رواية وقعت فى حب خادمتي الفصل السادس عشر 16 بقلم فرح القصاص
الفصل السادس عشر
أليس: انت لازم تظهر بقا ياياسين
ياسين: اظهر؟ مينفعش
أليس: مينفعش لي ومش انت الي قولت لو الخطه دي منجحتش هندخل في الخطه الجديده؟
ياسين بيلتفت التجاه التاني: لا نشوف اي حاجه غير دي لان مينفعش خالص
أليس بعصبيه وبتمسك دراعها بتلفه لي عندها: هو اي الي مينفعش
ياسين: يعني مينفعش برضو
أليس: ده لي ان شاءلله
ياسين: عشان ببساطه لمه اظهر الكل هيبقا عندو مليون سؤال زي طلامه انت لسه عايش اختفيت لي ومين الي شفنا في المش*ر*حه واحنا دفناك بأدينا ازاي ده حصل كل الاساله دي هقدر اجاوبها إلا سؤال واحد
أليس: اي هو
ياسين: سبب اني اختفيت وخليتهم كلهم يفكروني اني م*يت هيقوليلي انا عملت كدا لي
أليس: تصدق صح انت فعلا عملت كدا لي؟
ياسين: انا لسه بقولك مش هعرف اجاوبهم تقوليلي اي السبب
أليس: شوف انا عارفه انك عايش بقالي اسبوع بس معرفش ازاي قدرت تخدعهم بمو*تك
ياسين بإبتسامه خبيثه: عايزه تعرفي ازاي
أليس بتسرع: طبعا انا همو*ت واعرف عملت كدا ازاي
ياسين: اسمعي واتعلمي
فلاش باك
ياسين حاول يتفادي البت وميخبهاش الفرامل اتقطعت وكان هيقع بالعربيه في المايه وقبل ما يقع ياسين فتح الباب ورمي نفسه راسه اتخبطت في طوبه والعربيه وقعت لوحدها وياسين اغمي عليه
العربيات الي في الطريق وقفت و واحد نزل من عربيته خدو وراح بيه علي المستشفى
ف المستشفى
وبعد يوم
ياسين بيفوق
الدكتور: حمدالله علي السلامه
ياسين: انا فين
الدكتور: في المستشفى واحد جابك وقال انه شافك فاقد الوعي علي الطريق
ياسين بيمسك راسه من الالم: اااه
الدكتور: لأ لأ خليك مرتاح
ياسين: طيب هو حد من عيلتي عارف
الدكتور: لا انت جيت ومكنش معاك اي حاجه تدلنا انت مين
ياسين: طيب ممكن فونك انا عايز اعمل مكالمه
الدكتور: اكيد اتفضل
ياسين كان رايح يتصل بيزن بس مسح الرقم واتصل بعزيزه
باك
أليس بترفع حاجبها الاتنين بندهاش: يعني داده عزيزه كانت عارفه انك عايش؟
ياسين: ايوا
أليس: انا مصدومه بس المهم كمل كمل
ياسين: المهم اتصلت بعزيزه
فلاش باك
عزيزه؛ الو مين
ياسين: انا يداده عزيزه ياسين
عزيزه: ياسين بيه انت فين الكل كان بيسال عليك
ياسين: بيحكلها الحصل
عزيزه: يلاهوي انت كويس يبيه
ياسين: ايوا كويس بس اوعي تقولي لحد
عزيزه: حاضر طيب انت جي امتي؟
ياسين: م عارف المهم دلوقتي هي سما لسه موجوده في البيت؟
عزيزه بتوتر: ا.. اهه لسه موجوده
ياسين: في اي يداده مال صوتك اتغير لي
عزيز: م.. مف.. مفيش حاجه
ياسين: داده عزيزه عليا انا ده انا ياسين قوليلي في اي سما مشيت؟
عزيزه: لا مش مشيت
ياسين: اومال في اي
عزيزه: سما ويزن بيه اتجوزو
ياسين بصدمه: اييي انتي بتقولي اي ياداده اتجوزه ازاي يعني
عزيزه: هو ده الي حصل
ياسين بعصبيه: فهميني ده حصل امتي وازاي
عزيزه بخبث: الي سمعته انهم كانو بيحبو بعض من زمان ولمه انت مجتش علي كتب الكتاب يزن بيه قال لي حامد بيه انك هربت وهو يتجوز سما عشان سُـمعت العيله
ياسين: يزن اخويا عمل كدا؟
عزيزه: ايوا هو ده كل الي حصل
ياسين: انا عايزاكي متقوليش لمخلوق اني كلمتك او تعرفي عني حاجه
عزيزه: لي يبني
ياسين: اعملي بس زي مقولتلك
عزيزه: حاضر الي تشوفه
ياسين بتحذير؛ داده عزيزه اوعي تقولي لحد
عزيزه: سر في بير ملهوش اخر
ياسين: طيب انا هقفل دلوقتي سلام... وبيقفل
ياسين: معلش ينفع اعمل مكالمه تاني انا عارف ازعجتك معايا
الدكتور: لا مفيش ازعاج ولا حاجه براحتك خالص
ياسين: شكرا جدا بجد وبيتصل بشخص
_الو
ياسين: كرم انا ياسين
كرم(الضابط): ياسين؟ انت فين يااخي سمعنا ان شخص عمل حاد*ثه وغرق ولمه تطلعنا العربيه وشفنا البطاقه لقيت اسمك اتصدمت بس الحمدلله انك عايش
ياسين: انت قولت لحد من عيلتي
كرم: كنت لسه هتصل بيهم اقولهم ان لقينا العربيه بتاعت غرقانه
ياسين: عايز منك خدمه صغيره
كرم: تحت أمرك طبعا ده سؤال
ياسين: عايزاك تتصل بيهم وتقولهم انك لقيت عربيتي غرقانه ولقيت جث*تي وهتدوني علي الم*ش*رحه
كرم بدون فهم؛ انا م فاهم حاجه انت كويس وزي الفل اهو لي عايز تقولهم كدا
ياسين: اعمل زي مقولتلك بس وانا هفهمك كل حاجه
كرم: خلاص ماشي بس انا برضو مستغرب لي عايز تعمل كدا طب سؤال هما لمه يروحو الم*ش*ر*حه وميلقوش جث*تك
ياسين: مين قال كدا هيلاقوني انا
كرم: ازاي
ياسين: روح بس انت دلوقتي وكلمهم وهتعرف ازاي بعدين
كرم: تمام.. سلام
ياسين: اتفضل يدكتور شكرا جدا ليك
الدكتور: العفو
ياسين: والله انا عارف بجد هتقل عليك
الدكتور: مفيش حاجه قول عايزه
ياسين: تعرف دكتور مش*رحه
الدكتور: ايوا عندي صديقي
ياسين: هطلب اخر حاجه والله بس بجد هتساعدني اوي وهتعمل معايا جميل مش هنسا العمر كله
الدكتور: اطلب اتفضل
ياسين: محتاج الدكتور يديني حقنه مهدئ ويزود الجرعه ويقلل ضربات قلبي وحطوني مع الجث*ث في المش*رحه وانا شكلي دلوقتي بلخبطات دي كلها والكدمات قايمه بالواجب
الدكتور: لا طبعا منقدرش نعمل حاجه زي كدا وبعدين الجرعه لو زات ممكن تمو*ت بجد
ياسين: لو ده حصل يبقا مكتبولي امو*ت بجد وانا موافق طيب همضيلك علي اني مسؤال علي اي حاجه تحصلي
الدكتور: بجد والله احنا منقدرش نعمل حاجه زي كدا وصحبي مش هيوافق حتي لو انا وافقت
ياسين: بالله عليك حاول تقنعه وانا هعمل كل الي هتقولو عليه امضي علي اي حاجه
الدكتور بتنهيده: هشوفه وهقولك
بعد نص ساعه
ياسين: ها وافق؟
الدكتور: ايوا بس بعد معاناه
ياسين: انا مش عارف هقدر اردلكو الجميل ده ازاي بجد
باك
ياسين: وطبعا انتي عارفه الباقي
أليس: طيب والج*ثه الي دفناها؟
ياسين: هما بعد ماطلعو من المش*رحه الدكتور خدني وحطو ج*ثه تانيه غسلوها وكفنوها ويزن استلمها علي اساس انا
أليس بتقعد بدهشه: ياااااااا انت بجد ازاي دماغك جبتك كدا ولا داده عزيزه عرفت تمثل كل ده ازاي علينا دي يومها كانت منهاره انا مشكتش لحظه انها عارفه حاجه
ياسين: انا الي مش متخيل ازاي يزن اخويا يعمل معايا كدا وهو عارف اني بحبها وكنت اضحي بروحي عشان اتجوزها
أليس: بس يزن... وبتفتكر الي عمله معاها
ياسين: بس يزن اي؟
أليس بخبث: يزن طول عمرو بيغير منك ياياسين من وهو صغير انت اي حاجه بتحبها هو بياخدها منك كل حاجه
ياسين بدموع: يزن كان بنسبالي كل حاجه بابا وماما واخويا وكل حاجه بنسبالي كنت بعمل كل حاجه بيقولي عليها ده يوم ما رفعت عليه المسد*س فضلت طول اليل بلوم نفسي وقلبي حرفيا كان بيوجعي عشان بس شفت في عينه نظره زعل مني يقوم هو يعمل معايا كدا وبيقعد وبيعيط
أليس: مش انت الي مفروض تعيط ياياسين هما الي يعيطو بدل الدموع د*م هما الي عملو معاك كده خانوك وغدرو بيك المفروض تبقي قوي وتاخد حقك وتنتقم من الاتنين وبتقرب من واذنه.... اسمعي مني ياياسين لو مشيت وريا وعملت الي قولتلك عليه انت الي هتكسب
ياسين بيمسح دموعه: انا هعمل اي حاجه تقولي عليها
أليس بإبتسامة شيطا*نيه: انت كدا في الطريق الصح
********************-*******
سما بتفوق وبتستوعب بتبعد عنه علي طول
سما وهي بتاخد نفسها: ا.. انت.. اي الي عملته ده
يزن: عملت اي
سما: الي عملته دلوقتي
يزن بغمزه: قصدك علي البو*سه
سما بخجل: انت.. انت قليل الادب ومش..مش محترم
يزن: ابقي قليل الادب لو بو*ست مراتي
سما: يووه انا مش مراتك
يزن: مش مراتي ازاي؟
سما: يعني انا هطلق منك
يزن: خليكي عايشه في احلامك
سما: هخلعك يايزن
يزن بيتلفت ليها وبينظرلها جامد
سما بإرتباك من نظراته: ف. في اي
يزن: انتي قولتي اي؟
سما بتوتر: قولت هخ
يزن بيقرب منها تاني: كملي قولي
سما بجمود: هخلعك
يزن: امم هتخلعيني؟ وبيقر*ب منها وهو بيخلع الچاكيت بتاعه وبيقك زراير الاقميص وبيقلعو وبيفك الحزام
سما بترجع لورا وبتوتر: والله لو قربت مني يايزن... وبيقاطعها
يزن: هتعملي اي؟
سما مازلت بترجع لورا و اعععااا بتقع علي السرير
يزن بيقرب منها
سما: يزن ابعد عنييي
يزن: مش عايزه تخلعيني وكل شويه مراتك بالاسم دلوقتي هتبقي مراتي رسمي مش ع ورق بس وقبل ما يقرب منها بيسمعو صوت علي الباب بره
يزن بيلف راسه يشوف مين
سما بتستغل انه مش واخد باله بتقوم علي طول
يزن: شششششش
سما بصوت منخفض: في اي
يزن: استني وبيروح لعند الباب وبيفتحه مره واحده
يزن: أليس
أليس : يزن
يزن: انتي بتعملي اي هنا يتتسمعي علينا؟
أليس بتوتر: لا بس.. بس
يزن: بس اي
بينما يزن منشغل مع أليس
شخص بيشد سما من البلكونه وبيضع ايدو علي فمها
سما بخضه: امممممم وبتركز في عيونه بتفتكر الي حصل معاها امبارح والشخص الي ظهر لي بنفس العيون
سما بخوف اكتر ورعب: اممم... اممممم
ياسين: بيشيل القناع من علي وجهه وبيشيل ايدو من علي فمها
سما بصدمه ورعب اكتر: يا.. يا.. ياسين؟؟؟؟؟؟؟؟؟