رواية عزيزة الفصل الثامن 8 بقلم شيماء صلاح
8
انا خالص روحت في داهيه حسين مش يخرجني من هنا
عليا.... متقولش كدا انا هتصرف
حسين من وراها... هتصرف ازي ي حجه
عليا بخوف..... هتصرف علشان يطلع من هنا
حسين بزعيق... هو انا مش قولتك ي وليه كتير انك متجيش هنا
عليا بخوف.... قولتي ي حسين ي بني
حسين بزعيق.... انا مش ابن حد قولتك.
عليا.... علشان خاطري طالعو من هنا انا هتصرف في الفلوس
حسين..... وبعدين لما تتدفعي الفلوس والمصالح الي عملها علي قفيا هتصرف ازي فيها
عليا برجاء.... معلش سمحه ي حسين
حسين..... بصي انا هطلع مش علشان سواد عيونك لا انا هزلعوا علشان مش هخلص من زانك دا بس بردو مش هسيبو في حاله
طلعه ي عسكري
حسين.... بس انا بحزرق لو شوفتك في اي حته انا فيها انا هقبض عليك ومش هتطلع ولو اختك فكرت انها تجي تزن فوق دماغي هتشرف معاك ي روح اختك
خالد.... خاضر مش هتشوفتي تاني
ومشيوا خالد وعليا
*********************
عند عزيزه
زين.... جهزي نفسك علشان هنسافر
عزيزه.... ها نسافر فين
زين..... مفاجأه
عزيزه بفرحه.... تمام
زين.... يلا حضري الشنط
عزيزه.... اكيد
*********************
نادين..... انا سمعت انكو مسافرين علشان شهر العسل
عزيزه بفرحه.... ايوه عرفتي منين
نادين.... سمعتكو
عزيزه...... اه منك
نادين..... ههه يلا حضري نفسك بقي
عزيزه.... انا حضرت كل حاجه
**************************
في الشركه الحسيني
زين دخل علي مكتب الحسيني
زين ..... بابا انا مسافر انا وعزيزة
الحسيني.... هتعمل اي
زين.... هنقضي شهر العسل هناك
الحسيني بفرح...... ايوه عايزين الحسيني الصغير
زين..... انا شاء الله ي بابا
سلام انا ماشي
وطلع زين من المكتب
لقا لميس وقفه
لميس وهي بتجري واره...... أقف بس ي زين واسمعني ماخدتش فكره وحش عندي
زين وقف..... انتي عايزه
لميس..... عايزه اقولك علي حاجه كان غصب عني والله كل دا علشان بابا
زين..... انا مش فاهم حاجه جيبي من الاخر
لميس..... مش هينفع هنا
زين مسكها من دراعها..... اخصلي وقولي
لميس بعياط وخوف..... طيب هقول
زين سبها.... ي ريت
لميس..... ابوك ي زين هدديني لو مسبتكش هايتطرد ابويا وبعدين انا علشان ابعد عنك قولت انا بكرهك
زين ضربها بل القلم...... وليكي عيني تكلمي عليا ابويه انتي بنفسك قولتي انك كنتي عايزه فلوسي وبس انتي كلبن فلوس ي لميس انا بكرهك وامش من هنا علشان مفصحكيش هنا
زين سبها ومشي
لميس بعياط..... ي زين
ومشي
***************،، *، *******
في ألفيلا
زين..... يلا هتاخر علي الطياره
عزيزه..... انا جاهزه
يلا وركبوا العربيه
وبعد شويه و صلو المطار
عزيزه..... انا خايفة
زين.... انتي اول مره تركبي طيارة
عزيره.... اه
زين..... متخافيش انا معكي
عزيزه.... انا بحبك ي زين
زين هو بصص في عيونها..... وانا كمان
عزيره.... كمان اي
زين..... بحبك
***********************
عليا..... ادخل اساريج جوا عمل ماجهزلك الاكل
خالد بزعيق..... اخرتها بنت مدحت تعمل فيك كذا يا خالد انا وريتك ي عزيزه
عليا.... سيبك منها بقي هيا دلوقتي اتجوزت وعايشه عيشه تانيه خالص
خالد...... لا مش هسيبها في حاله هي السبب في سجن ليا ونموتي علي الارض وولي لي حسين الكل*ب دا حسبك تقل اووي
عليا...... هتعمل فيها أي هيا بنتي برضو وانا مسبتكش ي خالد انا بعت دهبي كلو وخرجتك من الحبس الي انت كنت فيها سيب البنت في حالها بقي
خالد سبها ومشي
عليا..... استر ي رب
**********************
زين وعزيزة ووصلو الفندق وحجزو اوضه
زين.... اي رايك
عزيزه بفرحه.... اي الجمال دا ي حبيبي
زين قرب منها اووي
زين.... طب انتي وحشتني اووي ي زوزو اووي
عزيزه.... مش وقته
زين قرب اكتر..... لا ووقته تعالي
وبعدين....................
_________________________
روايه #عزيزه
بقلم
Shimaa salah