رواية مهرة فارس الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا احمد


 رواية مهرة فارس الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا احمد


مهره فارس الصعيدي ❤️❤️❤️❤️.

عشق ملوك الصعيد ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.

بارت 18...


في فيلا القناوي...

في جناح رحمه وسالم .


كانت قاعده رحمه بتبكي بدموع وحسره .


/اه ي سالم اه انا مش عارفه انا عملت ايه في حياتي علشان يحصل ل بناتي كل ده هتجنن ي سالم هموت .


سالم بحزن شديد/كفايه كده ي رحمه بالله عليكي انا مش ناقص .


رحمه بدموع ووجع/لا والله ده حد عملنا عمل انا وبناتي الي بيحصل ده مش ممكن طبيعي ابدا ابدا واحده تنطلق والتانيه خطوبتها تبوظ لا والله الي بيحصل ده مش طبيعي ابدا ي سالم .


سالم بحزن وشرود /ربنا يعوضهم خير أن شاء الله ي رحمه .


رحمه بحده وغيظ /انا رايحلها الزفته الي اسمها تسبيح دي جاسر انا عرفاه عنيد لكن فريد غلبان وممكن يتصالحوا تاني انا قلبي تعب ي سالم .


*******************.

في جناح منه وتسبيح ...


كانت قاعده تسبيح بغيظ شديد من الاهانه طول عمره في ايديها ازاي هو الي يسبها قصاد الكل بالطريقه المهينه دي لتجلس منه بغيظ شديد.


/ممكن اعرف انتي زعلانه ليه دلوقتي مش انتي كنتي عايزه كده من الاول.


تسبيح بغيظ شديد/ايوه كنت عايزه كده بس كنت عايزه انا الي اسيبه واكسر قلبه مش هو الي يسبني .


رحمه بحده وصراخ/اللهي تتشلي انتي واختك واخلص منكم انتوا عايزين تموتوني عايزين تجلطوني .


تسبيح بغيظ شديد/بقولك ايه ي امي انا قدامك اهوه مفتحتش بوقي هو الي مصدق .


رحمه بحده وغيظ/طبعا مالازم ما يصدق علشان يخلص منك انتوا بتعملوا كده ليه انتوا عمركم مهتلاقوا زي جاسر وفريد .


منه بغيظ وحده /ليه ي عني ملايكه جاسر باشا اول مطلقني راح رمي نفسه في حضن بنت اختك وعلي فكره هيتجوزها ولاد اخوكي دول ملهمش أمان واحنا ربنا هيعوضنا باحسن منهم ي امي .


*******************.

في مكتب جاسر في الاداره .


كان قاعد جاسر بيدون معلومات ودخل عمر ويوسف .


يوسف بابتسامه /جاسر باشا ايه النور ده من امتا سعادتك بتيجي الشغل بدري كده .


جاسر بابتسامه/ابدا ي جو بقيت مطلق وبقيت فاضي .


عمر بلهفه مقدرش يخبيها /بجد ي جاسر طلقت منه .


جاسر بنظره خبيثه هو عارف أنه بيحب منه علشان كده قصدت يقول كده /وانت مالك فرحان كده ليه .


يوسف وهو بيبص ل عمر بغيظ /لا طبعا فرحان ايه ده متفاجي بس بس قولي ازي بس ده حصل .


جاسر بجديه /النصيب بقا ي يوسف متفقناش المهم المهمه بتاعه العريش الاسبوع الي جاي .


يوسف بابتسامه/أن شاء الله ربنا يستر بقا علي ساره اختي دي بتخاف تقعد لوحدها .


جاسر بابتسامه/ربنا يرجعك ليها بالسلامه ي يوسف .


عمر وهو يحدث ذاته بسعاده /هي دي فرصتي لازم اروح اتقدم ل منه لازم .


********************.







في جناح جاسر وفريد...


كان واقف فريد بيلبس وفجاه دخل فارس .


فريد بجديه /بابا انا عارف انك مضايق من الي حصل بس .


فارس بابتسامه/مين قالك اني مضايق من الي حصل تسبيح زودتها اوي معاك كان لازم تعملي كده ي فريد هي صحيح بنت اختي لكن كرمتك عندي بالدنيا ربنا يعوضك انت واخوك ي ابني .


فريد وهو يحتضن فارس بسعاده وحب/ربنا يخليك ليا ي بابا وميحرمناش منك ابدا ي كبير الصعيد .


*******************.

في شركه القناوي  ..

في مكتب فريد ..


كان قاعد فريد علي مكتبه وهي بيتابع الصفقه باهتمام فجاه دخلت السكرتيره.


/فريد باشا فيه صحفيه بره عايزه تقابل حضرتك .


فريد باستغراب /ومالك هتفطسي من الضحك كده فيه ايه .


السكرتيره وهي بتكتم ضحكتها /حضرتك هتشوف بنفسك .


فرحه بضحك شديد /هههههه سلمي سعيد صحفيه ههههه .


فريد باستغراب /فيه ايه حضرتك الي بيضحكك كده .


فرحه بضحك /هههه أنا كده بحب الضحك اوي هههه .


فريد بسخرية وهمس /دي باينها مجنونه احمم ممكن حضرتك تتكلمي جد شويه لأن خلقي ضيق .


فرحه بضحك/هههههههه لو خلقك ضيق رجعه وهات اكبر نمرتين ههه.


السكرتيره بضحك/ههههه .


فريد بغيظ شديد/نسمه روحي شوفي شغلك اتفضلي حضرتك عايزه ايه .


فرحه بابتسامه ساحره /ههه خلاص خلاص متبقلش قفوش كده انا كنت جايه اخد من حضرتك شويه معلومات عن صفقه الحديد الي شركه القناوي مسؤوله عنها .


فريد بزفر /طب حضرتك متقويلي كده من الصبح .


فرحه بابتسامه ساحره/معلش متزعلش بس انا طبيعتي كده اني احب ادخل الفرحه علي كل الموجودين الفرحه حلوه اوي .


فريد بنظره اعجاب لتلك الفتاه الفريده من نوعها/هي فعلا الفرحه حلوه حلوه اوي .


********************.

في فيلا القناوي ...


منه كانت نازله رايحه ل مي بس اتفاجات ب عمر صديق جاسر وهو يجلس مع والدها .


/هو فيه ايه ايه الي جاب الزفت ده هنا.


سالم بجديه/وانت ي ابني مش شايف طلبك غريب ده انت صاحب جاسر مش شايف اي حساسيه في الموضوع .


عمر بجديه /انا اسف ي سالم بيه لو هقول كده بس انا حسيت من طريقه جاسر وهو بيتكلم أنه مبيحبهاش ومش فارقه معاه انا اسف .


رحمه بحزن شديد/والله عندك حق ي ابني ده طلقها ومسالش .


عمر بابتسامه /علشان كده جيت جري اطلبها منكم انا والله العظيم بعشق التراب الي بتمشي عليه وهسعدها وهعوضها عن أي حاجه وحشه شافتها .


*****************.

في جناح منه وتسبيح...


كانت واقف منه بغيظ شديد.


/اه ي جاسر وديني لوريك انا مستحيل اوافق علي الي بتقوله ده مستحيل اتجوز البنادم ده ابدا.


سالم وهو بيمسكها بغضب /اسمعي ي بت انتي واضح أن دلعتك كتير انتي واختك بس من النهارده هتشوفوا معامله تستحقوها انتي هتتجوزي عمر بارادتك أو غصبن عنك انتي بقيتي مطلقه ي هانم والكلام من هنا ورايح هيكون ليا انا فاهمه ي بت .


***********************.








في شقه رشا ....


كانت قاعده مي بتضحك باستفزاز ل منه .


/ههههه لا بجد مش قادره اصدق معقول الواد عمر المعفن ده اتقدمللك وعايز يتجوزك هو اه ظابط بس بصراحه مفيش اي حاجه فيه تتدل علي كده ده عيل معفن ساكن في حاره .


منه بغيظ وغل /جاسر باشا مسابش حد في الاداره الا لما قاله أننا اتطلقنا واني متعاشرش والزفت الي اسمه عمر ده بيحبني من زمان كنت دائما بشوف نظراته ليا في اي مناسبه نعملها وجاسر يعزمه .


تسبيح بجديه /ي عني ايه هتوافقي عليه .


منه بغل وتوعد/مانتي شفتي أمك والي عملاها انا ده مش في دماغي خالص كل انتقامي دلوقتي انتقم من جاسر .


مي باستغراب /قصدك ايه الي في دماغك .


منه بحده /انا بعترفلك انك كسبني الرهان ي مي وجاسر بقا ميال ليكي الفتره دي بس برضه جاسر مالوش امان علشان كده لازم كلنا نشترك في الانتقام ده انتي طبعا عارفه شقه جاسر الي في الزمالك .


مي بجديه /طبعا عارفاها .


منه بنظره خبيثه /اظن دلوقتي بقا سهل تروحي معاه هناك انا هسلملك جاسر علي طبق من دهب امسكي .


مي وهي تمسك ذلك الكيس باستغراب /ايه الكيس ده .


منه بخبث /ده منوم النقطه منه بتخلي الواحد ينام عشر ساعات متواصله وبيصحي مش فاكر حاجه خالص .


مي بنظره خبيثه/بس بس متتكلميش فهمتك اوهمه أنه نام معايا مش كده .


منه بخبث /برافوا عليكي مع فيديو جميل كده يتصور للباشا ساعتها هيكون خاتم في صباعنا انتوا عارفين جاسر بيخاف علي منظره اوي مبالك لو هدديتيه أنه لو متجوزكيش الفيديو ده هيظهر للكل والاداره كمان .


تسبيح بمكر /يخربيت دماغك سم .


منه بغيظ شديد/دلوقتي هدفي الوحيد أن اشوف جاسر مكسور وخايف ومهزوز طول الوقت .


تسبيح بتسليه /وفي نفس اللحظه هكون انتقمت من فريد انتوا عارفين أن روحه في جاسر .


مي وهي مسكه الكيس بنظره خبيثه/ههههه تصدقوا عجبتني الفكره وهنفذها حبيبي ي ابن خالي .


********************.

في الجنينه ..


كان قاعد فريد بشرود في تلك الضاحكه المجنونه فكان يبتسم من حين لآخر ليجلس بجانبه جاسر بابتسامه.


/ازيك ي فريد ايه مالك سرحان كده في ايه .


فريد بابتسامه وشرود /في الجميله الضاحكه .


جاسر بضحك /هههه دي اخت البقره الضاحكه الي مرسومه علي علبه الجبنه .


فريد بغيظ وهو بيحدفه بالمخده /تصدق انك عيل رخم انا غلطان اصلا اني حكيتلك قولي انت رايح في حته النهارده  .


جاسر بسخرية /الست مي كلمتني وعيزاني نخرج .


فريد بقلق /خالي بالك من نفسك دي كبيره العقارب .


جاسر بابتسامه/واخوك مش سهل متقلقش عليا .


فريد بابتسامه/حبيبي ربنا يحرسك انا خارج عاوز حاجه.


جاسر بابتسامه ساحره /ابقا سلملي علي ام ضحكه جنان.


فريد بغيظ شديد/اوووف ي ساتر عيل رخم .


*****************.







في جناح منه وتسبيح ..


منه كانت قاعده في قمه سعادتها بعد ماعرفت من مي أن المخطط أوشك علي التنفيذ .


منه بسعاده /انا هنزل ي تسبيح سلام .


تسبيح بارتباك وخنقه ودموع /ايه ي تسبيح معقول تكوني وصلتي للدرجه دي من الشر معقول هتسبيهم يعملوا كده في جاسر في ابن خالك طول عمرهم هما الاتنين بيلعبوا بيكي وانتي ماشيه وراهم زي الهبله لحد ماصلوكي لكده لا ي تسبيح لازم تحزري جاسر لازم .


*****************.

في الجنينه ..


كان طالع جاسر لفوق وقفه قصاده منه بثقه وثبات.


/ازيك ي ابن خالي شكلك كده رايق ومبسوط .


جاسر بنظره استفزازية /مش خلصت منك اكيد هكون مبسوط وبصراحه مي مدلعاني علي الاخر وبعدين عرفت أن عمر اتقدملك هههه مبروك عليكي .


منه بغيظ شديد/ماله عمر ظابط زيه زيك وهرتاح معاه عنك وبيحبني وهيشلني جوه عنيه .


جاسر بضحك استفززها/ههههه اه بصراحه هتتبسطي فعلا اصل الست والدته هتريحك اوي بس بلاش اقولك عليها .


منه بغيظ شديد/عن اذنك ي ابن خالي .


******************.

في جناح تسبيح ومنه .


كانت تسبيح تشعر بألم شديد فهي تعاني من التهاب في المراره كانت تصرخ بشده من كتر الوجع في نفس اللحظه كان خارج جاسر وهو في قمه شياكته وهو رايح ل مي سمع صوت تسبيح جري بسرعه لاوضتها .


جاسر بفزع من مظهرها وهو بيحملها من الأرض .


/تسبيح فيه ايه مالك .


تسبيح بالم شديد وصراخ /تعبانه اوي ي جاسر وديني المستشفي ابوس ايدك .


ليحملها جاسر الي المستشفي .








في المستشفى..

في غرفه تسبيح .


كان قاعد جاسر جنبها وهي بتفوق .


جاسر بجديه /حمد الله على سلامتك انتي احسن دلوقتي .


تسبيح بالم بسيط /الحمد لله مش عارفه اقولك ايه ي جاسر ربنا يخليك ليا .


جاسر بجديه/انا لازم امشي شويه وهرجع مي بترن عليا لازم اروح لها .


تسبيح وهي بتمسك أيده بدموع وترجي /متروحش ي جاسر علشان خاطري متروحش هياذوك ي جاسر  .


جاسر بنظره ثابته /تسبيح انتي مخبيه عليا ايه .


تسبيح بدموع وعتاب لذاتها /هقولك ي جاسر هقولك .يتتتتتتبع.


مهره فارس الصعيدي ❤️❤️❤️.

عشق ملوك الصعيد ❤️❤️❤️

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.


           الفصل التاسع عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×