رواية تزوجنا بالاجبار الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء تهامي


 رواية تزوجنا بالاجبار الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء تهامي


#Bart_13🦋

#تزوجنا_بالاجبار 


اتفتحت الباب ودخل شاب ف الثلاثينات من عمره 

_ماهر الدسوقي اكيد سمعت الاسم ده 

مراد: الحقيقه لا

ماهر: مش مهم اعرفك بنفسي انا بملك بدير اكبر راجل اعمال ف انجلترا وبقالك خمس سنين مستقر ف مصر 

مراد: تشرفت لحضرتك بس انا لحد دلوقتي معرفتش اي اللي خلي حضرتك تشرفنا 

ماهر: ده اللي خلاني اجي طلع ورقة من جيبة وادهاا ل مراد 


كانت الصدمة لمراد بعد ما شاف اللي موجود ف الورقة 

مراد: مستحيل الكلام ده 

ماهر: كنت اتمنه بس هي دي الحقيقة والورق متوثق 

مراد: انت اكيد داخل نص*ب 

ماهر: ف قاموس ماهر الدسوقي مش مهم الطريقة المهم اني اوصل للي انا عايز ووصلت بقيت شريك ف الشركة بنسبة 40٪

مراد: اطلع بكرامتك بدال مطلعك من غيرها 

ماهر: تؤتؤ مينفعش التعامل يكون بينا كده مهما كان احنا شركاء ف خلي التعامل بينا لطيف عشان زعلي وحش وهتزعل مني جامد 







مراد: بره

ماهر: ده اول لقاء بينا مش هتكلم وهخرج بهدوء بس التصرف الجاي مش هيعجبك باي 


لسه هيطلع ورهف دخلت عند مراد 

ماهر بصلها بصة اعجاب واتكلم 


ماهر الدسوقي اكبر رجل اعمال ف انجلترا مدلها ايدوا وهيا مترددة تسلم عليه ولا لا بصت علي مراد ورجعت بصت ل ماهر تاني لسه هتمد ايدها مراد مسكها 

مراد: اتمنه مشوفش وشك تاني 

ماهر: للاسف مقدرش احققلك امنيتك هتشوفني كتير 


طلع ومراد خبط بايدوا علي المكتب وقع كل الملفات من عليه 

رهف: مراد مالك ف اي 

اكرم جي علي الصوت وكمان هنااا 

مراد: الحيو*ان جاي يقول ان هو شريك بنسبة 40٪ 

اكرم: ازاي يعني واي اللي يثبت كده 

مراد: معاه ورق موثق وعليه توقيعي 

اكرم: طب ازاي عليه توقيعك انت تعرفوا قبل كده 

مراد: مدي المشكله اني ما اعرفوش 

اكرم: اهدي كل حاجه هتبقا كويسة 

مراد: ازاي عايزني اهد 

رهف: عارفه انها صعبة بس العصبية مش هتحل حاجه لازم تهدا وتعرف تفكر 

مراد قعد علي الكرسي وبيحاول يهدي نفسوا 

رهف: اكرم ممكن تعرف كل المعلومات عنه 

اكرم: اكيد 

رهف: وانت ي مراد افتكر كده مفيش مره قابلتوا 

مراد: لا مشفتوش 

رهف: طب.اهدي وكل. حاجه هتتحل اكرم شوية ويجيب كل المعلومات ممكن يبقا في معرفة بين ابوك وابوه 

مراد: ممكن 







عده ساعات وهما بيحاول يلاقوا حد وازاي بقا شريك معاهم ف الشركة ويعرفهم منين او اي صلتوا بيهم 

جي اكرم وكان معاه ملف رماه علي المكتب 

اكرم: دي كل. المعلومات عنه ماهر السوقي 30 سنة كان عايش ف انجلترا من صغروا وجي استقر هنا من كام سنة دخل اكتر من شركة بالنص*ب والاحتيال 

مراد: مفيش حاجه مهمة ف الملف ده 

اكرم: كان في معلومة بس مش عارفه هتفيدك ولا لا 

مراد: اي هيا 

اكرم: ابوه كان علي معرفة بابوك وكانوا اصدقاء بس ف مشكلة حصلت بينهم ومن ساعتها وابوه اخدوا وسافر على انجلترا

مراد: مشكلة اي 

اكرم: لا دي معرفش بس واضح انه المشكلة شخصيه اسال مامتك عليه اكيد هتعرفه 

مراد: ماشي 

اكرم: روح انت الوقت اتاخر ورهف مستنياك اكيد تعبت هيا مش متعوضة علي كده 

مراد: وانت كمان روح وبكره نشوف هنعمل اي

اكرم: ماشي خلي بالك من نفسك 


اخد مراد رهف ومشي بالعربية

مراد بس ده مش طريق البيت 

مراد:********

#يتبع

#بقلم_دعاء_تهامي 


#توقعاتكم ياترا مين ماهر الدسوقي واي علاقته ب مراد عشان يدخل علي الشركة بالنص*ب والاحت*يال🥺🫶🦋🦋🦋🦋🦋


         الفصل الرابع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×