رواية قصة حب الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف
البارت الرابع
قصة حب "
دخلتلها الاوضة بستغراب :
رحيق انتي حامل في الشهر الرابع ومخبيه عليا كل ده؟؟
غمضت عنيها وسكتت ومردتش عليا :_
رحيق انا بكلمك
نفخت بضيق :_ تعرف متتكلمش معايا يا جاسر مش عايزه اسمع صوتك ولا اتكلم معاك في حاجة؟
:بلاش تبعدي عني يا رحيق حياتي من غيرك ملهاش لازمه هيجرالي حاجة صدقيني!!
قامت رحيق بوجع وصرخت في وشه.. قولتلك متتكلمش معايا انت سمعتني صح روح لي حبيبة القلب هي الي هتفضل ليك وبقيالك انا اول ما امشي كويس وايدي ترجع واخرج من هناا؟؟ هسيبك ومش هرجعلك تانيي ابداا ''
قام جاسر وبدأ يلف في الاوضة زي المجنون :يعني اي اسيبك لي غيري مش هطلقك يا رحيق قولت لا انتِ ليا انا وبس لي جاسر..
ضحكت رحيق بستهزاء: وفكرك ان هتجوز بعدك لاع يا جاسر انا هربي ابني او بنتي واعيش من غيرك خليك مع ميار وخلف منها انت فاكر ان انا وهي صحاب تؤ تؤ انت صعبان عليا عشان اخترت غلط المره دي؟
اخترت غلط ازي
ميار بتموت في الفلوس قد عنيها وتبيع ابوها الراجل الاعمال شريكك ده عشان الفلوس لعبت عليك و اتجوزتها، انت مش عشان كلمة مني تعمل كدا لا انا عرفه انت علي اي وهي علي اي.
قولت انت بقا تعمل اي تتضرب عصفورين بحجر واحد تتجوزها عشان تندمني بس طلعت غلطان.......
عشان انا هجيب حقي وهندمك انت "
سابها جاسر وخرج بعصبية.. وانفجرت رحيق في البكاء مسكت بطنها بحزن : ياريت كنت اقدر اقوله ان حامل في تؤام وافرحه ابوكم جرحني اوي يا ولاد *
فاجاة دخلت ميار وصوت كعبها العالي والفستان القصير قعدت جمبها بمكر : مش تقوليلي انك هتموتي نفسك عشان كنت اساعدك فيها؟؟
احنا بقينا ضراير.
ردت رحيق بي ابتسامه :كل جزمه بتروح لي الي شبهاه ونتي مشاء الله عليكي انتي و هو بيضه واتفلقت نصين قصدي ورده واتفلقت نصين '
ابتسمت ميار بضيق وحطت ايديها علي بطنها :
بطنك كبرت اهي مع انك في الاول الولد هينزل زي جاسر كدا كبير وراجل..
اه ما واضح جاسر راجل اوي، راجل عليكي وبصت لي هدومها..
اتكسفت ميار منها :انا جايه اتهزق ولا اي حمدلله على السلامه انا ماشيه..
ضحكت رحيق بنتصار ده انا هوريكي النجوم في عز الظهر يا حرباية هتاخدي جوزي مني..
عدا يومين وايديها كل شويه بتتحسن وجاسر لا بيروح المستشفي ولا بيروح لي ميار لبست رحيق هدومها ورجعت بيت جاسر تاني بس بنتقام، رجعالك يا قلبي هسيبك ونت ندمان..
قال بيقولك مفيش راجل بيندم لا يحببتي هندمه ده انا رحيق شوفيني ونا بجيب حقي من الحرباية..
افتح يا سرور البوابة بطني مش قادرة هجيب الواد خلاص..
ضحك سرور البواب :حمدلله على السلامه يست هانم القصر من غيرك انتي وجاسر بيه زي القبر،
هو جاسر مش في القصر؟
لا ده بقاله يومين تلاته مبيجيش القصر هنا ولا حتي الشركة حتي الست ميار بتقول انه مش بيروح الشركة وملوش اثر..
ابتسمت رحيق :خد الشنط دي طلعها فوق المطبخ لي الدادة صفاء ونا هروح انام شويه عشان تعبانة..
هز سرور دماغه واخد الشنط ودخلت رحيق القصر بخبث.. اه بطني الواد بيلعب في بطني لعب شقي زي ابوه..
نزلت ميار بضيق :نورتي بيتك يا ضرتي والله كان ملوش حس من غيرك..
طبعا ما القديمة دايما تحلي ولا اي يا دادة صفاء.
ابتسمت صفاء وفهمت دماغ رحيق وضحكت بصوت عالي وجريت عليها حضنتها :منوره يا ست هانم وباست ايديها..
لا عيب عليكي يا صفاء انتي في مقام امي برضو اعملي عصير ليا ولي ميار وقربت من صفاء وضحكت بسم الهاري..
ميار بستغراب بتقولي اي..
بقولها متكتريش سكر بلهناا..
طلعت رحيق الاوضة كانت ظلمه وسمعت صوت نفس حد وشعاع نار بسيط قالت بخوف : جاسر انت هنا.
فاجاة النور فتح وجاسر بصلها بحزن :حمدلله على سلامتك وقرب ومسك ايديها يشوفها..
صرخت رحيق بوجع : ايدي انت غبي ابعد عني؟
نفخ جاسر ووقف في شرفه جمب الشباك محدش يعرف ان هنا وياريت لو حد عارف هنزعل من بعض..
سبته واخدت دش وخرجت وقفت قدام المرايه كان بيبصلي كان وحشاه زقيت وشه بعيد عني.. بص بعيد مش قادره اشوفك يا جاسر!!
وقف وشد وسطي ليه وشعري كان بينزل قطرات مياه علي وشي مع اختلاط دموعي وعتاب عيونه..
قال بهدوء : وحشتيني اويي يا رحيق.
زقيته وبعدت عنه.. ونا بكرهك ومش مسامحاك علي جرحك ليا يا جاسر..
نمت علي السرير وهو شغل التكيف ورجع نام جمبي نمت علي الجمب التاني وارهقني التفكير ونمت ونا صاحيه مش ناوية علي خير..
لبست الاسدال وصليت ونزلت لقيت جاسر قاعد بيشرب قهوه وميار واقفه بتكلمه بعصبية..
ايوة يعني يا جاسر مش هتقولي كنت فين من يومين؟
ريحيي دماغك التعبانه دي عشان مش فايق ليكي..
دخلت المطبخ لقيته جاي ورايا وابتسم ولمعت عنيه بس انا مش مسامحك.. جهزيي الفطار يا صفاء عشان عندي مشوار..
مشوار فين يا رحيق..
قعدت علي الكرسي وحطيت رجل علي رجل قدام ميار..
راحه اقدم قضية خلع يا جاسر بيه.
نعم خلع؟؟
يتبعععععععععععععععع
البارت الرابع
قصة حب
بقلمي نور شريف