فرحتها تتكسر ويطلع مش فاكرها لسه        بيان..نت فاكرني يا عمرو صح....... عمرو بهدوء وحنيه..واي بقا مخليكي حاسه اني لسة فاكرك كدا     بيان بسرحان فيه..عشان نت كدا عمرو.. بحنيتك وحبك ليا ونظرتك الجميله اللي انا بعشقها..عشان اكيد مش هتنسي اننا قربنا من بعض انا ونت لأول مرة امبارح وكان أجمل يوم في عمري....عشان انا عارفه ان مش خبط"ه هي اللي هتنسيك حبي ليك وحبك ليا...عشان انا مش نحس اوي كدا مش اول ما اقرب من اكتر حد بحبو في حياتي دي ..ينساني يا عمرو....ولا اي.....       كان عمرو بيسمعها ومبسوط بكلامها اوي وبحبها ليه...ابتسم كدا بحب     بيان بصتلو..فاكرني يا عمرو. صح    عمرو قربها علية اوي وبقت كلها في حضنه.. وهو انا اقدر بردو انساكي يا بيان ...دنتي جوايا اصلا..انسي اي حاجه واي حد الا نتي...انساكي ازاي اصلا ونتي دماغي وقلبي كلو..  ابتسمت بفرحه وحست ان جبل انزاح من علي قلبها ..ارتاحت كدا اوي ..بس اتعدلت بسرعه ضر"بتو بخفه..وبتعاملني كل دا كدا لي ...هااا ومين بيان دي ...وجعتلي قلبي يا عمرو بجد حرام عليك..ضحك عمرو كدا وقربها عليه اكتر..وبيحضنها اوي..وقرب من شفايفها اوي ....      





  عمرو بهمس..شششش..خلاص متتكلميش ...نتي بين ايديا دلوقتي...سرحت بيان اوي ..نفسها يقرب منها تاني..نفسها تحس نفس الإحساس لما قرب منها امبارح..بقت تشم نفسو وهو كمان...فكلها حجابها براحه وبهدوء وشعرها اتفرد علي ضهرها كدا وهي متخدرة حرفيا....                          عمرو بهمس..وحشتيني اوي يا بيان    بيان بنفس الهمس...نت وحشتني اكتر...قرب مني يا عمرو..وحشتني   عمرو بهمس بين شفايفها..بحبك       بيان قربت هي وبا"ستو من شفايفو بحب شديد وهو استجاب لها اوي و.........كان معتز بيوصل رغد           معتز..بس يستي ومن ساعتها بقا والدكتور مانعني عن القهوه وكدا      رغد..ايوه..بس نت كدا بتضر نفسك متشربش قهوه تاني هتتعب           معتز..ما اتعب..انا اصلا مليش حد غير عمرو اخوكي..هو دا الوحيد اللي بيخليني اخد العلاج اصلا وكد رغد اتشدتلو اوي..يعني نت مش مرتبط ولا كدا ولا بتحب حتي.......  معتز..لا خالص ولا عمري اصلا حبيت..معرفش اصلا الحب دا اللي هو اي ...ديما عمرو بشوفو واقع في الحب بس مش عارف اي دا..........   رغد سرحت في ملامحه.. الحب هو انك لما تحب شخص تبقي عاوز تشوفو ادامك علطول ...تشوفو مبسوط وبيضحك وفرحان...الحب انك لما تحس انك بتحب حد تروح تقولو علطول متخافش تقول ..الحب دا حاجات كتير اوي بجد..انا بردو كنت بسمع من صحابي بس عمري ما وقعت فيه       معتز بصلها كدا ووقف العربيه وبص في عينيها..بس الحب لو زي مانتي بتقولي كدا..ابقي وقعت فيه           رغد ضربات قلبها زادت..ازاي          معتز..يعني....بحب اشوفها كتير...لما بتضحك انا بفرح ..وكمان نفسي اقولها ...بس مش عارف خايف لي..اول مرة اخاف......          رغد بتوتر ..لا متخافش...لو بتحبها قوللها علطول واطمن                   معتز..اصلي..عمري ما حد عرف يحرجني...اخاف هي تحرجني بقا.    رغد طبعا كانت حاسة ان الكلام ليها..لا متقلقش جرب بس وقولها...    معتز..نتي شايفه كدا...........           رغد هزت راسها..مش شايفه غير كدا يا معتز...بتحبها قوللها..قبل ما تضيع منك وتقول ياريتني......         معتز..صح...اكيد هقوللها...وابتسمو لبعض ودور العربيه ومشي...........  





  روحت حبيبه البيت وهي متبهدله عالآخر....علا كانت بتضحك عليها       حبيبه بعصبيه..اخرسي بقا نا زهقت  علا بتضحك..بقا البت دي تعمل فيكي كل دا..هههههههههه...هههه        حبيبه..يبت بطلي رخامه بقا..اهم حاجه ان عمرو رجعلي ونسيها         علا..شوفتي بقا نصايح جات بفايده ازاي..كان لازم تخلصي من عبدالرحمن والا كان فضحك........    افتكرت حبيبه..فلاش باااك                حبيبه..بص يا عبدالرحمن انا عارفه انك بتحب بيان..انا كمان بحب عمرو...يعني مصلحتنا واحده صح..  عبدالرحمن..وبعدين؟؟!                   حبيبه..هنتفق بقا نعمل عليهم لعبة نخليهم يبعدو عن بعض فاهمني.....  عبدالرحمن..اي هي اللعبه دي......     حبيبه..هنخ"طف بيان ...وهنبعت صور ليك نت وهي مع بعض كدا يعني لعمرو ..ونخليه يجي يلاقيها في حضنك ويشك فيها ويطلعها وكدا....قام عبدالرحمن بعصبيه اوي..نتي مين اصلا عشان تتكلمي علي بنت عمي كدا..حد قالك اني مركب قرون عشان اعمل كدا في واحده من دمي ولحمي...نتي اييي شيطا"نه...اطلعي برا واعملي حسابك عمرو هيوصلو كل الكلام دا  حبيبه اترعبت ومبقتش عارفه تعمل اي...خرجت من بيتو ملقتش غير حل واحد..اتصلت علي واحد من صحابها القدام...خطف"و عبدالرحمن ومحدش يعرف مكانو خالص فاكرينو سافر..وكمان خليتهم يضر"بو عمرو ع دماغو عشان يشك في عبدالرحمن ومكانش في دماغها خالص انو يفقد الذاكره..ولما عرفت اسم المستشفى قدرت تعرف حالتو من ممرضه وراحتلو وماصدقت اصلا انو نسي ....باااااك.........                               يتبع.....

بقلم سلمي ابراهيم


     الفصل الثالث والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×