رواية جارح القلب الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر سلامه

رواية جارح القلب الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر سلامه

 

البارت ال 14.

نانسي..بقولك شكلها بيئة اوي مش فاهمة بنت أحمد اصلان ازاي

صحبتها نورا...هي معندهاش اخوات

نانسي..هعتقد لا معندهاش حته امها ميتة باين وحيدة ابوها 

صحبتها إيناس بطمع..يعني هتورث كل حاجه لوحدها

نانسي بحقد..ااه فعلا 

نورا..خلاص فككو منها بنكلم عليها ليه اصلا طالما بعيدة عن مراد كل حاجو في السليم 

نانسي..بس الواضع اللي انا شوفته ميقولش كد

إيناس.. حبيتي بصي في رجالة كد بيحبو يغيروا ممكن يقضي معاها كام اليلة كد لكن الاخر خطبك انتي فكك بقي وشيليها من دماغك

نورا..اها زي مانتي حاولتي قبل كد تقربي منه 

نانسي بصلتها 

إيناس بتوتر..دا كان زمان مكنتش عرفه 

نانسي..وعرفتي هو 

إيناس هزت رأسها .

نورا بصلتهم بضحك ..طالما مش واثقة فيه كد بتحبيه ليه اسيبه وخلصينا بقي 

نانسي..نعم اسيب مراد محمد الرفاعي اكيد لا متسجيل لاقي زيه وسيم وغني عنده كل حاجة بحبها

إيناس بصلتها بحقد وقالت انا هروح هجيب حاجة اشربها ومشيت.

نانسي..نورا انا مش مرتاحة اللي غزل دي لازم عرف عنها كل حاجة 

رانيا..طيب واللي يعملك المهمة دي

نانسي ..إنتي بتعملي اي هنا 

رانيا..هو انتي فاكرني اي علشان بتشغل في المستشفى مقدرش هسهر وخرج 





نانسي..لا بس مكنتش متوقع اشوفك هنا عالعموم اهلا

رانيا..بصي من الاخر انا وانتي مش طايقين غزل مع انها صحبتي المقربة بس في ماضي قديم بيني وبينها ولازم خد حقي

نانسي بفضول..ماضي اي

رانيا..لا بصي الحاجة دي بذات سر محدش عرف عنها حاجة غيري ياريت متساليش تاني وتاني حاجة طالما انتي كمان مش طايقها خلينا نحط ايدي في ايد بعض 

جيت إيناس.. اي دا مين الحلوة

نانسي..دي رانيا سكرتيرة مراد وتبقي صحبتي وبصلتها بانتصار. 

رانيا ابتسمت..شكرا يانانسي انا رانيا محمد 

إيناس.. ونا إيناس شهاب صحبت نانسي 

نورا..ونا نورا صحبتهم 

رانيا بصلتهم بإبتسامة. 

نانسي..رانيا عندك خطة 

رانيا..بصي انا عايزة غزل تطرد برا المستشفى قدام كل حاجة وتقعد في البيت وتوري وشها لحد ودا هيحصل لو عملت اللي في دماغي 

نانسي ونورا بفضول..اي هو 

رانيا..هقولكو......

___________________________________________

((يوم جديد ))

في المستشفى. 

مراد دخل المستشفى لاقي غزل واقفة مع عمر وبيضحك 

مراد بغيرة..اي دا بيتكلموا في اس وبيضحكوا علي اي معقول يكون اتعترف بحبه وهي قبلت بيه وبقوا حبيبن  راج جري بخوف ناحيتهم 

عمر وغزل تخطيتوا. 

غزل بخضة ..يخربيتك اي الخضة دي 

عمر.. اي ياعم دا قول صباح الخير حته

مراد بخوف..انتو بتكلموا في اي 

عمر..ولا حاجة بنكلم في حاجات عادي 

غزل حسيت بغيرته..ثواني بس ياعمر معلش يامراد وانت اي اللي دخلك يتكلم في اي 

مراد بصلها بغيظ..كد طيب ولعوا في بعض انا هروح المكتب 

غزل..يكون احسن 

مراد بصلها بغضب وأمشي.

عمر..هو ماله دا حصله اي 

غزل..فكك منه وريني يلا

___________________________________________





بعد ٥ ساعات.

عايشة دخلت المكتب .

عايشة..الحقي الحقي.

غزل..في اي 

عايشة..كرت الدعوة 

غزل بفرح..اي هتجوري

عايشة..ياريت يكون كد دي اخر مرة اشوفك فيها بتضحكي تقريبا خدش قرايها 

غزل بصلتها باستغرب وفتحت الدعوة لقيت خطوبة نانسي ومراد فقلت الكارت .

عايشة راحت حضنتها..كله نصيب ياقلبي 

غزل..عارفة انشاءالله ربنا يعوضني 

دخل مراد فجأة وقال يعوضك عن مين.

الاتنين تخضوا جامدة وقاموا بسرعة.

غزل..هوو انت يادكتور البايم مش المفروض تخبط 

عايشة بصلتها باستغرب وقالت دكتور البهايم.

مراد..بلاش تقولي كد قدام كد الكاريزما هتروح مني 

غزل..بلا ٦٠ وكسة هو في من الاول اساس 

عايشة بضحك..واووو لا كد كتير ولازم طلع حالا 

مراد بص الغزل بغضب وغيظ..مسبوطة كد المهم بقولك انا خارج بدري انهاردة 

غزل..تمام صح وصلت الكارت الدعوة

مراد..بتعت اي

غزل بغيرة..خطوبتك 

مراد بصلها ومستغرب النظرة اللي فعينها وقال طيب يعني انتي معزومة بقي تعالي بقي

غزل..تمام 

مراد طلع. 

____________________________________________






((بليل))

غزل مروحة ولسه هتركب العربية لقيت حد بيوقفها 

عمر..غزل ثواني

غزل..نعم ياعمر

عمر..انا كنت عايز اعترفلك بحاجة 

غزل..اتفضل 

عمر..غزل انا بحبك ومن زمان اوي 

فجأة في حد زق غزل وقعت في حضن عمر 

واحدهم بيصور لحظة دي ياتري مين.

نهاية البارت ال14 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة


         الفصل الخامس عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×