رواية ادهم وملك الفصل السادس 6 بقلم مليكه مالك

رواية ادهم وملك الفصل السادس 6 بقلم مليكه مالك

 رواية ادهم وملك الفصل السادس 6 بقلم مليكه مالك


#ادهم_وملك  (6)

"ملك واقفه ع طربيزه مدوره وماسكه فازه ف ايديها وخايفه اووي وبتتلفت حولين نفسها برعب ، اي حد بيحاول يقرب من الطربيزه كانت بتضربه يقع ع الارض وهي بتصوت "

*انزلي يا حلوة مش هتعرفي تفضلي كده كتير ، متتعبيش نفسك 

-الِ هيقرب مني هموته 

"الكل كان بيضحك عليها ، واحد حاول يطلع من وراها لفت بسرعه وزقته وقع من ع الطربيزه ، فضلت تصوت 




=بسرعه يا مازن سوق بسرعه ، يارب يارب خليك معاها ، انا السبب لو حصلها حاجه مش هسامحك ولا هسامح نفسي 

*انا اسف ي شمس 

=مش وقته بسرعه 

" عمرو كان واقف بره واول مسمع صوت ملك بتصوت ، قرب من الباب وسمعها ،وعرف انها فِ خطر حاول يكسر الباب كتير لاكن معرفش فضل يزق فيه برجله ودراعه جامد ، رجع لورا خالص وانطلق باخر قوته ووقع علي الارض ، ووقع ع الارض ، ف اللحظه الل هو بيقع فيها ع الارض كان ادهم وصل للعنوان وشاف عمرو وهو بيحاول يكسر الباب وهو بيقع 

_ادهم يعرف عمرو من كلام ملك عليه الكتير وعارف انه بيساعد ملك ، وشافه مره وهو بيوصلها من المدرسه وكان مضايق جداً "

-فين ملك يا عمرو انطق 

=جوه بتصوت الحقها 

"جري ادهم باقصي سرعه ورزع الباب برجله فتحه دخل لقي ملك واقفه ع طربيزه ،وولد واقع ع الارض والباقي واقفين حوليها ، جري ادهم علي ملك، ضرب الولاد الِ واقفين وشالها ونزلها ع الارض "

-ادهم بيمسح دموعها ..ملك انتي كويسه ، حصلك حاجه .

"ملك بترتعش من الخوف وبتعيط ، 

=لا يا ابيه محصليش حاجه وبتعيط 

-خلاص متعيطيش ي حبيبتي انا معاكي متخافيش 

" ف اللحظه دي دخل مازن وشمس وعمرو " 

*ملك انا اسفه. 

-انتي تخرسي خالص كل ده بسببك ، انتي تعرفي كان ممكن يحصلها اي لو اتاخرت شويه ،حسابك بعدين مش دلوقتي ، بص لمازن بحده وانت صاحب شويه الصيع دول ، ضربه بونيه واخد ملك وشمس وركبوا العربيه ومشيوا ، 




=عمرو واقف لسه عند مازن ، بصله بقرف ، تستاهل انت بني ادم حقير ، واخد بعضه ومشي ،

"رجعوا البيت ، كانت ملك اتحسنت وبقت بخير وشمس بتعيط وتتاسف لادهم "

-يا ابيه انا كويسه ، انا ال روحت هناك شمس مش تعرف حاجه زيها زيّ 

=امشي اطلعي ع اوضتك ومش عاوز اسمع صوتك ،مفيش خروج من البيت الا باذني ،فااهمه 

"جريت شمس ع اوضتها وانهارت من العياط "

=وانتي برضوا ازاي تكذبي عليا واحنا ف الحفله وتقولي انها ف الحمام ، ازاي تخبي حاجه زي كده ، انتي مش عارفه كان هيحصلكوا اي 

=يا ابيه والله احنا منعرفش ان ده هيحصل وشمس ملهاش زنب 

-اطلعي ع اوضتك انتي كمان يلا م شيء عاوز اسمع حاجه عن الموضوع فاهمه 

=حاضر يا ابيه 

"عدي يومين وكل مَ شمس تحاول تكلم ادهم يصدها ويتجاهلها ،وكذالك ملك بس كان بيرد عليها ببرود "

"ادهم كان قاعد بيقرأ الاخبار وفجاه سمع شمس بتقوله "

-انا اسفه يا ابيه مش هعمل كده تاني 

"شمس موطيه راسها وبتعيط "

=خدها ف حضنه وضمها ، انا الل مربيكي يا شمس لما بابا الله يرحمه مات وامك اتخلت عننا عشان تسافر وتجوز سابتك ليا كان عندي ١٨سنه وانتي كنتي لسه عيله صغيره مش فاهمه حاجه ، انتي بنتي ي شمس ، واخاف عليكي من اي  حاجه ، انتي مسؤله مني ولازم احافظ عليكي،انتي مش كنت هتئذي نفسك بس لا انتي كننتي هتئذي بنت ملهاش زنب ، ملك امانه عندي ابوها مامني عليها ،كنت هعمل اي لو حصلها حاجه ، انا كنت مرعوب واول مره احس بخوف عليكوا  ، لازم تسمعي الكلام ومتخبيش حاجه عني ، فاهمه 

*شمس بعياط انا بحبك اووي يا ابيه ، انا اسفه

-تراني اتأثرت وراح ابكي 

"صوت جاي من وراهم "

*جريت شمس علي ملك وحضنتها جامد ، سامحيني يا ملك  

-اسامحك علي اي انتي اختي ي شمس مقدرش ازعل منك 

.=طب كويس كده بقي ، روحوا زاكروا وانا هروح الشركه وجهزوا نفسكوا بالليل عشان هفسحكوا 





"شمس وملك بيبصوا لبعض ...هيييييه وقعدوا يهللوا 

" ادهم مركز عليهم وازاي ملك بريئه جداً وجميله جداً ، 

"بالليل جهزوا نفسهم وخرجوا ، ادهم وداهم مطعم اتعشوا وراحوا الملاهي ودخلوا سينما ، ولعبوا كتير ورجعوا وهما مروحين كانوا فرحانين اووي وداخلين يضحكوا ،وصوتهم عالي ، وادهم فرحان بملك وكل شويه يركز ف ملامحها ويسرح "

*ما لسه بدري يا بشوات ، كنتوا فين لنص الليل 

* جريت شمس وهي فرحانه ماما انتي جيتي امتي وحضنتها 

-من ساعتين ي شمس ومستنياكوا 

=اهلا يا شكريه هانم حضرتك وصلتي امتي؟!

*اي شكريه هانم دي يا ادهم اتكلم عدل انا امك

=طبعاً امي ازيك 

"بتبص ع ملك من فوق لتحت ، كويسه ، مين دي ،ملك معجبهاش الاسلوب والنظرات وحست انها مش مقبوله ، مامتها كانت بتحكي عنها كتير وكانت بتقولها انها ست متكبره ، اهم حاجه عندها الفلوس والنسب ، مش بتهتم بسعاده حد اكتر من سعادتها وممكن تدوس علي اي حد 

=دي ملك بنت عمي نبيل 

*واي الل دخل الاشكال دي بيتي ....

#يتبع


         الفصل السابع من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×