رواية تزوجنا بالاجبار الفصل التاسع عشر 19 بقلم دعاء تهامي
#Bart_19🦋
#تزوجنا_بالاجبار
اجي الليل معاد الحفلة كانت كله حاجه جاهزة وهنا وماهر اتقفوا على الخطة اللي هيعملوهاا
عند مراد ورهف ف البيت
مراد: جهزتي
رهف: ثواني بس الحلق كان هناا
مراد: بقالك ساعة بتقولي ثواني الثواني ده مش هتخلص
رهف: اووف منك ي مراد ما انت لو تسيبني دقيقتين هكون خلصت
مراد: اما نشوف
رهف اهو اتاخرت
مراد: طالعة قمر مقدرش انا على الجمال ده كله ازاي همشي بيكي قدام الناس
رهف: شكرا
مراد: يخواتي ي ناس متجوز قمر انا
رهف: بس بقا
مراد: طب يالا بدال منقضي السهرة هنا
رهف: لا يالا
مراد: هنا احلي
رهف: يالا ي مراد بقاا
عده وقت وصلوا الحفلة وماهر استقبلهم كانوا كل الضيوف حاضرين
ماهر: الحفلة نورت
مراد: بوجودك
ماهر: مساء الورد طالعه حلوه اوي ي مراد رهف
رهف: ميرسي
ماهر: اتفضلوا الحفلة حفلتكم
هناا: مراد
مراد: ازيك ي هنا
هنا: بخير الحمدلله اي رايك تيجي نشرب حاجه سوا
مراد: بس رهف مش بتشرب
هنا: رهف اختها جت واكرم كمان خليها تقعد معاهم
رهف: هشوف روح وارجعلك
مراد: ماشي متتاخريش
رهف: حاضر
راحت رهف قابلت روح
روح: اععع مبسوطة خالص اني شفتك
رهف: وحشاني اوي
روح: اه كلي بعقلي حلاوة حتي ف التلفون مش بتكلميني مراد اخدك مننا خالص
رهف: يخرب بيت القر ما الحكاية حلوه مع اكرم
روح: اكرم مين
رهف: عليا انا الكلام ده بيت عارفة انه بيحبك وانتي كمان واقعة
روح: هو قالك
رهف: هو مقاليش انتي قولتي اهو
روح: 😐😐بتوقعيني ف الكلام يعني
رهف: هههه بالظبط
روح: بحبوا اوي ي رهف وهو كمان بس
رهف: بس اي
روح: خايف ل بابا يرفض
رهف: اكرم مفيش منه اكيد هيوافق
عند مراد وهناا
هنا: تعالي نشرب حاجة لحد ما رهف تيجي
مراد: اوك
هنا: هجيب حاجه نشربها
مراد: تمام
راحت جابت مشروب وحطت حاجة ف كوباية مراد من غير مياخد باله
هناا: اتفضلي
مراد: تسلمي
هنا: ف صحتك
اول ما شرب الكاس حس بتقل ف راسه وانه دايخ
هنا: مراد انت كويس
مراد: حاسس بدوخة لسه مكملش الكلمة وكان واقع ف حضن هنا ندهت واحد ساعدها طلعت مراد العربية وادته فلوس
هنا: شغلك خلص كده
بعدها مسكت موبايل مراد وبعتت رسالة ل رهف اني مراد جاه شغل مهم وانه كان مستغل عشان كده مقدرش يقولها وانها تخلي اكرم يوصلهاا بعدها اخدت مراد وراحت علي بيتها
عند رهف وصلتها الرسالة اول ما شفتها حاولت ترن علي مراد تلفونه مغلق
رهف: اكرم متعرفش مراد فين
اكرم: ليه اي اللي حصل
رهف: بعتلي رساله ان جاه شغل مستعجل وانه طلع وانت تروحني
اكرم: بس مفيش شغل ابدا كل حاجه خلصت
رهف: طب حاول تعرف مكانه كده انا قلقانه عليه
اكرم: حاضر هشوف وارجعلك
طلع اكرم دور عليه ملهش اثر ف الحفلة سال لو حد شافه هو وطالع بردو مفيش حد يعرف رجع ل رهف
اكرم: مش موجود ف الحفلة اكيد جاه شغل
اجي عليه ماهر من بعيد
ماهر: خير ف حاجه
رهف: شوفت مراد هو وطالع
ماهر: ليه هو مش قالك قبل ما يمشي
رهف: لا بس يمشي يروح فين
ماهر: معرفش انا كنت ماشي بالصدفة كان بيتكلم هو وهنا انهم يروحوا بيتها ويكلموا السهرة هناك فكرتك رايحه معاهم
رهف: اها يمكن قالي ونسيت انا هستاذن دلوقتي اكرم تعالي وصلني
طلعت بره ودموعها انهمرت علي خدهاا
روح: اهدي اكيد ف حاجه حصلت
رهف: اكرم تعرف طريق بيت هنا
اكرم: ايوه
رهف: خدني عندهاا
اكرم: بس
رهف: قولت خدني عندها ولا هات العنوان وانا اخد تاكسي
اكرم: اركبي
مشيت وطول الطريق روح بتحاول تهديها وهيا بتعيط وفي افكار كتير ف دماغها لو كان معاها فعلا ليه مقلش انه معاها ليه قال انه عنده شغل مستعجل الف سؤال؟؟؟! ومفيش اي اجابة
العربية وقفت قدام عمارة كبيرة نزلوا من العربية واكرم كان طالع قدامهم عشان هو بس اللي يعرف الشقة وصلوا قدام الدور التالت واكرم رن جرس الشقة اتفتح الباب وووووووو
#يتبع
#بقلم_دعاء_تهامي