رواية عشقت ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم فرح محمد


بارت ٤

عشقت ملاكي 


ليلي : يعني دكتور اسد بيحبك

ملاك : اه يختي ومش عارفه اعمل معاه ايه ده 

ليلي : استني انا عندي فكره 

ملاك : فكره ايه قوليلي يا بت 

ليلي : هنلعبي معاه لعبه 

ملاك : لعبه ايه دي 

ليلى : شوق ولا تدوق 

ملاك : بتتلعب ازاي دي

ليلى : انك تظهري انوثيتك خليكي بنت رقيقه وكدا فاهمه 

ملاك : انا حسه أن انا بتهان بس ماشي هعديها وهعملها ازاي دي يا شاطره دا بكره دا انا اول ما بشوفه بتخانق معاه 

ليلى : يبت استحملي 

ملاك : الصراحه انا مش هعرف اعمل كدا 

ليلي : مش هتعرف ليه يا اختي دا انتي هتلبسي شويه بيجامات ضيقه شويه وحطي ميكب وادلعي قدامه 

ملاك : لا يا ليلي انا مش هقدر دا انا بقعد قدامه بالاسدال بالعافيه 

ليلي : نعم انتي بتقولي ايه 

ملاك : ي ليلي والله بتكسف لا مش هعمل كدا 

ليلي : ملاك انتي مراته عادي ومش حرام ولا عيب 

ملاك : والله يبت حساكي هتوديني في داهيه 







ليلى : لا يبت متخفيش طالما هو وعدك أن هو مش هيقرب منك غير بإرادتك يبقي انتي في الامان 

ملاك : ماشي هعمل كدا وامري علي الله وبعدين انتي بتجيبي الأفكار الغريبه دي منين 

ليلي : من الروايات ههههههه

ملاك : من الروايات يخربيت عقلك تصدقي انا كمان هبدا اقرا روايات علشان ابقي زيك كدا واعرف اتعامل مع المغرور ده 

ليلي : مجنونه 

ملاك : مش اكتر منك 

ليلي : ماشي يا اختي يلا بقي قومي زاكري بدل ما تشيلي الماده بكره 

ملاك : عندك حق سلام 

ليلي : سلام 

ليلى لنفسها : ايوه كدا يا رب الخطه تنجح وملاك تحبه انا عارفه أن هي بتحبه بس هي مش معترفه بكدا 

عند اسد ....

فهد : ها يا اسد مين ملاك دي

اسد : اسمها مدام وهي مراتي 

فهد بصدمه : ايه 

اسد : اي مستغرب كدا ليه انت مش عارف أن انا بحبها 

فهد : هي دي ملاك اللي انت بتحبها 

اسد : اه 

فهد : واتجوزتها ازاي دي مش انت قولت انها مش بتحبك 

اسد : اه ...( حكي له علي كل شئ ) 

فهد : ينهر ابيض حصل كل دا كدا تكرهك اكتر 

اسد : طب اعمل ايه يعني ما هي مش مدياني فرصه 

فهد : فرصه ايه اللي انت بتعمله دا غلط يا اسد انت مشوفتش حالتها بقت عامله ازاي طلقها يا اسد

اسد : ايه مش هطلقها مستحيل 

فهد : بس هي مش بتحبك يا اسد انت كدا هتدمر ليها حياتها

اسد : ماشي ملكش دعوه أنت خليك في حالك

فهد : ماشي يا اسد انا غلطان سلام 

وتركه وغادر وذهب اسد اللي ملاك وعندما دخل الغرفه وجدها تجلس 

اسد : ملاك خدني الدواء بتاعك 

ملاك وهي تنظر في الكتاب أمامها : اه

اسد : طيب ماشي وجلس ينهي بعض الأوراق وينظر لملاك كل فتره 

وبعد فتره تنهد اسد ونظر الي ملاك وجدها قلقه 

اسد : ملاك انتي كويسه 

ملاك : اه واسكت بقي مش هتبقي انا والمساله عليا 

اسد بضحك عليها : ماشي تحبي اساعدك 

ملاك : لا اصلا كل ده بسببك 

اسد : بسببي 

ملاك: اه انت ليه مقولتليش انك عامل امتحان بكره في الجامعه 

اسد برفع حاجب : مش المفروض أن انتي اللي تتابعي ومن امتي الدكتور بيروح لحد الطالبه ويقولها علي الامتحان وبعدين انتي عرفتي منين 

ملاك : ليلي قالتلي 

اسد : ماشي تحبي اساعدك 

ملاك : لا شكرا 







اسد : ماشي براحتك 

ملاك بتفكير : اممم لا خلاص تعال اشرحلي 

اسد : ماشي يلا 

وبعد فتره ...

اسد : فهمتي 

ملاك : اه 

اسد : طب حلي المساله دي واعطاها مساله صعبه 

ملاك : حاضر 

وبالفعل حلتها ملاك

اسد : بسم الله مشاء الله لا ابهرتيني 

ملاك  : طبعا هو انا اي حد 

اسد بضحك : لا طبعا دا انتي مرات اسد الدمنهوري 

ملاك : طيب ماشي يلا بقي علشان انا عايزه انام 

اسد : ماشي يلا 

وذهبت ملاك وجلست علي السرير ووجدت اسد يجلس بجوارها

ملاك : انت هتنام هنا 

اسد : امال هنام فين 

ملاك : قوم نام علي الكنبه 

اسد : ملاك نامي وانتي ساكته 

ملاك : طيب ماشي وذهبت حتي تجلس علي الكنبه مسكها اسد 

اسد : انتي راحه فين 

ملاك : راحه انام علي الكنبه 

اسد : ملاك اقعدي نامي وانتي ساكته

ملاك :  انا مستحيل انام جنبك 

اسد : ماشي يا ملاك تعالي نامي وانا هنام علي الكنبه

ملاك : ماشي بس انت غيرت رايك ليه 

اسد : علشان مش اسد الدمنهوري اللي يخلي مراته تنام علي الكنبه ونامي بقي وانتي ساكته 

ملاك حاضر 

وعندما نامت ملاك ذهب اسد واخدها في حضنه ونام 

عند فهد ....

فهد وهو بيسوق السياره : اعمل ايه اللي اسد بيعمله ده غلط وفجاه خلط فتاه 

فهد لنفسه : يظهر ابيض ايه اللي انا عملته ده ونزل مسرعا الي الفتاه 

فهد : انتي كويسه يا انسه 

ليلي : انت اعمي  مبتعرفش تسوق يتسوق ليه انتوا بتركبوا العربيات علشان تدوسوا بيها علي الناس 

فهد : انا اسف والله مكنش قصدي مخدتش بالي 

ليلي : اه يارجلي ربنا ينتقم منك يا شيخ 

فهد بعصبيه : بت انتي ما احترمي نفسك معايا انا اعتذرت ليكي وخلاص 

ليلى : لا وكمان بتزعقلي طيب استني عليا 

فهد : هتعملي ايه يعني 

ليلي : هتشوف هعمل ايه دلوقتي وبدأت تصرخ

ليلي : اه يا رجلي اه الحقوني يا ناس 

شخص : مالك يا بنتي قاعده كدا ليه 







ليلي بتمثيل : اصل الشخص ده ضربني بالعربيه بتاعته وقولتلو خدني علي المستشفي قعد يزعق ويهددني 

الشخص : ليه كدا دا انت واحد معندكش دم هو حد غيرك ضربها 

فهد :  والله العظيم دي بتكدب عليكوا 

ليلي : شوفوا يا ناس كمان بيكدبني ليه كدا يارب انا عملتلك ايه بس علشان تعمل معايا كدا 

الشخص : متقليش احنا هنجيب ليكي حقك يالا يا رجاله وضربوا فهد 

ليلي : بأس كفايه ليموت تحت اديكوا 

وبالفعل تركوه 

الشخص : انتي كويسه ولا نوديكي المستشفي 

ملاك : لا خلاص شكلها ضربه خفيفه خلف رجلي وهبقي كويسه وشكرا ليكوا 

الشخص : ولا يهمك دا احنا عملنا الواجب بس وتركتهم وغادروا

ليلي : قولي بقي يا شاطر هتعمل معايا ايه 

فهد : والله العظيم لاعرفك مقامك وتركها وذهب اللي السياره 

ليلي :  اه يا رجلي وذهبت اللي المنزل 

فهد : يا خربيتها لمضه و اوزعه بي لسانها اطول منها بس هي قمر برضوا 

وذهب الي منزله وذهب في نوم عميق

#يتبع


             الفصل الخامس من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×