رواية لم يكن من نصيبي الفصل العاشر 10 بقلم يارا علاء

رواية لم يكن من نصيبي الفصل العاشر 10 بقلم يارا علاء


#لم_يكن_من_نصيبي. (  ١٠ )

يمني مقدرتش تستحمل ف صر*خت بو*جع :بس بقا حرام عليكي ارحميني ارجوكي انا خسر*ت كل حاجه محدش كان قريب مني حتي انتي كنتي بعيده عني مش بتسالي عني ده حتي بتقولي يارب تمو*تي حرام عليكي بتدعي عليا ليه انا ذ*نبي اي انا اتعلقت ب خالد عشان كان بيهتم بيا ويسأل عليا بس انا كنت مفكره هو بيحبني ذي ما بحبه بس لا هو اعتبرني أخته وانا ضيعت اكتر انسان بيحبني انا اكتشفت اني مش بحب خالد يارتني مو*ت فعلا قبل ما اقول لي احمد كده انا تعبا*نه اوي ااااه ياقلبي يارب ارحمني وخد*ني يارب .

الدكتور دخل بسرعه بسبب الصوت وقرب من يمني واداها مهداء عشان ممكن يجرالها حاجه.

علياء:سبها تمو*ت عشان نرتاح منها 
الدكتور بعصبي*ه:اي ال بتقوليه ده اطلعي برا.
علياء :خارجه بس محدش يتصل بيا .(قالت كده ومشيت).
_____
عند احمد كان وصل وقاعد مع صاحبه .






صاحب احمد:في اي يا احمد مالك كده من ساعت ما جيت.

احمد بحز*ن:قلبي وجعن*ي مش عارف من اي.

صاحب احمد:طب في اي وسايب مراتك ليه بعد اسبوع يا احمد.

احمد بتع*ب وحز*ن:معلش يا لوئ انا تعبا*ن ومش قادر اتكلم هدهل انام 

لوئ:ماشي يا حبيبي خش وانا هبقي اصحيك تاكل.

احمد:تمام .

احمد دخل الأوضاع وقعد علي السرير بحز*ن:ليه يا يمني مكنتيش تقوليلي جر*حتيني وكسر*تي قلبي وبعدتيني عنك انا ما صدقت انك هتكوني ليا مش عارف حاسس ليه انك مش كويسه بس صدقيني هحاول انساكي عشان متو*جعش اكتر من كده ربنا يصبر قلبي .
_____
عند يمني صحيت وهي تعبانه جدا ف لاقت خالد جنبها.

خالد: حمدالله على سلامتك.
يمني بتع*ب:الله يسلمك انا عاوزه امشي.

خالد:مش هينفع لازم تفضلي هنا خصوصا انك محتاجه حد معاكي ف لما تخفي هخدك عندنا.

يمني قامت بتع*ب وقالت:مفيش داعي انا هروح بيتي.

خالد:مش هينفع مرات عمي مش هترضي تدخلك.

يمني اتو*جعت من كلامه وقالت:عادي هروح بيت جوزي  بس ممكن تنادي الممرضه تساعدني البس عشان امشي.

خالد:بس.
يمني:ما بسش يا خالد ارجوك نادلها.

خالد نادت علي الممرضه ال جات تساعد يمني وبعد ما خلصت كانت ماشيه بس خالد وقفها.

 خالد:يمني استني هوصلك . 

يمني:لا مينفعش نكون مع بعض انت اكيد فاهم عن اذنك.

يمني مشيت وراحت علي البيت ودخلت بد*موع وهي بتسند علي الباب .






يمني:احمد البيت وح*ش من غيرك اوي تعالي ارجعلي .

راحت يمني نامت علي السرير واخدت قميصه في حضنها وعيط*ت.

عدة الايام ويمني محدش بيسال عليها ومامتها مجتش تطمن عليها وأحمد مكنش بيرن وهي مكانتش بتنزل.

وفي يوم يمني كانت بتتصل علي احمد.
 جارا الرد....
احمد:الو مين.
يمني بلهفه ودمو*ع:احمد .

احمد اول ما سمع صوتها قلق وقال:يمني.
يمني بدمو*ع:اه احمد ارجعلي ارجوك انا محتاجلك اوي ياحمد حياتي مدمر*ه من غيرك تعب*ت في بعدك كنت غبيه والله يا احمد ارجوك ارجع انا بحبك.

احمد بسخريه:بتحبيني انتي لحقتي تحبيني يا يمني اكيد مبسوطه مع الاستاذ خالد انا مش هرجع يا يمني سلام.

يمني بد*موع:احمد لا ارجوك اسمعني.(بس مكنش فيه رد.).

يمني ساعتها مقدرتش تستحمل وفضلت تصر*خ وتقول:احمد احمدد.

يمني ساعتها كانت منها*ره ومش مستوعبه حاجه ف راحت ناحية البلكونه ووقفت علي السور وكانت بتعي*ط وتقول:هرحمكم مني ومش هتشوفوني تاني ماما معاها حق انا عمري ما اتحب وأحمد اكيد حب غيري انا مليش حد خلاص .(رم*ت نفسها ومكنتش سامعه غير صو*يت الناس ).

يتبع........

بقلم/يارا_علاء.


        الفصل الحادي عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×