رواية حبي الاول الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيرة عبد الله


 رواية حبي الاول الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيرة عبد الله


رزان :وحشتنى يابيبي 

عمر بصلها :وانتى كمان ياحبيبتي وراح حضنها 

رزان :مصر حلوه اووي بجد هنعيش هنا على طول

عمر :مش عارف بس احتمال كبير اه 

 رزان: اوكي ياحبيبي هروح احضر الغدا 

عمر: اوكي وقعد مع ياسين وشالو وفضل يلعب معاها 





تانى يوم

عند شيمو بترن على عمر مش بيرد؛ لقت احمد بيرن عليها

شيماء ردت: الو

احمد: برن عليكي من بدري 

شيماء :كنت برن بعمر 

احمد بغيره :والله وبترنى عليه ليه

شيماء :عادي بطمن عليه وصل ولا لسه 

احمد  بعصبيه :شيماء متجنيش 

شيماء: هو اي لي اجنينك مش فاهمه خطيبي وبطمن عليه 

احمد: والله طب اطمنى برحتك وقفل 

شيماء: ياربي بقي


وقامت اخدت شور وصلت لبست بنطلون تلجي شلستون وعلى تيشرت ابيض عليه كورتي البعبع وطراحها تلجي وشنطه بيضها وكوتيش ابيض وحطت ملمع وبلاشر ومسكره شفافه وكحل ابيض وحطت برفيوم 

واتصلت نور 


شيماء:الو 

نور : انتى فين يابنتى 

شيماء: انا اهو لبست انتى فين على شان نروح المول 

نور :انا تحت مستنياكي 

شيماء اخت شنطتها: اوكي نزل اهو وخرجت من الاوضه 

مراد :رايح فين

شيماء :ريح اجيب لبس ياعريس 

مراد: اه رايحة انتى ونور 

شيماء: اه 

مراد :استنى اجي معاكي 

شيماء: لا هنروح انا وهي باي 

مراد بضحك :باي يااختى

شيماء نزلت: اهلا بالعروسه 

نور :عمتو القمر 

 شيماء ضحكت: قلب عمتو

نور :فين نسمه 

شيماء: معرفش استنى هرن عليه 

نور :تمام

شيماء رنت 

شيماء :الهانم فين 

 نسمه: اهو دخل عليكم 

شيماء :طيب يلا 

نور: ها جاية 

شيماء :اه جاي 


وبعد خمس دقايق نسمه جات 

نسمه: اتاخرت 

شيماء:لا ابدا يااختى يلا 

نسمه :العروسه بتاعتنا

نور: قلبي ياناس عقبالك 

نسمه: صحيح فاكرين مروان

شيماء :ابن خالتك 

نسمه :اه

شيماء :ماله 

نسمه: كلمنى واعترفلى بحبه 

نور :اوبا بقا كدا الفرحة كملت عقبالك ياشيمو 

شيماء :نعم انا مخطوبه

نور: احم اقصد انتى وااحمد 





شيماء بحزن :انا واحمد مينفعش نبقي مع بعض عمر مش هعرف اسيبه هو بيحبنى وعمره ما زعلنى وبيحبنى اووي

نور في سرها: انتى طيب اووي ياشيماء وتستاهلي حد احسن من عمر والله 

نسمه: بس احمد بيحبك

شيماء :وانا بحبو واكتر منه كمان بس هسيب عمر ازاي  على شان بحب حد تانى صعب

نور في سرها: وهو متجوز عليكي او رجع لمراته ياشيماء 

نور: طب يلا نمشي

شيماء : يلا  وركبو الاوبر ومشي وصلو المول وفضلو يجبو هدوم وحاجات ورحو المطعم وقبلو احمد هنك 


احمد جي عليهم :اذيكم يابنات 

نور ونسمه :الحمد الله يااحمد وانت 

احمد :بخير والله 

احمد بص لشيماء:  مش قولتي هنروح سوا مشيت من غير ما تقوليلي ليه 

نور ونسمه رحو قعدوا 

شيماء :والله مش حضرتك قفلت وزعلت 

احمد :عوزانى اعمل اي اقولك روحي ياحبيبتي اطمنى عليه برحتك وابقي كلمنى ده انا كدا مبقش راجل 

شيماء :مانا بطمن على خطيبي  

احمد بعصبيه: مابلاش كلمت خطيبي دي 

شيماء :وطي صوتك وبعدين مش الحقيقه 

احمد :اه الحقيقه طب اسمعي لم يجي تديله الشبكه فاهمه 

شيماء :طب اديهاله ازي من غير سبب 

أحمد :والله انا سبب انك عوزانى وبتحبنى 

شيماء: حاضر يااحمد لما يرجع من السفر نبقي نشوف الموضوع ده 

احمد: سفر اه 


طب يلا نروح ناكول معاهم ورحو اكلو واحمد اخد شيمو وراح يجيب هدوم وشيمو عمل تختار لي الهدوم واحمد كان فرحانه اوي وبعدها روحهم عند نور 

احمد لى شيمو لم اكلمك تردي 

شيماء :حاضر باي 

احمد :خالى بالك من نفسك 

شيماء :وانت كمان ومشت 


وطلعت عملت الديكور لي نور (الصوره تحت 👇)

وبعدها لبسوا ونور فستان كان سك لونه رصاصي وهيلز رصاصي والطرحة لى وراها رصاصي بردو وشيمو عملتها الميكب وكانت ميكب سمبل رقيقه وشيماء لبست دريس سلوبت لوان اسود وهيلز احمر والطرحة لي وراها احمر وميكب رقيقه ونسمه لبست دريس بيج وهيلز بيج والطرحة بيج وميكب خفيف






نور :الله شكلى حلوه وحضنته شيما 

شيماء: مبروك ياعيونى ربنا يتمملك على خير يارب 

نسمه :مبروك يانونو 

نور: الله يبارك فيكم 

ماما نور دخلت وبصتلها بحب وراحت حضنتها: مبروك ياعمري 

نور بدموع : الله يبارك فيكي ياماما 

شيماء: لا بلاش عيط بقا 

نور: مش هعيط اهو ومسحت دموعها 

مامت نور: طب يلا على شان وصلو 


شيماء راحت فتحت وكان مراد لبس بليز رصاصي و تيشرت ابيض وبنطلوان اسود وجزمه سود وحط برفيوم وعمل شعره 


شيماء اخويا القمر وحضنته

مراد وهو ماسك الورد :قلب اخوكي ياناس وباس راسها 

شيماء سلمت على باباها واختها ودخلوا وقعدوا

ماما نور: نورتوا والله  

بابا شيما : بنورك ياام نور احنا جايين طبعا نطلب ايدي بنتى لي ابنى ونور دي بنتى والله زيها زي شيماء 

ماما نور: والله واحنا يشرفنا انى ابنكم يبقي جوز بنتى بس انت عارف هي دي لي طلعت بيها من الدنيا 

مراد: وهي في قلبي قبل عيونى والله 


نور دخلت ومعاها صنيه عصير بكسوف وفرحه 

مراد بصلها بحب 

بابا شيما:  طب نقرء الفاتحه وقراوا بفرحة 


ومراد لبسها الشبكه والناس كلهم موجدبن شيمو رحت شغلت اغانى وشدت نور ومراد وفضلوا يرقصوا بفرحة كبيرة ويتصوروا 

تلفون شيماء رن 


شيماء :الو 

احمد :ممكن تنزلى 

شيماء: انزل فين 

احمد :انا تحت قدام بيت نور 


شيماء نزلت ولقت احمد لبس قميص لبنى وبنطوان اسود وكوتيش ابيض وفتح اول زرارين وحط برفيوم وساعه جلد اسود وعمل شعره بطريقة جذابه ومسك بوكية ورد مختلط بالورد الاسود والورد احمر 


احمد سرح في جاملها 

احمد: اي القمر ده 

شيماء بكسوف: مرسي 

احمد: اتفضلى 

شيماء اخدته:الله تحفه

احمد :عقبالنا 

شيماء اتكسفت ومردتش 

احمد :طب يلا نطلع  

شيماء: ازاي مراد فوق 

احمد :مراد اللي عزمنى احنا بقينا اصحاب 

شيماء: امته 

احمد :يوم لما جتلك وروحنا الكافيه 

شيماء: اه صح انت قولتله اي 

احمد: يبقي يقولك يلا ومسك ايدها وطلعوا 







واول ما طلعوا ساب ايدها ورح سلم على مراد 

احمد: مبروك يامراد مبروك يانور 

مراد :الله يبارك فيكي عقبالك 

احمد بص لي شيماء بحب وغمز :يارب 

مراد :اتلم ياعم بدل مااقوملك 

احمد: بس ياعم دي خطوبتك 

مراد: ايو اتعدل 

احمد ضحك ورح قعد 

مراد: متعرفيش فرحانه ازاي 

نور :وانا كمان اخيرا بقينا مع بعض 

مراد باس ايدها :اخيرا ياروحي

وبعد وقت كبير كله روح ونامو بسعاده وفرح 


تانى يوم عمر صحي على رن تليفونه

عمر: الو مين 

مجهول في حاجه عوزه اقولها ليك تخصك عندي هستناك في٠٠٠٠٠٠

عمر: مين معايا 

مجهول: هتعرف هستناك بعد ساعه 

وقفل 

عمر استغرب وقام لبست تيشرت اسود وبنطون اسود وكوتشي ابيض وسرح شعره وحط برفيوم ونزل راح المكان 

واتصدم لما شاف 


*تتوقعوا مين المجهول؟واي الحاجه اللي عاوز يديها لعمرو واحمد وشيماء هيبقوا مع بعض وعمر هيعمل اي مع شيماء وشيماء هتكمل معاها ولا لا؟!


حبي الاول بقلم نيره عبدالله


       الفصل العشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×