رواية تزوجنا بالاجبار الفصل السادس عشر 16 بقلم دعاء تهامي
#Bart_16🦋
#تزوجنا_بالاجبار
العرض هو اني اتنازلك عن الاسهم بس ف المقابل تطلق مراتك رهف واتجوزها انا
مراد اول ما سمع كلامة وصل لاعلي قمة غضبه مسكوا من لياقته ونزل فيه ضر*ب اياك اسمع اسمها على لسانك ي حيو*ان جي اكرم على الصوت بيحاول يشيل مراد عن ماهر وهو لسه مكمل فيه ضر*ب
اكرم: خلاص بعد عنه هيموو*ت ف ايدك
مراد: انت مسمعتش الحيو*ان ده بيقول ايه
بعد محاولات عديدة قدر اكرم انه يبعد مراد عن ماهر اللي بقا وشه عبارة عن دم
ماهر: ههه وحياتك لاخدها واحرق دمك عليها
سابهم وطلع من الشركة وهو بيتوعدلهم
عند مراد ف المكتب
اكرم: انت مش قولت هحكيله علي سوا التفاهم ليه ضر*بته كده
مراد: الحيو*ان كان بيتكلم علي رهف بيقولي طلقها وانا اتنازل عن الاسهم
اكرم: طب ما انت قولت ده جواز رسمي وهطلاقها بعد فترة ولا انت حبيتها ومش عايز تطلقهاا
مراد: رفع ايدوا وكان هيضر*ب اكرم وبعدها نزلها
اكرم: وقفت ليه مش دي الحقيقة وده اللي انت قولته اعترف انك حبيتها والدليل على كده غيرتك لما فكرت انها ممكن تكون لحد غيرك
مراد: ايوه حبيتها بس
اكرم: بس اي خايف تكون مش بتبادلك نفس المشاعر قولها اد ايه انت بتحبها اظهر حبك ليها وهيا اكيد هتحبك اقعد
معاها وقولها علي كل اللي ف قلبك تجاهها
مراد: تفتكر تكون بتحبني
اكرم: اكيد بتحبك واضح ف عيونها الحب ليك ونظرتها بتقول انها بتعشقك
مشي اكرم بعدها بشوية راحت رهف عند مراد المكتب
رهف: انت كويس
مراد: ايوه
رهف: اي اللي عملته ده المفروض كنت تحل سوا التفاهم مش تعقد الدنيا
مراد: انتي تعرفي الحيو*ان ده قال اي انتي بتعتي انا وبس فاهمه وانا اكيد هرجع الاسهم منهم ومش هخليه يوصل للي ف دماغه
رهف: بس
مراد: ششش متشغليش بالك انتي روحي دلوقتي اجهزي عشان نطلع باليل عملك مفاجأة
رهف: اي هيا
مراد: هتبقا مفاجأة ازاي لو قولتلك
رهف: بس انا حابه اعرف
مراد ميل على خدها با*سها باليل هتعرفي واه قبل ما انسي ف بوكس هيوصل علي البيت خديه
رهف: اععع بحب المفاجأت اوي شكرا كانت بتتنطط زي الاطفال وبعدها حضنتوا شوية وبعدت عنه انا اسفة لما بعرف بحضن اللي قدامي
مراد: حس انها اتكسف غير الموضوع طب يالا بسرعة روحي وانا هجي اخدك
رهف: ماشي باي
روحت البيت وطلعت الاوضة كان في بوكس كبير على السرير فتحته لقت فيه فستان احمر باكمام منفوشة ضيق من فوق ونازل باتساع
واو حلو اوي لما نشوف هيطلع عليا اي
دخلت جهزت نفسها وحطت ميكب خفيف ولبست الفستان وتاج من الورد الحمراء كانت جميلة اوي
رن عليها مراد عشان تنزل كان مستنيها قدام البيت
عده وقت وطلت عليه بالاحمر هو انبهر بجمالها رغم بساطة الفستان الا انها طالعة حلو اوي
ركع على رقبتوا وقدملها بوكية الورد
مراد: الورد الاحمر لا يليق الا بكي ي جميلتي
رهف: شكرا ☺️
فتحلها باب العربية ركبت وهو كمان ركب واتجهوا ل مكان ما
عده وقت وصلوا للمكان المقصود كان عبارة عن كوخ بعيد عن الناس متزين بالبلالين الابيض والاحمر والورد ف كل مكان ف الارض
رهف: مش مصدقة حلو اوي بجد
مراد: مفيش حاجه احلي منك لسه في حاجه تانية بصي هناك
رهف: بصت مكان ما هو بيقول كان ف بحر بعيد عن الكوخ بشوية وجمبة تربيزة متزينة وعليه جميل اصناف الاكل
مراد: تعالي ناكل الاول وبعدها تشوفي باقي المفاجأت
رهف: هو لسه في تاني
مراد: اه بس تعالي
قعدوا ياكلوا ف جوا رمانسي علي ضوء الشموع مع موسيقة هادية
رهف: مش مصدقة بجد ولا ف الاحلام بس امتي عملت كل ده
مراد: طلبت من اكرم يجهز المكان
رهف: بجد جميل
مراد: نرقص
رهف: يالا
كانوا بيرقصوا وهما قريبين من بعض اوي رهف حاسه انها طايرة من الفرحة لسه الرقصة مخلصتش ومراد*******
#يتبع
#بقلم_دعاء_تهامي