رواية تجارة البنات الفصل الثالث 3 بقلم سحر حسين
تجاره البنات :
بقلم سحر حسين ❤️
البارت الثالث :
وهنا خلصت عرفت اني مليش حد ولزم اسمع كلام ام عصام واعيش حياتي علي اساس اني خلاص بقيت مدام ابو عصام .
بس للاسف مش عارفه اطلع عصام من دماغي بس مش حب .
لا أنه هو كمان باعني في حساس جوايا وهو الانتقام ولزم انتقم من كل واحد باعني وستغل مني الكل دمرني عشان حياتهم هما ومحدش اهتم بيا ولا بمشاعري .
فعلا على راي المثل
"اتقي شر الحليم اذي غضب "
وبدأت اتعايش مع الأمر الواقع .
القصر :
وانا نزله من على السلم وكان عصام طالع على السلم .
جميله : ازيك يا عصام .
عصام : ازيك يا مرات ابويا .
جميله : مرات ابوك ماشي يا عصام يعني مفيش امل نرجع لبعض صح .
عصام : انتي مرات ابويا ومبقاش ينفع الكلام ده .
جميله : لا والله بس افتكر كلامك ده بعدين تمام .
عصام : انا اسف يا مرات ابويا لزم امشي .
جميله : بغضب 😠 خليك فاكر انك بعتني عشان القصر ده وهيجي يوم وطلعك منه ومش انا اللي هطلعك ده ابوك بايده .
عصام : وانتي فكره اني ابويا تحت طوعك يا جميله ابو مستحيل يستغني عني عشانك يا جميله .
جميله : بكره هتشوف بنفسك يا عصام .
عصام : بعد ازنك يا مرات ابويا .
عصام سبني ومشي وانا كنت بص عليه وبقول لنفسي والله ما هسيبك وهبدا بيك انت يا عصام .
اول حاجه كنت بفكر فيها ازي اكسب ابو عصام لصفي بس بصراحه الموضوع مخدش معايا وقت كتير .
اول ما بيجي ابو عصام
روحت وجهزت الطبق عشان اغسله رجليه واول ما طلع روحت وقالتلو .
جميله : نورت البيت يا حبيبي .
ابو عصام : باستغراب شديد حبيبك انا حبيبك .
جميله : بكسوف اه طبعا مش انت جوزي .
ابو عصام : اه جوزك بس حبيبك .
جميله : اه طبعا حبيبي انا معقوله احب غيرك .
ابو عصام : بفرحه كبيره لا طبعا انا جوزك وحبيبك .
جميله : ربنا يخليك ليا يا حبيبي .
ابو عصام : معقول كلام ام عصام جاب نتيجه معاكي ااوي كده .
جميله : تصدق انا حبتها اووي هي فعلا طيبه .
ابو عصام : اه طبعا دي شريكه عمري .
جميله : ربنا يباركلك فيها .
**************************
تاني يوم :
فكرت وقولت لزم اكسب الكل لصفي واخلي الكل يحبني عشان اعرف انتقم منهم .
اخوات عصام ثلاث بنات والكبيره جالها عريس .
بس طبعا مش كبير في السن بس غني زيهم طبعا هما هيجوز مين غير كده هما مش هيتجوز عشان الفلوس زاي .
وهنا الفرح كان مالي البيت قصدي القصر وانا وقفت معاهم زاي ما يكون فرح اختي بس في حاجه جوايا مكسوره .
انا ليه متجوزتش كده انا ليه مفرحتش كده انا ليه فرحي مكنش كده وف نفس الوقت بقلو لنفسي اكيد لو هي اتجوزت حد كبير زاي مش هتفرح كده للاسف انا جوايا نقص كبير اووي جوايا .
انا كنت بحصدها علي جوازها وجوزها و علي حبها هي اتجوزت اللي بتحبه وانا لا وانا اللي بحبه يعني عشان الفلوس والبيت .
وبعد كام يوم جه يوم الفرح والكل كان بيرقص وفرحان وانا كنت فرحانه وفي نفس الوقت كنت زعلانه من جوايا جدا جدا .
حسبي الله ونعم الوكيل.
وفي لحظة وانا برقص وقعت واغمي عليا الكل جري عليا وخدوني علي غرفتي وجري يقولو ل ابو عصام .
وفجأة فوقت لقيت الكل حوليا والكل مبسوطه والكل بيقولي ألف ألف مبروك يا مرات ابويا وربنا يقومك بالسلامه .
استغربت جدا .
جميله : في ايه يا جماعه ايه اللي حصل .
ابو عصام : في كل خير يا ست الكل ألف مبروك يا ام محمد .
جميله : باستغراب ام محمد مين .
ام عصام : انتي حامل يا حبيبتي الف مبروك .
جميله : ايه انا حامل .
ابو عصام : اه وان شاء الله هيكون راجل واسمه محمد أن شاءالله .
ابو عصام نده على عصام يا عصاااااام .
عصام : ايوه يا ابويا نعم .
ابو عصام : روح اجري ا_ض_ب_ح عجلين عشان مرات ابوك حامل يا واد اجري .
عصام : باستغراب حامل .
ابو عصام : اجري يا واد اجري يلا .
عصام : حاضر يا ابويا حاضر ألف مبروك يا ابويا .
ابو عصام : يا ام عصام بقولك ايه من هنا. ورايح جميله متعملش حاجه ومتقومش من السرير .
ام عصام : حاضر من عيوني .
ام عصام بصت للكل يلا يا بنات سيبو مرات ابوكو ترتاح شوي وتعالو نكمل الفرح تحت وانتي يا بنتي لو عايزه تنزلي انزلي بس ارتاحي شويه .
جميله : اه معلش انا عايز ارتاح شويه معلش .
ابو عصام : طيب يلا يا بنات انزلو تحت يلا يا ام عصام خدي الكل ع تحت .
الكل نزل وانا قاعت لوحدي بس مش عارفه ايه الشعور اللي جوايا ده والله مش عارفه افرح ولا لا طيب ازاي طفله حامل في طفل تاني لسه ١٨ سنه وام طيب هكون ام زاي لطفل .
طيب هو انا اصلا بحب ابو عصام عشان احب ابني منه يعني هكون مخصوبه على الطفل زاي ما مخصوبه ع الجواز يارب عني يارب .
انت هديه من ربنا ومش هخدك بذنب حد هحافظ عليك جدا وهحتاجك معايا الفتره اللي جيه دي
فعلا انت جيت في وقتك ...
الانسان لما يفكر في الانتقام مش بيفكر في مصلحه اي حد تاني غير نفسه وبس .
وللاسف جميله حسه أنها اتظلم و أن محدش وقف جامبها ولا حد اهتم بمشاعرها عشان كده هي هتعمل نفس النظام .
وهنا يكون البارت ده خلص
اتمنا ينال اعجابكم ❤️
بقلم سحر حسين ❤️
شكرا ❤️