رواية جراح العشق الفصل الثالث 3 بقلم روان عبد الله
part 3
روان بصدمه... انت بتقول ايه
أمير ببرود... تتجوزني مقابل اني اصلح كل حاجه
نزلت دموعها لتقول بخفوت... موافقه بس طلع بابا ارجوك
أمير... نتجوز الاول وبعدين اطلع ابوكي هتصل بالمأذون ونتجوز دلوقتي
روان... دلوقتي
أمير.. اه
روان... تمام
بعد ساعه كانت تجلس بجانب أمير وامامهم المأذون
المأذون.. موافقه يابنتي
روان ببكاء.. اه موافقه
انتهي المأذون ليعلنهم زوجان علي سنه الله ورسوله بشهاده مراد ورجل اخر
روان.. يلا بسرعه نطلع بابا
أمير.. يلا
كادو يخرجون حتي رن هاتف روان برقم وفاء
روان... الو
وفاء بصوت متقطع من البكاء.. ر.. و.. روان ابوكي
روان بخوف.. ماله بابا
وفاء ببكاء... ابوكي اتوفي
سقط الهاتف من يدها لتجلس علي الارض وهي لا تصدق
روان ببكاء.. بابا لا مش معقول بابا مش هيسبني هو قالي كده بابا مامتش هما بيكدبو عليه
أمير بقلق... روان في أي
روان بصراخ... اخرس انت اخرس انت السبب انا بكرهك ابعد مش عاوزه اشوف وشك تاني انا بكرهك فاهم
قامت بسرعه وفتحت الباب وهي تجري بسرعه وبكاء
جري امير خلفها امام جميع الموظفين وهو ينادي بإسمها
ركبت سيارتها لتتجه لمكان ما
في منزل خال روان دخلت بسرعه لتجد والدتها تجلس تبكي وزوجه خالها تهدأها
روان.. ماما بابا كويس صح انتي بتكدبي عليا
لم ترد عليها وازدات في البكاء
روان.. لا بابا مامتش ارجوكي قولي انك بتكدبي عليا هو قالي وجع بسيط
اكملت ببكاء انا حليت كل حاجه خليه يقوم والنبي متخلهوش يبعد عني ماما روحي خليه يبطل هزار
وفاء ببكاء... انا اسفه يابنتي بس ابوكي خلاص مات ابوكي سابنا ياروان
خضنتها وفاء بقوه وهما يبكيان
روان بصراخ... بابااااا لاااا متسبنيشششش
كان يقف علي الباب يسمع كل هذا وقد فرت دمعه من عينه ليمسحها بسرعه ويتجه خارجا
بعد مرور يومين كانت تجلس في غرفتها ولم تجف عيناها من الدموع
رن هاتفها برقم غريب ولكنها لم ترد ليعود الاتصال
روان.. مين
أمير.. انا أمير
روان.. عاوز ايه
أمير... ايه اللي عاوز ايه انتي مراتي وطولتي كتير عن اهلك جيه وقت تجي بيت جوزك
روان ببكاء.. جوز مين انت صدقت نفسك ولا ايه انت مستحيل تكون انسان انت احقر واحد شفته في حياتي بسبب كلمه قولتها دمرت حياتي فاهم يعني ايه دمرت حياتي انت السبب في قتل بابا انا بكرهك ومستحيل اعيش معاك
أمير... هنشوف هتعيشي معايا ولا لا
اغلقت الهاتف وهي تسبه وتلعنه
روان.. والله ماهرحمك
في الاسفل كانت تجلس وفاء وهي تبكي
روان.. صباح الخير
وفاء وهي تمسح دموعها.. صباح النور
روان.. انا ماشيه
وفاء بإستغراب.. رايحه فين
روان.. هنزل شركه بابا
وفاء وقد بدأت في البكاء.. البيت وحش من غيره اوي
روان.. ربنا يرحمه ياماما
وفاء.. ربنا معاكي ياحبيبتي ويوفقك يارب
خرجت روان لشركه والدها
روان بصوت عالي... لو سمحتو ممكن تتجمعو هنا
جاء الجميع ووقفو امامها
روان.. من النهارده انا همسك مكان بابا والشغل هيمشي زي الاول واحسن كمان واللي هيقصر ملهوش مكان وسطينا سامعين
الجميع.. سامعين
روان.. تقدرو تتفضلو علي شغلكم
دخلت روان مكتب والدها واغلقت الباب خلفها بدأت تمشي ببطي وهي تتحسس كل شئ بيدها
روان ببكاء.. مش عارفه هكمل ازاي من غيرك انا من دلوقتي تعبت انا محتجاك اوي يابابا ليه مشيت وسبتني انا ضحيت علشانك وكان كل حاجه هتتحل ليه كل ده حصل انا تعبت يابابا تعبت بجد مش قادره اكمل
جلست علي الكرسي وهي تتذكر ذكراياتها مع والدها وتبكي بحرقه علي فراقه
في المساء كانت تتجه لمنزلها ليرن هاتفها برقم لوجي
روان.. الو
لوجي.. ازيك ياروان عامله ايه
روان.. الحمدلله بخير
سمعت صوت مروان وهو يأخد الهاتف من لوجي
مروان... رورو حبيبتي انتي كويسه
روان.. اه كويسه يامرو
اكملت طريقها وهي تحادثهم وتضحك علي شجارهم
وصلت منزلها لتدخل تجد وفاء تجهز سفره العشاء
وفاء ببتسامه.. حمد لله على السلامه
روان.. الله يسلمك ياست الكل
وفاء.. ايه اخبار الشغل
روان.. الحمدلله كان كويس
دق باب المنزل فجأه
روان.. انا هفتح
فتحت الباب لتجد رجل امامها
الرجل.. ده بيت روان ماهر الفخراني
روان.. ايوه وانا هيا
الرجل.. أمير الجارحي طلبك في بيت الطاعه
نظرت له بصدمه
وفاء بصراخ.. بيت طاعه
#روان_عبدالله
#جراح_العشق