نبض قلبي بحبك الفصل الرابع بقلم جنة الرحمن
الفصل الرابع
ينسي : انا بحب واحد في الكليه
أدهم : اي
نعم يختي
ينسي : اي فيها أي قولي بقي لي اللي مفرحك
أدهم بحزن : قصدك محزني
ينسي : ليه
أدهم : ها لا عادي مين ده بقي اللي بتحبي
ينسي : زميلي في الكليه
أدهم بغيرة : و عرفتي ازاي مش انا بقولك متكلميش حد ولاد
ينسي : والله هو اللي جه و كلمني و الصراحه انا بحبه بس مش بتعامل معه والله هو مفيش غير مرتين بس والله مره خبط فيا و مرة قالي انه بيحبني و بس
أدهم بغضب: طب انا عايز اقابله و هو المفروض يدخل البيت من بابه والا اي
ينسي : اكيد وانا قولتلو كده والله
أدهم : ماشي يا ينسي روحي نامي
ينسي : طب مش هتقولي اي اللي كان فرحك
أدهم بسخرية : خلاص مبقاش ليه لازمه روحي نامي يا ينسي
ينسي : طب انت كويس
أدهم : ايوه لروحي يلا
مشت ينسي و أدهم خد عربية و قعد يلف بيها
في العربيه أدهم بيخبط في الدركسيون
أدهم : ليه ليه يا ينسي ليه ده انا حبيتك تكسريني بشكل ده ليه محبتنيش ليه ليه 😭كويس اني ملحقتش اقولها اني بحبها ربنا يسعدها بقي لازم انسها لازم اكبر غلط اني حبيتك وانا عارفه انك تعتبريني اخوكي انا الغلطان مش انتي😭
.............................. *
عدي اسبوع ادهم اللي بيتجاهل ينسي دايما و تجهيزات الخطوبه بين الطرفين و حزن فاطمه علي كلام ياسر
يوم الخميس
دخلو البنات
البنات في صوت واحد : نووووور
نور : اي في اي
ينسي : في وحده تنام يوم خطوبتها
نور : اه صح انهارده خطوبتي
تسنيم : وانتي كنتي نسيه والا اي.
نور : اه
تسنيم : ينيلك طب قوي يختي خدي دش واطلعي عشان تروح الفندق
نور : اوك
بعد شويه طلعت نور و ذهبو علي الفندق اللي هيعملو في الخطوبه و هكذا الولاد
وصلو الفندق بعد القليل من الوقت
و بدأت الميكب ارتست و بتاعت الشعر يجهزو العروسه و اصحابها و أهلها
بعد انتهاء التجهيز ارتدت نور فساتين بلون الأزرق بيلمع في قمة الجمال في فتحه من الناحيه الشمال و عملت في شعرها فرمه جميله جدا و مع لمسات الميكب اللي زاد جمالها و هليز ابيض
و ينسي ارتدات درس نبيتي بيلمع في داع نص و دراع كامل شفاف و فتحه صغيره من تحت مع لمسات ميكب خفيف و هيلز اسود
تسنيم لبست درس ضيف من فوق و واسع من تحت بلون الموف و هيلز بلون الأبيض الغامق مثل السكر مع ميكب خفيف و سابت شعرها
و مرام لبست فستان لحد بعد الركبه اسود و هيلز اسود و ميكب خفيف و سابت شعرها لوراء و خصلتين من قدام
و فاطمه لبست فستان كشمير غامق عليه طبقه شفون ضيق من فوق و واسع من تحت في تضاريس من تحت شويه لآخر رجلها ( هنزل صورته) و ميكب خفيف و هيلز بنفس اللون مع شعرها الكيرفي لوراء و خصليتين من قدام
و نزلو
و ارتدو الرجاله بدل (مش هعرف اوصفهم عشان معرفش قوي يعني)
انبهرات الشباب بفتيات جدا مع غيرة أشخاص منهم
و بدأت الخطوبه مع سعادة الجميع
بعد القليل اشتغلت اغنيه الخطوبه لكي يلبس الخواتم لبست نور لاياد الأول و بعدها إياد ثم قال
إياد :وهذا الخاتم يدل علي انك اصبحتس مقيده بي الي الابد ❤️❤️
فاطمه ابو المكارم
نور : واو بحبك اوي
إياد : وانا بعشقك اشتغلت الاغاني و بدا الجميع برقص
فاطمه دخلت البلكونه شويه لقت ياسر
فاطمه:دكتور ياسر ممكن اتكلم معاك
ياسر:اظن مفيش بينا كلام غير في حدود الجامعه
وكان هيمشي بس كلام فاطمه وقفه
فاطمه:دكتور ياسر بالنسبه للكلام اللي قولته امبارح كل ده مكنش حقيقي
ياسر:اومال كان ايه
فاطمه:مش لازم تعرف او هتعرف في الوقت المناسب بس انا مش عايزه حضرتك تفكر اني ممكن ابص لاي راجل لانه دي مش اخلاقي
ياسر :بجد يا فاطمه انا فخور بيكي انا معرفش ايه سبب عملتك بس اللي اعرفه انك مبتعمليش حاجه من غير سبب
فاطمه ابتسمت ودخل مراد
مراد:ياسر خلصت اللي انت قولتلي عليه
ياسر :طب انا جاي اهو
...................... *
كانت تسير أمامها شارده ممسكه بسله الورد تفكر هل ما قالته لياسر صحيح ،هل صدقني، وفجأة اصتدمت بشخص،وليس اي شخص بل هو الذي التقته في المقهي تتطاير الورد علهم وهو مازال ممسكها حتي لا تسقط ،بعد ثواني عادوا الي الواقع وانخفضت فاطمه حتي تجمع الورد الملقي علي الارض ونزل هو ايضا
مراد:اشمعني!!
فاطمه:اشمعني ايه!!؟
مراد:كل ما قابلك لازم انقذك من وقعه
فاطمه :اعمل ايه ده نصيب
مراد:انت مصممه ديكور ولا ايه!!؟
فاطمه:لا انا صاحبه العروسه
مراد:وانا صاحب العريس شوفتي الصدفه
كانوا يجمعون الورظ في صمت حتي سمعت ادهم ينادي عليها بإسمها'فاطمه'
فاطمه:انا راحه لاخويا شكرا انك لميت معايا الورد
ووراحت بسرعه لاخوها لكن مراد فضل يكرر اسمها كتير لحد ما ابتسم
فضل ماشي ببطء وهيام والابتسامه تزين فمه وقف مره واحده لما شافها هي واصحابها بيهزروا
مراد:وياويلي من تلك العيون البنيه اللتي ارادها القلب وجعلها امنيه
فاطمه ابو المكارم
ادهم:انت واقع اوي كده
نادر:واقع بس ده اتكسر من الوقعه
ياسر:اوبا بقي والجيبه ضيقه مين يا رودا
اياد:في ايه يا جماعه!!؟
ادهم:مراد وقع حتت وقعه
نادر: ده بيقول ايه وياويلي من تلك العيون البنيه
ياسر:اللتي أرادها القلب وجعلها امنيه
مراد اسكتوا بقا ده بس مجرد اقتباس انتم عارفين اني بحب االف
الكل:هحاول اصدقك
وضحكوا
عند البنات
فاطمه:ينسي فاكره الولد اللي حكتليك عنه
ينسي : اه ماله
فاطمه:شفته دلوقتي واقف مع الشباب
وشاورت عليه
نور:ده الدكتور المز
تسنيم:يعني ده اللي بيقول الكلام الحلو ده
مرام:مررراد اخوياااا
كانت واقفه في حته لوحدها تتذاكر ما حدث
فلاش باكككككككك
مرام : مراد اخويا
البنات : اي
ينسي : والله اخوكي بجد
مرام : اه
نور : يعني الدكتور المز ده اخوكي ليه مقولتيش لحد
مرام : والله هو اللي مرضيش اقول لحد
تسنيم : ليه طيب
مرام : عشان محدش يقول انه بينجحني و كده عشان يقوله اني نجحت بمجهودي ميفكروش ان بسببه
نور : حتي احنا يا مرام اصحابك تفتكري ممكن نفكر فيكي بطريقه دي
مرام : اسفه
تسنيم : موثقتيش في حد فينا خالص كده خالص انتي مفكره ان احنا لو عرفنا كنا قولنا لحد
مرام : لا طبعا
ينسي : خلاص يا بنات حصل خير
مشت نور و تسنيم
ينسي : بصتلها و مشت
فاطمه : خلاص متزعليش والله هم زعلانين عشان مقولتلهم شويه و هيفكو فكي يا قمر
مرام : والله مقصدش
فاطمه : خلاص حصل خير شويه و هم اللي هيجولك
حد نادم علي فاطمه
فاطمه : هروح اشوف اللي بنادم و انتي فكي كده ماشي
مرام : ماشي
باكككككككك
مسحت دموعها و خدت نفس سمعت صوت حد وراها
ياسر : مرام
مرام : ازيك يا ياسر
ياسر : كويس اي ده مالك انتي معيطه
مرام : لا والا حاجه زعلت مع صحابي شويه بس
ياسر : امم زي بعضه شويه و هتتصالحو
مرام : اممم
ياسر : مرام
مرام : نعم
ياسر : ان انا
مرام : اي يبني بتهته كده ليه
ياسر بحب : مرام انا بحبك
مرام بابتسامه : انت قولت اي
ياسر : بحبك
مرام : والله اقصد ماشي انا ماشيه
ياسر : استني بس وانتي اي بقي
مرام : انا اي
ياسر : يعني بتحبني زي ما بحبك
مرام : ها
ياسر : ها اي بتحبني والا لا
مرام : بحبك يلا بقي باي و مشت بسرعه
ت
ياسر :استني بس و ضحك
........................... ××
ذهبو البنات لمرام
البنات : اسفين
مرام : يعني مش زعلانين مني
ينسي : لا انتي اللي متزعليش مننا بس احنا زعلنه شويه
مرام : مش زعلانه و حضنو بعض
مرام : طب بص و حكت لم حدث معها هي و ياسر بس فاطمه متعرفش بتتكلم علي مين
ينسي بصت لفاطمة بس لقتها مش فاهمه حاجه
تسنيم و نور : مبروك يا روحي يلا بقي عايزين خطوبه تاني
مرام : قريب
ابتسمو الجميع و ذهبو يرقصو
.................... *
بعد ما خلصو البنات رقصتهم ذهبت تسنيم لكنه خبطت في شخص
تسنيم : اه انت اعمي ما تفتح
نادر :وانا مالي انتي اللي مش شايفه
تسنيم : يخرب بيتك انت بتطلعلي منين ياخي
نادر : دي خطوبه اختي اكيد هبقي موجود
تسنيم : موجود والا لا انا مالي عديني
نادر : اتفضلي
نادر : شكلك جميل جدا انهارده علي فكره
تسنيم : شكرا
نادر : اي ده انتي بتتكفسي
تسنيم : تصدق انك بارد غور من وشي
نادر : لا انا نادر مش بارد
تسنيم : لا بارد..
نادر : مقبوله منك
مشت تسنيم
نادر : شرسه بس عسل شكلي وقعة والا اي و ابتسم .
بعد القليل
ذهب ياسر اللي الراجل و ياخذ منه الميك
ياسر : لو سامحت كله ينتبهلي ثانيه
كل بص عليه
ياسر : انا بطلب ايد وحده هي حياتي كلها من ساعت ما شفتها سكت شويه و كمل كلام
ياسر : مرام تتجوزيني
فاطمه بصدمه في نفسه : اي