رواية عشقت ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم فرح محمد


 رواية عشقت ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم فرح محمد


بارت ٩

عشقت ملاكى


ليلي: فهد عاوزني في ايه بقي 

فهد : هو انا ليه حسك مش طيقاني

ليلى : لا والله اصل استغربت انك بتتصل عليا وتقولي قابليني في نص الليل والأغرب أن احنا كنا بنتخانق الصبح 

فهد : عندك حق علي العموم ياختي كنت عاوزك علشان اديكى دول 

ليلى : ايه ده 

فهد : دي الحاجات اللي قولتيلي اجبهالك 

ليلى : بس انت قولتلك مش عاوزه 

فهد : يستي اللي ملاك قالتلي اجبهالك

ليلى : ماشي شكرا تعالا ناكلهم مع بعض 

فهد : ازاي يعني هو انا جايبهم لكي علشان اكلهم واصلا مش بحب الحاجات دي 

ليلى : كل بس دول طعمهم جميل أول ما تاكل واحده هتكون عاوز تاني

فهد : بجد 

ليلي : بجد خد بقي 

فهد : حاضر هتكلم وامري علي الله

وظلوا يأكلون مع وجود المشاغبه بينهم






بعد فتره ....

فهد : ليلي احنا ممكن نبطل خناق وتبقي أصحاب 

ليلى بتفكير : اممممم موافقه 

فهد : بجد

ليلى : بجد بس بشرط

فهد : شرط ايه 

ليلي : تجبني المكان ده كل يوم شويه اصله جميل اوي 

فهد : موافق

ليلي : اشطا

فهد : طيب ماشي يلا علشان اروحك

ليلي : خلينا كمان شويه 

فهد : لا مش هينفع الوقت اتاخر وزمان محمد مستنينا 

ليلي : عندك حق يلا نروح 

وعندما ذهبت ليلي الي المنزل 

محمد : ليلي

ليلي : نعم يا محمد 

محمد : مالك جايه مبسوطه اوي كدا ليه

ليلى : مفيش عادي هو انا لازم اكون زعلانه كل ما ادخل البيت 

محمد : لا بس شايفك فرحانه اوي 

ليلى : اه اصل فهد اخد علي مكان جميل اوي يا محمد وكمان احنا بقينا اصدقاء

محمد : اممم والله 

ليلى : اه والله 

محمد : طب فكرتي في اللي قولتلك عليه 

ليلى : لا بعدين 

محمد : ماشي يا ليلي انا خدها انام علشان هروح ادور علي شغل بكره 

ليلى : ماشي وانا كمان هدخل انام تصبح علي خير 

محمد : وانتي من اهل الخير 


عند ملاك وأسد ....

في الصباح استيقظت ملاك ووجدت اسد مستيقظ وذاهب الي عمله 

ملاك : صباح الخير 

اسد : ....

ملاك : مالك مردتش الصباح ليه يمكن علشان مش زي ما اتفقنا 

اسد بصلها وسكت 

ملاك ذهبت ايه وقبلته من خده وقالت صباح الخير 

اسد : انا رايح علي الشركه وبعدها علي الجامعه والسواق تحت بالعربيه هيوصلك مكان ما انتي عاوزه 

ملاك باستغراب من معاملته : حاضر 

وتركها اسد وذهب الي عمله 

ملاك : دا ماله ده يمكن علشان الخناقه بتاعت امبارح بس احنا علطول بنتخانق وعمره ما عاملني بالطريقه دي 






ودخلت جهزت وذهبت الي الجامعه 

ملاك : ازيك يا ليلى

ليلي : الحمدلله مالك 

ملاك : مفيش 

ليلي : لا في قولي يا ملاك

ملاك : ....(حكت لها ما حدث معها )

ليلي :يعني انتي اشتغلتي علي الخطه امبارح 

ملاك : اه بس انا مش عارفه ماله متغير ليه 

ليلى : الصراحه هو عنده حق انتي بتكرهيه ليه 

ملاك : ...

ليلى : طب يلا يا ملاك علشان المحاضره ونكمل كلامنا بعدين

ملاك : ماشي يلا

ودخلوا المحاضره 

ملاك : انا جعانه يا ليلي  فاضل اد ايه علي المحاضره

ليلى : نص ساعه 

ملاك : ايه يارب يخلصوا بسرعه 

اسد : الاستاذه اللي بتتكلم ورا 

ملاك : انا 

اسد : امال مين 

ملاك : نعم 

اسد : كنتي بتتكلمي في ايه 

ملاك : مكنتش بتكلم 

اسد : طب قولي كدا كنت بقول ايه

ملاك : ....

اسد : طب اقعدي يا استاذه ملاك والمره الجايه تركزي في الشرح وبطلي كلام شويه 

ملاك والدموع تتجمع في عينها من شده الاحراج : حاضر بس أنا ممكن استأذن وأخرج

اسد : ليه 

ملاك : مفيش تعبانه شويه

اسد بقلق : انتي كويسه حسه بحاجه 

ملاك : لا دايخه شويه بس يا دكتور هروح ارتاح وانشاء الله هتكون كويسه

اسد وهو يفهمها  : طيب ماشي تحدي حد معاكي 

ملاك بسرعه : اه ليلي 

اسد : انسه ليلي ممكن تساعديها 

ليلي : حاضر يا دكتور 

وخرجت ملاك وليلي 

اسد : المحاضره خلصت نكمل بكره انشاء الله

وخرج مسرعا حتي يرى ملاك 

ليلي : مالك يا ملاك 

ملاك حضنت ليلي وظلت تبكي 

ليلي : اهدي يا قلبي محصلش حاجه لده كله 

ملاك : وانتي بتقوليلي بتكرهيه ليه 

ليلي : خلاص اهدي يلا تعالي ناكل علشان انا جعانه اوي

ملاك : لا خلاص مليش نفس 

ليلي : تعالي بس 

وكان اسد ينظر إليها من بعيد 

اسد لنفسه : انا اسف يا ملاكي بس لو معملتش كدا انتي مش هتعرفي غلطك وذهب الي الشركه وظل طوال اليوم يعمل حتي لا يفكر فيها 






عند ليلي وملاك ...

ملاك : بت يا ليلي فهد قالك ايه امبارح 

ليلي : وانتي عرفتي ازاي 

ملاك : مش اتصل علي اسد علشان ياخد الرقم 

ليلي  : اه 

ملاك : احكيلي بقي قالك ايه 

ليلى : ..( حكت لها كل شئ) 

ملاك : بجد يعني بقيتوا أصحاب حلو اوي 

ليلي : اه انا قولت كدا برضوا 

ملاك : ماشي يا اختي يلا بقي انا هروح علشان .... وقاطعها هاتف ليلي

ليلى : ده فهد 

ملاك : طب ردي 

ليلي : الووو 

فهد : ايوه يا ليلي انتي فاضيه 

ليلي : اه ليه 

فهد : علشان انفذ الشرط 

ليلي : ماشي انا في المكان ******* تعال خدني 

فهد : حاضر عشر دقائق وهكون عندك

ليلي : ماشي مستنياك 

فهد : سلام 

#يتبع

بارت ٩

عشقت ملاكى


ليلي: فهد عاوزني في ايه بقي 

فهد : هو انا ليه حسك مش طيقاني

ليلى : لا والله اصل استغربت انك بتتصل عليا وتقولي قابليني في نص الليل والأغرب أن احنا كنا بنتخانق الصبح 

فهد : عندك حق علي العموم ياختي كنت عاوزك علشان اديكى دول 

ليلى : ايه ده 

فهد : دي الحاجات اللي قولتيلي اجبهالك 

ليلى : بس انت قولتلك مش عاوزه 

فهد : يستي اللي ملاك قالتلي اجبهالك

ليلى : ماشي شكرا تعالا ناكلهم مع بعض 

فهد : ازاي يعني هو انا جايبهم لكي علشان اكلهم واصلا مش بحب الحاجات دي 

ليلى : كل بس دول طعمهم جميل أول ما تاكل واحده هتكون عاوز تاني

فهد : بجد 

ليلي : بجد خد بقي 

فهد : حاضر هتكلم وامري علي الله

وظلوا يأكلون مع وجود المشاغبه بينهم







بعد فتره ....

فهد : ليلي احنا ممكن نبطل خناق وتبقي أصحاب 

ليلى بتفكير : اممممم موافقه 

فهد : بجد

ليلى : بجد بس بشرط

فهد : شرط ايه 

ليلي : تجبني المكان ده كل يوم شويه اصله جميل اوي 

فهد : موافق

ليلي : اشطا

فهد : طيب ماشي يلا علشان اروحك

ليلي : خلينا كمان شويه 

فهد : لا مش هينفع الوقت اتاخر وزمان محمد مستنينا 

ليلي : عندك حق يلا نروح 

وعندما ذهبت ليلي الي المنزل 

محمد : ليلي

ليلي : نعم يا محمد 

محمد : مالك جايه مبسوطه اوي كدا ليه

ليلى : مفيش عادي هو انا لازم اكون زعلانه كل ما ادخل البيت 

محمد : لا بس شايفك فرحانه اوي 

ليلى : اه اصل فهد اخد علي مكان جميل اوي يا محمد وكمان احنا بقينا اصدقاء

محمد : اممم والله 

ليلى : اه والله 

محمد : طب فكرتي في اللي قولتلك عليه 

ليلى : لا بعدين 

محمد : ماشي يا ليلي انا خدها انام علشان هروح ادور علي شغل بكره 

ليلى : ماشي وانا كمان هدخل انام تصبح علي خير 

محمد : وانتي من اهل الخير 


عند ملاك وأسد ....

في الصباح استيقظت ملاك ووجدت اسد مستيقظ وذاهب الي عمله 

ملاك : صباح الخير 

اسد : ....

ملاك : مالك مردتش الصباح ليه يمكن علشان مش زي ما اتفقنا 

اسد بصلها وسكت 

ملاك ذهبت ايه وقبلته من خده وقالت صباح الخير 

اسد : انا رايح علي الشركه وبعدها علي الجامعه والسواق تحت بالعربيه هيوصلك مكان ما انتي عاوزه 

ملاك باستغراب من معاملته : حاضر 

وتركها اسد وذهب الي عمله 

ملاك : دا ماله ده يمكن علشان الخناقه بتاعت امبارح بس احنا علطول بنتخانق وعمره ما عاملني بالطريقه دي 

ودخلت جهزت وذهبت الي الجامعه 

ملاك : ازيك يا ليلى

ليلي : الحمدلله مالك 

ملاك : مفيش 







ليلي : لا في قولي يا ملاك

ملاك : ....(حكت لها ما حدث معها )

ليلي :يعني انتي اشتغلتي علي الخطه امبارح 

ملاك : اه بس انا مش عارفه ماله متغير ليه 

ليلى : الصراحه هو عنده حق انتي بتكرهيه ليه 

ملاك : ...

ليلى : طب يلا يا ملاك علشان المحاضره ونكمل كلامنا بعدين

ملاك : ماشي يلا

ودخلوا المحاضره 

ملاك : انا جعانه يا ليلي  فاضل اد ايه علي المحاضره

ليلى : نص ساعه 

ملاك : ايه يارب يخلصوا بسرعه 

اسد : الاستاذه اللي بتتكلم ورا 

ملاك : انا 

اسد : امال مين 

ملاك : نعم 

اسد : كنتي بتتكلمي في ايه 

ملاك : مكنتش بتكلم 

اسد : طب قولي كدا كنت بقول ايه

ملاك : ....

اسد : طب اقعدي يا استاذه ملاك والمره الجايه تركزي في الشرح وبطلي كلام شويه 

ملاك والدموع تتجمع في عينها من شده الاحراج : حاضر بس أنا ممكن استأذن وأخرج

اسد : ليه 

ملاك : مفيش تعبانه شويه

اسد بقلق : انتي كويسه حسه بحاجه 

ملاك : لا دايخه شويه بس يا دكتور هروح ارتاح وانشاء الله هتكون كويسه

اسد وهو يفهمها  : طيب ماشي تحدي حد معاكي 

ملاك بسرعه : اه ليلي 

اسد : انسه ليلي ممكن تساعديها 

ليلي : حاضر يا دكتور 

وخرجت ملاك وليلي 

اسد : المحاضره خلصت نكمل بكره انشاء الله

وخرج مسرعا حتي يرى ملاك 

ليلي : مالك يا ملاك 

ملاك حضنت ليلي وظلت تبكي 

ليلي : اهدي يا قلبي محصلش حاجه لده كله 

ملاك : وانتي بتقوليلي بتكرهيه ليه 

ليلي : خلاص اهدي يلا تعالي ناكل علشان انا جعانه اوي

ملاك : لا خلاص مليش نفس 

ليلي : تعالي بس 

وكان اسد ينظر إليها من بعيد 

اسد لنفسه : انا اسف يا ملاكي بس لو معملتش كدا انتي مش هتعرفي غلطك وذهب الي الشركه وظل طوال اليوم يعمل حتي لا يفكر فيها 






عند ليلي وملاك ...

ملاك : بت يا ليلي فهد قالك ايه امبارح 

ليلي : وانتي عرفتي ازاي 

ملاك : مش اتصل علي اسد علشان ياخد الرقم 

ليلي  : اه 

ملاك : احكيلي بقي قالك ايه 

ليلى : ..( حكت لها كل شئ) 

ملاك : بجد يعني بقيتوا أصحاب حلو اوي 

ليلي : اه انا قولت كدا برضوا 

ملاك : ماشي يا اختي يلا بقي انا هروح علشان .... وقاطعها هاتف ليلي

ليلى : ده فهد 

ملاك : طب ردي 

ليلي : الووو 

فهد : ايوه يا ليلي انتي فاضيه 

ليلي : اه ليه 

فهد : علشان انفذ الشرط 

ليلي : ماشي انا في المكان ******* تعال خدني 

فهد : حاضر عشر دقائق وهكون عندك

ليلي : ماشي مستنياك 

فهد : سلام 


#يتبع

*فرح محمد*


            الفصل العاشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×