رواية جارح القلب الفصل الحادي عشر 11 بقلم هاجر سلامه

رواية جارح القلب الفصل الحادي عشر 11 بقلم هاجر سلامه

 

البارت 11.

احمد..قولتلك خايف عليكي وخلاص انتي بنتي الوحيدة مليش غيرك في الدنيا خليني ارتاح 

غزل صعب عليها وقالت خلاص يابابا متزعلش بس والله ملهوش لازمة انا هقدر احمي نفسي من اي حد.

احمد.. ريحيني ياغزل بس

 غزل..خلاص اللي يريحك يا بابا انا هروح اوضتي وشويه وهننزل ناكل اتفقنا

 احمد ابتسملها وقال اتفقنا

 غزل طلعت وراحت اوضتها.

 احمد قاعد على السرير وقال انا اسف على اللي بعمله في حقك انا مش من حقي اخبي امك عليكي بس هي ماتستحقش اللقب ده حته طالما قدرت انها تسيبك زمان وتوجعك هتوجعك تاني اسف يابنتي

(ياتري حصل اي هنعرف في الاحداث الجاية ومن هنا الحكاية هتبقي دماار)

____________________________________________





يوم جديد.

سلطانة دخلت أوضة مراد وبتصحيه 

سلطانة..مراد حبيبي قوم عايزة تكلم معاك 

مراد بنوم..في اي ياامي خليني انام شوية 

سلطانة..امك بتقولك عايزة تكلم معاك تقولها كد

مراد قام وقال ها قومت في اي ياامي علي الصبح

سلطانة..عايزة تكلم معاك في موضوع نانسي 

مراد.. اوووف ياامي يعني بتقومني علشان الموضوع دا

سلطانة..لما اكلمك ترد عليا وتبص في وشي يامراد

مراد..ماله طيب موضوع نانسي

سلطانة..أنت مش عارف يعني مش ملاحظ انها بتحبك يعني 

مراد..ملاحظ بس انا مش بحبها 

سلطانة..طيب متديها فرصة هتحبها والله

مراد..مش هعرف لاني دايما شايفها اختي 

سلطانة.. لا مش اختك وانت عرف كد خبطها لو محبتهاش برده فشكل الخطوبة 

مراد..خطوبة اي ياامي لا طبعا

سلطانة..ليه طيب علشان خاطري عندك نفسي اشوف ليك عيال ونبي 

مراد..اشمعنا انا ياامي عندك علي هتشوفي عيالي بس من الست اللي بحبها 

سلطانة..انا بقولك جرب لو مش بتحبها بردو هفركش الخطوبة بنفسي ونبي يامراد خليني افرح بيك

مراد..ياامي مش هعرف تقبلها غير إنها اختي بس

سلطانة..علشان خاطري عندك ياامراد بقولك نجرب مش هتخسر حاجة 

مراد..يعني حضرتك مصممة يعني 

سلطانة..عشاني يامراد 

مراد..خلاص موافق

سلطانة بفرح وقالت اي رايك الخطوبة تكون الخميس الجاي 

مراد بصدمة..هو حضرتك هتعملي خطوبة بجد

سلطانة.. اومال كنت بهزر معاك يامراد ليه معملش خطوبة دي بنت اختي من حقها تفرح وتلبس فستان 

مراد بسخرية..ليه عمرها ملبست فستان قبل كد ماهي مودل 

سلطانة..بطل سخفة موفق 

مراد..تمام موافق ياامي 

سلطانة حضنته بفرح وقالت الف مبروك ياحبيبي 

مراد بسخرية..الله يبارك في حضرتك يا امي عقبال الفرح

سلطانة وهي طلعة قالت امين يارب 

مراد بصلها بصدمة وقال هتجنن يارب هتجنن ورجع انام تاني

___________________________________________






غزل قامت من نومها وخدت شور ولبست فستان ابيض طويل وبكم وعملت شعرها ديل حصان وحطت ميكب خفيف ونزلت.

الخدامة سعدية..صباح الفل ياهانم اخصرلك الفطار 

غزل ابتسمت..اها ياريت بسرعة متأخرة 

سعدية بسرعة..عيوني ورحت عملت الفطار وجبته وحطته علي السفرة 

سعدية بفضول..هو احمد باشا منزلش ليه

غزل..في اوضته خليه يرتاح 

سعدية بفضول..ليه ياهانم هو فيه حاجة بعد الشر

غزل باستغرب..لا مفهوش خاجة وياريت نخلينا في شغلنا احسن ياسعدية 

سعدية بحرج..حقك عليا ياهانم

غزل قامت وقالت انا ماشية وطلعت وركبت عريبتها ومشيت.

سعدية طلعن تلفون ورنت علس سميحة وقالت يامعلمة انا سمعت صوتهم امبارح كان عالي تقريبا خلي معاها رجالة علشان يحموها وهي كانت بتساله ليه 

سميحة..تمام بقي خلي عينك عليهم كويس وبلغيني بكل حاجه اول باول وفقلت وضحكت وقالت هو انت كده هتعرف يا احمد يا اصلان هتمنعني علي هعمله فيك ده انا هحرق قلبك زي ماحرقت قلبي زمان.

رانيا ..ماما ليه بابا مكناش عايزني مانا بنته زيي زي غزل ليه بيكرهني 

سميحة.. علشان ابوكي اناني ربنا يسامحه 

رانيا بحزن..حسبي الله ونعم الوكيل فيه انا مش مسامحه الاخر يوم ف عمري 

سميحة حضنت بنتها نظرتها كلها خبيثة.

___________________________________________

مراد قام من النوم ونزل لاقي العيلة كلها متجمعة وفي مباركات والعيله كلها بتحضن في بعض استغربت وقال واحنا عندنا فرح يا جماعه ولا ايه وضحك

سلطانة باستغراب..اي ياحبيبي بنفرح علشان خطوبتك انت ونانسي 

مراد تفكر وتصدم انها كانت بتكلم جد 

نانسي رحت عنده وقال بدلع مبروك لينا ياحبيبي متقول انك كنت بتحبني معقول عرف من مامتك

مراد بص اللي مامته بغضب. 

سلطانة لفت وشها بسرعة .

مراد وهو مسك اعصابه وقال شوفتي بقي طيب أنا متاخر دلوقتي لازم روح الشغل عندي عمليات كتير انهاردة 

سلطانة..ماشي ياحبيبي روح انت يلا 

مراد طلع وهو مسك أعصابه بالعافية. 

نبيلة طلعت وراه وبتنادي عليه.

مراد ..نعم ياعمتي 

نبيلة..أنت مش موافق صح انا عارفة انك مش بتحبها 

مراد..امي صممت عليا صبح قولتلها ماشي وخلاص علشان تسبني وتنزل من علي ودني مكنتش فاكر الموضوع جد انا عمري مشوفت نانسي غير اختي وبس 

نبيلة ..طيب أنا هتصرف متقلقش

مراد بفرح..بجد ياعمتو 

نبيلة..ايوا ياحبيب عمتو بس لو في حد في حياتي وبتعمل كد عشانها قولي 






مراد بتوتر..لا مفيش 

نبيلة بضحك..لا في عيونك افصحك ياواد 

مراد بضحك..اها بحب واحدة كد لكن هي مش بتحبني 

نبيلة..المهم حلوة ولا لا

مراد.. عرفة الدكتور احمد اصلان صحب بابا 

نبيلة بفرح..اوع تقول ان بنته اللي بتحبها

مراد بضحك..اها هي 

نبيلة حضنته وقالت بفرح يلهوي عرفها دي زي السكر شوفتها انشاءالله هتحبك وهي هتلاقي زيك فين بس 

مراد بغرور..ايوا طبعا 

نبيلة بضحك..لا بلاش الغرور دا هي كمان حلوة وقوية يعني 

مراد..قوية اوي ياعمتو يلا انا همشي بقي علشان الشغل 

نبيلة بتريقة مضحكة...طيب خلي بالك  من شغل ها 

مراد بضحك..عيوني الشغل دا 

نبيلة ضحكت 

مراد ركب عربيته وأمشي

___________________________________________

مراد امشي بالعربية فجأة طلعت واحدة قدامه مراد خاف واقف العربية اخر لحظة 

الست..ونبي يابيه عايزة تكلم مع حضرتك في حاجة ونبي 

مراد بغضب..إنتي ازاي تطلعي قدامي كد ياست انتي 

الست..ونبي يابيه عايزة تكلم معاك ونبي خليني تكلم معاك

مراد..تكلمي معايا في اي هو انتي تعرفيني اصلا 

الست..انا عرفك كويس وعايزة تكلم علي موضوع الدكتورة غزل 

مراد تصدم..وقال انتي تعرفيها منين 

الست..تبقي بنتي يابيه 

مراد اتصدم..اييييي 

نهاية البارت ال 11 من رواية جارح القلب. 

الكاتبة هاجر سلامة.


         الفصل الثاني عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×