رواية جرح صبا الفصل الثامن 8 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الفصل الثامن 8 بقلم حور طه

 
البارت الثامن من روايه جر💔ح صبا
💫💫💫💫💫💫💫💫
=لا تتراجع عن اخذ  انتقا,منا ولا تترك دم,نا على الارض 

كاران ببكاء وخوف: ما تقولش كده انت مش هتمو,ت هوديك المستشفى وهتعيش

وهو يصدر انفا,سه الا,خيره: لا تتراجع ابدا عن اخذ حقنا

كاران بصر,اخ: بابا لا لا لا لا بابا فتح عينيك بابا ؟! ليلى

طاهر يدخل على صوت صرا,خه :كاران فوق كاران 

 كاران بفز,ع: ليييييلى

 طاهر :حبيبي اهدى ده كابوس 

كاران  بعيون محمره مثل الجمر :شفتهم بيمو,توا قدام عيني ما قدرتش اعمل لهم حاجه ولا احميهم

 طاهر بوجع :انت ما كانش في حاجه في ايدك تعملها وقتها كفايه بقى كل السنين دي وانت بتلوم نفسك على حاجه انت ما لكش ذنب فيها ارجوك ما تعملش في نفسك كده

كاران بدموع: ما عرفتش احمي بابا ما عرفتش احمي ليلى سحبوها قدامي اخذوا اللي هم عايزين ورموها قالت لي احميني وانا ما عرفتش







 طاهر بحزن: ما تضغطش على نفسك بالطريقه دي  انت انسان من لحم ودم وعمرك وقتها ما كانش يكفي انك تقف قصادهم لكن لما وقفت على رجلك انت ما ترددتش لحظه واخذت حقهم

كاران: ما اخذتش حقهم &حقهم لسه ناقص كثير قوي وانا عا,جز مش قادر اخده

 طاهر يجيب له كاسه ماء: اشرب واهدى &كل واحد لسه ما اخذناش حقنا منه هيجي وقته وهيجي اليوم اللي هناخده فيه

كاران يشرب ويهدا قليل :فين صبا

طاهر: هي نزلت المستشفى من بدري

كاران: طياره جدو هتوصل امتى

 طاهر: هيصل على بالليل ان شاء الله  ما تقلقش انت انا مرتب كل حاجه 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

 على سفره الافطار وهم يتناولو اطعامهم

خالد :طمنيني عليك يا حبيبتي شغلك ماشي كويس في المستشفى

 ملك بابتسامه:  الحمد لله يا بابا 

 خالد :حاولي ترجعي البيت بدري النهارده وتجهزي نفسك علشان في ضيوف جايه

 ملك باستغراب:  ضيوف ؟من الضيوف دول يا بابا 

 خالد :ناس جايين يطلبوكي للجواز

ملك ببتسامه تقول في داخلها :ازاي طاهر ما قاليش حاجه زي دي اكيد كان عايز يعمل لي مفاجاه

 وترجع توجه كلامها لخالد : يا ترى مين دول يا بابا 

 خالد :كامل الشهاوي طالب ايدك لمالك حفيدو

 وهنا تنزل تلك الصاعقه على ملك والبسمه على وشها تتحول الى خيبه امل تقف بارتباك :انت بتقول ايه يا بابا؟؟مالك

خالد :ايوه مالك شاب مجتهد وناجح في شغله وهيبقى لي مستقبل كبير بعد جده

ملك :بس انا ما بفكرش في الموضوع ده دلوقتي يا بابا بعدين انا عمري ما فكرت في مالك

 خالد بتفحص:  ليه هو في حد غير مالك

 ملك بتوتر:  لا ما فيش  بس انا عارفه ان مالك طول عمره بيحب صبا وانا اكيد مش هتجوز واحد كان بيحب صاحبتي

خالد بعدم اهتمام لكلامها :مش عايزه اسمع منك الكلام الاهبل ده تاني مالك جاي مع جدو عشان يطلبوكي وانا موافق

ملك بنرفزه: بس انا مش موافقه ومش هتجوز مالك يا ريت تفهمني يا بابا

 خالد :المناقشه في الموضوع ده انتهت يا ملك حضري نفسك عشان لما خطيبك يجي بالليل
💫💫💫💫💫💫💫💫💫







امل: ليه يا مالك عملت كده انا قلت لك ان جواز صبا مده وهتنتهي

مالك: انا خلاص يا مرات عمي بقيتش افكر في صبا هي دلوقتي متجوزه ربنا يسعدها في حياتها اللي هي اختارتها لازم انا كمان اشوف مستقبلي ولا ايه

امل باستغراب: وانت مستقبلك ده هيبقى مع ملك اللي كانت عارفه انت كنت بتحب صبا قد ايه

مالك: صبا كانت من الماضي خلاص وانا اكيد مش هوقف حياتي عندها وده اللي ملك هتفهم

امل: يا ابني احنا لسه على البر فكر تاني خطوه زي دي ما فيهاش رجوع

مالك بابتسامه: ما تقلقيش عليا مرات عمي انا عارف انا بعمل ايه

امل: انا ما بقيتش فاهماكم كل واحد فيكم بيعمل اللي هو عايزه لكن كل اللي انتم بتعملوه ده غلط في غلط

مالك :الغلط كان في بدايه الطريق احنا كل اللي علينا ان احنا بنكمله& انا مضطره استاذن عشان عندي شويه شغل هخلصهم وعلى بالليل ان شاء الله نروح عند خالد البحيره علشان نطلب ملك
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

صبا بصدمه: انت بتقولي ايه يا ملك& مالك اتقدم لك طب ازاي

 ملك بانفعال  :ما اعرفش ابن عمك ده شكله اتجنن هو عارف ان انا وطاهر بنحب بعض ومع ذلك راح لبابا وطلبني منه والمصيبه ان بابا موافق

صبا :تمام يا حبيبتي اهدي خلينا نفكر علشان نلاقي حل

ملك: صبا انت مقدره حجم المصيبه اللي انا فيه دلوقتي طاهر لو عرف مش هيسكت

✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️

                       ❤❤❤❤❤❤

خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب❤

وياريت متنسوش الدعاء لاخوتنا الفلسطنيين

         الفصل التاسع من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×