رواية تمرد قلب عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء احمد

 


رواية تمرد قلب عاشق (كاملة جميع الفصول) بقلم دعاء احمد


الفصل الاول

يالهوي يالهوي.... أنت بتقول ايه يا عبد الرحيم، عايز تدفن بنتك بالحياه حرام عليك ...


عبد الرحيم بجدية :بتقولي ايه يا سعاد أنتي كبرتي و خرفتي و لا ايه.... هو الجواز بقا دفن بالحياة...


سعاد بصوت عالي و عصبية:

لما تتجوز ابن الراجل اللي كان هيتسبب في موتك يبقى بتدفنها بالحياة ...


عبد الرحيم:

و أنتي عايزانى اعمل إيه افضل واقف و اتفرج علي نجم و هو بيخلص علي ولادنا و بيدمر شغلنا... العداوة اللي بيني و بينه لازم يبقى ليها حد و هو اللي عرض عليا الموضوع و طلب القرب...


سعاد قعدت و اتكلمت بحدة و خوف:


قلتلك 100مرة بلاش تدخل ولادي في المشاكل بتاعتك... 

زمان اول مرة شفتك و أنت بتد"بح خفت لما شفت هدومك عليها د"م و خفت يطول ولادنا...


 قلت يا بت و ماله هو اه جزار بس طيب و لا عمره هيتسبب في اذيتك و لا اذيه عيالك


لكن مع العشرة خفت أكتر يجي اليوم اللي الولاد هم كمان ينغرسوا في الجزارة

كنت بخاف على "عز "منك و بعدته عن شغلك لكن شروق كانت عنيدة و طول عمرها بتشوفك بتعمل ايه و بتعمل زيك عمرها ما خافت من الد"م و كأنه عادي كنت خايفة عليها من المد"بح


 لكن البت طالعه ليك مبتخافش بس مش هسيبها تتجوز ابن نجم أنت فاهم كله الا أنها تنغرس في الد"م طول عمرها


انت نسيت و لا ايه، نجم دا اللي كان هيقت"لك و يتيم ولادك دلوقتي مستائمنه على بنتك...


عبد الرحيم :خلاص يا سعاد كفاية.... انا خلاص اديته كلمة و بعدين شروق هتتجوز البشمهندس بدر و تسافر معه

و انتي عارفة بدر مالوش في شغل الجزارة و على طول في السويس...


سعاد:هو قالك أنه عايزاها لبدر؟


عبد الرحيم :مقالش لمين كأنه بيقولي انه عايز انسبك مش مهم لمين بس ننهي العداوة دي....


سعاد:و من امتى الحداية بتحدف كتاكيت هو ايه غرضة من موضوع الجواز دا


عبد الرحيم : لا نجم هيتسفاد كتير لو نسبته


سعاد بخوف: طب ما هو ممكن يكون عايزاها لعمرو ابنه الكبير اللي مغروس معه في الليلة دي و في كل شغل الجزارة... يلهوي لو فكر في كدا


عبد الرحيم : عمر!


سعاد بحدة:انت جاي تفكر دلوقتي... انا هيجرالي حاجة... عمر مبيخافش من حاجة و لا من حد و حلانجي يعني و أنت واقف كدا يعرف ازاي ياخدك تحت طوعه...


عبد الرحيم : المشكلة دي مش في عمرو.... المشكلة في بنتك.... البت بتكره نجم من يوم ما شفته و هو بيحاول يقت"لني و هي شايله الكره له و اكيد مش ناوية على خير

 و المصيبة لما فاتحتها في الموضوع قالت أنها موافقة و كمان مش عايزاه تتجوز بدر و موافقة على عمرو 

و مش عايزاه تقعد بعيد عنهم... شروق ناوية على موتها


سعاد بحدة:و انت اتكلمت معها قبل ما تقولي


عبد الرحيم : و هي بتحضر لي الفطار الصبح اتكلمت معها و الغريب لقيتها موافقة بهدوء و معترضتش و شروق اما بتتكلم بهدوء كدا بعرف أن فيه مصيبة

أنا خايف تكون بتفكر في حاجة نندم عليها






سُعاد:يا فرحتي بيك انت و هي يا عبد الرحيم... صحيح هي تجيبه منين ما هي طالعه لك اقول ايه بس يا رب.... ارحمني برحمتك


في اوضة شروق

كانت قاعدة أدام المراية بتسرح شعرها و وراها قاعدة ناهد بنت خالتها بتتكلم معها و هي مصدومة


:انتي اتهبلتي يا شروق بقا بترفضي المهندس و موافقة عادي تتجوزي الجزار... و مين عمرو اللي الكل عارف أنه مفتري زي ابوه يخرب بيتك... انتي دماغك الحسن و لا اي.


شروق :لا يا ناهد أنا دماغي توزن بلد و بعدين فكرك انا لو اتجوزت بدر هفضل قاعدة هنا لا يا حبيبتي... ابوه يخليه وراه لحد ما ياخدني معه السويس و يبعدني خالص عنهم بس دا بعينه... لسه فاكرة

فاكرة يوم الخناقة الكبيرة اللي ابويا كان هيموت فيها على ايد الكلب اللي اسمه نجم، شايفاه و هو بيضرب ابويا بالسكينة و ناوي على موته بس

هو فاكر لما اتجوز ابنه هيقدر يهدي الدنيا جايز ابويا نسي و قرر يقفل الموضوع علشان خايف عليا انا و عز بس انا منستش لسه فاكرة و مش هسيبه من غير ما ادفعه التمن غالي اوي

و علشان دا يحصل لازم افضل قريبة منهم و بينهم عارفه كل حاجة عنه


ناهد :و مش خايفه... دا جواز يا حبيبتي تقدري تقوليلي هل انتي هتتقبلي عمرو دا انتي لما بتشوفيه صدفه يومك بيتعكر ما بالك لما يبقى جوزك.


شروق:متقلقيش عليا... نجم ساب لابويا الاختيار بين بدر و عمرو

و كأنه بيقوله أنا هشتري منك بهيمة مش مهم بقا مين اللي هيد"بحها

بس ميعرفش ان هو الد"بيجة



الفصل الثاني من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×