رواية جارح القلب الفصل السادس عشر 16 بقلم هاجر سلامه


 رواية جارح القلب الفصل السادس عشر 16 بقلم هاجر سلامه


البارت ال16.

((الخطوبة))

مراد دخل بانانسي وقعد علي الكوشة.

بعد شوية دخلت غزل وفي ايدها عمر رحت لمراد وقالت ببرود الف مبروك عقبال اليلة الكبيرة مبروك يانانسي 

نانسي بكرة..الله يبارك فيكي عقبالك شكلكو كد مرتبطين صح

مراد بصلها 





غزل بهدوء..لا احنا مجرد اصحاب مش اكتر وجينا سوا لان عربيتي تعطلت 

نانسي..اااه فهمت اصلكو لايقين علي بعض اوي

غزل ابتسمت وقالت عن اذنك ومشيت 

عمر..الف مبروك ياحبيبي فرحتلك من قلبي

مراد..الله بيارك فيك شكرا ياصحبي 

عمر ابتسم وراح قعد جمب غزل.

مراد في سره..يعني اللي شوفته صح مش هسيبك ياغزل خليكي تندمي انك ضحكتي عليا بطريقة دي .

و قام ومسك ايد نانسي ورقص سلوا معاها 

غزل بصلهم وهي مقهورة جامد وقالت انا اللي جبته لنفسي 

جيت بنت وقالت بخوف وسرعة الحقي يادكتورة 

غزل بخضة ..في اي 

البنت..في صورة نزلت انتي  والاستاذ اللي معاكي دا 

عمر شارو علي نفسه

البنت ..اها انت 

غزل..ازاي وريني كد

البنت طلعت تلفونها وريتها 

غزل..اي العبط والهطل دا المفروض محدش يحكم علي حد خلاص هتصرف انا روحي انتي

غزل كلمات ناس معرفة وقالتلهم يسمحوا الخبر ومسحواه. 

غزل..اسفة ياعمر علي حصل انت مليكش ذنب هم بيعملوا معايا كد دايما بس المرادي وصلت معاهم الوقاحة في الأعراض 

عمر.. ولا يهمك المهم مش محتاجة حاجة

غزل ابتسمت..شكرا محتاجة هروح 

عمر..وصلك

غزل..لا شكرا خليك انا طلبت أوبر وهو برا 

عمر..طيب خلي بالك من نفسك

غزل ابتسمت وطلعت.

مراد شافها طلعة قال في سره انتي اللي عملتي كد فينا 

(فلاش باك)

مراد كان رايح يقبل غزل جيتله مسدج فتحتها اتصدم دخل لاقيها صور غزل وعمر وأهم في حضن بعض والخبر بيقول انهم مرتبطين 

مراد قرر يرن علي عمر 

عمر..الو ياحبيبي عامل اي 

مراد..الحمدالله عمر انت اتعترفت لغزل 

عمر..اها ليه في حاجة 

مراد بكسرة..مفيش حاجة سلام دلوقتي وافقل قال كنت مقرر اقولك بس طالما بتحبيه هبعد عن طريقك ونا هشوف طريقي مع نانسي وقرر يقابلها ولما قولتله انها بتحبه رفضها لانه مينفعش يسيب بنت خالته في الواضع دا قرر يكمل الخطوبة بس بعدين يفركش بس لما اشوفهم سوا في الخطوبة تأكدت انه في علاقة بينهم (فهمتوا)

((في بنات خمنت صح انه مراد شاف الصور برافو♥️))

__________________________________________

((تاني يوم))

غزل دخلت المستشفى الكل بيصلها فهمت انهم شافوا الخبر قررت تتطلع أوضة الكاميرات والميكروفون(مش عارفة اسمها اي مع علينا)

غزل مسكت الميكروفون وقالت السلام عليكم ياجماعة انا م ساعت م جيت والكل بيتكلم عني كأنه محدش وراه غيري مع علينا الخبر اللي طلع دا كدب مفيش اي علاقة بيني وبين عمر عمر مجرد صديق مش اكتر لو حبيت في مرة هعلن علطول والكل عرف مين الدكتورة غزل ياريت الكل يروح علي شغله وياريت محدش يفتح الحوار دا معايا ولا مع حد تاني وطلعت 





مراد كان موجود واسمع كل حاجة تفتكر انه ممكن يكون ظالمها فكر يعمل حاجة .

غزل رحت مكتبها عايشة دخلت وراها وقالت متقوليلي حصل اي امبارح 

غزل..حصل زفت بسبب دماغك الهطلة 

عايشة.. ليه في اي 

غزل..روحت قولتله لقيتة رفضني وبيقول انه بيحب نانسي يعني حب من طرف واحد

عايشة بخجل..احيه علي الكسفة طيب وهتبصي في وشه ازاي 

غزل..عادي محدش ليه حاجة عندي وهو معاملته مش هتكون زي الاول انا خلاص قررت انساه 

عايشة..ممكن يكون علشان شاف الخبر 

غزل..لو شافواه ملهوش الحق يحكم عليا يجي يقولي الاول مع علينا فكك عندنا عمليات اي 

عايشة ..طيب عندك عمليات***

_________________________________________

بعد ساعات مراد طلع المكتب يروح يشرب قهوة لاقي عايشة معدية 

مراد بسرعة..عايشة 

عايشة ببرود..نعم يادكتور مراد

مراد مستغرب من طريقتها..عايز اسالك علي حاجة وتكلم معاكي في موضوع 

عايشة..اتفضل 

مراد..طيب تعالي علس جمب كد بصي انتي صحبت غزل والمقربة واكيد عارفة انها جيتلي امبارح واعترفت ليا بحبها 

عايشة..ايوا عارفة بس مش فاهمة حضرتك عايز اي مش انت رفضتها وخلص الكلام 

مراد..انا رفضتها علشان 

عايشة قطعته وقالت ملكش الحق انك تحكم عليها الصور كلها كدب مفيش بين عمر وغزل حاجة بس انت حكمت عليها من دماغك دكتور مراد طلع غزل من دماغك وخليك في خطبيتك احسن ومشيت

مراد واقف مصدوم وضحك بفرح انها بتحبه وفعلا مفيش حاجة بينها وبين عمر وبعدين ظهر علامات الحزن وقال بس انا حرجتها قرر يكلمها بس يفركش الاول مع نانسي.

__________________________________________

((في مكان تاني))

نانسي قاعدة مع صجابها.

نانسي..مريم بقولك اي

مريم..قولي

نانسي..تعرفي بلطجية 

مريم باستغراب..ليه

نانسي..محتاجة تدي حد علقة 

مريم..مين

نانسي..مريم متكلميش كتير تعرفي حد ولا لا 

مريم..عرف واحد بيعرف ناس بلطجية خدي رقمه اهو

نانسي..تمام الموضوع دا بيني وبينك محدش يعرف عنه حاجة انا خليت البنات تمشي علشان أسألك 

مريم..تمام متقلقيش

نانسي بتفكر بخبث وتقول في سرها علشان تحرمي تقريبي من حاجة مش ملكلك

__________________________________________

((اخر اليوم))

غزل طلعت من المكتب علشان تمشي لقيت مراد ف وشها بصيت قدامها ولسه تمشي 

مراد قطعها..غزل ثواني 

غزل ببرود..نعم 

مراد..عايز تكلم معاكي في حاجة 

غزل..مفيش كلام بيني وبينك يادكتور وعلي الموضوع يخص المستشفى نتكلم بكرة لأن مش فاضية حاليا سبته ومشيت 

مراد متابعتها بحزن .

غزل ركبت العربية ومشيت 

غزل وهي ماشية بالعريبة وفجاة واقفت لقيت ٥ رجالة  واقفين قدامها تعصبت ونزلت 






غزل..متوسعوا الطريق ياحيلتها انت وهو 

واحد منهم..طيب لو مش هنوسع احنا قصدا نوقف قدامك

غزل..ليه وانتو مين وعايزين اي

=كل خير يامزة تصدقي معرفش انك حلوة ياخسرة الجمال دا هيروح 

صحابوا يقعدوا يضحكوا.

غزل بقوة..طيب يعني مش هتخلوني امشي بزوق احسن 

=انتي جايبة الثقة دي منين بنقولك مش هنوسع انتي مش بتفهمي عربي ولا اي 

واحد منهم قرب وضربها بالقلم .

غزل مسكت ايده ولويتها الورا وزقته جامد

قرب تاني ومعاه عصايه مسكت العصايه وضر.بته بتدماغها وضر.بته بالعصا.يه قرب التالت ومعاه مطو.ه ضر.بته بالشل.وت و ضر.بته تاني بالعصا.يه

الرابع..انتي ميت.ة انهاردة 

غزل بقوة..اي رايك تاخد بعضك وتمشي بدل متبقي جمب واخواتك انهاردة 

الرابع لسه هيقرب 

اجي واحد من وراه مسك غزل من شعرها 

غزل مسكت ايدها ولفت هي وضر.بته بدماغها وزقته برجليها والثاني لسه هيقرب ضر.بته بالشلو.ط طير.ته 

غزل بتعدل هدومها وبتقول قولتلكو بلاش انا انتو اللي مسمعتوش كلامي ركبت عربيتها ولسه هتشغل الرجالة بعدت عن العربية بسرعة 

غزل مشيت

مراد كان مراقبها من بعيد وقاعد يضحك عليها وقال بجد مش معقول واحدة تضرب كل دا لا فعلا قوية اشغل العربية وأمشي هو كمان .

((رايكو في الرواية وأهل عايزين غير شخصية غزل ))

نهاية البارت ال16 رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة


            الفصل السابع عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×