رواية انتقام امراة الفصل الثاني عشر 12 بقلم فرح القصاص


 رواية انتقام امراة الفصل الثاني عشر 12 بقلم فرح القصاص


#البارت_الثاني_عشر

#انتقام_إمرأه


نادين وسيف بيجرو عليها وبيلاقو الجنينه كلها بتولع

نادين بفزع: سيف اتصل بالمطافي بسرررررعه.. مي هاتي مايه نطفي قبل ما تدخل علي البيت بسررررررعههه 

سيف بيروح يتصل بالمطافي ومي بيتجيب مايه وبيطفو النار هي ونادين و كف ايدها بيتحرق وهي بطفي النار برغم م كدا مزالت بطفي فيها ومهماش الحرق وألم ايدها 

بعد 10 دقايق المطافي جت وطفت الحريق 

نادين بتنظر للجنينه اللي متبقاش منها غير رماد و بتقعد علي الارض وبتمسك الرماد و بتعيط 

سيف بيقرب منها عشان يحاول يهون عليها بس مي بتمنعه 







مي: سبها دلوقتي تطلع كل اللي ف قلبها وبعدين هي اللي زراعه كل حاجه بأديها وكانت كل ما تبقي مخنوقه بتيجي تقعد فيها وبالاخص المشتل ده كان كل حاجه بالنسبالها 

سيف بعصبيه: اما نفسي اعرف مين عمل كدا وانا مش هرحمه... بس ده كان قاصد انه يولع في الجنينه مش في الفيلا كلها 

مي: اشمعنا؟ 

سيف: اصل لو قاصد الفيلا كلها كان بدأ من عند الباب اما هو لف لحد الجنينه و ولع فيها وبكدا هو عارف ان نادين بتحب المكان ده بذات 

نادين ومزالت بتعيط: وانا هعرف مين ال عمل كدا وهتشوفو هعمل في اي 

سيف بيمسك ايدها: انتي اتحرقتي 

نادين: حرق بسيط

سيف: ده كف ايدك كله وبسيط!!... مي هاتي علبه الاسعاف الاوليه بسرعه 

مي: حاضر 

بيدخلو البيت وبيقعدها وبيحطلها كريم وبيلف الشاش علي ايدها 

سيف بخوف عليها: نادين انا بقول كفايه لحد كدا سبيهم ف حالهم لان هما مش هيسيبوكي وانا خايف عليكي 

نادين: متخفش عليا يسيف انا عرفه بعمل اي  وبتطلع اوضتها

مي: أستاذ سيف.. انا خايفه علي مدام نادين اويي اتغيرت لدرجه انا معرفتهاش 

سيف: ايوا مش دي نادين اللي انا عارفها حاسس اني بكلم واحده تانيه 

مي: كله بسبب فارس حسبي الله ونعم الوكيل في بجد

سيف: طب انا همشي عشان  الوقت اتأخر 

***************************في الصباح وبالتحديد ف الشركه 


نادين بتدخل الشركه 

وكل بينظرلها وف نظرات فخر واعجاب ليها وف نظرات اندهاش من اللي هي عملته وبتسمع بنتين بيتكلمه مع بعض 

البنت1: انا بجد عجبني اللي عملته في الحفله امبارح كانت جامده اويي وثابته كدا دي حتي منزلتش دمعه واحده م عنيها

البنت2:ايوا ياريت اطلع زيها وف شجعتها بجد

نادين بتبسم لمه بتسمع كلامهم 


وهي داخله مكتبها بتنادي علي السكرتيره 


منه(السكرتيره): نعم يأستاذه نادين

نادين: رسلان وفارس موجودين

منه: لا لسه مجوش 

نادين: مش ده الميعاد المفروض يجيو في؟ 

منه: ايوا 

نادين بضحك: اه صح نسيت هيجو ازاي بعد فضيحه امبارح بس عموما لمه يجيو تقوللهم ف اجتماع انهارده الساعه 11 

منه بإبتسامه: تمام.. حاجه تاني

نادين: اهه فنجان قهوه بس

منه: حاضر..والف سلامه علي ايد حضرتك

نادين: الله يسلمك يحبيبتي 

منه بتخرج من المكتب

نادين بضحكه بسيطه: ده هيبقا اسوء اجتماع مر عليكو ان شاءلله 

وبتجلها مكالمه

نادين بأبتسامه: كنت عارف انك هترني عليا.


••••••••••••••••••••

نادين: هنتقابل بكره بس بشرط... تعلني الخبر من دلوقتي و اه عايزاكي وتقوليلها بنفسك


••••••••••

نادين: اوكي باي 

****************************في بيت رسلان 


ساره بتدخل البيت

رسلان بحده: كنتي فين 

ساره: اتخنقت وانا في الاوضه امبارح فاطلعت اشم شويه هوا بره 

رسلان بيضر*بها بالقلم

ساره: ااهه... انا عملت اي

رسلان : بعد كل ده وعملتي اي..و انتي ليكي نفس اصلا تطلعي من اوضتك بعد الفض*يحه بتاعت امبارح ده انا مش عارف هروح الشركه بأنهي وش وانتي اتخنقتي فا طلعتي تشمي شويه هوا يابجحتك بجد

ساره بتفضل بصاله وسكته مبتتكلمش

رسلان: اطلعي علي اوضتك متورنيش وشك الفتره دي عشان انا مش طايق اشوفك و بشخط اااطلعييييييي 

ساره بتطلع علي طول وبتفقل الباب جامد







أسر: صباح الخير 

رسلان بضيق: صباح الزفت

أسر: مالك... ساره لسه مرجعتش

رسلان: ليه راجعه الهانم قال اي اتخنقت وطلعت

أسر: طب هدي نفسك وبعدين اي مش هتروح الشركه انهارده؟ 

رسلان: لا 

أسر: اصل نادين عامله اجتماع مهم جدا نهارده

رسلان بستغراب: اجتماع اي وهي مين هي عشان تعمل اجتماع المفروض انا اللي اقول ف اجتماع ولا لا دي هي ليها 30 ف الميه من الشركهم اكتر يعني اكنها معندهاش حاجه 

أسر: مش عارف منه السكرتيره بتاعتها هي اللي اتصلت بيا وقالتلي 

رسلان: خلاص هغير هدومي وهروح المهم عملت اي ف الموضوع اللي قولتلك عليه

أسر: عملت زي ما طلبت مني حرقت الجنينه كلها 

رسلان: برافو عليك هي لسه شافت حاجه  


*************************ف بيت فارس 


فونه بيرن 


فارس بنوم: الو

ماجد: انت فين يفارس كل ده 

فارس: فين يعني ف البيت 

ماجد: مش هتيجي الشركه؟ 

فارس: لا

ماجد: اصل نادين عامله اجتماع مهم اويي وطالبه انك انت ورسلان تكونو حاضرين 

فارس بستغراب: اجتماع وكمان نادين اللي عامله؟ 

ماجد: اه

فارس: خلاص مسافه السكه وجي نشوف ف اي تاني

ماجد: تمام


*************************عند ساره 


ساره بترن علي فارس بس مش بيرد عليها

ساره بضيق: اوف رد بقا... وبتبعتله رساله 

ساره: فارس لو مردتش عليا هجيلك لحد البيت وانا مبهزرش تمام 

الباب بيخبط

ساره: اتدخل

نوال: أستاذه ساره 

ساره: خير ينوال

نوال: في واحده اسمها ميرا عايزه حضرتك

ساره: اه ميرا تمام روحي اعمللها قهوه اعقبال منزل 

نوال: حاضر 

بعد 5 دقايق

ساره بإبتسامه: اوه ميرا ذات نفسها هنا معقول 

ميرا: عشان جايه لحاجه مهمه ومينفعش بعد شغلك معانا واخلي حد تاني يجي يقولك الخبر ده 

ساره: خبر اي؟ 







ميرا: أستاذه ساره احنا بجد كان نفسنا تكملي شغل معانا بس بعد اللي سمعنا وال الاخبار التكتب عنك وسوري ف الكلمه بس بعد الفضيحه بتاعت حضرتك هتأثر علينا وعلي شغلنا و انتي اكيد مترضيهاش علي شركتنا

ساره: بطلي لف و دوران وقولي ع طول قصدك اي 

ميرا: اقصدي اننا بنتأسف منك مش هنقدر نكمل معاكي 

ساره بعصبيه: يعني بتطردوني بس بالزوق صح؟ 

ميرا: لا طبعا لو كدا كنت بعت حد هو اللي يقولك الكلام ده ومكنتش جيت انا 

ساره: طيب بس من حقي اعرف مين البديل غيري 

ميرا: اكيد... وهي استاذه نادين 

ساره بعصبيه اكتر: اطلعي برهه 

ميرا؛ انتي بتطروديني؟ 

ساره بز*عيق: بررررررههه قولت بررررره

ميرا بتاخد شنطتها وبتمشي

ساره بصويت: اعععععععاااااااااااااااا.. وبتاخد نفس انا هوريكي ينادين انا هوريكي وبتطلع اوضتة رسلان بدور علي المسد*س وبتلاقيه 

ساره بشر: فضحتيني وشوهتي سمعتي وخليتي فارس يبعد عني وكمان خدي شغلي......وبتحط الطلق هنشوفي مين اللي هيندم ف الاخر 

*************************ف غرفه الاجتماعات  كل الكل متجمع فيها رسلان وفارس وأسر وماجد فاضل نادين 


بيعدي 5دقايق ونادين بتدخل 


رسلان: انتي ازاي تعملي اجتماع من غير متاخدي اذني الاول 

نادين بضحك: اخد اذنك وبضحك اكتر... انت اللي بعد كدا هتاخد إذني ليكون بعلمك بس 

رسلان بسخريه: ده ال هو ازاي بقا 

نادين: اهه صح نسيت اقولكم مش انا بقيت المديره الكبيره والتنفذيه و اي قرار انا ال هخدو ومفيش قرار يطلع بدون مكون موافقه عليه فهمتو ولا لسه؟ 

كلهم فضلو يبصولها بستغراب 

نادين:طيب هفهمكو اكتر انا اللي اشتريت الاسهم اللي كانو فارس عايز يبعيها 

فارس ورسلان بندهاش: اييي انتي 

نادين بإبتسامة : ايوا يعني انا ليا 60ف الميه من الشركه يعني تلات تربع الشركه بتاعتي 

رسلان بيجز علي اسنانه بعصبيه وبيخبط بأيده علي المكتب

نادين  بستفزاز:  تؤ تؤ تؤ كنت جاي الشركه عشان تاخد الاسهم وتطرد فارس من الشركه وتنتقم منه وطبعا كان ف نيتك توقعني ف حبك و تاخدني من فارس وبكدا تكون دمرته ع الاخر صح... اوبس كشفت خططك


رسلان كان ف حاله صدمه

أسر بيكلم نفسه بصوت منخفض: ايي ده ازاي عرفت كل ده

فارس بتفاجأ: معقول ده صح؟ 

نادين: طبعا طبعا... 

رسلان: انتي عرفتي كل ازاي؟ 

نادين: مش مهم دلوقتي المهم انك كشفتك...وبتتكلم جد وبصوت عالي: مش عايزه اي تأخير بعد كدا مفهوم زيكو زي اي موظف ف الشركه ماشي اظن كلامي واضح وبكدا انتهي الاجتماع ولسه هتكمل بتقاطعها 







ساره وهي مسكه المسد*س وموجه عليها: مش الاجتماع بس اللي انتهي وانتي كمان هتنتهي ينادين


كلهم بيقومو يقفو وكل الموظفين اتلمه


رسلان بخوف: ساره لا نزلي المسد*س متتهوريش يساره عشان خاطري


فارس بتوتر  : ارجوكي بلاش يساره تضيعي نفسك ها سمعاني بلاش 


نادين بضحكه مستفزهه: انتي فكراني هخاف من العبه اللي ف ايدك دي 

ساره بعصبيه: اكتر ناااادين انا مبهزرش ودي مش لعبه 

نادين: طب امسكي صح بس الاول وبعدين تعالي هدد*يني 


ماجد: نادين اسكتي ينادين


نادين بتقرب منها وباسلوب مستفز جدا: انا لو بدالك كنت قتل*تني عارفه لي عشان طول ما انا عايشه مش هخليكي تعيشي ف راحه دقيقه واحده و زي ما فضحتك وخد شغلك وحتي فارس مبقاش معبرك هخليكي تخشي المستشفي اللي خرجتي منها... اه منا عارفه انك كنتي مدمنه اوه.كل عرف دلوقتي انك مدمنه و اه هقولهم انك خدي برضو جوز صحبتك وكمان خونتي خطيبك مع اخوه و.... 

ساره بغضب عمه ع عيونها وبز*عيق: نااااااااااااديييييييييين و وبتضغط علي المسد*س 

الطلقه بتيجي في نادين

نادين بألم شديد جدا: اااااهه.. وبتنظرلها لثواني  وبتوقع علي الارض والد*م غرق الارضيه كلها............. 


ف رأيكم نادين كان تصرفها ف أستفزاز ساره كان صح؟ 


#Farah_Alkasass


         الفصل الثالث عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×