رواية عائلة المالك الفصل الثالث 3 بقلم رنا احمد

رواية عائلة المالك الفصل الثالث 3 بقلم رنا احمد

 رواية عائلة المالك الفصل الثالث 3 بقلم رنا احمد


عائله المالك 💥💥💥💥.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.

بارت 3.


في ايطاليا فيلا مارك ..


كانت واقفه تمارا بوجع ومراره أحرقت قلبها بشده وهي ترا صوره والدها علي المكتب لتعلم أن والدها شريكا فيما يحدث بها هل بالفعل والدها هو المجرم الحقيقي هو المخطط لكل ذلك ياه الله من ذلك الوجع كان يقف مالك بغيظ شديد من برودها وهو مش فاهم مالها سحب ايديها كالمومياء وخرج بها من الفيلا ...


********************

في جنينه فيلا الانصاري...


كان قاعد رشدي بغضب قربت منه فريال بابتسامه ودلع .


/عامل ايه ي حبيبي .


رشدي بجديه /طبعا محمد سافر فواخده راحتك مش كده .


فريال بغيظ شديد/اووووف متفكرنيش بقا انا مصدقت أنه سافر علشان اكون معاك براحتي الله يسامحك ي رشدي انت السبب انت عارف اني طول عمري بحبك انت وانت الي سبتني ليه .


رشدي بغيظ /وبعدين بقا معاكي ماخلاص بعد كل السنين دي مش قادره تنسي ماحنا مع بعض اهوه .


فريال باستغراب /مالك ي رشدي .


رشدي بغيظ /قفشت شويه أنا وسمير الواد ده مش عارف عايز مني ايه وأخر بلاويه عايز يتجوز بنت الخدامه الست ريم.


فريال بغضب /بنت الكلب باصه لفوق بقا ده ليلتها سوداء .


رشدي بحده /سيبلي أنا الموضوع ده انا هخليه تلم نفسها بالزوق بس خلينا في موضوعنا الشحنه نتوصل خلال الأسبوع .


فريال بابتسامه /تمام ي حبيبي .


*************************.





في ايطاليا .

في شقه خاصه ب مالك .


دخل وهو بيقلع جاكته بتعب شديد أما تمارا قعدت وهي بتبص قدامها بوجع .


مالك بغيظ شديد/مالك مكتومه كده ليه من ساعه مخرجنا .


تمارا بوجع ومراره/أنا مش قادره اتكلم لو سمحت .


مالك بغيظ /احسن برضه قومي غيري هدومك المبهدله دي عقبال ماجهز الاكل أنا ميت من الجوع .


تمارا بوجع/ياااه كلمه حلوه اوي الموت نفسي اموت واخلص من الحياه دي .


مالك بغيظ شديد/بقولك ايه ي بنت فوزي أنا مبحبش الكائبه دي فاحسلك كده اتعدلي وقومي شوفيلنا لقمه نأكلها.


تمارا بغيظ شديد/انت ايه البرود ده اكل ايه الي عايز تأكله هو أنا كنت خدامتك ولا ايه.


مالك بحده /بقولك ايه ي بنت فوزي أنا مبكرهش حاجه في حياتي قد ابوكي وانقذتك لأن ده شغلي بس مش اكتر لسانك هيطول هقطعه واحسر ابوكي عليكي فاهمه أنا مالك الانصاري .


تمارا بسخرية ومراره /لا شوف حاجه تانيه تقهر ابويا بيها لأن أنا مش عنده خالص هو يتمناه يخلص مني عن اذنك أنا هنام .


دخلت تمارا أحدا الغرف ليتبع أثرها باستغراب شديد واهتمام بأمرها ..


**********************.

في فيلا الانصاري....

في المطبخ ...


كانت واقفه ريم بتعد الطعام فجاه دخل سمير بنبره جاده .


/ممكن تسيبي الي بتعمليه ده وتيجي معايا مشوار مهم .


ريم باستغراب شديد/هنروح فين ي سمير افرض حد شافنا هنعمل ايه.


سمير بجديه /هو سؤال ي ريم عايز إجابته حالا انتي عيزاني ولا لا .


ريم باستغراب شديد/انت بتقول ايه ي سمير ده انت عشقي طفولتي وشبابي الماضي والحاضر والمستقبل كمان مللك أنت وبس .


سمير وهو ماسك أيدها بحنان /خلاص يبقا لازم تيجي معايا دلوقتي حالا لاني مش قادر علي بعدك اكتر من كده .


*************************.






علي أحدا السفن البحريه ..


كان قاعد ادهم وهو بيكتب قصيده عشق في نسرين فجاه دخل امين المكلف بمراقبه نسرين ادهم قلبه اتخطف وقام فجاه بقلق .


/خير ي امين فيه ايه.


امين بحزن /أنا آسف ي ادهم باشا بس فيه فيديو معايا بقاله كام يوم وبصراحه اترددت كتير اني ابلغ حضرتك بس لازم تشوفه .


اخد ادهم التليفون بسرعه وفجاه حس بنغصه وجعت قلبه وهو شايف سيف بيقبلها بكل جراه وهي مستسلمه علي الاخر شعر بنغصه في قلبه .


/فيه حاجه تاني عايزه تقولي عليها .


امين بقلق بالغ/بصراحه اه ي ادهم بيه هي دلوقتي ومعاه وطالعين علي شقته الي في المهندسين .


في لمح البصر كان اختفاء ادهم بغضب جحيمي تخت نظرات امين الحزينه لأجله.


************************.

في ايطاليا.


كان واقف مالك قدام غرفتها بتردد بس خبط ودخل كانت قاعده بدموع ووجع.


مالك بجديه/شكلك اتصدمتي بالحقيقه مش كده حقيقه ابوكي .


تمارا بدموع ووجع/مش قادره اصدق أنه يعمل فيا كده مش قادره اصدق أنه حقيقته كده أن راجل الاخلاق والشرف تكون دي خيانه أنا موجوعه اوي مش قادره .


مالك بجديه/معاكي أن الموضوع صعب بس للاسف والدك مش سايب اي دليل وراءه اكيد عمل كده قرصه ودن ليكي علشان تبطلي تكتبي عن تجاره الاعضاء الي هو أساسها .


تمارا بدموع وصراخ /بس بس كفايه مش عايزه اسمع كلمه كمان من فضلك سبني لوحدي .


مالك ببرود /براحتك بس اعملي حسابك أننا هنرجع بكره مصر الاكل هيكون عندك بره .


تمارا بقوه وثبات /مالك تتجوزني .


مالك بصدمه /ايه .


***********************.

من أمام مكتب المأذون ...


كانت واقفه ريم بصدمه .


/احنا جايين هنا ليه ي سمير .


سمير بسخرية /معلش جاين نعمل بطاقه هنكون جاين ليه علشان نتجوز وتكوني مرائتي رسمي ي ريم.


ريم بخوف وقلق /ازي بس ي سمير رشدي باشا مش ممكن يوافق ولا هيسبني ي سمير .


سمير بحده /ليه أن شاء الله متجوزه سوسن ولا ايه أنا احميكي بروحي .


ريم بابتسامه /أنا عارفه ي حبيبي بس وعد اخده منك أن محدش يعرف مهما حصل ارجوك ي سمير أنا خايفه علي نفسي وعلي اخويا ارجوك .


سمير بتنهيده /تمام أنا هعمل الي يريحك يلا بينا بعشقك .


ريم بابتسامه /وانا كمان والله .


************************.






من أمام شقه سيف ..


كانوا يصعدونا بضحك شديد ليشعرون بتلك العاصفه فكان ادهم يضربه ضربا مربحا جعل وجهه ينزف الدماء بشده ليسقط أرضا وهو ينزف الدماء بشده أما هي فكانت تتراجع للخلف لم تفقد حصتها ليضربها علي وجهها بقهره ووجع ليصراخ بها .


/انتي ازي تعملي كده ازي رخيصه كده ده انا كنت بستنا منك كلمه واحده حلوه كنتي بتعيش عليا دور الشريفه وعارفه الشقه ده كان فيه ايه فيها كاميرات ي زباله كان هيصورك ويفضحنا ي رخيصه .


ريم وهي تاخذ أنفاسها بصعوبه /ادهم ابوس ايدك متقولش ل حد مالك ممكن يقتلني .


ادهم وهو يمسكها من شعرها بغضب/أنا مش هسيبك لحد انتي بتاعتي أنا محدش هيخليكي تتمني الموت غيري هتنزل حالا ل اقرب مأذون لو فتحتي بوقك بكلمه قسما بالله اقتلك بأيديا دول يلا .


*************************.

في امريكا ...


كان يجلس محمد مع زوجته وعشقه نور .


نور بابتسامه عاشقه /وحشتني اوووي ي محمد كل دي غيبه البنت مبطلتش سوال عليك.


محمد بابتسامه /آسف س نور عيني هصالحها لما تصحا.


نور بحزن شديد/واخرتها ي محمد هنفضل كده بعيد عن حياتك أنا محتاجالك ي محمد .


محمد وهو يقبل يدها بعشق /معلش ي نور عيني اوعدك قريب كل حاجه هتتحل وتكوني انتي وميرا في حضني وفي بيتنا اوعدك.


**********************.

في فيلا الانصاري...


دخلت نسرين بجانب ادهم بوجع ومراره وخجل شديد من ذاتها قربت منهم فريال .


/ايه الي عمل فيكي كده ي نسرين .


ادهم بابتسامه مصتنعه /الحمد لله ي مرات عمي جات بسيطه نسرين عملت حادثه بس الحمد لله حاجه بسيطه .


فريال ببرود /طيب اطلعي غيري هدومك وارتاحي شويه .


ادهم بابتسامه مصتنعه/عن اذنك ي مرات عمي.


طلعوا وراء بعض وقف ادهم بس في أذنيها /كل حاجه تتغير انتي خلاص بقيتي ملكي وبتاعتي بس أنا بقا هخليكي تكرهي نفسك ي نسرين .


********************.






في أحدا الفنادق ..


كانت تبتسم ريم داخل احضان سمير فبالفعل أصبحت زوجته قد تحقق ذلك الحلم الجميل .


/مش مصدقه اني بقيت مرائتك ي سمير بحبك س سمير بحبك اوي .


سمير وهو يقبلها بعشق /أنا الي بعشقك ي روحي كده خلاص خاتي ختم عشقي وبقيتي ملكي محدش هيقدر يبعدنا عن بعض ابدا ي ريم .


ريم بقلق بالغ/يارب ي حبيبي يارب محد يقدر يبعدنا ابدااا .


********************

في المطار ....


كان واقف فوزي منتظر تمارا ليسرع إليها بلهفه وهي تنظر إليه باحتقار.


/حبيبه قلبي حمد الله على السلامه كنت هموت من غيرك ي روحي يلا بينا.


مالك وهو ماسك أيده ببرود /علي فين ي فوزي أنت مش هتاخدها في حته تمارا بقيت مرائتي واظن انت ميرضكش أنها تروح في حته من غير إذن جوزها.


فوزي بصدمه عارمه /اييييييه .يتتتتتبع.


عائله المالك ❤️❤️🤗🤗.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️


          الفصل الرابع من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×