رواية تزوجنا بالاجبار الفصل الخامس عشر 15 بقلم دعاء تهامي


 رواية تزوجنا بالاجبار الفصل الخامس عشر 15 بقلم دعاء تهامي


#Bart_15🦋

#تزوجنا_بالاجبار


#فلاش_باك

الحكاية بدات من زمان كانوا احمد وابوك اصحاب مقربين اوي وكانوا شركاء ف الشركة وكل حاجه بيعملوها سوا لدرجة لما كنا نطلع رحلة او مشوار كانوا بيبقوا معانا بس ف يوم ابوك اكتشف انه بيشتغل ف تبو*يض الاموال وبيحط ايدوا على مشاريع 

بالنص*ب والاحت*يال واجهة بالحقيقة قالوا انا عايز اكبر اسمي وانا اللي بعمل كده مش انت واوعدك ان اسمك مش هييجي ف حاجه لو اتكشفنا 

_انا قولتلك قبل كده انا مليش ف السكة دي وانت عرضت عليا وانا رفضت ليه بتعمل كده من ورايا 

احمد: انا اللي بعمل كده مش انت

_لو مبعدتش عن كل الشغل ده هتخسر شريكك وصاحب عمرك 

احمد بصلوا بحسرة لدرجادي هيا سهلة 

_انت اللي اخترت وانا مستني قرارك دلوقتي 

احمد: مش هسيب الشغل ده وهكمل فيه 

_يبقا انت اللي اخترت تسيبني وتمشي من الشركة 


بعدها بكام يوم اشتره منك باباه اسهمه من الشركه وسافر هو ومراته وكان معاه ابن علي انجلترا ومن ساعتها انقطعت اخبارهم 

#بااااااااااك 


ميادة: دي كل الحكاية واللي حصل 

مراد: بس انا دلوقتي مفهمتش هو اللي مشي بارادته ليه ييجي يحط ايدوا علي اسهم من شركتنا بالنص*ب والاحت*يال 

ميادة: ما قبل ما يسافروا بكام يوم مراته جت هنا 







#فلاش_باااك 

_فين جوزك 

ميادة: ف الشركة 

_بقا بعد العشرة دي كلها يبيعة ف لحظة 

ميادة: جوزك اللي اختار مش هو كان بايدوا يعيش زي الناس بعيد عن كل الوسا*خة دي 

_انني متعرفيش حالتوا بقت ازاي اليوم اللي رجع فيه بعد ما اتكلم هو وجوزك تعب واخدناه علي المستشفى قال محتاج عملية ف القلب ونسبة نجاحها قليل اول ممكن يمو*ت فيها وف الاخر جاية تقولي معملش حاجه 

ميادة: طب هو دلوقتي عامل ايه كويس

_ويهمكم اوي صحتوا ولا بتتاكدوا انه هيمو*ت 

ميادة: ليه بتقولي كده انتي عارفه انهم اكتر من اخوات وعشرة عمر واكلنا مع بعض عيش وملح جاية دلوقتي تقولي كده 

_جوزك نسي كل ده ف لحظة بس لو احمد حصلة حاجه هتبقوا انتوا السبب ف كل اللي هيحصل وبيحصل 

#باااااك 


مراد: دلوقتي انا فهمت كل حاجه 

ميادة: فهمت اي 

مراد: دلوقتي ماهر فاهم اننا احنا السبب ف مو*ت ابوه عشان المعلومات اللي وصلتنا عنه انه ابوه متوفي ومامته ف انجلترا 

ميادة: يعني احمد ما*ت

مراد: للاسف اه 

ميادة: اقعد مع ماهر وفهمه كل حاجه 

مراد: هشوف ي ماما 

ميادة: لازم توضح سوا التفاهم اللي حاصل 

مراد: حاضر محتاجة حاجه 

ميادة: لا سلامتك 


مراد: يالا ي رهف عشان اتاخرنا 

مشي هو ورهف راحوا الشركة وهناا دخلت وراهم علي طول 

هنااا: اخبارك ي مراد طمني عنك 

مراد: انا بخير الحمدلله 

هناا: مقدرتش اكون جمبك امبارح 

مراد: لا ولا يهمك رهف كانت معايا 

هناا: اي بندخل جوا 

مراد: احنا كنا داخلين يالا 


بعد شويه جي ماهر علي الشركة بس مقابلش مراد راح عند رهف المكتب خبط الباب 

رهف: اتفضل 

ماهر: جيت الشركة قولت اطمن عليكي 

رهف: ميرسي لذوقك 

ماهر بنظرة اعجاب 

واحده ف حلاوتك وجمالك اي اللي يخليها تتزوج واحد زي مراد مش مقدرها ولا مقدر جمالها 

رهف: نعم 







ماهر: لا تفهميني غلط بس انتي ملكة جمال وعجبتيني الكتير انتي بتستاهلي واحد احسن من مراد يعني مثلي اناا 

مراد: ماهررر 

ماهر: تعال كنت بدردش مع رهف شوية 

مراد: اسمها حرم مراد الدمنهوري ومفيش بينكم كلام 

ماهر: اوك فهمنا هدي اعصابك 

مراد: كنت جاي عندها ليه 

ماهر: كنت بطمن عليها 

مراد: ملمحش طيفك جمب المكتب ده تاني انت سامع

ماهر: بحب الممنوعات الصراحة وانا شاطر ف خرق القواعد 

مراد شكلك مش هتفهم بالذوق مسكوا من ايدوا طلعوا من مكتب رهف 

ماهر: تؤتؤ عم تغلط هيك 

مراد: تعال على مكتبي 

ماهر: بنجي لنشوف اخرتهاا 

دخل المكتب وقفل الباب 

مراد: رهف دي خط احمر اياك تقرب منهاا

ماهر: عندي ليك اقتراح حلو وانت هتستفيد منه 

مراد: اي هو 

ماهر*************

#يتبع

#بقلم_دعاء_تهامي 


        الفصل السادس عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×