رواية تخطي حدود العشق الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم يارا عبد العزيز





رواية تخطي حدود العشق الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم يارا عبد العزيز



مسـكت السـ كـينة بخوف شديد و اتكلمت بخوف 

:- و الله العظيم لو قربت مني لهكون قـ..تلاك

أسر بسخرية : سبيها يحبيبتى كبيرة عليكي

شروق :- هقـ..تلك يا أسر 

تجاهلها و هو بيقرب منها ، قرب منها جامد و كان لسه هيمسك ايديها ، شروق خافت بشدة و حطيـ..ت السـ..كينة في بطنه

اسر بصلها بصدمة شديدة و الم اشد و حط ايديه على بطنه ، شروق بصتله بخوف شديد و خصوصاً وهي شايفة الد..م بينزل منه و ازداد خوفها اكتر و هو بيقع على الارض و بيغمى عليه

شروق نزلت لمستواه و اتكلمت بخوف شديد

:- أسر أسر فوق بالله عليك و الله ما كنت اقصد انت اللي خوفتني منك يا اسر قوم و متخوفنيش عليك يا رب اعمل ايه

جت في دماغها فكرة قامت بسرعة مسكت فونها و رنيت على عمر هو الوحيد اللي جيه في دماغها و حسيت انه هيقدر يساعدها

عمر كان نايم و واخد ملك في حضنه ، اول اما سمع رنيت فونه صحي لاقى ملك نايمة بصلها بحب كبير و لما لاقى الفون بطل رن فضل باصص لملك و هو بيمشي ايده على خدها و بيبتسم 

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎

شروق بخوف شديد:- مش بيرد ليه هرن تاني

عمر فضل باصص لملك و هو مش قادر يشيل عينيه من عليها كان هيقرب يقـ..بل خدها بس لاقى فونه بيرن تاني

عمر بضيق :- يواه مين الزنان دا 

فتح المكالمة من غير ما يشوف مين المتصل 

عمر بضيق :- الو  








شروق :- الو بشمهندس عمر معايا انا شروق الحقني انا ضر..بت اسر بالسكـ..ينة شكله ما.ت الحقني ارجوك

عمر :- اهدي ماشي روحي حطي ايدك على رقبته شوفي فيه نبض و لا لأ و اهدي ماشي

شروق بخوف شديد:- حاضر

راحت عنده بخوف شديد و حطيت ايديها على رقبته لاقيت فيه نبض

شروق :- فيه

عمر :- تمام اهدي بقى و اكتمي جر..حه عشان مينـ..زفش كتير و انا جيالك متخافيش

شروق :- بسرعة بالله عليك انا خايفة اوي

عمر :- متخافيش مسافة الطريق و هكون عندك

ملك وقتها صحيت على اخر جملة قالها عمر 

ملك بغيرة شديدة و بعض الغضب :- و دي مين بقى إن شاء الله اللي مسافة الطريق و هتروحلها

عمر و هو بيقوم و بيلبس قميصه بسرعة:- شروق

ملك بغيرة و غضب :- و الله 

عمر :- نامي يا ملك انا لازم اخرج دلوقتي

جيه ياخد مفاتيح عربيته ملك مسكتها بسرعة

عمر :- هاتي يا ملك 

ملك بغيظ و غضب :- مش هتاخدهم ايه عجبتك انت كمان و رايح تتجوزها عليا هو انت مش انهاردة قولتلي انك بتحبني سحبت كلامك في ثانية و لا كنت بتقول كدا عشان تاخد مني اللي انت عايزاه

عمر خد منها المفتاح بغضب :- هاتي الزفـ..ت دا انا مش فاضيلك و لما اجاي ليا كلام تاني معاكي يا ملك 

ملك بغيرة نزلت دموعها :- هترجع مش هتلاقيني يا عمر 

عمر :- يا بنتي بقى شروق ضر..بت اسر و هو دلوقتي سايح في د..مه مش اللي في دماغك

ملك بصدمة:- ضر..بته ازاي طب و هو عامل ايه و هي عملت ايه

عمر تجاهلها و كان لسه هيطلع من الاوضة بس وقفه صوت ملك 

ملك :- عمر انا عايزة اجاي معاك

عمر :- لسه هتلبسي و انا مستعجل

ملك :- مش هسيبك تروح عندها البيت و تبقى معاها لوحدك

عمر :- هاخد معايا الدكتور يا ملك و الله العظيم هي مش ناقصة دلعك بقولك الراجل سا..يح في دمه 

ملك :- مش هتخرج من هنا غير و انا رجلي على رجلك يا هتيجي و مش هتلاقيني في البيت هروح عند جدو 

مسح على وشه بضيق :- تمام قومي البسي

ملك بخجل :هو هو 

عمر بضيق :- ايه تاني

 ملك :- ودي وشك الناحية التانية عشان اعرف اقوم 

عمر ببأبتسامة:- مكسوف مني اوماال مين اللي جانبك من شوية 

ملك بخجل شديد :- ودي وشك الناحية التانية يا عمر 

عمر :- حاضر بس انجزي زمانه ما..ت 

ودا وشه الناحية التانية و ملك قامت بسرعه دخلت لبست و خرجت بعد عشر دقايق ، خدها و نزلوا بسرعة عدوا على الدكتور و راحوا بيت شروق ، لاقوها قاعدة جنب أسر و حاطة قماشة على جر..حه زي ما عمر قالها ، راح عمر و الدكتور و سندوا أسر حطوه على السرير و الدكتور بدأ يفحصه

عمر :- هاا يا دكتور

استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎

:- متقلقوش الجـ..رح سطحي مش عميق هخيطه و أول اما يفوق هيبقى كويس باذن الله

شروق وقتها اتنهدت براحة و هي بتمسك ايد ملك ، ملك بصتلها و هي بتحاول تطمنها

الدكتور عمل كل اللازم مع أسر و مشي بعد ما اداهم بعض التعليمات عشانه زي انه ياكل كويس و ياخدوا بالهم منه لان ممكن حرارته ترتفع بسبب انه جر..حه فضل مفتوح لفترة و ممكن يكون نقل عدوى 

شروق بصتله بخوف:- انا مش عايزة افضل هنا انا بقيت بخاف منه 

عمر :- متخافيش احنا هنفضل معاكي لحد اما يفوق و نطمن عليه و بعدين هنمشي كلنا من هنا بس حضري شنطتك عشان هنمشي اول اما يفوق على طول 

فضلوا قاعدين فترة لحد اما اسر بدأ يفوق تدريجياً

اسر :- اااه

راحوا عنده بخوف شديد

عمر :- انت كويس حاسس بحاجة لو فيه حاجه ارن على الدكتور

أسر بص لشروق و اتكلم بغضب مفرط

:- اااه يا بنت ال**** و الله ما هرحمك لا انتي ولا اللي في بطنك

شروق بصتله بخوف شديد ، عمر بص لملك 

عمر وهو بيدي لملك مفتاح عربيته :- ملك خدي شروق و اقعدوا استنوني تحت في العربية

ملك :- تمام

اسر بغضب :- استني انا لازم اخاد حقي منك 

عمر :- ملك يلا 

ملك خديت شروق و مشيت ، اسر اتعدل بصعوبة من جر..حه وقعد على السرير و هو فارد رجله

عمر :- تصدق انك صعبان عليا بجد كل حاجه فيك صعبان عليا

اسر :- متفكرش انك انتصرت اللعبة لسه منتهتش

عمر :- هههههه ضحكتني و الله شوف حالتك الأول و بعدها اتكلم

راح وقف قدامه و ميل و كان قريب من ودنه همس بثقة

:- اما تيجي تلعب مع حد اختار حد من مستواك عشان انت مش حمل خسارة 








بعد و هو بيتكلم بثقة و صرامة:- ابقى فكر بقى تقرب من شروق أو من اللي في بطنها المرة دي لحقناك المرة الجاية مش هرحمك تمام هبعتلك ممرض يعقد معاك سلام يا اسورة

قال كلامه و مشي من قدامه و أسر بصله بغيظ شديد

اسر :- ماشي يا عمر هنشوف مين هيضحك في الاخر

نزل عمر و بص للحارس بتاعه بغضب 

:- انت كنت فين انا مش موقفك عشان تاخد بالك من انه يجي هنا و تمنعه

:- و الله يباشا رنوا عليا في البيت بنتي كانت تعبانة و اضطريت امشي

عمر :- كنت رن عليا اخلي حد يقف بدالك 

:- اسف يباشا كنت وقتها مش عارف افكر في حاجه و مشيت على طول دي بنتي يباشا

عمر وقتها حس بيه و اتمنى لو هو كمان يحس بشعور الاب من طفل يكون من ملك تتنهد ببعض الراحة

عمر :- تمام روحلها و خليك جانبها لحد اما تبقى كويسة و مرتبك زي ما هو مش هينقص منه حاجه

:- ربنا يكرمك يباشا

عمر مشي و ركب العربية و كانوا ملك و شروق قاعدين فيها ، طلع بالعربية و راحوا القصر

عمر ؛- اتفضلي يشروق انتي هتعقدي معانا هنا لحد اما لاقي بيت تعقدي فيه و امنه

شروق :- انا مش عارفه اقولك ايه

عمر بصلها و ابتسم تحت نظرات الغيرة الشديدة من ملك 

فكيت النقاب و قعدت على الكنبة بغيظ

عمر :- مالك 

ملك :- مليش

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎

راح قعد جانبها و فرد ايده وراها على الكنبة ميل عليها و مشى ضهر ايده على خدها

:- مالك بقى و متقوليش مليش

ملك بخجل و توتر من قربه:- هو عمي مجاش لسه

عمر :- هتلاقيهم جهم و ناموا اكيد

ملك :- تمام عن اذنك انا طالعة انام

عمر:- مش هتقومي الا اما تقولي فيه يا ملك 

ملك بغيظ :- انت مهتم بشروق اوي كدا ليه و اصلا ليه تجيبها تعيش معانا هنا ايه عايزاها تبقى جانبك و متبعدش عنك و كمان مكنتش شايف نفسك ملهوف عليها ازاي و عايز تمشي تلحقها و مسافة الطريق و هكون عندك ليه بقى عشان انت معجب بيها صح ما ترد يا عمر

عمر :- انتي بتغيري عليا يا ملك بتحبني حاسة بي ايه طيب بتحسي ايه من ناحيتي هاا يا ملك انا سامعك قولي يا ملك 

           الفصل الثالث والعشرين من هنا 


لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×