رواية عبد الرحمن وجني الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة الصغيرة
البارت السادس عشر
!!:الله الزعيم بنفسو هنا
محمد: ايوا رجعت وكل الي فات حاجه والي جاي حاجه تانيه
!!: نورت ي زعيم
*********
عبد الرحمن بحنيه: خلصتي ي حببتي
جني بإبتسامه: ايوا الحمدالله
عبد الرحمن اخد الحجات الفاضيه رماها و جني قامت تغسل ايدها وجت عبد الرحمن قرب منها و حضنها و حط ايدو علي بطنها
جني بصتلو بتعب: عبد الرحمن محتاجه انام
عبد الرحمن: تعالي ننام ي حببتي
اخدها في حضنه و نامو
**************
ادم: ضهرك لسه بيوجعك
حبيبه بصتلو بعصبيه: امشي من وشي متبقاش موقعني وتيجي تستفزني
ادم قرب منها وباسها: خلاص ي حببتي متزعليش
حبيبه: مزعلش اي هوا انتا اخدت مني كيس شيبسي ومشيت دا انتا رميتني علي الأرض
ادم بضحك: خلاص بقا ي بتت
حبيبه: اطلع بره روح نام جمب امك عشان مش هتنام هنا هه
ادم ضحك: ويهون عليكي منامش جمبك
حبيبه: ايوا طبعا يهون
ادم بدا يقرب منها
حبيبه بتوتر: لا بقولك اي انا ضهري بيوجعني
ادم بخبث: لا متقلقيش
************
احمد: وفااء تعالي كدا
وفاء: نعم
احمد شدها ليه وقعت ف حضنه
وفاء بتوتر: ن نعم في حاجه
احمد بص لشفيفها وقرب منها وباسها و وفاء بتحاول تبعد عنو
وفاء بتوتر: ط طب هخرج مامتك بتنده عليا
احمد بضحك: هوا انتي بس الي سمعتي ولا اي
وفاء خرجت بسرعه و احمد كان بيبصلها لحد ماخرجت اخد نفس عميق و اخد اللاب وفضل يشتغل
************
شيماء: ايوا ي محمد انتا فين...... جاي في الطريق..... خلاص ماشي هستناك متتاخرش
شيماء: لينا حضري الأكل
لينا بحترام: حاضر ي مدام
بعد نص ساعه محمد دخل وقرب من شروق وباسها علي جبينها
محمد: هطلع استحما و اجي
طلع و شيماء جهزت السفره وقعدت تستناه لحد ماجه وقعدو ياكلو
شيماء: عملت اي ف الشغل
محمد: مافيش جديد غير اني خلص السفقه الي قولتلك عليها خلاص
شيماء: ماشي ي حبيبي ربنا معاك
***********
!!: مش قولنا مينفعش يرجع
؟؟: انا مش عارف اي الي جابو تاني
!! هنخلص عليه
؟؟: انتا عارف لو محصلوش حاجه وعرف ان احنا الي عملنا كدا هيموتنا
!!: لا متقلقش هطمن وهموتو مش هخليه يطلع عايش
************
عبد الرحمن بتعب: ي بتت نامي بقاا
جني: لا قووم هات الي طلبتو منكك
عبد الرحمن: ي بنتيي اساعه 2بليل هنزل اجيبلك عصير منينن
جني: طب تمم براحتك
عبد الرحمن حط ايدو علي وشو بتعب
: معلش عشان خاطري هجيبلك الي انتي عيزاه بكره
جني: انتا حر بقاا
عبد الرحمن بتعب: تعالي ي حببتي نامي احسن وهجيبلك الي انتي عيزاه بكره يلا تعالي
اخدها في حضنه و جني نامت وهوا باسها علي جبينها ونام هوا كمان
*********
تاني يوم الصبح
محمد وهوا بيعدل جكت البدله
: انا ماشي ي حببتي عايزه حاجه
شيماء وهيا بتديلو توست
: سلامتك ي حبيبي ودا توست ب النوتيلا زي مابتحب
محمد باسها علي خدها ومشي
************
وفاء: قوم ي احمد هتتاخر علي الشغل
احمد بنوم: خمس دقايق بس
وفاء بزهق:قوم هتتاخر وترجع تزعق عشان مصحتكش بدري
احمد قام: خلاص قومت اهو
وفاء وهيا ماشيه: انا حضرتلك البس استحماو تعلا عشان تفطر قبل ماتمشي
احمد استحما و لبس وخرج اكل ومشي
***********
حبيبه: روح شغلك كداا مش هحضرلك فطار افطر ف شغلك
ادم: الله انتي مش عايزه تعملي حاجه خالص.. اي دا انتي لسه زعلانه مني اصلا
حبيبه تجاهلتو ودخلت المطبخ
ادم اخد حاجتو ومشي
حبيبه خدت نفس عميق: عيل بارد
**************
جني: قوم يلا ي حبيبي عشان شغلك هتتاخر
عبد الرحمن: حاضر ي مفتريههه ولا سيباني انام بليل ولا دلوقتي بليل تقوليلي انزل هاتلي عصير ودلوقتي تقولي قوم روح الشغل
جني بضحك: معلش متزعلش
عبد الرحمن: روحي اقعدي بره وانا هخلص واجي نفطر
جني خرجت و عبد الرحمن لبس وخلص و خرج عشان ياكل معاهم
عبد الرحمن بحب: خدي ي حببتي كلي
جني: خلاص مش قادره شبعت
عبد الرحمن: بألف هنا ي حببتي
قام اخد حاجتو ومشي
**************
حبيبه: ايوا ي بنتي.. لا دا مشي من بدري... هتيجي خلاص تعالي هستناكي
بعد شويه الباب خبط وحبيبه فتحت
حبيبه: تعالي ي وفاء
وفاء: اي ي بنتي مبشوفكيش ليه
حبيبه: مبخرجش كتير والله.. المرادي عندي المره الجايه عندك متزعليش نفسك
وفاء بضحك: علي رأيك
حبيبه: امل جني عامله اي مشوفتهاش من اخر مره لما قالولنا ان هيا حامل
وفاء بضحك: لا دي سيبيها ربنا يكون في عون عبد الرحمن مطلعه عينو
حبيبه بضحك: زمانها مش بتخليه ينام
وفاء بضحك: ايوا ماهيا ماما بتتصل عليا تحكيلي يختي
*************
جني كانت قاعده مع مامت عبد الرحمن
جني: اه والله ي ماما مرضاش ينزل يجيبلي عصير اساعه 2بليل
ام عبد الرحمن بصدمه: يشيخه انتي هتموتي الواد دا ماعتش بيعرف ينام بسببك
جني بضحك: احسن يستاهل
ام عبد الرحمن: لا دا ربنا يكون في عونك يبني
جني: اي دا انتي معاه مش معاياا
ام عبد الرحمن: لا يختي ان....
جني تيليفونا رن
: معلش ي ماما ثواني
جني: الو... ايوا انا مين حضرتك... اي اخد طلقه وو....... يتبعع