رواية تغريد الفصل الثامن 8 بقلم منار همام


 رواية تغريد الفصل الثامن 8 بقلم منار همام


8


تغريد طلعت بالقهوه وخبط علي الباب ولما سمعت صوته بيسمحلي بدخول دخلت 

ادم بسخريه: دي مش اوضت اخو جوزك ادم علشان تخبطي قبل ما تدخلي دي اوضت جوزك فاهمه 

تغريد بهدوء: فاهمه.. القهوه 

ادم شاور علي الطرابيزه الي جنبه 

: حطيها هنا 






تغريد قربت تحط القهوه وحتطها ولسه هتلف وتتمشي ادم مسكها من ايدها ولفه ليه بسرعه تغريد شهقت بخضه وهي بتحط ايدها علي صدره 

ادم: اي مكنتيش متعوده علي الحركات دي مع جلال

تغريد بتحاول تبعد

: اا... ادم.. اب.. عد... تغريد سكتت لما لاحظت حاجه علي رقبت ادم.. تغريد بتركيز 

: اي دا.. ادم حط ايده مكان ما بتبص وطلع علامه حمره في ايده 

: معرفش جه منين

تغريد بدموع: يعنى اي متعرفش جه منين يا استاذ ادم روج وعلي رقبتك هيكون جه منين 

ادم افتكر قرب عزه منه وعرف ان الروج دا بتاعها 

: دا تقريباً السكرتيره بلغلط 

تغريد: ولله السكرتيره بلغلط... تغريد سحبت ايدها بضيق... ماشي

... ومشيت ادم اتجه للمرايه وهو بيشتم بضيق  و يشيل الروج

عند يارا

يارا: يا حبييتي اهدي مش كدا

تغريد في حضن يارا بتعيط

: بقولك بيخو*ني شفت الروج علي رقبته واضح زي الشمس

يارا تمتم بيخو*نك!!!! وكملت بصوت عالي

: اسمعيه اكيد عنده عذره وبعدين مش هو دا ادم ااي عمي قلك خدي بالك من جوزك وانتي تنشطي 

تغريد بعدت عن حضنها

: عارفه اني كنت مقصره معاه وبتكسف منه بس مش لدرجت يبص برا في اليومين دول

يارا: اهدي وان شاءلله خير امسحي دموعك وانا هنزل اعملك عصير لمون 

تغريد مسحت دموعها و يارا طلعت قبل متقفل الباب وراها ظهر قدامها ادم 

ادم: تغريد فين

يارا: منهاره من العياط جوه

ادم: تمام روحي انتي.... ادم  فتح الباب بهدوء ودخل كانت تغريد واقفه في نص تلاوضه بغضب 

: بيخوني انا

ادم بهدوء: والله ما خنتك

تغريد لفت بخضه  

: ا.. انا.. اتشجعت وكملت... امال اي الروج الي علي رقبتك 

ادم: اول حاجه انتي عارفه اني مش مطر اكدب عليكي ولابخونك هقول بخونك و، محدش هيغلطني علشان انتي مقصره فعلاَ.. اتنهد وكمل.. قلتلك ان الروج دا جه بلغلط

تغريد: ازي؟ 

ادم: السكرتيره النهارده كانت بتعمل حركات غريبه  وبتقرب مني وطبعا انتي عارفه حركات الستات 

تغريد: وطبعا انت كنت مبسوط






ادم: تغريد مش ناقصه جنان ويلا علشان ترجعي اوضتنا... انزل اعمل مكالمه واطلع الاقيكي فيها... ومشي

تحت يارا كانت واقفه بتعمل العصير والتلفون رن برقم غريب 

يارا ردت بستغراب

:مين

محمود: اممم معجب

يارا: استظرف مش عايزه هتقول مين ولا اقفل 

محمود: اهدي يا ستي مش كدا.. وخطيبك معاكي

يارا فضلت مستغربه شويه لحد ما فهمت وابتسمت بخجل

يارا: وخطيبي عايز اي 

محمود: يتكلم معاكي شويه 

يارا: اااه وماله

محمود: بتعملي اي

يارا: عصير لتغريد

محمود: ونبي اختك دي جدعه اوي 

يارا شالت الكوبايه وطلعت بعد م فهمت ان تغريد الي عتط الرقم ل محمود 

: وجدعه ليه بقا ان شاءلله 

محمود: يعنى انتي مش عارفه الي فيها

يارا ضحكت بنعومه 

محمود: لا انا كدا اضعف 

يارا ابتسمت بخجل ودخلت الاوضه ملقتش تغريد خدت العصير وطلعت البلكونه تكمل كلامها مع محمود

عند تغريد

ياسمين:حلو اوي يا ماما 

تغريد:بجد يعنى هيعجب عمو ادم 

ياسمين:طبعا...تغريد ابتسمت وهي بتمشط شعرها لورا بعد م لبست قمي*ص نوم محترم هي بس عايزه تبقا حلوه في عنين.. ادم وفي نفس الوقت خلت ياسمين موجودة معاهم علشان تتحامه فيها  ادم خلص المكالمه وطلع فتح الباب ودخل 

وتنح شويه في تغريد الي واقفه 

تغريد بتوتر: يلا يا ياسمين ننام ادم فاق ودخل ياخد دش.. شويه وطلع وكانت ياسمين نامت وتغريد بتمثل انه نامت ادم قرب من الجه الي نايمه عليها تغريد وووو... يتبع


        الفصل التاسع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×