رواية وقعت في حب خادمتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم فرح القصاص

رواية وقعت في حب خادمتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم فرح القصاص

 

#البارت_19

#وقعت_في_حب_خادمتي


يزن بصدمه: يعني سما كانت بتقول الحقيقه؟؟ 

وائل بستغراب: سما هانم؟؟ 

يزن: ايوا سما كانت معاها حق انا غبي كل مره مصدقهاش 

وائل: العفو يابيه متقولش علي نفسك كدا 

يزن: بس مش غربيه تقول جر*يمه وامك هي كمان الي عاملها؟ 

وائل: انا مكنتش هقول لحضرتك بصراحه لانها في الاول والاخر دي امي ودي جر*يمه حصلت من سنين ف كنت هسكت بس لمه لقتها بتخدع ياسين بيه وبتعبي في راسه اكاذيب عشان يكرهك ويجنن سما وتبقي في نظركم انها مجنونه ولو.. وبيقاطعه 

يزن بتفاجأ: عزيزه كمان كانت عارفه ان ياسين عايش وائل: عارفه من بدري جدا قبل أليس هانم كمان 

يزن: وانت كنت عارف؟ 






وائل: لأ والله يابيه بس عشان الخلفان انا عرفت من يومين لان شفت ياسين بيه مره بينزل من البلكونه بتاعت اوضتك يوم الحفله 

يزن: اههه انا فهمت كدا كانو بيعملو اي وناوين علي ده ظهر لسما علي هيئه عفريت والكلام ده 

وائل: بظبط و.. 

يزن: و اي كمل قول كل حاجه يا وائل عشان انا لو عرفت انك مخبي حاجه عني انت كمان هتتعاقب معاهم طلامه عارفه وساكت هتبقي انت كمان مشترك معاهم 

وائل: انا لو كدا مكنتش جيت وقولت لحضرتك حاجه 

يزن: طب قول كنت عايز تقول اي 

وائل: ماما ومع اني مكسوف اول الكلمه بس هي قالتلي لو خططتها انها تجننها فشلت هتنفذ الخطه التانيه 

يزن ويرفع حاجب: واي هي الخطه التانيه؟ 

وائل: انا والله مش عارفه اقولها بس هي هت*قتل سما زي ما قت*لت فريده هانم

يزن: ايييي انا مش مصدق بقا دي عزيزه الي كنت بعتبرها امي التانيه؟؟؟ 

وائل بدموع: انا اسف يابيه انا مش عارف هوريك وشي بعد الي سمعته ده ازاي

يزن بيطبطب علي دراعه: انت ملكش زنب في حاجه يا وائل متلومش نفسك في اي حاجه بس انا هطلب منك طلب

وائل: اطلب يايزن بيه انا تحت امرك 

يزن: متقولش لمخلوق ان عارف حاجه حتي سما كل ده يبقي سر بينا 

وائل:حاضر يابيه 

يزن: طب يلا انت ارجع علي شغلك وانا هروح المستشفى لوحدي 


******************************


عزيزه: الشاي يابيه 

حامد: تمام حطي عندك ياعزيزه 

عزيزه: حاضر وبتروح عشان تمشي 

سما؛ هو مفيش غير عمي الي قاعد بس؟ 

عزيزه بتجز علي سنانها: معلشي مخدش بالي

سما: طب نوليلي الشاي 

عزيزه: اتفضلي يهانم

سما: اي ده هو مفهوش نعناع؟ 

عزيزه: ايوا 

سما: انتي عارفه مش بشرب الشاي منغير نعناع يلا روحي اعمليلي واحد غيرو بسرعه 

عزيزه بعصبيه وبداريها بإبتسامة: حاضر وبتمشي وهي بتكلم نفسها 

سما بتنظر لي حامد بتلاقي بينظر ليها بستغراب 

حامد: مالك يسما 

سما بإبتسامة: مفيش عادي 

حامد: لا مش عادي حساكي متوتره انهارده وبعدين بتعاملي عزيزه كدا لي

سما: منا قولتلك انها بتعاملني بأسلوب وحش ف حبيت اعملها تلتزم حدودها شويه بس 

حامد: بس مش كدا برضو 

سما: حاضر....وبصوت منخفض اهه لو تعرفو الوش الحقيقي بتاعها 

وبتقاطع شرودها 

عزيزه: الشاي ال بنعناع الي طلبتي 

سما: خلاص مبقتش عايزه... انا طلعه علي اوضتي شويه يعمي 

حامد: خدي راحتك يبنتي 


عزيزه بغل وكرهه: مسيرك هتقعي في ايدي يسما 






أنس: صباح الخير يسما

سما بإبتسامة: صباح النور 

انس: انتي مش هتقدي معانا شويه 

سما؛ لا مش قادره بجد حاسه نفسي تعبانه شويه

انس: طيب روحي ارتاحي شويه 

سما: تمام وبتطلع 


انس: صباح الخير يعمي 

حامد: صباح النور ياأنس 

انس: داده عزيزه فنجان قهوه علي سريع 

عزيزه: حاضر

انس: مش هتروح الشركه يعمي 

حامد: هروح طبعا  خلاص كفايه كدا قعده 

انس: نروح انا وانت انهارده؟ 

حامد: تمام 

*****************************


سما بتدخل الاوضه 

وبتغير لبسها وبتلبس بيچامه نوم وبتفك شعرها وبتطلع علي السرير تنام بتاخد بالها من الفستان الي سبته ساعة الحفله بتقوم تاني تروح لعنده وتمسكه وبتشوفه عليها قدام المرايه


سما: طيب اي يعني لمه اجربه وشوفه مثلا 

وبتلبس الفستان فعلا وبتقف تاني قدام المرايه 


سما: الله شكلو حلو اوييي

وبيظهر صوت خلفها

ياسين: حلو عشان انتي الي لبسه 

سما بتشوفه في المرايه  وبتلف وراها علي طول 

سما؛ ياسين

ياسين: طالعه حلو اوييي 

سما: انا عارفه انك عايش 

ياسين: وانا كنت عايز انك تعرفي 

سما: طلامه انت عايش لي اختفيت؟ لي خليتنا نفكرك انك مي*ت؟ لي تعمل كدا في اخوك وابوك انت عارف حصلهم اي ولا ابوك مرض وفضل اكتر من اسبوع ولا بقا عايز ياكل ولا يشرب حتي وهو نايم بيهلوس بأسمك انت ولا يزن الي كان دخل في أكتئاب بسبب انه حاسس بزنب انه هو ال سبب في مو*تك وحملني انا كمان مسؤالية مو*تك واقولك اخر حاجه انا مش خايفه منك عشان طلعت عايش بالعكس انا فرحانه جداا 

ياسين ويقرب منها كام خطوا: بجد؟؟ عايزه تقوليلي انك فرحانه اني طلعت عايش طب ازاي قوليلي؟ 

سما: هو اي الي ازاي معلش وضح اكتر 






ياسين بيقرب منها وبيمسك دراعها بعن*ف: عايزه تقنيعيني انك فرحانه بوجودي ازاي وانتي ويزن اتجوزتي وعايشين حياتكو واكنو كنتو مستنين الحظه الي انا اختفي فيها عن حياتكم عشان تتجوز ويزن استغل اللحظه الي مجتش فيها علي كتب الكتاب وقال اني قربت واتجوزته وانتي طبعا وافقتي علي طول وهب انا ظهرت في حياتكم من تاني يبقا ازاي فرحانه ها وبشخط وبيظغط علي دراعها انطقيييي لييي عملتيييي معاياااااا كداااا لييييييي ده انا نفذت كل الي طلبتي مني ومردتش اجي جمبك او الم*سك وكنت بضحي بكل حاجه عشانك وفي الاخر بتعملي كدا معايا؟؟؟؟؟ 


سما بتز*قه وبزعيق: اااانت غبيييييي انساان غبيييي اي حد يقدر يلعب في عقلك عشان معندش ذره ذكاء انت بس لو بتفكر شويه.. شويه قد كدا بس مكنتش هتعمل كل ده ولا وهتبقي بالغباء ده وأليس وعزيزه يقدرو يضحكو عليك 

ياسين: انتي عرفتي ازاي ان عزيزه وأليس عارفين؟ 

سما: انا عارفه كل حاجه ياياسين 

ياسين: قصدك اي بكلام الي قولتي وبعدين منتي ويزن اتجوزتو حقيقي

سما: اه احنا اتجوز لمه انت مجتش علي كتب الكتاب بس ازاي انا قولك الحقيقه 

وبتحكيله علي الحصل اليوم ده 

ياسين: يعني ابوكي هد*د ابويا؟ 

سما: ايوا عشان كدا يزن واقف وخليك ذكي شويه هو مكنش موافق انك تتجوزني يبقا عايز يتجوزني انا ازاي؟؟وبعدين يزن كان بيكر*هني كرهه لدرجه العمه ولمه سمعنا انك مو*ت بقا يكرهني اكتر وحملني مسؤالية مو*تك ولا كمية الاها*نات والمعامله الي ميتحملهاش انسان طبيعي كنت انا بتعرض ليها وحتي هو كان هيتجوز أليس

ياسين بتفاجأ: اي؟ 







سما؛ زي ماسمعت وقبلها انا كنت طالبه الطلاق ولمه مكنش راضي انا كنت هق*تل نفسي لولا انس شد مني السڪ"ينه كان زماني مش موجوده مرت مشاكل قد كدا وتقولي في الاخر بنحب بعض وعايشين حياتنا ده يدوب اليومين دول علاقتنا اتحسنت 


ياسين: قصدك ان أليس وعزيزه بيكدبو عليا

سما: ايوا كانو عايزينك تكرهه ويفرقوكو عن بعض دي غاية الاتنين اما هقولك عن هدف أليس اي؟ هدفها انك تبعدني عن يزن عشان تقرب منه يعني كنت بنسباله اداه اما عزيزه هدافها انك تجنني وده لو محصلش تقت*لني زي مقت*لت فريده هانم


ياسين بصدمه: ايييي داده عزيزه هي الي قت*لت ماما

سما: للاسف هي شيطا"ن كان عايش معاكو 25 سنه في وجهه ملاك 

ياسين بيقعد علي طرف السرير وبيعيط: يعني انا كنت بساعد الي السبب في مو*ت امي لا وكمان كنت انا هبقا السبب لو هي عملتلك حاجه عشان هكون مشترك في الجر*يمه 

سما: المهم انك فوقت بدري قبل ما تدماته في ال انت بتعملو 

ياسين: بس انا مش هسكت ورحمت امي لندمها واعرفها ازاي تلعب عليا كويس.. بس ازاي هقدر اواجه يزن وبابا؟ ازاي هقدر ابص في وشهم حتي 


سما: يزن وعمي قلبهم طيب وبذات تجاهك انت 


علي دخلت يزن 

يزن: سما انتي لسه نايمه....... ياسين؟؟ 



هل يزن هيقدر يسامح ياسين ولا لا وتتوقعو نهاية أليس و عزيزه هتبقي ازاي؟ 

#Farah_Alkasass



           الفصل العشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×