رواية مجنونة اليزن الفصل السابع 7 بقلم ميرو محمد

رواية مجنونة اليزن الفصل السابع 7 بقلم ميرو محمد

 

7


فرح : سيب ايدي انت مجنون ولا ايه .

الشاب : طب قومي معايا انتي مش عارفه انتي بكلمي مين .

يزن من الخلف بغضب : لاء عارفه هي بكلم مين يابن عمي

فرح : ابن عمك .

يزن نظر الي فرح ووقف امامها ثم اعطاها ظهرو ووقفت فرح خلف يزن ونظر يزن الي ابن عمه .

يزن : اليخصني عينك مجيش عليه ياماجد فاهم .

ماجد بابتسامة خبث : ههه تخصك . حلو الكلام . بس هي عجبتني .

يزن بغضب الجحيم: ماااااااجد كلمه كمان وهخليك تندم علي كل حرف هيطلع منك

فهد : اهدو ياجماعه مش كده . وانت ياماجد امشي دلوقتي الناس بتتفرج علينا .

ماجد : همشي بس الحلوه دخلت دماغي ومش هسبها . ونظر ماجد الي فرح وابتسم ثم ذهب .

كانت فرح تقف برعب وخوف من هذا الماجد .

ثم نظر اليها يزن وقال : متخفيش انا جنبك .

ندي بابتسامه: اقعدي يافرح واهدي ابيه جنبك اهو . ثم نظرت لفهد وغمزت له .

فهم فهد ان ندي حاسه ان يزن معجب بفرح .

هبه في اذن فرح : انا قلقانه الصحافه صورت الحصل يافرح .

فرح بفزع : انتي بتقولي ايه . وقامت وقفت .

استغرب يزن وفهد وندي وكمان هيام المش طايقه نفسها خالص .

يزن : في ايه .

فرح بقلق : ها انا انا عاوزا اروح .

يزن : ليه في ايه انتي مالك كده مش علي بعضك .

فرح : ها اصل اصل انا اتاخرت علي ماما .

هيام بتريقه : هههه ياحرام هو مامتك وبابكي ليسه فاكرين انك طفله. ولا يمكن مش واثقين فيكي . او لاء ممكن ميكونوش واثقين في تربيتهم ليكي . ويكون ابوكي مش عارف انك مش متربيه اصلا ونسي يربيكي .

*اووووبااااااا تستاهلي الهيحصل فيكي والله ياهيام . انتو عارفين ان ابو فرح ميت ياجماعه . وهي مش بتحب سيرتو تيجي اصلا عشان فرح بتفتكرو وتفضل تعيط . ويسلام بقا لما تسمع كلام زي دا . يبقا كده فرح هطلع الجبروت العندها والزهق كله في هيام . جالك الموت ياترك الصلاه 😂😳*





كانت فرح تقف وتسمع هذا الكلام دون رد ولا كن اكنه حاجه بتخنق فيها ومش عارفه تطلع اي حرف .

قام يزن وقف وقال : هياااااام اخررررسي . ايه البتقولي دا .

هيام : اسكت يايزن انت متعرفش الاشكال دي . بيفضلو يتمسكنو لحد ميتمكنو .

يزن بصوت عالي جدا : هياااااااام .

قام الجميع وقف بتوتر من غضب اليزن .

ندي : انتي في حاجه في دماغك ياهيام ولا ايه ازاي تكلمي كده عن فرح .

فرح كانت في عالم تاني عالم اسود وكانت في كلمات تتردد في اذنها . معقول معقول اكون انا اكون في سبب لأهانت بابا من واحده زي دي . لاء لاء انا السبب ياريتني سمعت كلامك ياماما . العالم دا وحش فعلا وحش اوي اوي اسفه يابابا اسفه جدا . كله بسببي بسببي بسببي بسببي .

وفجاءه ويزن بيهزق هيام . وقعت فرح في الارض اغشي عليه من كثرة الزعل والضغط عليها .

هبه بصويت : فرررررررررح .


نظر يزن الي هذه المسكين المرميه في الارض وقال : دكتووووووور بسررررعه .

رفعها يزن علي دراعه وجري بيه الي داخل الفندق وفهد جري بسرعه يجيب دكتور وندي وهبه بزعل وحزن علي فرح . راحو معاها وهيام وقفه خايفه من رد فعل يزن ليها .

نيمها يزن علي السرير وهبه قلعتها الجزمه وندا بتدلك في ايدها ويزن واقف ينظر لملمحها البريئه الجميله ويقول لنفسو . معقول انا مالي كده مشدود ليكي . دي اول مره بنت تلفت نظري كده او احس بلشعور دا .

افاق بعد وقت قصير علي صوت فهد وهو بيقول ادخل يادكتور .

يزن بغيره : مجبتش دكتوره ليه يافهد .

فهد بستغراب: مش مهم يايزن المهم نشوف مالها .


يزن : تمام اتفضل شوف مالها يادكتور .

بداء الدكتور يكشف علي فرح . وبعد وقت قصير اعطها الدكتور حقنه وخلص .

يزن : ها مالها .

الدكتور : عندها ضغط وحالتها النفسيه وحشه . ياريت ترتاح شويه وحولو متزعلوهاش احسن ضغطتها يرتفع وساعتها هتدخل في مشاكل .





يزن : تمام شكرا لحضرتك . وصلو يافهد .

خرج فهد مع الدكتور . وظلو بجنبها لحد مفاقت .

فرح : اه اه اه يادماغي انا فين .

قام يزن وقف وقال : انتي كويسه .

فرح نظرت وقالت : ايوه الحمدلله .

هبه : يالهوي امك بتتصل يافرح .

فرح : هي اساعه كام .

هبه : اساعه واحده .

فرح بخوف : يالهوي انا لازم اروح زمان ماما قلبت الدنيا عليا .

يزن : اهدي اهدي انا هوصلك .

فرح : لاء انا هروح لوحدي .

يزن 🤨: قولت هوصلك .

هبه بقلق : طب اعمل ايه دي عامله ترن .

فرح : ردي عليه ياهبه وقولي ليها اننا جاين في الطريق .

هبه بخوف : حاضر . وردت هبه والكل سكت .

هبه : احم الو ايوه ياطنط .

رقيه : فرح فرح فين .

هبه : احنا جاين في الطريق .

رقيه : لاء انتو خليكم انا جايه عندكم قربت خلاص ادخل عندكم . وقفلت السكه .

فرح : ها قالتلك ايه .

هبه بقلق : قالت انها قربت توصل عندنا واننا نستنها هنا .


فرح بخوف : ياربي ربنا يستر علي الهيحصل فيا .

يزن بتكبر : متقلقيش انا لما تيجي هكلمها . قومي جهزي نفسك ويلا ننزل تحت .

خرج يزن من الغرفه وانتظر امام الباب . حتي خرجو بعد وقت قصير . ونزلو جميعا الي اسفل .

وكان الكل منتظر رقيه تيجي.

بعد وقت قصير وصلت رقيه الي الفندق والكل كان منتظرها .

اول مدخلت فرح 😲😲😲😲😲😲 وهبه كمان 😲😲😲😲😲

فرح : مين قالها تجيب دكتور مسالك بوليه هنا .

هبه : يانهار اسود شكلها امك مش هتسكت يافرح .

رقيه بعصبيه : ايه التاخير دا ياهانم .

فرح بخوف : ماما انا ..

رقيه ضر^بت فرح بلقلم .





الكل بصدمه وفرح دموعها نزلت .

رقيه : انتي فاكرا ان خلاص ابوكي مات مش هعرف اربيكي وهدوري علي حل شعرك .

محمود : ايوه ياطنط وكمان مينفعش بنت محترامه تقعد كل دا برا ياست هانم .

فهد : وانت مين انت .

محمود : انا خطيب الهانم

يزن بصدمه 🙄🙄وشعور غريب .

رقيه : مفيش شغل تاني والشارع مش هتشوفي تاني يافرح لحد متجوزي محمود .

فرح بدموع : حرام عليكي انا مش عاوزا اجوزو ليه ياماما كل دا في ايه وايه الانتي خايفه منه عليا .

رقيه : لما نروح بتنا قدامي .

فرح : مش همشي معاكي .

رقيه مسكت ايد فرح وبداءت تشدها : بلا يابنت بقولك .

فرح بعصبيه : لاء مش هروح بقولك مش هروح انا عاوزا اعرف في ايه .


رقيه : يلا يابنت .

ظل هذا الشجار رقيه تشد فرح وفرح مش عاوزا تمشي معاها

يزن بعصبي وغضب جامد اووووي : بسسسسسسسسسسسس

وفجاءه ……….

ياترا حصل ايه ويزن هيعمل ايه في رقيه وهل هيكون في رد فعل وايه السر ورا كل دا من رقيه وفرح ايه حكايتها وهل فعلا هتجوز فرح محمود ويزن هيسبها وهيام هيحصل فيها ايه من يزن وندي وفهد هيكون مصيرهم ايه مع بعض .


            الفصل الثامن من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×