رواية بكاء القمر الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم منار محسن
#بكاء_القمر
#البارت_الواحد_وعشرون
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين يارب العالمين ❤️
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤲🏻🌹
..............................
حازم بهدوء:طيب يلا نروح المستشفى وهفهمك كل حاجه هناك
عامر بجدية:تمام اطمن علي خالتي واسمع منك بسخرية يا رائد حازم
حازم بهدوء:تمام يا صحبي يلا نطلع على المستشفي تعالا اركب معايا
عامر بعصبية:بقولك ايه شغل البرود ده مش نافع معايا وانا هركب فالعربيه بتاعتي لما اتشل ابقا خدني معاك
حازم في نفسه:انت مش فاهم حاجه يا عامر انا خايف عليك يا صحبي
ورحل لكي يذهب الي المستشفي التي تركض فيها فايزه
بعد ما وصله المكان دخلت فايزه اوضة العمليات
عامر بجمود:احكي اللي حصل يا حازم من غير لف ودوران
حازم: انا مش بتاع لف ودوران يا عامر اسمع اللي حصل بعدين ابقا اتكلم اللي حصل اني جالي مكالمه من شخص غريب بيقول عايز تعرف فايزه خالت صاحبك فين تعالي على المكان ده وراح باعت العنوان كنت مش مصدق بس لما رحت اتصدمت إنه المكان اللي احنا بنراقب فيه دخلت من غير مالعساكر تحس بيا واتصدمت لما شفتها كانت قاعده بتقراء فالمصحف وي
فلاش باك
فايزه بخضه:ايه انت مين
حازم بهدوء:متخافيش يا خالتي فايزه انا حازم انا جي عشان احميكي
فايزه ببعض الراحه: ياااه يا حازم واحشني يا بني وجي عشان تحميني الحامي ربنا وانا مافيش حاجه اخسرها لسه
حازم بغموض:وبنتك وابن اختك
فايزه بتوهان:بنتي ربنا يرحمها وابن اختي ربنا يتولاه برحمته
حازم بجدية:بس انتي بنتك عايشه
لسه صح
فايزه ببكاء: للاسف يا بني ما.تت وهي على النيل وقعت فالنيل ما.تت ربنا رحمها من العذاب إللي كانت هتعيش فيه ربنا كبير يا بني
حازم نظر ليها نظره هي فهمتها: تمام انا ماشي وكل حاجة هتتحل
فايزه بطريقه غريبه:العلامات دايما بتكشف عن الاسرار وكل علامه بتعرف الإنسان هو مين
حازم نظر لها بستغراب:انتي بتقولي ايه عايز افهم وضحي لو سمحتي
فايزه بأبتسامه جميله:لي كل وقت اذان ولكل آجلاً كتاب ولكل مخلوق رب ما بينساش العباد روح يا بني ربنا يدلك على الصح دايما
حازم نظر لها بتعجب؟ هو مش فاهم معانا الكلام
الواقع
حازم:بس وده اللي حصل مش عارف ايه الكلام اللي قالته ده هي خالتك ليها فالالغاز في سر كبير يا عامر
عامر بشرود:مش عارف مش عارف بجد أنا مشوش خالص يا حازم انت عرفت امتي الكلام ده
حازم:صدقني يا صحبي انا لسه عارف امبارح
عامر بسخرية:صحبي انت دمرتني يا حازم أنا كنت ممكن أنقذ خالتي بس انت ضيعت الامل في ثانيه بسبب كتمان السر ده
حازم:لمصلحتك يا عامر صدقني لمصلحتك
دخل عليهم على وهو يجري
علي وهو بينهج:ايه يا جماعه ازاي حصل كده ومعرفش
عامر بسخرية: البركة في حازم صاحبنا يا علي
علي بعدم فهم:يعني ايه مش فاهم
عامر:هبقا احكيلك ازاي تبقا ندل مع صحبك
حازم بصوت عالي:عاااامر انت اتجننت ولا ايه احترم نفسك عمال اعدي ليك بس توصل انك تهين كرامتي يبقا بلاها الصداقه اللي تقل من الواحد
علي بهدوء:اهدي يا حازم ليه كده يا صحبي احنا اخوات ومافيش حاجه اسمها نخسر بعض والكلام ده
حازم بغضب:قول للغبي الكلام ده عشان هو مش بيفهم اني انا خايف عليه ميعرفش أنه متراقب وممدوح عارف أنه في مصر مش بره مصر
عامر بصدمه:ازاي الكلام ده
حازم بسخرية:ومتعرفش أن اللي في بيتك برضو تبقي بنت الكبير
عامر بصدمه اكبر:ازاي ازاي الكلام فهمني
حازم:ايه يا استاذ مش عارف كل ده بدخل اي حد عندك البيت من غير ماتتحرا عنه
عامر بغضب وشر:جتلي برجليها بنت ال... انا هوريها هي والكل.ب اللي اسمه ممدوح
علي:خليك ذكي هي اكيد عندها معلومات تخليك تجيب رأسهم تحت رجليك بس فكر بذكاء
حازم:ده اكيد لأنها كانت ماسكه كل حاجه تخص الكبير بس كانت متعرفش
عامر بستغراب:انت عرفت منين
حازم بتهرب: الدكتور طلع تعالى نشوف خالتي فايزه عامله ايه
عامر:هاه يا دكتور المدام اللي جوه عامله ايه
الدكتور بحزن:للاسف دخلت في غيبوبة منعرفش هتفوق امتي وكمان بسبب انها اتعرضت لحالة اغتصا.ب بشعه فالموضوع ده عامل أساسي ودي مش اول مره يحصل معاها كده
عامر:يعني ايه
الدكتور بحزن:انا اسف بس هي اتعرضت لحالة اغتصا.ب قبل كده وكانت برضو عنيفا لعملها نزيف وللاسف اضطرينا نشيل الرحم
عامر بصدمه وانهيار:ايييه ط طب هي عامله ايه الحاله مستقره دلوقتي
الدكتور: الحمد لله جسديا كويسه نفسيا هي رافضه الواقع خالص بس هي ربنا بيحبها لأنها لو واحده اتعرضت للحصل فيها كانت زمانها مي.ته
حازم بجدية:تمام شكرا يا دكتور
ورحل الطبيب بعدها على طول انهار عامر
عامر:اااااااه يااارب مش معترض بس خفف من عليا الحمل ياارب
حازم بحزن: ارجوك متزعلش مني يا صحبي حقك عليا بس انا خفت عليك صدقني انت متعرض للموت في اي وقت
عامر بتوهان وحزن: خلاص الحمد لله قدرها المهم الكلا.ب دول واكمل بشر انا هخلص عليهم بأيدي حق خالتي وبنت خالتي والشباب اللي بتضيع وحق كل واحد هيتجاب
حازم:انا معاك يا صحبي للآخر وحقك عليا
ورد على وهو يقول:معاكم لو فيها مو.تي ودي مؤموريه وهتخلص و هنطلع منها منصورين بأذن الله
...........................
ممدوح بغضب:انا لازم اروح المستشفى أشوفها مش هسبها غير لما اعرف بنتي فين برضو
الكبير بسخرية:هي في غيبوبه تحب تروحلها و تتقابله فالاحلام انت مجنون انا قررت انك هتسافر كام يوم تغير جو لان انت كده هتودينا في داهيه
ممدوح بعصبية:مش هتحرك من هنا غير لما اعرف بنتي فين انا لازم انتقم
الكبير داس على زرار وجيه رجاله ضخمين
الكبير:خدوه من وشي ووجه كلامه ل ممدوح بعصبية لم هدومك وسافر بمزاجك لوديك متخدر زي الاموا.ت فاهم واكمل بصوت مرعب وشر مش واحد عديم المسؤليه زيك هيضيع شقي عمري بسبب غبائه انا يوم ماضيع اضيع بسببك المو.ت عندي اهون بكتير انت فاهم
ممدوح:تمام اسبوع وهتلاقيني في وشك يا كبير وصدقني مش هسيب حقي من الوليه دي حتي لو فيها مو.تي انا ذات نفسي ورحل على طول وجلس الكبير بتعب من هذا الرجل الذي لا يمتلك ذره من التفكير هيضع نفسه والجميع معه
...........................
قمر كانت بتتسحب وهي بتدخل اوضه حازم عشان تجيب البرفان بتاعه عشان تحط منه دخلت الاوضه وكانت لبسه بجامه بحملات وشورت قصير لأن في اعتقدها حازم مش جي دلوقتي
ولسه هتخرح لقت الباب بيتفتح مره واحده
حازم دخل البيت ولقا الباب بتاع الاوضه بتاعته مقفول استغرب وفتح الباب بسرعه واتصدم وجد قمر في غاية الجمال وشعرها مفرود على جنب واحد اقترب منها وهو في عالم تاني من شدة الجمال
قمر بتوتر وهي ترجع خصله لي وراه:احم حازم معلش اصل كنت بجيب حاجه
حازم بخبث:اممم حازم كده من غير أبيه وبص علي ايديها اه بتجيبي ولا بتخدي
قمر بتذمر:يا حازم بحبها اعمل ايه
حازم بتوهان :وحازم بيحبك انتي وقرب منها وفضل يبوس فيها بكل حب ونزل على رقبتها وبسها ونزل علي درعها الذي بالكاد يجعلك تتخيل أنه قطعه من القمر بسبب شدة البياض وكان مغمض عنيه بستمتاع بس لما فتح عنيه لقاه علامه رجع خطوه لوراه
حازم بصدمه:ايه دي
قمر بخوف:ايه في ايه
حازم:انتي تبقي بنتها.........يتبع بارت تاني عشان التأخير ❤️ا
#بقلمي_منار_محسن