رواية سيدرا الفصل السادس بقلم فرح القصاص

 





سيدرا الفصل السادس بقلم فرح القصاص

الفصل السادس

الظابط: مين فيكو عزيز؟؟ 

عزيز بخوف ويبلع ريقه: ا.. انا

نبيله: هو في حاجه 

الظابط: لا مفيش متقلقوش بس الاستاذ سالي عايزه 

عزيز بإرتياح: بس 

الظابط: ايوا وبنسبه للتحقيق قالت انها وقعت من علي السلم 

عزيز: انا قولتلكو من الاول بس اهو اتأكده

الظابط: ده واجبنا ولازم نتأكد... وبيمشي 

مراد: ادخل لسالي يلا يعزيز 

عزيز: ماشي و بيدخل


꧁بقلم فرح القصاص ꧂


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الغرفه 


عزيز: انتي مقولتيش الحقيقه لي كانت فرصتك انك تنتقمي مني 

سالي: اوعي تفتكر اني سامحتك او نسيت الحصل او مش هاخد حقي منك تبقي غلطان 

عزيز: طب ما الظابط كان عندك وكنتي خدي حقك 


سالي بتقوم وبتحاول تعدل نفسها 

عزيز بيروح يساعدها بس سالي بتز"قه 

سالي: مش محتاجه منك مساعده 

عزيز: مجوبتنيش برضو 

سالي: معنديش حاجه اقولها 

عزيز: انتي ناويه علي اي يسالي 

وبيقاطعم دخول مراد ونبيله 


نبيله: حمدالله علي السلامه يحبيبتي 

سالي: الله يسلمك يطنط 

مراد: حمدالله علي السلامه يسالي 

سالي بتنظرله بستغراب: الله يسلمك بس مين؟ 

نبيله: ده مراد ابني يسالي وكان مسافر ولسه راجع 

سالي بإبتسامة بسيطه: ايوا 

نبيله: قوليلي يسالي هو ايه الحصل يحبيبتي 

عزيز بيتوتر وبيغير الحديث

عزيز: اه يا مراد الدكتور قالك سالي هتطلع امتي 

مراد: اخر الاسبوع 

عزيز: طيب كويس 

نبيله: ها يسالي قوليلي يحبيبتي متخافيش 

سالي بتنظر لعزيز: مفيش حاجه يطنط والله بس انا اتكعبلت و وقعت علي حرف السرير 

نبيله بشك: امم المهم انك قومتي بالسلامه وعدت علي خير 


꧁بقلم فرح القصاص꧂







~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

بيعدي اسبوع وسالي بتطلع من المستشفى 


مراد: حمدالله علي السلامه يمرات اخويا 

سالي بإبتسامة: الله يسلمك يمراد 

مراد: في شخص مستنيكي جوا 

نبيله: مين يمراد

سُـها بتجري تحضن سالي وبتعيط: اخس عليكي يسالي بقا كدا متقوليش حاجه انا لمه عرفت كنت همو*ت من قلقي عليكي 

سالي: خلاص يسُـها منا كويسه قدامك اهو

سُـها: الحمدلله عدت علي خير وقومتي بسلامه

عزيز: هتفضلو واقفين كدا 

نبيله: خد سالي يعزيز طلعها علي اوضتها وتقعد هي وصحبتها لوحديهم وانا هقول لزينب تحضر الاكل عشان سالي 

عزيز: حاضر وبيروح يسندها سالي بتبعدو 

سالي: معلشي تسنديني انتي يسُـها 

سُـها: اكيد طبعا وبتسندها  


꧁بقلم فرح القصاص꧂

~~~~~~~~~~~~~~~~~~


مراد: تعالي يعزيز انا عايزك في موضوع 

عزيز: في حاجه يمراد 

مراد: استني بس

مراد: ماما ينفع تعمليلنا فنجانين قهوه من ايدك زي زمان بجد اشتقت اشرب القهوه من تحت ايدك انا مشربتش ولا هشرب زي قهوتك 

نبيله بضحكه بسيطه: بتعرف تثبني زي ابوك بظبط 

مراد: لو مثبتكش انت يجميل هثبت مين 

نبيله بضحك: خلاص هقوم اعملكو احلي كوبايتين قهوه 


عزيز: ها يمراد في اي قلقتني 

مراد: الراجل ال مديونين لي جي انهارده قبل متيجو البيت 

عزيز: طب وعملت اي

مراد: قعد يجي ساعه اقنعه يمشي دلوقتي وهبعتلو الفلوس بكره بس اقتنع في الاخر

عزيز بعصبيه: انت بتستعبط يمراد هنجيب الفلوس دي كلها منين وكمان بكره 

مراد: مكنش قدامي حل تاني يعزيز قولي كنت هعمل اي لو مكاني وبعدين كان قاعد مش راضي يمشي من غير الفلوس وانا بعد محايله ساعه رضي ومشي 

عزيز بخنقه: طب وهنعمل اي دلوقتي هنجيب الفلوس منين 

مراد: انا عارف سبب جوازك من سالي ماما حكتلي كل حاجه 

عزيز: كنت عارف ماما هتحكيلك 

مراد: بس انا مش مع ماما في حكايه انك تاخد منها الفلوس وبعدين تطلقها 

عزيز: مهو في مفيش حل تاني 

مراد بعصبيه: ده كدا نص'ب يعزيز في الاخر تبقي نصا"ب 

عزيز: قدامك اي حل تاني 

مراد: لا مش قدامي بس ممكن تاخد الفلوس وبعدين ترد الفلوس تاني مش تتطلقها ده كدا حرام وانا مستحيل اوافق علي حاجه زي كدا

وبتقاطهم نبيله 

نبيله بإبتسامة: احلي فنجانين قهوه لي احلي ولادين 

عزيز بضيق: انا طالع 

نبيله بستغراب: هو في اي يمراد مالكو كدا 

مراد: مفيش يماما انتي عارفه عزيز مزاجه بيتقلب كل ثانيه 

نبيله: ايوا


꧁بقلم فرح القصاص꧂

~~~~~~~~~~~~~~~~


سالي: انتي عرفتي المكان ازاي

سُـها: الورقه الكان مكتوب فيها العنوان لمه حماتك جتلك اول مره وكتبتلك العنوان لقيتها واقعه منك 

سالي: ايوا 

سُـها: بس اي يبت العز ده كله دي الفيلا طلعت احلي من كنت فاكره يبنت المحظوظه ولا جوزك طول بعرض وجمال  

سالي بإبتسامة حزينه: بس في الاخر كنت همو*ت يسُـها

سُـها: بعد الشر عليكي يسالي متقوليش كدا 

سالي: طب قوليلي انتي جيتي امتي وعرفتي منين اني في المستشفى 

سُـها: من بدري لقيت ال شاب ال اسمه مراد الطويل الحيلاوه ده 

سالي بإبتسامة وغمزه: الحيلاوه اهه كملي كملي 

سُـها بخجل: بس يسالي بقا المهم قعد وجابلي عصير وحكالي الحصل معاكي 

سالي: ايوا.. اه صح تعرفي ان كريم جي

سُـها بتوتر: بجد 

سالي: ايوا و معرفش عرف مكاني منين لا وكمان بيقول اني خطيبته

سُـها بشهقه: هاااا ينهار وانتي عاملتي اي 

سالي: طبعا قولت ان بيكدب وكلامه كله كدب 

سُـها: وعزيز صدقه ولا صدقك 

سالي بحزن وبداري: صدقني انا طبعا ده مسكه نزل في ضر*ب لحقنا بالعافيه 

سُـها: طب كويس طلع راجل عزيز وبيحبك كمان

سالي بإبتسامة حزينه: امم اكيد

والباب بيخبط 

سالي: ادخل 

عزيز: عامله اي دلوقتي يسالي 

سالي ببرود: كويسه 

سُـها: طب بعد اذنكو عشان اتأخر وبتسلم علي سالي.. هبقا اجيلك تاني 

سالي: هستناكي 

عزيز: استني هخلي مراد يوصلك

سُـها: لا شكرا مش عايز اتعب حد معايا 

عزيز: مفيش تعب ولا حاجه 

سُـها: معلش مره تانيه يلا عن اذنكو 

وبتنزل 


꧁بقلم فرح القصاص꧂

~~~~~~~~~~~~~~~~~


نبيله: انتي راحه فين 

سُـها: همشي عشان اتأخرت اوي 

نبيله: طب استني اتغدي معانا الاول

سُـها: بجد شكرا جدا وقت تاني 

مراد: طب استني اوصلك 

سُـها: والله ملهوش لزوم بجد 

مراد: لا ازاي انا هوصلك ومش عايز اسمع حاجه 

سُـها بإبتسامة: خلاص طلامه مُـصير 

مراد: هروح واجي علي طول مش هتأخر 

نبيله: ماشي يحبيبي خدو بالكو من نفسكو بس 


꧁بقلم فرح القصاص꧂

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


عزيز: في حاجه وجعاكي 

سالي: لا 

عزيز بيقعد جنبها: انا أسف 

سالي بتنظرله بطرف عنيها وبترجع تنظر لي هاتفها 

عزيز بيمسك ايدها: سالي انا بجد بعتذر منك مش عشان مبلغتيش عليا او خايف منك لأ. عشان انا حسيت بغلطي واني غلط وبسببي انتي اتوجعتي وتألمتي 

سالي الدموع بتنزل من عنيها بتمسحها علي طول 

عزيز بيلم'س وجهها: انا عارف انك مستحيل تسامحيني وده حقك طبعا بس بتمني انك تقبلي اعتذاري 

سالي: انت فاكر بسهوله دي؟؟؟ 

عزيز: طب قوليلي اعمل اي وتسامحيني؟ 

سالي: متعملش حاجه لان مهما عملت مش هقدر انساه الحصل 

عزيز بيقرب منها: انا مش بقولك تنسي الحصل بس حاولي تقبلي اعتذاري حتي 

سالي: ماشي 

عزيز بيحضنها وبيضمها بقوه 

سالي بتستغرب تصرفاته ومعملته معاها 

سالي بتفكير: معقول يكون اتغير وحس بذنب تجاهي وندم علي معاملته معايا ولا انا بحلم وده كله مجرد حلم و وهم؟؟

الفصل السابع من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×