رواية عشق الفهد الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم منه احمد
الفصل 38
عشق الفهد.
بقلم: منون احمد
سواق الاتوبيس وقف بسبب ان في عربيه وقفت قدامو
عشق كانت سرحانه و ماخدتش بلها ان الاتوبيس وقف
في حد نزل من العربيه
و طلع الاتوبيس
عشق فاقت وبصت علي الي طلع واتصدمت
عشق: فهد
فهد لمحمد : ازيك
محمد: الحمد الله اهلا اي سبب الزياره
فهد: هو انا مقولتلكش
محمد: لا للاسف
فهد: اصلي جي معاكو
محمد: وده لي
فهد: اصلي مش هسيب اختي لوحدها تروح
عشق لنفسها: جي هشان اختو مش عشانك يا غبيه
محمد: اتزفت شيل العربيه و اقعد في اي كرسي
فهد امر الحارس انو يبعد العربيه
ميرنا: يالا يسطاا سوق بينااا
اسيل بغني : علي الكورنيش
منه: ناكل منجا ونشرب سفندي
اسيل: اي يختي انتي دمرتي الاغنيه
فهد راح قعد جمب عشق
عشق ببرود: اتفضل قوم من هنا الكراسي كتير
فهد ببرود: لا
عشق بصتلو بغيظ و بصت من الشباك
فهد مسك اديها
عشق اتخضت واتعصبت
عشق وهي بتجز علي سنانها: سيب ايدي
فهد مسك اديها جامد: لا
عشق حولت تسحب اديها من ايدو و معرفتش بسبب قوتو و هي بنسبالو ولا الهوا
عشق تجاهلتو وبصت من الشباك
ميرنا: متشغلووو حاااجه
اسيل: استني يا بت هشغل
اسيل شغلت اغاني
ميرنا: اخووووواتتتتييي
عشق نامت وكانت سنده راسها علي زجاج العربيه
فهد عدلها و حط دماغها علي صدرو وحضناها و غمض عينو هو كمان
و طفو الاغاني و الهدوء عم الاتوبيس
اسيل نامت علي كتف اسر اسر بصلها وابتسم ومسك اديدها
عند سيف و فريده
سيف: قمر قاعد جمبي يا ناس
فريده بخجل: بس بقا
سيف: يلهوي علي الفروله
فريده بصتلو بغضب وغيظ و خجل ومسكت كتفو وحطط دنغها عليه و غضت عنيها و سيف بصلها وابتسم ومسك اديدها
عند محمد وعفاف
محمد: امال اي الحلوه دي
عفاف: لسه زي ما انت يا راجل بكاش
محمد: انا محصلش ده انت العسل كلو ما تجيبي بوسه مشبك
عفاف ضحكت ضحكه رنانه
ميرنا كانت قعده وراهم
ميرنا: اوووووعاااا
قامت وقفت وسندت اظيها علي كرسي عفاف وبصتلهم
ميرنا: بتقولها اي هه هه
محمد: وانتي مالك يا بت انتي
ميرنا: بتخبي عليا بردو يا حمو
محمد بجرائه: بقولها هاتي بوسه مشبك
عفاف اتخضت من جراتو وخجلت و ضربتو في كتفو
ميرنا: يلللهوووي وكمان بتقولها في وشي اخس عليك يا حمو مكنش العشم بتخوني يلهههوووتي اودي عيالك فين يا خاين يا مفتري
محمد: اسرحي بيهم في الاشارات
ميرنا: فكره اهو نجيب فلوس بيكسبو يامه صح
مروه كانت عماله تضحك عليهم
مروه: دا انتي لسانك اطول منك
ميرنا: اه واللهي يا رورو مش عارفه ألمو من طوله
مازن من جمبهم من الصف التاني: تحبي اقوصهولك
ميرنا: ما هو مش بيتقص
مازن: لي بس كده زعلتيني
اميمه نامت و دمغها كان علي زجاج الشباك مازن بص عليها لقها نيمه كده
فا عدل دمغها علي كتفو وبصلها وابتسم وقال : شكلي وقعت
ميرنا بهمس لنفسها: ياعني عليا انا هنا الوحيده الي سنجوله
و افتكرت مالك وابتسمت
ميرنا لنفسها: اي الي انا بعملو ده لا لا ده دكتوري مش اكتر صح
عند زين ومنه
زين: مش هتنمي يا بت ولا اي
منه: بفكر وانت يا حس
زين: مين حس ده يا بت الي تكوني بتلعبي با ديلك من ورايا
منه: معنديش ديل
زين: اممممم مش مصدقك حاسس انك بتكدبي
منه بصدمه: يكنش البني ادم بقا ليه ديل وانا معرفش
زين بتفكير: ممكن
منه: طب ابحث انت كده و شوف الدنيا اكون انا نمت شويه
ونامت علي كتفو
وخيرا بعد مرور ساعات وصلو
عشق فاقت بنوم
عشق بنوم: وصلنا
فهد: اه يا قلبي
عشق غمضت عنيه و مسكت في هدوم فهد و اتمسحت فيه زي القطط
فهد ضحك عليها وعلي طفولتها
عشق فاقت وبصت بصدمه لقت نفسها في حضن فهد واتصدمت قامت بسرعه زقتو وبعدت عنو
فهد: في اي يا بت كنتي هتوقعيني
عشق بصتلو ببرود و تجاهلوتو
والبنات كانو كلهم قامو معاده ميرنا الي كنت نايمه من شويه
مروه حولت تصحي معرفتش
سيف: سبيها يا خالتي انا هشلها هي كل مره كده وانا الي علي طول بتدبس في شلها
كلهم نزلو و سيف شال ميرنا ونزل بيها
و في حد كان واقف و شفهم و بص علي ميرنا وسيف بغيره وغضب
زين: مش كنا رحنا الشاليه بتاعنا
محمد: ما البنات عايزين يغيرو السنه دي و بيقولو الفندق ده حلو و عجبهم
عشق: اه ده في بول و حفلات كل يوم و حاجات تحفه
محمد: البنات في سويت و زين ومازن في اوضه و سيف و اسر في اوضهو انا وفوفه في اوضه و مروه في اوضه
وبص لفهد وقال: انت حاجز اوضه
فهد: اه
سيف: اشمعنا هما سويت
عشق: عشان احنا كتير احنا 6 بنات و بعدين انت مالك
زين ل مازن بدلع : هتنام معايا في الاوضه يا ميزو يا حبيبي
مازن بقرف: اه يخويا
زين: و هتنايمني في حضنك يا بيبي وحشني حضنك اوي يا راجل
مازن بقرف: مالك ياض لا ونبي مش نقصه قرف روحي يا ست انتي من هنا
زين بشهقت حاول يعملها زي الستات: يلهوي عوز ترمني انا و ولادك اروح بيهم فين يااامفتري
مازن: اشحتي بيهم في السيده زينب
زين: بعد ما اخد الي هو عوزه رمني اهي اهي اهي يا مفتري
عشق: معلش يا شابااا
اسيل: شفتي ابنك عمل اي في البنيه يا ماما
ميرنا: اخص اخص
مازن: يابن ل 🐶 تعاله بقا اوريك الأفتري علي اصوله
زين طلع يجري وجري وراه مازن
مازن: مش هسيبك
محمد: بس ياض انت وهو بقا
فريده لمحمد: سيبك منهم يا خطيبي هتلي شوكولاته
محمد: من عنيا يا قلبي
سيف بصلها بغيره: هو انا كيس جوفه
فريده: انت ادري ممكن تكون منجا وانا بعشق المنجا
عشق: وانااا
سيف بص لميرنا الي شيلها ومتعلقه في رقبتو
سيف: البت نايمه زي الميتين
عفاف: مانمتش غير نص ساعه خدها طلعها فوق يا سيف في الاوضه
عشق: وانا عوزه انام
اسيل: وانا
منه: احنا نطلع ننام و لما نصحي ننزل
البنات رحو ينامو و كذلك الباقي
( هما ينامو وانا هنا بكتب ياعني عليااا اعععع )
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
انقض النهار و جه الليل
ميرنا صحت ولقت البنات نايمين
ميرنا بهمس: هسبهم نايمين وانزل اقعد شويه لوحدي تحت علي البحر احلي حاجه ان الاوتيل ده البحر قدامو
ميرنا مشت براحه وراحت اخدت فستان نص كم طويل يصل بعد ركبتها لونو بينك وفيه ورود بيضه ودخلت الحمام
وبعد شويه خرجت و لبست شوز ابيض و سرحت شعرها و سبتو مفرود ونزلت
ميرنا بخوف: م. مش هركب اسنسير هنزل علي السلم
مير نزلت علي السلم جري
و وهي نزله خبطط في حد وميرنا غمضت عنيها وحست بوجع في دمغها و كانت هتقع بس مسكها من وسطها قبل ما تقع
ميرنا فتحت عنيها وبصت بصدمه
ميرنا بصدمه: مالك
ميرنا شافت الوضع الي هما فيه و فاقت وبعدت عنو
ميرنا: قصدي دكتور مالك.. شكرا جدا
مالك: العفو علي اي
ميرنا: اخبارك يا راجل
مالك: الحمد الله وانتي عامله اي
ميرنا: ميت فل وعشره... بتعمل اي هنا
مالك كان هرد بس قاطعو صوت بنت من وراه
البنت بدلع: مالك حبيبي
كانت لبسه فستان يظهر جسمها اكثر من ما يخفيه
ميرنا بصتلها بقرف
البنت راحت حضنت مالك
وبعد كده بصت لميرنا
البنت: اوبس ماخدتش بالي مين دي يا بيبي
ميرنا: انا ميرنا الاسيوطي استاذ مالك بيكون الدكتور بتاعي في الكليه.. و حضرتك اختو
البنت بدلع: لا انا صافي خطيبتو
مالك بسرعه: لسه هتبقي خطيبتي
ميرنا حست ان قلبها اتكسر ميت حته وعيونها دمعت ميرنا بصت لمالك بدموع
ميرنا بدموع حولت تدريه: بجد مبرك الف مبرك
صافي بدلع: الله يبارك فيكي انتي طبعا هتيجي الخطوبه
ميرنا بوجع ودموع درتهم : اهاا اه ان شآء الله اكيد اا استاذن انا بقا
ميرنا مشت بتوهان و حررت دموعها
ميرنا خرجت بره الفندق وهي دموعها بتنزل لوحدها
ميرنا حست بوجع كبير في دماغها وصداع
ميرنا بوجع: ااااااااه دماغي
ميرنا مسكت دمغها بوجع
( لقد
كسرت
قلبي
و جعلته
يعمل
دونا
حياه)
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
عند مالك
مالك لصافي: استنيني هنا هعمل مكالمه وجي
صافي: اوكي يا بيبي
( كتك بو في سنانك و انتي شبه السحليه كده )
مالك مشي وخرج من الفندق
ميرنا في الوقت ده مستحملتش الوجع واغمي عليها
مالك شفها وجري بسرعه عليها بخوف
و سيف كان خاج في الوقت ده من الفندق وشفها
سيف: ميررررررنااااااااا
سيف جري بسرعه عليها
سيف مسك وشها
سيف: ميرنا قومي مالك يا قلبي
مالك كان هيشلها بس سيف كان اسرع منو و شلها ومشي بسرعه دخل بيها الفندق و مالك دخل وراه بخوف
سيف طلع بيها بسرعه علي السويت بتاعهم ومالك كان وراه
سيف: خبط بسرعه
مالك خبط
وعشق فتحت بنوم
عشق بنوم: اي في اي
عشق بصت بصدمه
عشق بخضه: ميرنا ملها في اي
سيف بعد عشق ودخل بسرعه و دخل الاوضه
عشق دخلت وراه هي ومالك
و بقيت البنات كانو صحو
فريده واسيل و منه و اميمه شفو سيف شايل ميرنا و فقده الوعي اتخضو
منه: في اي ملها
فريده: ميرنا ملها يا سيف
سيف حطها علي السرير
سيف: فوقوها لغاية ما اجيب اسر
سيف جري بسرعه علي الاوضه بتاعتهم الي في نفس الدور
سيف خبط عشان مكنش معاه المفتاح
اسر فتحلو
اسر: في اي
سيف: تعاله بسرعه ميرنا مغمي عليها
اسر وسيف جرو علي اوضة ميرنا
اسر دخل
عشق خلت ميرنا تشم برفان قوي خلها تفوق
ميرنا مسكت دمغها بتعب: ااااه
سيف بلهفه: ميرنا انتي كويسه
ميرنا ببعض التعب و بحزن بعد ما افتكرت الي حصل : اه
منه حضنتها : اي الي حصل معاكي يا قلبي مالك
ميرنا: مش عارفه بس حسيت بوجع كبير اوي في دماغي و صداع و مقدرتش استحمل الوجع فا محستش بنفسي
اسر: طب ممكن اكشف عليا
البنات بعدو عنها
اسر كشف عليها
اسر: الوجع ده حستي بيه قبل كده
ميرنا بتذكر: اه يوم ما كنا في المول و لما عشق كانت في المستشفي حسيت بوجع في قلبي و دماغي و لما بفكر كتير بحس بصداع رهيب ووجع مش زي الصداع العادي
اسر بشك : طب محتاجين شويت اشعات علي المخ وانها تاكل كويس و متتعرضش لضغط لحد ما نشوف الاشعات و هكتبلك علي دوا لو حستي بوجع تخديه و قوليلي
ميرنا: اشعاات ودوا اي يا رجل ما انا زي القرده اهو
سيف تجاهل كلامها وقال: اكتبلي اي هما و اول لما نرجع هنعملهم
اسر: ماشي
مالك لميرنا : الف سلامه عليكي
ميرنا ببرود: الله يسلمك
عشق: طب يلاااا بقااا بيتك بيتك يااالا يا بابا منك ليه
اسر بصدمه: انتي بتطردينا
عشق: محصلش مين قال كده انا اعمل كده محصلش بص هي حاجه زي كده
اسر: طب اروح انا بقا بدل ما تطردينا بجد
سيف: انا بقول كده بردو
سيف واسر خرجو بره الاوضه
ميرنا: اناااا جعانه
منه: واناا كمان عصافير بطني بتهوهو
عشق: يالا بينا نغير هدومنا وننزل
البنات غيرو هدمهم ونزلو
عشق كانت لبسه فستان ازرق مثل عيونها بنص قم طويل يصل بعد ركبتها و عملت شعرها ضفيره علي جمبها
و منه كانت لبسه فستات ابيض فيه فرشات صفرا و رفعت شعرها زيل حصان
و اسيل لبست فستان روز و طرحه بيضه
و فريده لبست فستان بنفسجي و سابت شعرها مفرود
و اميمه لبست فستان برتقالي و رفعت شعرها كحكه عشوائيا
ونزلو يكلو
و الشباب نزلو كان كل واحد لابس شورت و تشرت مع اختلاف الالوان
و محمد و عفاف ومروه هما كمان نزلو
واتجمعو تحت
وراحو يكلو
وعشق اتجهلت فهد خالص وده كان مديقو
وخلصو اكل و قعدو علي البحر
عشق: المنظر تحفه
اسيل: جددا
منه: عوزه انزل
عشق: خليكي بكره ننزل مع بعض كلنا
فريده قامت وراحت تتمشي حطت رجلها في ميت البحر
وسيف راح وراها
سيف رش عليها ميا
فريده اتخضت: اععععع
سيف ضحك
فريده بصتلو بغيظ ورشت عليه ميا بأديها
وضحكت
وفضلو يرشو ميا علي بعض ويضحكو
و فريده جرت وسيف جري وراها
فريده شافت بياع ايس كريم
فريده: سيييييييف
سيف بخوف عليها: اي مالك رجلك وجعتك في حاجه مالك
وفضل يتفحصها
فريده بضحكه : اهدي مفيش حاجه انا بس عوزه ايس كريم
سيف بغيظ: بقا الصويت ده عشان ايس كريم
فريده: ايون.. واكملت ببراءه و طفوله: هتجبلي صح
سيف بضحكه علي طفولتها: اه
فريده نطت بفرح: هاااااااا يالااا
سيف ضحك عليها
سيف للبياع: اتنين ايس كريم
فريده: شوكولاته
سيف للبياع : شوكولاته
البياع: اتفضل
سيف عطالو الفلوس
البياع: الباقي
سيف: خليه عشانك
البياع: ربنا يخلهالك يا رب ويسعدكم
سيف: يا رب
واخد فريده ومشي
فريده: طعمها جميل اوي
( هاتي حته يا بت 😂)
و اتمشو
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
ميرنا قامت قعدت لوحدها و طلعت مفكره وقلم
وكتبت
( لا اعرف متي وكيف احببته و لكنني احببته كثيرا وكان من نصيبك حبي ولكن لم يكن من نصيبي حبك )
و نزلت دمعه من عيونها
حد قعد جمبها بس هي محستش
هو: مالك قعده لوحدك لي
ميرنا اتخضت: مالك قصدي دكتور مالك خضتني يا راجل
مالك: ممكن تقوليلي مالك عادي احنا مش في الكليه
ميرنا: خلصا
مالك: قعده لوحدك لي بقا
ميرنا: عادي
مالك: اي رايك نكون صحاب
ميرنا: بشرط
مالك بستغراب : اي هو
ميرنا: مش هوافق غير بشكولاته
مالك بضحكه: انت تأمر يا عسل
ميرنا: طب روح الي خطيبتك تيجي تقول اني بشقطك منها ولا حاجه
مالك بضحكه: لا صافي في حفله و عادي انتي صدقتي
ميرنا: مرحتش معاها لي
مالك: فضوليه انتي
ميرنا: جدااا
مالك: مفيش مش بحب اروح الاماكن الي بتروحها مش بستريح كده متشغليش بالك.... وبعدين اي اشقطك دي
ميرنا: يعني اخدك منها
مالك: لي هو انا كيس شبسي
ميرنا: انت ادري
مالك: لسانك طويل يا بت
ميرنا: عارفه 😂
مالك بضحكه: يا واد يا عارف انت
ميرنا سرحت في ضحكتو
مالك: عارف اني حلو
ميرنا: مغرور واخد قلم في نفسك
مالك: لا مش غرور ثقه بالنفس وانا كده فعلا
ميرنا: ماشي يا عم الواثق
ميرنا: تعرف اول لما شفتك قولت عليك اي...
مالك قطعها قبل ما تقول
مالك: اه متخلف و اعمي
ميرنا بضحكه: اه كنت مفكراك تلاجه بس طلعت غير كده
مالك بصدمه: تلاجه
ميرنا: اه من كتر برودك
مالك: لا انا في الشغل كده مش برحم و كلو جد
ميرنا: اه
مالك: طب تعرفي قلت عليكي اي
ميرنا: اي
مالك: طفله
ميرنا: وطلعت كده
مالك: بمتياز
ميرنا: يا ظريف ... طب انا همشي عشان ارحلهم بقا عشان اتاخرت عليهم
و قامت وقفت وقالت: ما تيجي تسلم عليهم
مالك: لا مره تانيه انا هروح انام عشان فاصل خالص
ميرنا: طب متنساش تحط نفسك علي الشحن
وضحكت
ميرنا: شربات صح
مالك: امشي يا بت
ميرنا: مش عجبك طلقني
ومشت وسبتو
و مالك ضحك عليها
وفضل واقف لحد ما وصلت مكان ما كانو قعدين و طلع اوضتو
ميرنا رجعتلهم و سيف وفريده كانو هناك
عشق: كنتي فين يا بت
ميرنا: كنت بتمشي عادي
عفاف: طب يالا كلو علي فوووق
وعفاف ومحمد خلو البنات تطلع السويت عشان الوقت كان اتاخر عشان ينامو
وكلهم طلعو ينامو
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
الصبح طلع
داعبت الشمس وجه عشق
عشق صحت بنشاط وحماس لليوم و خرجت البلكونه
عشق اتنفست الهوا بستمتاع
عشق سمعت صوت حد بيخبط علي الباب و طلعت فتحت الباب تشوف مين وو
سااااااااالااااااااموووووووز
طلو علي النبي
بقلم: منون احمد
عشق الفهد