رواية عشق الفهد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم منه احمد


 رواية عشق الفهد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم منه احمد


#الفصل26

#عشق_الفهد

#بقلم_منه_احمد


فهد:  عشششششششق

فهد شالها دخلها اوضه

واسر دخل وراه 

 وكلهم دخلو  

اسر كشف على عشق

اسر : هجمتها ذكريات قديمه جلها انهيار عصبي  انا اعطيتها مهدئ هتفوق كمان شويه ومش هتكون فاكره حاجه من الي حصل  هي الحاله دي بتجملها علي طول 

فهد : صح حصل معاها كده قبل كده وهي نائمه كانت بتهولوس وتقول ابعدو عني وابعدو عن ماما و تنادي عليهم 

اسر : هي حصل معها حاجه تخص ولدها و لدتها أو اتعرضت لحاجه 

سيف بحزن :  هي الحاله دي بقت بتجبها بعد ما اتخطفت  وهي صغيره و دورنا عليها كتير بس معرفناش نوصلها وبلغنا الشرطه وملقوهاش وبعد خطفها باسبوع ماما اختفت  وبابا فضل يدور عليها وبلغنا الشرطه وبعد اختفاء ماما بيوم  انا لقت عشق  مرميه علي باب البيت و بابا حولت اوصلو معرفتش وبعديها بيوم وصلنا موت بابا وماما وان هما عملة حدثه بالعربيه وماتو  وعشق بعد ما فاقت جتلها حاله وقعدت تصوت وتتحرك بهستريه وتقول كلام بهلوسه  فقدت النطق سنتين وكانت بيجلها حاله و تقعد تصوت وتتحرك بهستريه وفضلت كده لمدت شهر وعرضنعها علي دكاترا كتير وكانو بيقولو دي حاله نفسيه وفي صدمه كبيره حصلتلها و خلتها تفقد النطق و كنا كل ما نسالها عن الي حصلها تقعد تصوت وتتحرك بهستريه و مره حولت تموت نفسها وبعد سنتين في يوم كنت هعمل حدثه عربيه كانت هتخبطني وهي اليوم ده اتكلمت وفضلت تنادي بأسمي وتقول لا متسبنيش انت كمان زيهم  و الحمد الله محصليش حاجه  وهي رجعت تتكلم تاني بس الحاله دي كانت بتجلها لما تفتكر بابا و ماما او حد يتكلم عنهم وعرضنها علي دكاترا والحمد الله الحاله دي بقالها كتير مش بتجلها وبقت كويسه 

اسر : طب انتو بعد ما بقت كويسه ومش بتجلها الحاله محولتوش تعرفو اي الي حصل معاها او تسالوها او تعرضوها علي دكتور نفسي 





سيف بحزن : عرضنها علي كذا  دكتور نفسي مرضتش تتكلم خالص و مرداتش تروحلو تاني و انا خفت اضغط عليها الحاله ترجعلها تاني 

فهد بشك : انت متاكد ان ولدك وولدتك ماتو في حدثه مش حاجه تانيه حصلتلهم 

سيف : الشرطه قالت ان هما عملو حدثه بالعربيه بتاعت بابا و ان العربيه ولعت بيهم ولقو جستين  في العربيه والجستين محرقين  و الطب الشرعي اسبت ان  الجستين نفس موصفاتهم وان  سبب الحدثه ان الفرامل مكنتش شغاله و ان في عربيه خبطط العربيه و السوق الي كان سيقها مات


فهد بغموض  : في حاجه في الموضوع ده 

اسيل : اه في حاجه بتربط بين الي حصل لعشق واهلها واختفاء خالتو 

منه بتفكير : ممكن يكون ان الحادثه كانت مقصوده و حد حول يقتلهم وفك الفرامل و خلي حد يخبطهم 

فريده : اه احتمال 

اسيل بتفكر :  وان الي خطف عشق هو الي ورا اختفاء خالتو و الحدثه  

فهد : ممكن في حاجه بتربط بين  اختفاء مامت عشق و موت اهل  عشق  وعشق والصدمه الي حصلتلها والحاله الي بتجلها   كلهم مرتبطين ببعض 

زين : اه احتمال كبير وكمان الكلام الي بتقولو لما الحاله تجلها كانت بتقول ابعدو عن مامتها وبتنادي علي باباها  وبتقولي الحقنا  وسبو ماما و كلام غريب 

فهد : اه صح انا سمعتها بتقول قبل كده كذا مره  وهي نايمه وكانت بتهلوس كلام تاني 

مازن : لازم نعرف اي الي حصل مع عشق خلال خطفها ومين الي خطفها 

فهد : زين تعرف تجيب ورق الطب الشرعي و الحدثه 

زين : ممكن بس صعب اوي عشان بقااو سنين يامه 

فهد : حاول عشان ده ممكن يفيدنا جدا 


فريده بهمس ليهم  :  هووي اسكتو عشق بتفوق 

عشق فاقت 

عشق فتحت عيونها : انا فين 

اسيل : انتي شيفه اي 

عشق : خير اللهم اجعلو خير شايفه اسود في اسود يأختي 

اسيل : حلتك خطيره يا نوصه 

عشق بخضه مزيفه : يلهوووتي يعني هموت 

منه : لا مش للدرجدي يا راجل هي صنيت ماكرونه بشامل من بتاعت فوفه  وهتشوفي كل الالوان

عشق : اه وياسلام بقا لو في ورق عنب

زين : يخربيتكم همكم علي بطنكم  

منه وفريده واسيل وعشق في صوت واحد : بس بااااض

زين بخضه : بسم الله الرحمن الرحيم الاربعه اتفقو عليها يلهوووي ده انا شكلي هكون من الشهدا 

فريده : سلم علي الشهدا الي معاك 

عشق بصت علي مروه لقتها بتعيط : خلتو القمر بتعيط لي بقا 

مروه مسحت دموعها : ولا حاجه يا قلب خالتو 

عشق : طب تعالي هاتي حضن 

مروه راحت حضنتها 

عشق بدموع: تعرفي انتي شبها بتفكريتي بيها 

مروه بدموع : وانتي شبها اوي كانها انتي نفس الشكل  حتي نفس طبعها و مرحها وكل حاجه 

اسيل بمرح لاخرجهم من هذا الجو : انتو هتقلبوها نكد عيله نكديه انتو تخدو جائزة نوبل في النكد بجد انا حيه غلطه في العيله دي 

مروه : اخرصي يا زفته 

اسيل : اهم حاجه حب الام شيفين بتحبني ازي 

مازن  : اه يختي شيفين من حبها فيكي عوزه ترميكي من البلكونه 

اسيل : هو انتو لي محسسني ان انتم مش ضنايا وانا مش من اهلكم 

سيف : ده الي هو ازي 

اسيل : زي السكر في الشاي 

سيف : يخربيت ظرفتك

اسيل : ابقي  تعاله كل يوم .... صحيح يا فوفه انا شامه ريحت فراخ بالبطاطس صنيه مش قادره اقولك رحيتها دخلت قلبي كده 

عفاف بضحكه : اه 

اسيل : طب مش هتاكلونا ولا اي 

 فريده ومنه وعشق في صوت واحد   : ولا اه 

وضحكو 

عفاف : الاكل جاهز خلاص فاضل بس تحضير السفره

اسيل قامت واقفت وسندت علي العكاز  : يلا ياا بنات نحضر السفره 





منه قامت واقفت  : انا الي هرص الاطباق 

فريده قامت واقفت  : وانا الي هجيب الشوك والسكاكين والمعلق وهرصهم 

اسيل : وانا هشرف علي حط الاكل 

عفاف : وانا هعمل اي 

مروه : وانا 

اسيل  : انتو تقعدو مرتحين واحنا هنعمل كل حاجه 

زين : اوعو بس تكلو الاكل في المطبخ 

اسيل : هو الكائن الي بيتكلم ده مين 

زين : اعرفك بنفسي يا قمر انا بقي ابن عم البت عشق و سيف ومنه 

منه  : و متبرين منو  

فريده :  قصف جبها 

زين  بحزن مصتنع : كده يا منونتي اخص عليكي ده انا حتي هبقي جوزك في المستقبل 

عشق : جوز مين ياض هو انا كنت وافقت  وبعدين معندناش بنات للجواز 

زين : ملكيش دعوه انتي فوفه موافقه صح يا فوفه 

عفاف بضحكه : صح 

عشق واسيل وفريده بصو لبعض وقالو  في صوت واحد : بس احنا مش موفقين 

زين : هتجوزها برضو 

 سيف : وانا اخوها ومش موافق مفيش جواز 

زين : وربنا اخطفها وهتجوزها بردو عضبا عنكم 

زين بص لمنه وقل : هتجوزك يعني هتجوزك 

منه اتكسفت ووشها بقا احمر 

زين : يلهوي علي الفروله الي بموت فيها 

اسيل: يمحنو 

اسيل شدت منه : يلا يختي قدامي 

اسيل ومنه وفريده راحو المطبخ 

سيف : وانا هطلع اغير ولما تخلصو ابقو ندوني 

زين : وانا هطلع اغير ونازل 

سيف وزين خرجو من الاوضه ومشو 

اسر تلفونه رن 

اسر : عن ازنكم هرد علي الكلمه بره 

عفاف : برحتك يا حبيبي البيت بيتك 

اسر خرج يرد علي تلفونه 

عفاف : تعالي يا مروه نتفرج علي التلفزيون لغايت  ما يخلصو ونفتكر ايام زمان 

مروه : يلا ياختي 

عفاف ومروه مشو 

فهد لمازن : اي وانت مش ناوي تهوينا 

مازن : لا قاعد مع بنت خالتي واختي حببتي 

عشق : قلب اختك 

فهد بصلها بغضب وغيره وعشق سكتت 

فهد  : هتغور ولا اغورك بنفسي 

مازن بخوف مصتنع : طب وعلي اي الطيب احسن 

مازن مشي شويه و وقف علي الباب 

مازن : محتاجه حاجه يا قلب اخوكي 

عشق : سلامتك يا قلبي 

مازن مشي 





فهد بغضب وغيره  : قلبك هه

عشق : اه اخويه 

فهد بغضب و حده  : لمي الدور يا عشق انا بس الي قلبك فاهمه 

عشق مردتش فهد قرب منها وبقي وشو قدام وشها 

فهد : فاهمه 

عشق بدون وعي : هاااا 

عشق فاقت  : انا عوزه اخد شور واغير هدومي  نديلي فوفه

فهد : طب ما انا موجود زي جوزك حتي 

عشق : فهههههد نديييلي فووووفه 

فهد بصحط : حاضر خلاص متصوتيش 

فهد قام شلها 

عشق اتخضت 

عشق : انت بتعمل اي نولني قولتلك نظيلي فوفه 

فهد : حاضر هنظيهالك هدخلك الاول الحمام 

فهد دخلها الحمام 

عشق :يلا بقا نزلني وروح نادي فوفه 

فهد نزلها وقعدها علي طرف البانو 

فهد : مصممه بردو علي فوفه 

عشق : يلااا ياا فههههد 

فهد مشي 

عشق : قليل الادب 

فهد وقف علي الباب وقلها : عارف 

فهد خرج وراح قال لعفاف ان تروح تساعد عشق و عفاف راحت  هي ومروه يسعدوها  

وبعد شويه عشق خلصت وعفاف ومروه سندوها لحد السرير  وفهد راح شلها وخرجها بره وقعدو  ومازن واسر قعدو معاهم وزين نزل قعد معاهم 

فريده جت عليهم : يلاا السفرره جهازه 

فريده : انا هطلع اجيب تلفوني من فوق وانتو روحو 

عفاف : طب  نادي سيف معاكي 

فريده : حاضر 

كلهم راحو علي السفره وفهد شال عشق وقعدها علي السفره وقعد جنبها  

وفريده طلعت تجيب تلفونها وتنادي سيف 

فريده طلعت حابت تلفونها من شقة منه

وطلعت عشان تنادي سيف فا وهي طلعه لقت حد بيشدها وايد بتتحط علي بقها 

فريده : اامممممهههمممم

......: هدي ده انا 


استوووووووووووب

#عشق_الفهد 

#بقلم_منه_احمد


      الفصل السابع والعشرون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×