رواية ليالي الغول الفصل السابع 7 بقلم لوجي احمد


 رواية ليالي الغول الفصل السابع 7 بقلم لوجي احمد


#ليالي_الغول  7

حسيت بايد ماشيه على ج'سمي قمت من النوم مفزوعه

اتفاجئت بمروان بيحط ايده على بقي 

وبيقول لي اسكتي هتفضحينا اسكتي 

بس انا حاولت اشيل ايده من على بقي قلت له انت ايه اللي جابك هنا اخرج بره يا ح'يوان

مروان طبعا اتصدم لما شافها لقاها عيله

مروان بقول لك ايه انت هتعملي عليا شريفه انجزي قبل ما عمار يجي خلصي ولو عايزه فلوس هدفع لك هو كده كده متجوزك






مصلحه وهيطلقك

ليالي ..بخوف وهي تقوم من  على السرير وتحاول تمسك اي حاجه عشان تخبطوا بيها وفعلا مسكت الفازه في ايديها وقالت له اطلع بره والله يا اما طلعت بره لمصرخه لم عليك البيت كله وحدفاك بالفازه في دماغك

مروان خوفتيني يعني بالفازه وبدا يتهجم عليها وهي فعلا صرخت ومجيده طلعت على الصوت فتحت الاوضه ودخلت لقت مروان في الاوضه ولقت ليالي قدامها انصدمت لما شافت ليالي ما كانتش مصدقه دي عيله لسه دي طفله بس فاقت من شرودها ده لما ليالي قالت لها

 الاستاذ مروان جاي يتهجم عليا في اوضتي لما الاستاذ عمار يجي انا هقوله 

مجيده.. اطلع بره يا مروان اسبقني على اوضتك وانا ليا تصرف معاك تاني روح غير هدومك وخد لك شاور وفوق من التوهان اللي انت فيه ده

مروان يا ماما انا كنت داخل اوضتي وهي اللي ندهت لي دي كذابه

ليالي باندفاع والله ما حصل انا كنت نايمه لقيته داخل بيتسحب عليا الاوضه

مجيده مش عايزه اسمع حد فيكم يلا يا مروان زي ما قلت لك

وفعلا مروان خرج من اوضه ليالي واتجاه لاوضته.

ما كده قفلت الباب عليها هي وليالي وشدت ليالي من ايديها جامد وقالت لها قولي لي بقى يا بنت انت ايه حكايتك مين انت عشان ابني يتجوزك ويتجوزك ليه

ليالي.. ما اعرفش حاجه اساليه انا عن نفسي عايزه امشي من هنا

مجيده.. بعدين تقولي لمين انت عارفه اللي حصل ده لو حكيتيه لعمار انا هعمل فيك ايه انا هقول لعمار ان انت اللي قلت لمروان يطلع لك فوق

ليالي... والله ما حصل ولا قلت له حاجه مجيده بس وقتها ابني هيصدقني انا يعني تتلم كده وتفوقي لنفسك وتعدي الشهر اللي قاعده معانا ده على خير وانت يا عيني كلك على بعضك كده ما فيكيش علقه

 ليالي بحسره انا لسه هستنى شهر هنا انا عايزه امشي من هنا

بس قبل ما ماجده ترد سمعت صوت عربيه عمار بيركن في الجنينه نبهت على ليالي تاني ان اللي حصل ده عمار ما يعرفش بيه ونزلت تحت تستقبل عمار مصدومه من شكل ليالي 

عمار داخل الفيلا وبدا يسلم على مامته

 مجيده بتعصب ازاي ابني يتجوز طفله اللي يخليك تتجوز البنت دي يا عمار وما تقوليش شافتك وانت بتق'تل ابو امجد انت كنت ممكن خل'صت عليها والموضوع خلص


عمار..انتي عرفتي 

مجيده وانت كنت فاكر ان انت هتفضل مخبي عليا لا امك بتعرف كل حاجه يا عمار ولازم ترد عليا دلوقتي وتقول لي انت اتجوزت البنت دي ليه

عمار.. بصي يا امي انا ما كانش في دماغي اتجوز ولا هتجوز بعد اللي حصل






مجيده.. لكن قبل ما يكمل كلام ومجيده قطعته وقالت له هو انت هتعترض على قضاء ربنا يا عمار

عمار.. لا يا امي مش معترض بس مش هعيد التجربه تاني ولو عدتها زي ما انا بعمل دلوقتي لازم اعيدها مع طفله عشان اضمن ان هي مش هتبعني زي الا قبلها 

مجيده.. لو كانت ريم مراتك الله يجحمها بقى مكان ماراحت كانت باعتك لامجد

عمار يا ريت يا امي باعتني دي خانتني معاه واللي في بطنها ده فاكره ابني في الاخر طلع ابن امجد  اللي انا عملته فيها كان شويه الم'وت طلع رحمه ليها

مجيده اللي انت عملته فيها ما كانش شويه يا عمار وهي اخذت جزاءها وغرت في داهيه

البنت دي دلوقتي انت في دماغك ايه يا ابني عرفني

عمار.. انا عايز حته عيل واضمن ان هو يبقى ابن المره دي مش هت:خان زي المره اللي فاتت ودي عيله زي ما انت شايفه ما تعرفش حاجه ومن ايدي دي الايد دي

مجيده.. وبعد حته العيل يا عمار

عمار.. لما يجي حته العيال الاول بعدين يحلها ربنا يا امي وكان بيكلمها وهو طالع على السلم متجه للاوضه فوق 

مجيده. ودي بقى هتجيب منها حته عيل ازاي يا عمار دي طفله واقف على السلم يكلمها وقال دي مراتي يا امي ولي حقوق عليها وهاخدها

وكمل طريقه لاوضته

.

مجيده في الاسفل ما صدقت ان عمار طلع فوق وطلعت هي كمان لمروان ابنها فتحت عليها الاوضه بشده وهي متعصبه دخلت لقيته بي'شم بود'ره

مجيده بعصبيه يووه هو انت مش هتفوق لنفسك انت بتق'تل نفسك ليه بالبطيء يا مروان الكلام ده ما يتسكتش عليه انا هقول لاخوك واخوك ليه تصرف ثاني معاك

مروان.. لا يا امي والله عمال لا خلاص يا امي والله اوعدك انها اخر مره انا غلطان اخر مره والله وهفوق لنفسي

ما انت كل مره بتقول لي كده يا مروان وما فيش فايده وزاد وغطى ان انت داخل اوضه اخوك وانت عارف ان البنت اللي جوه دي مراته مروان وهو بيتهته هي اللي ندهت لي يا امي

مجيده انت تقول الكلام ده لحد ثاني مش لامك يا مروان انت اللي داخل عندها برضاك اسمع ما لكش دعوه بيها وابعد عنها عشان خاطر اخوك


مروان هي فعلا مراته يا امي دي عيله مجيده ايوه مراته يا مروان ولازم تفهم كده ان دي مرات اخوك ممنوع تقرب لها اخوك لو عرف الموضوع ده مش هيعدي على خير وانت عارف اخوك ما تنساش اللي حصل لحور اختك

وسبته في الاوضه وخرجت

🙂

بس وهي نازله من على السلم شافت حياه بنتها لابسه لبس غريب كده وبتتسحب على الجنينه كانها عامله عامله

امها استغربت قوي وكانت هتنده عليها بس قالت تمشي وراها تشوفها بتعمل ايه

انا ك لولو مش مطمنه للبنت اللي اسمها حياه دي وراه مصيبه 

امها خرجت وراها الجنينه شافتها متجهه للقبر بتاع اختها اللي في الجنينه وفضلت تتلفت حواليها وتبص يمين وشمال

وووو

.







بالنسبه لعمار طالعه الاوضه الليالي وكانت ليالي لسه قاعده على السرير ما فقتش من اللي حصل بسبب مروان دخل عمار الاوضه وقال لها مش انا قلت لك ممنوع ترفعي النقاب قدام حد بعصبيه

ليالي وانا فعلا ما رفعتوش قدام حد انا كنت قاعده في الاوضه هنا وهم اللي دخلوا عليا

عمار . هم مين اللي دخلوا عليك هنا ليالي سكتت شويه كده بس عمار شخط فيها وقال  انطقي

ليالي.. اقصد مامتك هي اللي دخلت عليا هنا وانا قاعده مش ذنبي وطبع ليالي ما رضيتش تقول على موضوع مروان

عمار بدا يخلع ملابسه وقعد على السرير جنب ليالي وحطوا ايده على كتفها وايده الثانيه على وسط'ها ليالي بخوف وبرعشه شيل ايدك في ايه انت عايز ايه مني وهي تحاول تفلت منه عمار وهو يحط ايده علي شعرها ويشيل منه الدبابيس وبيقول لها هو ما حدش قال لك ان انا جوزك و انتي مراتي 

ليالي..يعني ايه

عمار... يعني عايز حقوق الشرع'يه ويبدا يقرب منها

ليالي بعفويه وتلقائيه. بس ابتسام مرات اخويا قالت لي ان انا بطني فيها نونه صغير ما ينفعش انك تقرب لي 

بس قبل حتى ما يفوق مش صدمه بتاعه كلام ليالي كانت الصدمه التانيه  للاسف 

 صوت صريخ مامته مالي المكان 

🙂🙂🙂

لوجي احمد 

يا ترى بقى مامته شافت ايه والسر الا وراء اخته

وموضوع النونو دا 

بحبكم في الله


              الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×