رواية وقعت في حب خادمتي الفصل السادس عشر 16 الجزء الثاني بقلم فرح القصاص
#البارت_16
#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني
ياسين بياخد نفس عميق: قمر... انتي طالق
قمر عيونها بتوسع بصدمه: ياسين انت يتقول اي
سما: يااسين ان... وبيقاطعها يزن ييمسك ايدها وبيخدها للاوضه
سما: يزن سبني انت شايف اخوك
يزن: قولتلك مره متتدخليش ياسين مش صغير وهو عارف بيعمل اي وتصرف ياسين صح
و بيدخلها الاوضه وهو بيدخل وبيقفل الباب
قمر بتقوم من علي الارض وبتروح لي ياسين وبتمسك ايده وهي بتعيط: ياسين انا اسفه والله انا خلاص صحيت لنفسي ومش هعمل حاجه تاني والله صدقني مش هيحصل مني مشكله تاني حتي لو عايزني اعتزر لسما وهعتذر المهم متبعدش عني يا ياسين عشان خاطري
ياسين ببرود: لمي هدومك وامشي مش عايز اشوفك تاني
قمر بنهيار: لا ياياسين عشان خاطري متعملش كدا انا مستعده اروح لي اهلي كام يوم نهدا بس منبعدش
ياسين بيشد ايده: انتي سمعتي قولتي اي صح؟
قمر: انا لو مشيت مش راجعه تاني ياياسين
ياسين: يبقا احسن برضو وبيمشي وبيسبها
قمر بتفضل واقفه مكانها ودموعها نازله بصمت
****************************
أميره بتطلع من عند الدكتور و ملامحها حزينه
أنس: أميره في اي؟
أميره: انس انا....
انس بقلق: انتي اي قولي
أميره وبيترسم علي وجهها إبتسامه: انا حامل
انس عيونه بتوسع بفرحه: حامل؟
أميره بفرحه: ايوا حامل
انس بيحضها بفرحه
أميره بخجل: انس احنا في المستشفى
انس بيطلع من حضنها: خليهم يتفرجو دي لحظات مبتتعوضش
أميره: انا هكون ماما مش مصدقه بجد
انس: ولا انا مصدق اني هكون بابا
أميره: تتوقع تطلع بنت ولا ولد
انس: اي حاجه من عند ربنا حلوه انا راضي اذا كانت بنت او ولد
أميره: ان شاءلله بنت
انس: وتكون شبهك
أميره: طب تعالي نروح لي عمي حامد ونقولهم الخبر ده
انس: اهه فكره حلوهه
*****************************
سما: يعني اي تصرف ياسين صح؟
يزن: يعني صح قمر مش هتعرف انها غلطانه وغلطه كبيره غير كدا
سما: ولو في كذا حل غير الطلاق يوديها مثلا لي اهلها اسبوع وميكلمهاش مثلا خالص واحنا والله هنعرف ان ده ممكن يودي لحاجه تانيه فا مش هنعمله تاني بس مش يطلقها يايزن
يزن: دي كانت عايزه تسق*طك ولسه يدافعي عنها
سما: انا مش بدافع بس حطيت نفسي مكانها الشعور ده اصعب حاجه عندنا يايزن يارب تفهمني بس
يزن بيحاوط وجهها بإيدو الاتنين: انا محظوظ بيكي يسما طيبه وجدعه وبتحبي الكل وعمرك ماعملتي اي مشكله تخليني اندم يوم واحده علي ان اتجوزتك بل بلعكس انا دايما بحمد ربنا انه كتبك من نصيبي
سما: طيب برضو مش هتتكلم مع ياسين؟
يزن: حاضر يسما بس مش دلوقتي هسييه يهدا شويه
سما : ماشي
يزن بيبو*سها من خدها: يلا بقا اضحكي مش بحب اشوفك زعلانه كدا
سما بإبتسامة: اهو ضحكت
يزن: ايوا كدا وبيضع ايده علي بطنها... ابرار حبيبت باباها عامله اي
سما: بتسلم عليك وبتقولك عايزه شوكلت
يزن: بس كدا ده انا اجبلها مصنع الشوكولاته كله عندها
سما: والله؟ شكلها هتخدك مني ولا اي؟
يزن: انتي محدش ياخد مكانك ابدا
سما بإبتسامة: امم ثبتني بقا
وبيقاطعهم خبط الباب
يزن بيفتح
يزن: اي؟
_انس بيه وأميره هانم جم تحت ومستنينكم
يزن: بجد طيب احنا نزلين ع طول
سما: انا هروح اشوف المفاجأ دي
يزن بضحك: الفضول ق*تل القطه خلي بالك
سما: مش مشكله المهم اعرف
وبينزلو
*******************************
أليس كانت ماشيه وسرحانه في فونها وبتعدي الطريق
وعربيه كانت جايه بسرعه كبيرهه
شخص بيشد أليس من دراعها وبيرجعو لورا وبيتكعبل وبيوقعو
أليس بعصبيه وبتنظر للشخص: انت؟
مازن بألم: اه انا
أليس: انت ازاي تشدني كدا؟؟
مازن: كنت اسيبك تمو*تي؟
أليس بتقوم وبتنفض هدومها وبستغراب: اي الد*م ده؟
وبتنظر لي نفسها وبتتفحص نفسها كويس بس مفيش اي حاجه
وكان مازن قام وبينفض نفسها
أليس بتلاقي الد*م علي القميص بتاعه
أليس: يااااا انت وريني ضهرك كدا
مازن: لي هو بيوحعني اويي بس اكيد من الوقعه يعني
أليس: اوفف لف وريني.. ينهار اسود دي إز*ازه في ضهرك
#Farah_Alkasass