رواية حبي الاول الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نيرة عبد الله


 رواية حبي الاول الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نيرة عبد الله


شيماء وصلت المكان وفضلت تفتح الاوض لحد اما فتحت اوضه وشافت احمد نايم على السرير ومنى جنبه شيماء وقفت بصدمه ودموعها نازلة 

احمد بدأ يفوق وكان حاسس بدوخة وبص قدامه وفتح عينه كذا مره وشاف شيماء وفرح بس شافها بتعيط وبص جنبه شاف مني وقام مفزوع وبص لشيماء بمعني انه مش مش حقيقي؛ شيماء خرجت جري علي برا 






واحمد لبس التيشرت وطلع وراها: شيماء استنى 

شيماء مكملة جري 

احمد مسك أيدها وشدها:ممكن تهدي وتسمعيني بقي

شيماء بعياط: ليه يااحمد 

احمد: ليه اي 

شيماء: ليه عملت فيا كدا عملتك اي ها رد عليا ليه توجعني كدا ليه 

احمد بصدمه: انت أزاي تصدقي انى اعمل كدا ها ازاي تصدقي انى ممكن اخونك اصلا 


شيماء: امال ده اي ها رد عليا ده اي وانا قلقانة عليك وبقالى يومين منمتش وانت مع حبيبت القلب وزقته 

احمد: انا كنت مخطوف والله ومخطوف وهي وعمر اللي عملو كدا 

شيماء بس بقا كل حاجه عوزه تدبسها في عمر انا هتجوز عمر يااحمد 

احمد: انتي بتقولي اي بعد كل اللي عرفتيه عنه عاوزه تتجوزيه 

شيماء: اه انا مش هصدقك ولا هصدقك اصلا ازي بعد لي شوفته انا بكرهك يااحمد بكرهك؛ وزقته ومشت 






احمد واقف بي صدمه ومشي هو كمان وراح عند محمد وخبط 

محمد فتح: احمد مالك في اي 

احمد حضنه وعيط جامد

محمد: في اي ي احمد مالك 

احمد: انا تعبت اووي اووي يا محمد

محمد: بس بس اهد ودخلوا الأوضه احكيلى مالك 

احمد حكاله كل حاجه 


محمد: طب وناوي تعمل اي 

احمد: معرفش انا تعبت 

محمد حط ايدو على كتفه: متقلقش ياصحبي كل حاجه هتتحل

احمد: هتتحل ازاي لعبوها دي صح اوي المره دي؛ تعرف اكتر حاجة صدمتني أي هي شيما ازاي تصدق اني ممكن أخونها 

محمد: هي معوزه ي احمد الوضع اللي شافتك فيه صعب 

أحمد: طب فين ثقتها فيا 

محمد: نام بس وكل حاجه هتتحل

احمد نام على السرير وفضل يفكر لغيط اما نام 


شيماء روحت ودخلت اوضتها 

بسمه: ها يابنتى مالك 

شيماء: حكتلها كل حاجه 

بسمه: وانتي مصدقه مين 

شيماء: معرفش انا تعبت خلاص 

بسمة: عارفة ان الوضع اللي شوفتي فيه أحمد صعب بس فكري كده احمد اللي فضل متمسك بيكي وعاوزك حتي بعد ما اتخطبتي ممكن يخونك 

شيما حضنتها وعيط: انا معتش فاهمه حاجه كنت الاول مصدقة احمد بس بعد اللي شوفته معتش فاهمه حاجه خالص 

بسمه حضنتها: اهدي ياحبيبتي وكل حاجه هتتحل 

شيماء: يارب 

بسمه فضلت حضناها لحد ما ناموا 


تاني يوم 

شيماء صحيت على رنة تليفون عمر 

شيماء ردت: الو 

عمر: وحشتنى 

شيماء: فيه حاجة ي عمر

عمر: لا ولا حاجة هعدي عليكي نروح الكليه 

شيماء: اللي تشوفه 


وقامت اخدت شاور ولبست إسدال وطلعت صلت 

ولبست بنطلون ابيض على شيميز ابيض على توب اسود على هاف بوت اسود على طرحة ابيض في اسود وشال حطته على رقبتها وبرفيوم وساعه لونها فاضي ونضاره بيضه وميكب رقيقه 


بسمه كانت لبست يلا ي شيماء اخدت شنطتها والموبايل يلا واخدتها ونزلوا وكان عمر مستنهم وركبوا ومشوا 






عند محمد وأحمد 

محمد: لبس يلا يااحمد لزمن تروح 

احمد: مليش نفس اروح خلاص

محمد: شيماء هتبقى هناك اوعي تستلم 

احمد: شيماء اللي ظلمتني وصدقت اني ممكن أخونها 

محمد: اهدي ي أحمد واتكلم معاها تاني هي امبارح كانت مصدومه أعصابها بايظه من اللي شافته قوم يلا واتكلم معاها تاني وانا واثق انها هتسمعك 


احمد قام اخد شاور ولبس بنطلون جينز على تيشرت ابيض وكوتشي ابيض وساعه فضي وبرفيوم ونزلو ركبة العربيه ومشيوا 


عند عمر وشيماء كانوا في كافيه الجامعه 

عمر: مالك ياحبيبتي 

شيماء: مفيش بابا كان قالي انك عاوز تقدم ميعاد الجواز 

عمر: اه وقالى ان القرار قرارك

شيماء: طيب بس انا هرد عليكي في عيد ميلادك 

عمر: اشمعنا 

شيماء: عشان تبقي مفاجاه وكدا وفرحتين مع بعض 

عمر بفرحة: طيب اهي كلها يومين 

شيماء: صح 

عمر: طب انا هروح عندي محاضره

شيماء: تمام 

عمر قام ومشي 


شيماء فضلت قعده سرحانة واحمد قعد قدمها بسكوت 

شيماء نزلت النظاره وشافته وجات تقوم احمد مسك أيدها 


احمد بعصبية مكتومه: لو قومتي ي شيما ومش سمعتيني تبقي انتي اللي نهيتي كل حاجة بينا

شيماء: هي لسه مش انتهت كل حاجة انتهت خاصه بعد اللي حصل امبارح 

أحمد: اللي حصل امبارح ده ظلم والله ظلم؛ شيماء عشان خاطري اقعدي واسمعيني 

شيماء قعدت: اتفضل اتكلم 

أحمد: صدقيني ي شيما انا مستحيل اخونك او اعمل اي حاجة توجعك كل اللي حصل امبارح ده لعبه منهم 

شيماء: واي دليلك علي كده 

احمد: دليل للدرجة دي مش واثقه فيا 

شيما سكت ومردتش؛ احمد: تمام ي شيماء انا هثبتلك ان كلامي صح وهجبلك الدليل وبعدها بقي هحاسبك علي عدم ثقتك فيا

وسابها ومشي شيما بصت لاثره واتنهدت بحزن واخدت حاجتها وراحت لبسمة 






بالليل

عند عمر رن على منى 

منى: الو يادكتور

عمر: كل حاجه ماشية زي ما خططنا بالضبط 

مني: مش قولتك خطتنا هتنجح وشيماء معتتش طايقه احمد خالص ولا حتي طايقه تمسعه 

عمر: كله بفضلك وبفضل خططك 

منى: اي خدمه اهو كدا مبروك عليك شيماء 

عمر: طب وأحمد بعد اللي عملتيه فيه تفتكري هيقبل يرجعك 


منى: شيماء دلوقتي مش طايقه أحمد ولا قابله انها تسمعه ومفكره انه فعلا خانها ولما شيماء تتجوزك بكده هتبقي كسرت احمد للمره التانيه وانا بقي هدخل عليه بدور الندمانه واللي عملت كده عشان تثبتله أن البنت اللي هو حبها مكانتش تستاهله 

عمر بضحك: يابنت اللعيبة ماشي يامنى وآنا معاكي للاخر

منى: حبيبي يادكتور 

عمر: قلب الدكتور يلا سلام عندي شغل 

منى: سلام 


عند شيما روحت البيت وغيرت وصلت ولبست بيجامه بيتى ولاقت فونها بيرن؛ شيما ابتسمت وردت وقالت بضحك: وحشتني اوي......


حبي الاول بقلم نيره عبدالله


    الفصل السادس والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×