رواية انت عوضي (كاملة جميع الفصول) بقلم الكاتبة عشق

 





انت عوضي الفصل الاول بقلم الكاتبة عشق

البارت الاول

كانت واقفة علي باب الاوضة وهي بتبكي وهي بتشوفه دخلت الاوضة فجاة وهو اول ما شافها قام بسرعة 


_ انا استاهل لاني انا اللي استحملت من الاول 


= هفهمك ي اميرة 


اميرة : تفهمني ايه دا انا ظبطاك ي بجح عاوز تقول ايه تاني 


= اسمعيني بس ي اميرة وانا 


_اميرة : وانت ايه ها انت ايه انت واطي وزبالة وعمرك ما هتتغير 


= ما انتي لازم تستحمليني 


اميرة : استحملك لا بجد ضحكتني دا مفيش ست تستحمل كل اللي انا استحملته استحملتك كتير وقولت هيتغير وهيعرف قيمتك بس لا اللي طبع مش هيسيبه وانت طبعك الخيانة مستحيل تتغير انت ايه ي اخي خنتني كتير وكنت دايما بسكت عشان مخربش بيتي بايدي استحملت اهانتك ليا مع ان انت اللي بتكون غلطان بس بقول ي بت دا جوزك لو انتي مستحملتهوش مين يستحمله بس لهنا وخلاص انا مبقتش قادرة انا شفتك وانت بتخوني كتير وسكت لكن مش هسكت بعد كدة 


= يعني ايه ي اميرة 


اميرة : يعني تطلقني وكل واحد يروح لحاله 


= انتي اتجننتي ي اميرة 


اميرة : انا كنت مجنونة لما فضلتك علي كرامتي وهبقي مجنونة لو فضلت مراتك 


= بس انا مش هطلق 


اميرة : هتطلقني يعني هتطلقني حتي لو اضطريت ارفع عليك قضية وطبعا انا هكسبها وانت متاكد من كدة 


= نسيتي حبنا بالسرعة دي ي اميرة 


اميرة بسخرية والم : حب حب ايه اللي بتتكلم عنه دا انت مشفتش وحدة الا ما خنتني معاها وعاوزني افكر في الحب بس اللي متعرفهوش ان الكرامة اهم من الحب مفيش حب بدون كرامة 


= دي اخر مرة اوعدك ي اميرة 


اميرة : قولتلك طلقني انا همشي وتوصلني ورقتي والا عرفت القضية ونطلق ودلوقتي مع السلامة ي زوجي العزيز 


مشيت من هناك وانا مقهورة من اللي حصل اكيد انتو عرفتو ليه انا مستغربتش لما شوفته لان دي العادة اعرفكم عن نفسي ( انا اميرة محمد بنت زي اي بنت اتعلمت واتخرجت من كل كلية تجارة ادارة اعمال ودا جوزي تامر كان معايا في الكلية حبينا بعض لمدة 4 سنين وبعد الجامعة اتجوزنا علي طول كان بيعاملني في ال جوازنا احسن معاملة بس مع الوقت معاملته اتغيرت وانا اتحملته وحكاية الخيانة دي مش جديدة عليا احنا بقالنا 3 سنين متجوزين وكانو اسوأ 3سنين في حياتي سكت عشان عيلتي وعشان كلام الناس بس اكتشفت ان الناس هتتكلم يعني هتتكلم لحد هنا وقدرة تحملي خلصت وقررت اني اغير القصة كلها )


روحت علي بيت اهلي وانا ببكي بهستيريا اولي ما امي شافتني جريت عليا واخدتني في حضنها 


الام : مالك ي حبيبتي حصل ايه وبتعيطي ليه 


اميرة : مبقتش قادرة ي ماما 


الام : ليه ايه اللي حصل احكيلي ي بنتي 


اميرة : انا وتامر هنطلق 


الام : ليه هو زعلك قوليلي وانا هتصرف معاه 


اميرة : لا ي ماما بس احنا مش متفاهمين 


الام : ادخلي ارتاحي لحد ما ابوكي ييجي من الشغل واتكلمي معاه 


اميرة : تمام ي ماما 


دخلت الاوضة وانفجرت وفضلت اعيط لحد ما نمت سمعت صوت زعيق برة كان صوت بابا طلعت بسرعة 


الام : اهدي ي ابو اميرة اتكلم معاها الاول وافهم منها 


الاب : دا اللي هعمله 


اول ما شافني قال لماما تدخل جوه بصلي وندالي 






الاب : تعالي ي اميرة اقعدي 


قعدت جنبه وهو بصلي وسالني : قوليلي بقي ايه اللي سمعته من امك دا 


اميرة : انا وتامر هنطلق ي بابا 


الاب : ليه ي بنتي قوليلي السبب 


اميرة : احنا مش متفاهمين ي بابا حاولنا لكن مقدرناش 


الاب : براحتك ي اميرة انتي عارفة اني يهمني راحتك ومش هجبرك علي حاجة 


اميرة: عارفة ي بابا وداه قراري 


الاب : طب ادخلي جوة انتي وارتاحي 


دخلت جوة وكلها دقايق والباب خبط فتحنا لقيناه تامر دخل وقعد مع بابا الظاهر جاي يصالحني بس المرة دي مش هينفع 


تامر : هي فين اميرة ي عمي 


الاب : وبتسال عليها ليه 


تامر : جاي اقولها انها اخر مرة والله انا خيانتي ليها مكنتش اقصد 


الاب : يعني انت خنت بنتي وجاي تصالحها 


تامر : ايوة ي عمي موافق 


الاب : ............

 

لكي يصلك البارت فور نزوله اكتب في بحث جوجل رواية انت عوضي عشاق الروايات وستصلك الرواية كاملة


 

الفصل الثاني من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريا لعالم عشان الروايات تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×