رواية احببت نادلة الفصل الخامس عشر 15 بقلم اميرة مراد
البارت ١٥
رواية أحببت نادلة
الكل بصدم:نعممممممم
نادية وهي تحاول منع دموعها من النزول: مين دي يا زياد
انت عارف اني بحبك من زمان انت ليه مش مقدر ده
زياد: نادية انا بحبك زي اختي بالظبط عمري ماشوفتك غير كده
نادية بغضب: ومين دي بقا ان شاء الله
مروان: ومين غرها يعني جلابة المصايب زينة
نادية بصدمة: انتي ملقتش غير دي، دي.. دي.. خدامة
زياد بغضب: عمر الشغل مكان عيب ودي جرسونة مش خدامة
بتتعب عشان تجيب لقمة عشها، وانتي بقا بتعملي ايه
فلوسك جاهزة طبعا، بتصرفي بالآلافات ولا بيهمك
اما ال مش عجباكم دي بتشتغل شغلنتين عشان يجيب مصروفها
الجد:اخرسو كلكم انا عايز معلومات عن البت دي وانا ال قراري هيمشي مفهوم
الكل:مفهوم
........... .............
في صباح يوم جديد ~
كانو جميعا يتناولون الطعام كعادتهم
الجد: زياد انا موافق
زياد دون فهم: علي ايه؟؟
الجد: علي زينة
زياد بفرحة: بجد شكرا يا جدي
ونهض زياد مسرعا ليقابل زينة
نادية بحزن: انتا عمرك ما وقفت جمبي يا جدي ، انا بحبه من زمان وانت عارف كده
الجد بحده: وهو مش بيحبك هي غضب ولا ايه
غادرت نادية مسرعا وذهبت الي غرفتها لتبكي.
ولم يستطع احد ان يتفوه بجملة
الجد:انا عايزك يا محمد
محمد :حاضر
...............
زينة:ايه بقا يا زيزيو عايزني ليه
زياد بضحك:مش لما ناكل الاول ولا ايه
زينة:طالما الموضوع في اكل يبقا تمام
زياد بضحك:طيب ماشي
......................
في المطعم~
زينة بفضول:ها قول بقا
زياد:كلي بس
زينة :ماشي
زينة:آااه، ايه القرف ده
زياد وهو يحاول كتم ضحكته ولكنه فشل:في ايه
زينة بغضب:انت بتضحك علي ايه
هو ايه ال حطينه في الكيكة ده، لحظة ده بيلمع
زياد:ورهولي كده
زينة:خد
اخد زياد الخاتم من زينة وركع علي ركبته
زياد:تقبلي تتجوزني
زينة بصدمة:ايه
زياد:موافقه؟!
زينة بسعادة:حبيبي يا زيزو موافقة بس ايه الاوڤر ده
زياد:كلو علشانك
زينة:اسكت بقا هعيط محدش قالي كلام حلو قبل كده
......... .......... ............
بعد شهر~
ليلي:انتي يابت استني لما اظبتلك الطرحة
زينة:يا ليلي انا مش بحب الاڤر ده
ليلي:يا بت ده فرحك يا هبلة لازم تبقي اجمل واحدة من الموجودين
زينة بحزن:خالي مجاش صح
ليلي بحزن:يستي انا معاكى اهو
زينة وهي تحاول منع دموعها من النزول:عادى هي اول مرة يسبني وانا محتجاه
ليلي:فكك بقا يابت النهاردة فرحك
طق طق طق
ليلي:لما اروح افتح
زينة:مين
زياد:انا يا حبي
زينة:زياد مينفعش تكون هن........
زياد:هوس انا جيت اشوف القمر واديها هدية
زينة بفرحة:هدية
زياد:ايه رايك في السلسلة دي
زينة:روعة اوي شكرا يا زيزو
ليلي:امشي يا زياد خليها تعرف تكمل لبس
زياد:طب خليني معاكو شوية
ليلي:روح البس يا زياد
زياد ببراءة:حاضر
وذهب زياد الي غرفته
....... ..........
في غرفة زياد ~
دخل زياد غرفته ووجد مروان مسطحًا علي سريره
مروان:الزعيم كان فين
زياد:كنت بدي حاجه لزينة، وبعدين انت ال جابك هنا
مروان:ايه جاى عشان اكون مع اخويا
زياد:يعني مش جاى تنام
مروان:عيب عليك
بعد عدة دقائق ~
جاءت رسالة الي زياد، وقام زياد بفتحها بسرعة
زياد بصدمة:مستحيل ايه الكلام ده
رن رن رن رن هاتف زياد
...:ايه مش مصدق ولا ايه
تعالي العنوان ده حالا وانت تعرف كل حاجه
زياد بحده:واش ضمني انو مش مقلب او..........
....:هبعتلك حاجه، وانت برحتك
اغلق زياد هاتف السماعة
امتلأت القاعة بالمعازيم والاقارب
زينة بقلق :ليلي انا خايفة اوي
ليلي بتوتر:متخفيش يا بنتي
زينة بقلق :زياد اتاخر اوي
ليلي بتوتر :اصبري بس
ومر مروان من امامهم
زينة بخوف:مروان هو زياد فين
مروان:سيبي ايدي متمسكنيش كده البدلة غالية، اما بالنسبة لزياد انا رايح اناديه
زينة بخوف:م....ماشي
وذهب مروان الي غرفة زياد ليناديه
مروان:زياد......زياد
مروان باستغراب:ازاي زياد مش في غرفته ؟!
يتبع .....
يا تري زيزو راح فين ، وايه موقف نادية 🙂
#اميرة مراد
#احببت نادلة
البارت ١٥