رواية احببت شخصيتها الفصل الثامن 8 والاخير بقلم رحمه محمد
البارت التامن من #احببت_شخصيتها
ولسه مالك بيقوم عشان يروح يجبلها ورد لقا شباب كتير نازلين من العربيه وبيسحبوا مالك وسليم معاهم وبيمشوا
بتنادي عائشه عليه بصوت عالي وبتقول
ي مالك ي مالك استنا الورد مش هتجبلي بوكيه الورد
نروح عند مالك بعد ما ودوهم الشباب لمكان كده مجهول
اتكلم سليم
بقولك ي مالك هما دول حد انا فضلت حابسه ولا حد انت كنت نافخه ضرب ف جاي يردهالك يعني ويخطفنا
اتكلم مالك بخبث
لا ي حبيبي ده علي
اهه علي ابن*****
ههههههه بالضبط استنا هتتفاجئ دلوقتي
الباب اتفتح ودخل علي وي وراه ٤رجاله طول وعرض كده
وقال بسخريه
منوريين تحبوا تموتوا علي طول
ولا تحبوا تتعذبوا الاول
اتكلم سليم بشمزاز
يعني انا عاوز افهم حاجه دلوقتي مشكلتك مع مالك انا مال امي اموت معاه ليه انا اسف ي مالك
واطي طول عمرك ي صحبي
هششش اسكتوا بقا
ياله ي رجاله ابدءوا اضربوهم الاول عاوزكم تطحنوهم
ادا مالك اشاره للشباب فكلهم مسكوا علي
اي ده في اي مسكني ليه انا بقولكم دول ي اغبيه مش انا
اتكلم مالك بسخريه
لالا ي عليوش هما هيضربوا الشخص الصح اللي هو انت
نعم ازايي سيبوني ي ولاد***** منك ليه
استنا هفهمك ي باشا
فلاش باك
هو اتجوز امبارح اول ما يخرج من باب شقته
تجبهولي علي طول في المكان """"" عشان نخلص عليه بصمت وهات معاك تلت رجاله كمان
ايوه ايوه انا عارف انو ظابط
متخافش المكافاه هتبقي كبيره
كان هاشم بيتنصت علي علي
وهو كان عارف كل حاجه بس هو من النوع اللي ملهوش دعوه بحاجه بس لما وصل الموضوع للق، تل
ادخل وراح حكي مالك وحذره
ومالك عرف يجيب الرجاله ويفهمهم انهم هينفذوا اللي علي قاله بس بعد كده هيقفلوا علي علي في المصيده
عوده من الفلاش
اي ي هاشم ي ابن******
ليه بس ي علي ده حتي اخوك ي شيخ
اللي ملهوش خير في اهله ملهوش خير في الناس
الكلام ده قاله سليم بسخريه وضحك
ودلوقتي شباب انا هبدا اضربه وبعد كده كملوا عليه
ضربه اول بونيه وقال مالك لي علي
بقا عائشه مراتي احلوت ها
وفضل يضربه ويعيد الكلام اللي علي قاله لي عائشه
لحد ما علي اغمي عليه من كتر الضرب
كملوا عليه
بس ده اغمي عليه ي باشا
اتكلم بزعيق وعصبيه ومسك الراجل من هدومه
واناااااا قولللللت كملوااااااا عليه صح
ايوه ي باشا حاضر
سليم خليك هنا اول ما يبقي بيطلع في الروح خده علي الحبس وروح خد عاصم كمان ولاد ال**** بينصبوا علي الناس
من عنيا ي هولاكو
وانت بتتضربه كده افتكرت ايام مكنت بتمشي تلطش في الناس والله انا مش عارف ق، تال ق، تله زيك كده بقا ظابط ازايي
اديك قولت اهو كنت وبعدين انا كنت بس بضربهم لحد ما يروحوا المستشفي ويبقوا مكسرين
وبعدين ياله اتحرك بدل ما اخليك ترقد جمب اللي ما يتسمي ده
احم وعلي اي ي باشا سلام انا همشي باحترامي
عند عائشه
كانت مفحومه عياط لانها راحت عند امها وحكتلها وامها قال لها انو ممكن يكون عاصم اللي عمل كده ويمكن يكون مالك اتخطف
بعد حوالي ساعه
راح مالك عند عائشه
اول ما دخل جريت عليه عائشه وفضل تساله اذا كان كويس ولا لا واي اللي حصل ومين دول
طلع لها بوكيه الورد وقال لها
خدي ي ستي بوكيه الورد اللي اتخطفت عشانه
سيب ده من ايدك بالله عليك قولي انت كويس فيك حاجه
حضن وشها بايده وقال
واللهي كويس ي عائشي انا مفنيش حاجه ما انا واقف قدامك اهو
الحمدالله انك بخير صدقني انا مجاش في بالي انو ممكن تكون اتخطفت ماما هي اللي حطت في دماغي انك ممكن تكون اتخطفت
اتكلم مالك بضحك
معرفش الصراحه ازاي مجاش في بالك ي بنتي دول كانوا مكلبشني في ايديهم وساحبني
انا عوزه اروح اوريهم
اي روح عائش اللي جواكي بتطلع ولا اي هههههه
معرفش بس فكره انه كان ممكن يحصلك حاجه مخلياني عوزه اروح اكلهم بسناني
ههههههه عيب عليكي هو جوزك اي ده انا حتي بيسموني قت،ال الق، تله بسبب اني بموت العيال من الضرب
طب ي هولاكو ممكن تحكيلي اي اللي حصل بالظبط ومين دول وعاوزين منك اي
قعد مالك وحكالها كل حاجه
يالهوي ي مالك ده انت طلعت خبيث وشيطان مع ان شكلك ميديش كده خالص
اتكلم مالك بخبث
والله ي عائشتي انا جود بوي الصبح وباد بوي وسايكو بليل
يالهوي ده انا هخاف علي نفسي بقا
يعني لو قت، لتني مش هتحس بالذنب
هههههه لالالا اهدي مش للدرجه انا اخري اضرب وبعدين ده كان الاول قبل ما اكون ظابط من وانا طفل ٨سنين كده كنت بتبلطج علي الناس وبعدين انتي روحي في حد يفكر يأذي روحه
اهو كلامك ده اللي بيخليني اطمن
طب ياله هقوم اسلم علي حماتي عشان نروح
وروحوا وفات سنه و في يوم
عائشه كانت بتمسح الشقه ومالك خارج رايح القسم
عائشه وهي مش منتبه لمالك وباصه علي الارض اللي هي بتمسحها بس سامعه خطوات رجله
خلي بالك ي مالك عشان متزحلاش وتتكحور علي ضهرك
متخافيش ي عيوش انا نازل عاوزه حاجه مني وانا جاي ا
لسه بيتكلم لفت عائشه وصرخت في وشه
مالكككككككك
اي فيييي اييييي
عائشه بغيره
غير القميص الابيض ده
مالك بترقيب
وده ليه بقا ان شاء الله
يعني كده انا شايفه انو اللبني احلي
لا اللبني فيا وحش الابيض حلو سلام
نزل وعائشه كانت مفروسه منه
فمسكت جردل المسيح اللي بقا لون مايته اسود ووقفت في البلكونه استنت لحد ما نزل وراحت دلقه الجردل عليه
مالك بنفاذ صبر
عائشههههههههه
عائشه بخوف
ي ماما هيعمل فيا اي
الباب خبط ف راحت فتحت
اي ده ي مالك مين اللي عمل فيك كده ولا انت كنت بتلعب في الميه ولا اي
وسعي من وشي ي عائشه مش طايقكككك
لو فضلتييي قدامييي مش عارف هعمل فيكييي اي
عائشه خافت منه صح هما بيتخانقوا كتير بس (لازم يكون في خناق الجواز مش كله وردي الناس اللي متجوزيين بيتخانقوا كتير حياتنا مش زيي الروايات كلها اشطا وزي الفل بس اللي هيعمله مالك مش بيعمله رجاله كتير ف لو كل راجل عمل كده مع مراته هيحل الخناق في اقل من ثانيه احنا والله طيبين محتاجين كلام حلو وحضن وانك تتأسف وخلاص عدي الموضوع) نرجع بقا
اول مره يزعقلي بالشكل ده ويقولي انه مش طايقني
غير مالك هدومه كلها ولبس مالك القميص اللبني مخصوص عاشانها وخرج لقاها قاعده بتعيط ووشها احمر من كتر العياط
جري مالك عليها وخدها في حضنه وطبطب عليها وباس فروه راسها وقال لها حقكك علي عيني انا اسف والله اتعصبت شويه
واللهي الكلام ده مش من قلبي انا عاهدت ان اعاملك معامله يرضاه الله ورسوله لانك مراتي وحبيبتي واغلي ما ليا سامحيني حقك علي عيني كمان مره
انا كمان اسفه اوي انا عارفه انو تصرف غلط بس انا غرت وغيرتي غبيه شويه
معلش حقك عليا ممكن تسامحني
والله اني مسامحك حتي لو عملتي فيا اي
ربنا يخليك ليا ي مالك روحي
ويخليكي ليا ي عائشتي
ياله انا هنزل واديني لبست القميص اللبني اهو عشان خاطر ست عيوش غيرتها وحشه
ههههههه سلام ي حبيبي
راح مالك خلص شغله
وجيه وبيحكي لعائشه وهما قاعدين في البلكونه يومه وبيقولها عن طفوليه سليم مع خطيبته روزان وانها اعقل منه
عارفه ي عائشه في واحد صحبي اسمه محمد جالي النهارده هو محامي ف بيحكيلي انو في موكله جت عوزه تخلع جوزها
اي ده ليه
هههههههه مش هتصدقي
عشان مبيرضاش يقعد يتفرج علي النجوم معاها في البلكونه متخيله كميه الطفوله والسخافه
علفكره مبتضحكش معاها حق
هي اكيد بتحب تتفرج علي النجوم والقمر والمفروض انو يشاركها الحاجه اللي بتحبها
ترجع مالك عن كلامه لانو شكل هيتنكد عليه وقال
وانا قولت كده بردو غبي لازم يتفرج معاها علي النجوم
يعني يسبها تتفرج لوحدها يعني بس للاسف مش هيعرفوا يتفرجوا علي القمر لانو هو معايا
ضربته عايشه بخفه علي كتفه وقالتله
ياله نقوم نصلي قيام الليل ونقرا قران
في الركن الخاص بالصلاه
ياله ي عيوش
وصلوا وقراءو قران وصلوا الفجر وناموا
تاني يوم صحي مالك علي صريخ عايشه انها عاوزه تحط ماسك
قام نزل جبلها المكونات
ياله ي مالك عشان اجرب عليك
اتكلم مالك بصدمه وهو بيشاور علي نفسه
اي انا
ايوه تعالالي
اتكلم مالك باصرار
لا انا مش هحط حاجه
................
ها ي مالك اي رايك في الماسك
حاسه ملزق شيليه وبعدين بتجربي عليا ليه متحطي لنفسك
افرض بيطل حبوب يطلعلي انا يعني
وبعدين بحبك وانت ثابت علي مبدأك كده
اتكلم مالك بغرور
اومال ي بنتي اهم حاجه طبعا الثبات علي المبدأ
مرت السنين مابين مشاكل وفرح وتقلب هرمونات عائشه
بس في المشاكل مالك كان بيقدر يخلصها بكلمتين
كان ديما يعاملني انها بنته قبل ماتكون مراته
عائشته في نظره بنته الصغيره
بس جيت طفله صغننه كمان خدت مالك من عائشه
الطفله ديه يارا ذات الخمس سنوات
بس مالك كان بيحب الاتنين وبيعتبرهم بناته الصغننين
وفي يوم جريت عائشه ويارا عند مالك ونطوا عليه صحوه من النوم وفضلوا يتحايلوا عليه عشان ينزلهم يقعدهم في مكان قدام البحر
بص مالك في الساعه وقال
يحبايب قلبي والله الساعه ٣ الفجر
اتكلمت يارا ومدت شفايفها لقدام بشكل لطيف وعائشه عملت نفس الحاجه ومالك ضعف قدام شكلهم ونظره عينيهم البريه
ف وافق وجريوا حضنوه
ولبسوا ونزلوا قعدوا قدام البحر االجميل يارا نامت علي حجر مالك
ومالك كان واخد عايشه في حضنه ويارا كذلك
فقال مالك لعائشه بحب
بحبك اوي ي عائشتي وبشكر ديما ربنا انو جمعني بيكي
وخلاكي من نصيبي ومراتي وحبيبتي واغلي ما ليا
اتكلمت عايشه وبصت في عينه السوده واتجمعت الدموع في عينيها وقالت
وانا كمان بحبك اويي ي مالك روحي وبشكر ربنا انو اداني نعمه جميله زيك وخلاك جوزي وانت بجد عوضتني عن حنان الاب اللي افتقدته وحنان الاخ ربنا يخليك ليا ي مالك روحي ي سندي ي اجمل حاجه في حياتي والحمدلله انو رزقني ببنوته منك
حضنها مالك وقال
انا هعيط من جمال كلامك ي عيوش
ابتسمت عائشه
قال لها مالك ممكن اقولك حاجه
قول ي مالك روحي
«حبك ي عائشه في قلبي كالعروه الوثقي»
ابتسمت عائشه وقالته وانا كمان عوزه اقولك حاجه
قوليلي ي عائشتي
قالت عيوش لمالك روحها
بحبك دون اكتفاء
«يوجد حب عظيم للنجوم، بل وجمال الليل في عينيك🥹»
تمت🥺
بقلمي: رحمه محمد