رواية عشق الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منه احمد

رواية عشق الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منه احمد

 

عشق الفهد 

الفصل 22


صباح يوم جديد 

يستيقظ فهد

 و دخل الحمام 

وخرج ادي فرضه

 و لبس بادله كحلي و رفع شعرو 

ونزل 

فهد:  صباح الخير 

الداده نعمه: صباح النور الفطار جاهز 

فهد:  لا انا هفطر مع عشق في المستشفي 

داده:  ربنا يقومها بالسلامه 

فهد: يارب

ومشي راح  المستشفى

وصل المستشفي 

وراح اوضت عشق 

وكان فريده ومنه قعدين معاها 

فهد:  صباح الخير  

منه و فريده:  صباح النور 

فهد راح باس راس عشق وقعد جمبها ومسك ايديها 

فهد:  مش هترجعي الفيلا بقا يا فرفيرو 

فريده بفرح:  فرفيرو  

فهد:  اه فاكره لما كنت بنديلك بيه وانتي صغيره 

فريده بفرح:  اه







فهد:  علي فكره الفيلا وحشه اوي من غيرك 

فريده ببتسامه وفرح لا هتمام  فهد برجعها للفيلا:  ماشي هلم حاجاتي وبكره هرجع 

فهد:  ماشي يا قلبي 

فهد ببرودد.:  بره بقا  انتي وهي عوز اقعد مع مراتي شويه 

منه:  انت بتطردنا 

فهد ببرود:  اه عندك مانع 

منه :  لا يا باشا حد قال حاجه  

منه بهمس لفريده: يلا يا بت قبل ما يكولناا 

منه وفريده خرجو 

فهد:  عامله اي يا روحي انهارده وحشتني وحشني جنانك و وحشني اوي اشوف عيونك الخضره قومي بقا حياتي وحشه اوي من غيرك 

وقعد يتكلم معاها شويه 

فهد:   اصحي بسرعه بقي قومي عشاني وحشتني اوي..انا هروح الشركه دلوقتي وهجي لما اخلص شغل يا حببتي 

وباسها من رسها وخدودها ومشي 

فهد راح الشركه 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻ 

في بيت  اسيل 

 مروه:  خش صحي اختك يا مازن عشان الكليه  

مازن:  حاضر 

مازن دخل 

مازن:  اسيل اسيل 

اسيل:  😴😴

مازن جاب ميا وكبها عليها 

اسيل:  اعععععع بغرق الحقوووني 

مازن قعد يضحك عليها 

اسيل بغيظ:  بتضحك علي اي وبعدين في حد بصحي حد كده 

مازن:  مش انا عملت كده يبقي فيه

اسيل بغيظ وتوعد :  ماشي يا ابن مروه

مازن وهو خارج: قومي خلصي بسرعه او همشي واسيبك وروحي بقا الكليه موصلات  

  اسيل قامت جرت علي الحمام 

وخرجت ادت فرضها ولبست فستان ازرق وحزام اسواد وطرحه سوده

وخرجت 

اسيل: مااااااامااااا اااانااااا جعااااااااانه 

مروه:  بس اسكتي خرمتي ودني 

مازن:  مفجوعه 

مروه:  يلا يا مازن يا حبيبي الفطار جاهز 

اسيل:  وانا اي شفافه 

مروه:  يلا ياختي 

وراحو يفطارو 

مازن:  انا خلصت يلا 

اسيل:  استني اكمل بقيت السندوتش 

مازن: اخلصي اي مبتشبعيش 

اسيل بغيظ: بس ياض 

مازن:  ياض في واحده تقول لاخوها الكبير ياض 

اسيل:  مش انا قولت يبقي فيه 

مازن:  طب يلا ياختي 

مازن راح باس راس مروه 

مازن:  عوزه حاجه يا ست الكل 

مروه:  سلمت يا قلب امك ميحرمنيش منك يا رب 

اسيل:  خلصتو فقرت المحن يلا 

مازن:  قدامي ياختي 

ونزلو راحو الكليه 







وصلو اسيل نزلت ودخلت وماون ركن العربيه ودخل

اسيل دخلت المحاضره وخلصت و راحت قعدت في الكافتريا 

اسيل كانت قاعده بتشرب عصير مانجا ( العشق 🤤)  وبتقلب في الموبيل 

ولقت حد قعد معاها علي الطربيزه 

فا بصتلو

....:  انا عمر

اسيل:  اه والمطلوب 

عمر:  نتعرف 

اسيل:  لا طلبك مش موجود 

اسيل قامت واقفت وكانت هتمشي بس هو قام ومسك اديها 

عمر:  استني بس 

اسيل شدت اديها من ايدو 

اسيل:  انت متخلف  ازي تمسك ايدي 

عمر:  اهدي بس ولا هو حلو للدكتور مازن ووحش ليا ده انا حتي احلي منو تعالي بس هروقك 

اسيل ضربتو بالقلم  

اسيل:  انت واحد متخلف ومش متربي 

اسيل سبتو ومشت

عمر حط ايدو علي خدو بتوعد وغضب :  والله لاوريكي و هدفعك تمن القلم ده غالي أوي

اسيل رنت علي مازن 

اسيل:  الو ياماون 

مازن:  مالك  في اي 

اسيل:  مفيش انت خلصت شغل 

مازن:  لا 

اسيل:  طب انا رايحه المستشفى لعشق 

مازن:  تمام خلي بالك من نفسك 

اسيل قفلت مع مازن وخرجت من الكليه 

اسيل وهي ماشيه كان في عربيه جيه عليها بسرعه 

اسيل عمضت عنيها بسرعه

اسيل:  اااااااااااااااااااااااااااااااه 

العربيه وقفت واسيل وقعت علي الارض 

الي كان سايق العربيه نزل بسرعه 

اسيل رجلها اتنت و اتجرحت وكانت بتنزف.د. م

اسيل بالم:  اه يا رجلي ياني ياما ااااه يلهوتي يلهوي مكنش يومك يا لوزه 

الشاب ببرود:  انتي كويسه  

اسيل: انت اعمي مش تفتح

الشاب بصلها ببرود 

اسيل:  ااه مش قادره رجلي 

الشاب نزل علي ركبته 

الشاب ببرود :  وراهالي 

الشاب شاف رجلها و مسكها ضغط عليها 

 اسيل بالم.:  اااااااه

الشاب:  انتي رايحه فين 

اسيل: رايحه مستشفى ***

الشاب:  وانا كمان رايح تعالي انا هوصلك 

اسيل:  شكرا مش عوزه منك حاجه كلو بسببك 

اسيل حولت تقوم مقدرتش وصوتت 

اسيل:  اااااااااااه 

  الشاب شلها ببرود 

اسيل:  نززززززلني







الشاب مردش عليها وحطها في العربيه و ركب العربيه  ومشي

وصلو المستشفي 

الشاب نزل وفتحلها بابا العربيه ببرود 

اسيل:  خلاص انا همشي لوحدي 

الشاب شلها ببرود 

اسيل:  يااعم انت نزلتي قولت همشي لوحدي 

الشاب مردش عليها 

ومشي بيها لاوضت الكشف 

الشاب حطها علي السرير 

وكشف علي رجلها ولفلها الجرح

الشاب ببرود:  التواء وورم والجرح بسيط انا لفتهولك  انا  هكتبلك علي شويت ادويه  تخديه 

اسيل:  هو انت دكتور 

الشاب ببرود:  شايفه اي 

اسيل لنفسها  :  باارد اووي 

الشاب ببرود:  عارف 

الشاب سبها و خرج 

اسيل:  يلهوي ده سمعني ازي  

 اسيل قامت واقفت  براحه ومشت براحه وهي بتتسند علي الحيطه 

ولقت ممرضه 

اسيل وقفتها 

اسيل:  ممكن تسندني  لاوضه 108 

ممرضه:  ماشي 

الممرضه سندتها للاوضه عشق  ودخلتها 

وكانت منه وفريده قعدين معاها

منه بخضه:  يلهوي ماالك في اي 

اسيل قعدت 

اسيل للممرضه:  شكرا جدا 

الممرضه:  العفو علي اي ده وجبي 

وسبتهم ومشت

فريده:  اي الي حصل 

اسيل:  وانا جيه واحد تلاجه خبطني بالعربيه 

منه: يلهوي وانتي كويسه 

اسيل:  اه كويسه التواء وورم و جرح بسيط 

فريده: الحمد الله الف سلامه عليكي ياقلبي 

منه:  بس مين الي جابك هنا جيتي ازي وانتي كده 

اسيل:  التلاجه الي خبطني جبني 

فريده بضحك:  تلاجة  مين ده 😂







اسيل:  الي خبطني عليه كميت برود يلهووي مش علي حد زي الديب فليزر الي في بتنا و ابرد كمان 

مره واحد لقوو جهاز بتاع عشق بيصفر 

منه واسيل وفريده اتخضو

منه جرت بسرعه علي بره:  دكتوووووور بسررعه 

الدكتور والممرصين جم بسرعه 

وخرجو فريده واسيل ومنه 

وكان سيف وزين وعفاف جم 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༺༻

فهد كان في الشركه قاعد وحس بنغزه في قلبو 

خاف الي يكون حصل حاجه لعشف فا رن علي فريده 

وردت  

فريده بعيط:  فهد.. عشق تعاله بسرعه

فهد سمع اسم عشق خاف جدا وحري بسرعه بره الشركه والموظفين استغربو ده

فهد خرج بسرعه وساق العربيه بسرعه كبيره 

وكان هيعمل حدثه بس اتفداها 

ووصل بسرعه المستشفي 

وراح الاوضه بسرعه ووصل في وقت خروج الدكتور 


الدكتور:  ................................ 

   

 

استوووووووووب 


دمتم سالمين ♥

بقلم:  منون احمد ♥


        الفصل الثالث والعشرون من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×