احلام ودموع الفصل الثاني بقلم شهد احمد
الفصل الثاني
فادي. انتي مش شايفه أنه سعاده ابنك مع مراته ي رقيه
رقيه. لا ي فادي ابنك مش هيتحمل وهيندم وهيرجع في اسرع وقت وبعدين انا بعمل كده علشان حفيدي انا مستحيل اخسره زي ما خسرت أبوه ومرات ابنك مش هتسكت دي بدور علي واحد يتجوزها ويربي ابنها
دي . بصدمه 😳 انتي بتقولي اي ي رقيه
رقيه. دي الحقيقه ي فادي وممكن تاخد الولد وتسافر بيه واحنا مش هنشوفه تاني وانا مستحيل اخلي حفيدي يبعد عني علشان كده ابنك لازم يتجوزها
فادي. اكيد في حل ي رقيه غير أننا ندمر سعاده ابننا
رقيه. بعصبية اعمل اللي انت عايزه بس حفيدي مش هيبعد عني وسابته ومشيت
فادي. لازم اكلم فراس ونشوف حل منه يفضل مع مراته ومنه نلاقي حل أنه حفيدي يفضل معانا
عند. فراس وكارمن
فراس. كان بيقول أنه عايز يروح شغله بس ازاي وهيسيب كارمن ل مين وهيعمل اي وفجاه اخت فراس ليالي جات عنده ومعها جوزها عامر
فراس. اهلا ي ليالي اهلا ي عامر
ليالي ،، عامر. اهلا.
ليالي. انا عرفت انك سبت البيت وانك رفضت تتجوز مرات اخوك
فراس. ايوه لأن بحب كارمن وهيا مراتي ومستحيل اتجوز غيرها وهفضل معاها لحد ما تتحسن كمان وتبقا كويسه اي جايه تقولي انتي كمان اني غلط واني هندم
ليالي. لا ي فراس انا واقفه معاك وهفضل جانبك انت دلوقتي جالك جواب انك تروح الجامعه فلازم تروح
فراس. بس كارمن اعمل فيها ايه مينفعش اروح واسبها ل وحدها
ليالي. انا هفضل معاها
فراس.بص ل عامر وقال لا ي ليالي انتي حماتك تعبانه ولازم تكوني جنبها
ليالي. طيب انا عندي فكره نجيب وحده تقعد معاها لحد ما ترجع من شغلك
فراس. فكره برضوا طيب انتي تعرفي حد
ليالي. ايوه خود الرقم اهو واتصل عليها تاجي تقعد مع كارمن.
فراس. تمام شكرا ليكي ي ليالي وحضن،،ها
عامر. متقلقش ي فراس احنا معاك لو احتجت اي حاجه
فراس. تسلم ي عامر وسلم عليهم ومشيوا.
فراس. اتصل علي الرقم واتفق مع جوري انها تاجي تقعد مع كارمن وفهمها الوضع وقالها أنها تكون موجوده بكره من الصبح وجوري وافقت
فراس. الحمد لله انها اتحلت
كارمن. فراس فراس
فراس. اي ي حبيبتي
كارمن. انا جعانه وعايزه اكل
فراس. حاضر اي رئيك تروحي ترتبي اللعب ومكان النوم عقبال ما اعمل اكل
كارمن. ماشي وراحت ترتب وتعمل اللي فراس قال عليه
بعد شويه كان فراس عمل الاكل وراح ل كارمن
فراس. كرامله انتي فين
كارمن. كانت مستخبيه وقالت ل فراس دور عليا
فراس. اممم ي ترا كرمله حبيبتي فين
كارمن . بضحكه ههه مش هنا مش هنا
فراس.. ي ترا حبيبتي فين وفضل يروح يمين وشمال ويدور عليها وهوبا مسكتك هههه
كارمن. لا لا ي فراس كنت دورت عليا كمان شويه
فراس. ههه حاضر ي حبيبتي المره الجايه هدور عليكي كتير
كارمن. كتير خالث مالث
فراس. ههه اه ي كرملتي يلا علشان ناكل سوا
كارمن. هههييي هناكل بس انت اللي هتأكلني ب ايدك
فراس. بس كده انتي تامري وفضل يأكلها
كارمن. خلاص انا اكلت
فراس. طيب وشال الاكل وراح عند كارمن وقعد جانبها
وفجاه. كارمن مسكت المخده وضربت فراس بيها
فراس. بص ليها وهيا عملت نفسها انها معملتش حاجه خالص
وكارمن. عملت كده مره تانيه
فراس. ينفع كده تضربيني ب المخده
كارمن. هههه اه
فراس. اه طيب تعالي بقا وفضوا يلعبوا مع بعض ويضربوا بعض ب المخده
وكارمن قالت خلاص انا تعبت ي فراس يلا ننام
فراس. تعالي ي حبيبتي واخدها في حض،،نه وناموا.
وفي الصباح.
رقيه. كانت زعلانه علشان ابنها بعيد عنها وقالت إنها مش طايقه كارمن علشان اخدت ابنها وخلتوا بعيد عن أهله ولو مرات ابنها اخدت حفيدها واتجوزت ولا سافرت ومش هترحم كارمن وهتقول ل مستشفى الامراض العقليه ياجوا يخدوها .
فادي. كان عارف أنه مراته مش هتسكت وعلشان كده صحي قبلها وراح شغله.
عند. كارمن وفراس.
فراس . صحي قبل كارمن وشويه وكانت جوري وصلت وفراس اتفق معاها أنها تفضل مع كارمن ومش تسبها ثانيه وحده وأنها تعمل كل اللي كارمن عايزاه علشان مش تقعد تصرخ وهو مش هيكون موجود علشان يهديها.
وراح يجهز نفسه وصحي كارمن وعارفها علي جوري وقالها أنها هتقعد معاها عقبال ما هو يروح الجامعه وياجي.
كارمن. هتسبني لوحدي ي فراس وراحت قعدت
فراس. راح عندها وقال مش هتاخر ي حبيبتي وانتي لو عوزتي تكلميني اتصلي عليا وانا هاجي علي طول
كارمن. زي الطياره
فراس. ههه اه زي الطياره وانا هاجي علي طول اول ما ترني عليا هااا ي حبيبتي امشي
كارمن. ماشي
فراس. ماشي وجوري هتقعد معاكي عقبال ما اجي
كارمن. ماشي يلا امشي
فراس. حاضر وقال ل جوري تخلي بالها منها وسابهم ومشي. وراح الجامعه وكان مشغول وفجاه لقي اتصالات كتيره من كارمن وقال أنا ازاي مشوفتش اتصالات كارمن اكيد زعلانه أو حصل معاها حاجه وفضل يرن عليها مقفول ويرن علي جوري كمان مقفول طلع يجري علي البيت واول ما وصل اتصدم 😳 لما لقي كارمن ،،،،،،،