رواية عشق الفهد الفصل الثامن والاربعون 48 بقلم منه احمد

رواية عشق الفهد الفصل الثامن والاربعون 48 بقلم منه احمد

 

الفصل 48 

عشق الفهد 


عفاف بصدمه وذهول :  بنتتتتتتتيييييي 

كلهم بصو مكان ما هما بيبصو 

كلهم اتصدمو 

عفاف جرت عليها اخدتها في حضنها 

عفاف بذهول :  انا مش بحلم صح انتي عيشا انتي هنا ده مش حلم صح 

عفاف اخذت تتفحص وجهها بأديها 

عفاف:  انتي عششق صحح انااا مشش بحلم...  عفاف بصت لمحمد الي واقف في حالت صدمه 

عفاف:  بنتي يا محمد عشق عيشا انا مش بحلم صح انتو شيفنها شبهي 





محمد راح بسرعه حضن عشق من عفاف 

محمد:  انتي كويسه وبخير و حصلكيش حاجه الحمد الله يا رب 

اسيل بذهول:  ده بجد دي  دي عشق 

منه بعياط:  قووولتلللكم محدددش صدقني قوولتلكم اني شووفتها و انهاااا عيشااا 

زين بصلها بندم 

مروه اخيرا فاقت من صدمتنا 

مروه بذهول:  دي عشششق صح ده مش حلم صح 

كلهم اتلفو حولين عشق 

سيف اخدها من حضن محمد وحضنها 

سيف:  وحشيني اوي من بعدك اتدمرنا  

عشق كل ده ومش فاهمه حاجه و متوتر و تايها 

سيف مسك وشها بايدو 

سيف:  انتي كويسه يا قلبي 

اسيل بدموع:  وحشتينا اوي يا عشق كنتي فين كل ده و اي الي حصل.....  مش مهم كل ده المهم انك بخير و معانا 

منه بعياط :  كنت حسه انك عيشا و ان كل ده كدب اه.. و فهد كمان مصدقش وقال انك عيشا...... و و اتاكدت انك عيشا  لما شوفتك من يومين 

زين:  وحشتني اوي يا اشا....  كنتي في كل ده و العربيه اتقلبت بامين

مازن: اه وجعتي قلبنا عليكي 

فهد:  اهدو و براحه عليهاا و تعالو نقعد 

سيف اخد عشق و قعدها في حضنو 

عشق حست في حضنو بالامان و كانت بتحاول تبعد بس هو كان مسكها جامد 

كلهم قعدو 

فهد:  عشق فقده الذكرا 

اسيل بصدمه:  اااااااااي 

كلهم اتصدمو 

سيف بص لعشق بحزن 

عفاف:  ياااحبيبتي ياا بنتي..... بس الحمد الله يا رب انها عيشااا و دلوقتي معانا  

فهد: ده فقدان ذاكر مؤقت و ممكن تفتكر في اي وقت و ممكن مع العلاج 

مروه  بدموع وفرح:  اهم حاجه انها عيشا و في وسطنا 

عفاف  بدموع و فرح :  اه الحمد الله 

مازن:  طب هي كانت فين كل ده 

فهد:  كانت في غيبوبه ولسه فيقه من يومين و كانت عند الناس الي انقذوها 

عفاف بصتلها بحزن و قد اي هي تعبت واتعذبت في حياتها 

محمد :  خديها يا اسيل و اطلعو فوق ترتاح 

اسيل اخدتها  و طلعت و منه طلعت معاهم 

فهد:  عشق عارفه اننا متجوزين و علقتنا عادي زي اي اتنين متجوزين فا هتعيش معايا 

سيف:  اختتتي مش هتبعد عن حضني تااني انتت فااهم انا مش مستعد اخسرها تاااني 

محمد:  اهدي يا سيف... و انت يا فهد هتقعدو معانا هنا لحد ما ننقل حاجاتنا في الفيلا و ننقل فيها 

( الي اشترها من سنه وكانو هينقلو فيها)  

منه من علي السلم:  احنا هننقل في الفيلا 

محمد:  اه 





منه بفرح:  واكيد عملت كل الي اتفقنا عليه 

محمد بضحكه:  ايوا 

منه و هي بتطنطت:  هااااااااااااي 

زين بضحكه :  حسبي يا بت الي تقعي 

منه بصتلو بعتاب و زعل و مردتش عليه و راحت المطبخ 

زين في نفسو:  ملها دي 

زين افتكر الي عملو و زعل جدا انو زعلها 

عفاف :  فين فريده 

فهد:  في الفيلا 

عفاف:  طب خليها تيجي و هات حاجاتك 

سيف ببرود:  انا هروح اجبها 

فهد بصلو ورفع حاجبو :  وانت تروح تجبها لي 

سيف ببرود:  و انت مالك 

سيف قام وسبهم وخرج راح يجيب فريده 

فهد بغيظ:  اي الي انا مالي دي اختي  

مروه بضحكه:  معلش هدي نفسك بس 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

عند عشق 

منه:  دي اوضك 

عشق:  ممكن تعرفوني بنفسكم 

اسيل و منه بصولها بحزن 

عشق بسرعه:  والله مش بايدي بس انا حبتكو اوي و عوزه افتكر و انتو عيلتي عوزه افتكركو و اعرفكو و افتكر علقتنا كانت عامله ازي و حياتي كانت ازي 

اسيل بيتسامه:  واحنا هنسعدك يا قلبي 

منه بفرحه: و اهم حاجه انك معانا و ان شاء الله الذكرا هترجعلك 

اسيل قعدت جمبها

اسيل:  بصي يا ستي انا اسيل و بنت خالتك و ختك بالرضاعه و صحبتك 

منه:  وانا منه بنت عمك و اختك بالرضاعه و انتي اختي وصحبتي و كل حاجه 

عشق فرحت عشان لقت عليتها و قد اي  بيحبوها و شيفه الحب ده في عينهم 

عشق  :  و الباقي امي و ابويا و عندي اخوات تاني 

منه ببعض الحزن:  مامتك مي وباباكي احمد متوفين من وانتي صغير

عشق بصتلها بصدمه وحزن 

اسيل بسرعه:  بس هما عيشين في قلوبنا وكلنا و في قلبك و كمان عندك اخ اسمو  سيف الي كان حضنك  و متبت فيكي تحت ده...و  عمك محمد زي باباكي و هو ابو منه  و فوفه  مرات عمك زي مامتك و هي ام منه و ميرنا اخت منه و اختك 

و اكملت بحزن:  بس هي في غيبوبه 

عشق بحزن:  لي 

منه بحزن:  لما عرفت انك بعد الشر  موتي تعبت و عملت عمليه و دخلت في غيبوبه عشان مكنتش متقبله الوقع و انك خلاص مش معانا 





عشق بحزن:  ان شاء الله هتقوم بالسلامه 

اسيل كملت عشان تخفف عنهم الحزن:  و عندك يا ستي كمان الولا زين الغلس ابن عمك 

منه:  بس يا بت متقوليش عليه غلس ده عسل 

اسيل بسخريه :   القرد في عين امو غزال 

عشق ضحكت عليهم 

عشق ببتسامه:  و مين تاني 

اسيل:  فريده اخت فهد  و صحبتنا و زي اختنا و الولا اخويا مازن و اخوكي و مرمر امي و خالتك و اميمه صحبتنا و سر بنا الولا مازن بيحبها 

منه بضحكه:  وسيف بيحب البت فريده بردو 

اسيل:  مفضحين اووي 

عشق بفرحه:  انا عيلتي كبير و عندي صحاب و احلي اخواات اعععععع  

منه ببتسامه:  ربنا يديمك لينا يا رب و متبعديش عنا ابداااا تااني 

عشق:  يا رب ويديمكو ليا

منه واسيل قعدو يحكلها عن مواقف ليهم و المصايب الي كانو بيعملوها 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

عند سيف 

كان وصل قدام الفيلا 

سيف كلمها وقلها تنزل و هي استغربت ده و نزلت بسرعه 

فريده نزلت وركبت جمبو 

سيف بصلها و اتعصب 

سيف بغضب:  انتي نزله كده ازي 

فريده:  كده  ازي 

سيف بغضب:  بصي لنفسك كده 

فريده بصت لقت نفسها لبسه بجامه النوم و هي نزلت بسرعه و نست تغير 

فريده خبطت اديها علي رسها 

فريده:  اوبس...  نزلت بسرعه و ماخدتش بالي 

سيف بغضب :  ماخدتيش بالك و الحرس 

فريده:  اسفه والله ماخدتش بالي و كمان الحرس مش شافوني....  خلاص بقا

سيف:  تمام بس لو حصلت تاني مره 

فريده بسرعه:  لا لا مش هتحصل 

سيف:  شطووره يا قلبي ....  عندي ليكي مفاجأة 

فريده بفرح:  مفاجأة اي هيا هه هه 

سيف:  لما نروح البيت هتعرفي 

فريده:  بس فهد 

سيف ببرود:  عارف 

فريده بفرحه:  طب يلااا بسرعه سووق خلينا نروح عوزه اشوف المفاجأة 

سيف:  هتروحي كده 

فريده افتكرت الي لبسه 

و كانت هتنزل بسرعه بس سيف مسك اديها بغضب 

فريده:  اي في اي هطلع اغير 

سيف بغيره و غضب:  و الحرس الي وقفين دول يشوفوكي كده تاني 

فريده :  طب اعمل اي البس طقيت الاخفا 

سيف بصلها بغيظ و قلع الجكت بتاعو 

سيف:  البسي ياختي 





سيف لبسها الجكت و كان كبير اوي عليها و اديها مش بينا منو 

سيف:  كده مش بطال شويه 

فريده:  بس  ده كبير اوي 

سيف بصلها بصه ارعبتها 

فريده بخوف:   ده ده جميل اوي اوي 

فريده نزلت من العربيه بسرعه وجرت دخلت الفيلا 

سيف ضحك علي طفولتها 

و شويه ونزلت بعد ما لبست درس اسود و فردت شعرها. و ركبت جمبو 

سيف بحب : اي الجمال ده 

فريده وشها احمر من الخجل 

فريده بخجل:  شكرا 

سيف ساق العربيه و مشو 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

عند ميرنا 

مالك كان قاعد علي الكرسي و ماسك اديها 

مالك:  وحشتني اوي وحشني جنانك وحشتني عيونك البندق و وحشني صوتك يا طفلتي المجنونه.....  بعشقك و نفسي تفوقي.... يا رب 

مالك حط دماغو علي اديها و غمض عينو 

و ايد ميرنا التانيه اتحركت 

🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫

عند سيف كان وصل 

و نزل هو و فريده و دخلو 

في الداخل 

كانت عشق نزلت قعدت معاهم واتعرفت عليهم و كانت فرحانه اوي انها معاهم وحسه براحه نفسيه 

منه بفرحه:  ديده 

فريده شافت عشق وقفت بصدمه 

فريده بصدمه:  س سيف انا شايفه عشق  س سيف....... انا بتخيل  عشق  من كتر ما هي وحشاني.... اتمني تكون حقيقيه مش خاليا بس ده مستحيل 

سيف:  لا مش مستحيل يا قلبي ده حقيقه 

فريده بصتلو بصدمه وعدم فهم:  يعني اي يعنيييي

سيف ببتسامه:  اه جربي كده 

فريده جرت لحد عشق و حضنتها 

فريده بدموع:  دي دي حقيقيه.......  ازي دي دي عشقققققق

فريده خرجتها من حضنها ومسكت وشها بأديها 

فريده بعياط:  دددي بجددد مش بتخيل دي عشششق بحق وحقيقه 

فريده بصدمه:  بسسسس ازي......  انااا مش في حلم صح  يا رب ما اكون بحلم 

فديده بصت لعفاف :  انا مش بحلم صح 

عفاف ببتسامه:  اه يا قلبي 

اسيل راحت قرست ايد  فريده 





فريده:  اااااااااه في اي يا بنت يخربيت ايدك. تقيل .....  انا كده اتاكدت اني مش في حلم طب اي الحكايه....

فريده بعدت عن عشق بسرعه 

فريده بخوف:  اععععع شبحححح اعععععع شبححححح عفررررييييت 

وبصتلهم كلهم و قاالت:  عاااافررريتتت اععععععععع الحقوووني 

اسيل:  يلللهوي البت اتجننت 

فريده:  اعععععععع عفااارييييتتت 

سيف:  اهدي يا بت دي عشق

فريده بانتبها: يعني مش شبح و انتو مش عفاريت و دي عشق الي ميته...  اعععععع انتووووو هتجننوني 

فريده بفرحه:  مش. مهم المهم ان دي عشق اععععع 

و حضنت عشق جاااامد 

منه: احي دي طرت منها خاالص 

عفاف:  بس يا بت سيبي البت هتموت في ايدك 

عشق بختناق:  عندك حق يا فوفه هموووت الحقوني 

فريده بعدت عنها بصدمه 

فريده بعدم استيعاب:  دي بتتكلم 

اسيل:  امال بتهوهو 

زين:  نينينيننينننني يا ظريفه


بعد شويه  

فريده و اخير استوعبت ان عشق عيشا و حكاولها 

فريده بفرحه:  المهم انك بخير و معانا 

و اكملت بدموع:  وحشتينننني اوووووي 

عفاف: يلااا العشااا جااهذ 

و راحو يكلو 

و خلصو و قعدو كلهم مع بعض 

عشق:  تسلم اديكي يا فوفه الاكل تحفه 

عفاف بحب:  تسلمي يا قلبي 

اسيل:  اكل فوفه لا يوقاوم 

فريده:  فعلاااا 

عشق حست انها عدت عليها لحظات زي دي قبل كده و  شافت صور في دمغها بس مش وضحه 

منه:  هنروح لميرنا 

سيف:  اه هنروح

اسيل: طب ياالا يااا بنااات نغير هدومنا 

البنات اخدو عشق و طلعو يغيرو هدمهم 

و شويه و نزلو و عشق اصرت تروح معاهم 

عشق كنت لبسه بنطلون اسود و تشرت بينك و عمله شعرها سنبله 

و منه كانت لبسه سولوبته جينز و تحتها تشرت ابيض و عمله شعرها ضفيره علي جمب 

و اسيل كانت لبسه درس احمر و طرحه سوده 

و فريده كانت لبسه بنطلون جينز و تشرت اسود و عمله شعرها زيل حصان 

زين شفهم صفر 

زين:  اي جماااااال ده 

عفاف:  بسم الله ما شاء الله  قمررات ربنا يحفظكم 

مروه:  يا رب ويسعدهم 

و كلهم خرجو 






و ركبو العربيات 

عشق و سيف و فريده و فهد في عربيه 

و زين و منه و اسيل و مازن في عرببه 

و محمد و عفاف و مروه في عربيه 

و طلعو علي المستشفي 

و بعد وقت وصلو 

 نزلو و راحو اوضت ميرنا 

 كان هناك 

مالك شاف عشق اتصدم 

مالك بصدمه:  دي عشققققق

سيف: اه 

مالك:  دي عيشااا ازي 

سيف:  دي حكايه طويله هبقي احكهالك 

منه قعدت جمب مينر علي السرير و مسكت اديها 

عفاف بصتلها بعياط و حزن:  وحشتيني اوي يا بنتي 

محمد اخد عفاف في حضنو يهديها 

محمد:  بس كفايه عيااط يا قلبي هتكون كويسه 

منه بفرحه ودموع :  ميرنا بصي عششسق عشششق  عيشاااا مامتتش ايواا اهي عيشاااا يااالااا قووومي بقااااا ارجعلنا انتي كمااان....  عشق عيشااا عشق حبيبتك عيشااا يلااا قوومي 


عشق قعدت علي الكرسي جمبها ومسكت اديها بعطف و حب 

عشق:  ايوااا قوووني انااا عيشااااا...... انا صح مش فاكره حاجه بس انا حسيت معاكم بالامان و راحه كبيرررره وفرحااانه اووي اني معاااكو و اني ليا عيله حلوه كده 

كلهم بصولها بحب و فرح علي وجودها معاهم و رجعها ليهم 

عشق بصت لميرنا 

عشق بلهفه و صدمه:  حررررركت عنيهاااا 


سللللللاااااااااموووووووز 

انتو مش متخيلين قد اي انتو وحشتووني 

غبت عليكم كتير عارفه 

اسفه ليكم بجد

كنت تعبانه و ضغط كبير اوووي عليااا 

اسفههه جددا 

وشكرا لكل الي دعاالي بجد انتو في قلبي 

و هحاول علي قد ما اقدر اكتب وانزل في الوقت الفاضي 

و اسفه لو اتاخرت او لو حصل حاجه واتاخرت و ده مش بايدي و انا عندي درستي و دي اهم سنه ليا 


؟  يترااا اي الي هيحصل بعد كده؟  

ميرنا هتفوق و تعرف بحب مالك او هي عارفه؟ 

و هل هي بتحبو ولا لا 

و عشق هتكون علاقتها بفهد ازي و هتفتكر امتي واي رد فعلها لما تفتكر؟  

و يترااا هشاام هيحب نور ولا هو بيحبها اصلا؟  

كل ده هنعرفو في الي جاي 

خمنوووووو؟ 


صلووو غلي البني

دمتم سالمين  

عشق الفهد 

بقلم:  Mena Ahmed


      الفصل التاسع والاربعون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×