رواية عشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم منه احمد

رواية عشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم منه احمد

رواية عشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم منه احمد

 

عشق الفهد 

الفصل 5


عشق:  اعععععععععععععععععع الحقوني حرامي اعععععع

......:  بس اسكتي بتصوتي لي حرمي مين 

عشق:  انت 

....  :  انتي مجنونه انا مش حرامي 

عشق:  امال انت مين بقا 

.......:  انا فهد العمراني 

عشق:  ايو يعني عوز اي وانت دخلت ازي من الفيلا الي بر 

فهد:  فيلا ؟  انا ادخل في اي حته انا عوزه 

عشق:  مغرور 







فهد:  بت اتعدلي انا الي خطفك 

عشق بتمثيل:  ياماما خوفتني 

فهد بخبث:  مش عيب تتكلمي كده مع جوزك المستقبلي 

عشق:  انا اتكلم برحتي مع اي حد ثم استوعبت ما تفوه به:  جوزي مين انت اهبل 

فهد اتغصب ومسك شعرها:  لا بقولك اي اتعدلي كده واحترمي نفسك  واه هتبقي مراتي وهخليكي تكرهي حياتك 

عشق بالم :  في المشمش علي جستي انت واحد متخلف وحقير  لو اخر واحد في العالم مش هتجوز واحد حقير زيك 

فهد بقسوه وعضب وهو يفك حزام بنطلونه ويلفو علي ايدو يدفعها علي الارض  :  وانا بقي هوريكي الحقير ده هيعمل اي 

وقبل ان تتحدث عشق نزل عليها بالحزام وقعد يضرب فيها وعشق بتصوت لحد ما اغمي عليها من كتر الضرب 💔

وسبها زي ما هيا ومشي 

( انا اشك ان عندو قلب😭)  

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

عند منه فريده رحتلها

 

فريده:  مفيش جديد 

منه بعياط:  لا

فريد هي كمان عيطط واخدت منه في حضنها وقعدو يعيطو 

دخل عليهم زين:  اي فقرت البكاء ده نسوان نكد

نظرو لهو فريده ومنه وفي صوت واحد قالو:  بس يا بارد 

وبصو لبعض هما الاتنين وضحكو وبعد كده عيطو 

زين:  طب انا عوز اعرف انتو بتعيطو ولا بتضحكو فهموني وبعدين بت يا نونو مين العسل الي بتعيط معاكي دي متعرفين عليها  بردو ده انا حتي ابن عمك حبيبك 

نظرت له منه بستحقار:  غور ياض من هنا 

زين:  لا مش ماشي غير لما تعرفيني علي العسل ده 

خجلت فريده منه 







زين:  لا وكمان بتتكسف يخرابي علي  الفروله الي طلعت  

منه خلعت الشبشب بتعها ورمتو بيه :  ولا غور في دهياا 

زين وهو يتفادي الشبشب:  مجتش فيااا 

ضحكت عليهم فريده 

زين:  مش عجبك طلقني 

فريده بضحك :  يلهوي ده انت مصيبه 😂😂 

زين:  يلهوي علي الغمزات ياخربي علي الجمال 

منه بغضب:  ولا اتعدل بدل معدلك 😡

زين بخوف مصتنع:  حاضر يا معلم 

منه:  ناس مبجيش الي بعين البني 

فريده بضحك :  مسيتره 

منه:  همشيك مستره 😂

منه بحزن: موصلتوش لحاجه 

زين بحزن:  هنلقيها متقلقيش 

فريده بحزن: ان شآء الله هترجع 

منه:  يا رب 

فريده: طب انا هروح بقا عشان متاخرش

منه:  ماشي يا قلبي خلي بالك من نفسك ولما توصلي كلميني 

زين: تعالي اوصلك 

فريده  : لا شكرا  انا معايا السوق

 ومشت فريد وهي نزله قبلت سيف علي السلم 

فريده:  عامل اي يا استاذ 

سيف بستغراب:  الحمد الله 

 فريده:  انا صحبت عشق  الي وصلطها قبل كده 

سيف:  اه افتكرتك يا... 

فريده:  فريده اسمي فريده مفيش اخبار عن عشق 

سيف بحزن وغضب :  لا. هرجعها وهندم الي عمل كده

فريده بحزن:  ان شاء الله هترجع بالسلامه

رن هاتف فريده 

فريده:  انا لازم امشي عشان السوق وصل 

سيف:  ماشي خلي بالك من نفسك 

فريده بابتسامه:  حاضر وابقي طمني لو وصلت لحاجه 

مشت فريده 

وطلع سيف يرتاح ويغير هدومه لانه من ساعت ما اختو اتخطفت وهو مش بينام ولا بياكل كويس وعامل يدور عليها 

سيف دخل البيت وبص عليه بحزن وقد اي هي كانت عمله صوت وبهجه للبيت 

سيف:  وحشتيني اووي يا اغلي ما ليا.  هرجعك وهندمو علي الي عملو  

ودخل ياخد شور ويريح شويه

 ༺༺༺༻༻༻༺༺༺༻༻༻







عند عشق 

فاقت عشق بتالم:  ااااه مش قادره كأن قطر عدي علياا  

نظرت عشق للعلامات الي في جسمهاا وهدومها الي اتقطعت من الضرب 

عشق بدموع من الوجع وعلي حلها:  ده اكيد مش انسان فينك يااسيف وحشتني. والله ده واحد متخلف و حقير و حيوان  مش انسان وقال اي اتجوزه  قال ده علي جستي لو اخر واحد في العالم مش هتجوزه  واحد متخلف 


حاولت عشق ان تقف ولكن تالمت 

عشق:  اااه ربنا يشلك يا رب تتشك في ايدك يا بعيد 

حاولت مره اخره وقامت

راحت دخلت اوضه و دخلت الحمام وملت البانيو ماء دافء وقعدت فيه 

وعلي انحيه الاخر قد استمع فهد لكل ما قلته فا هو مركب كاميرات تصور صوت وصوره  في الفيلا معاده الأوض مش مركب كاميرات فيهاا بس مركب ميكروفونات 

فهد بغيظ:  البت دي عوزه الي يقطعلها لسنها  هوريكي  ايام سوده ودفعك انتي واخوكي تمن الي هو عملو والي ابوكي عملو زمان 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻







عند عشق 

لفت نفسها بالوطه وطلعت 

عشق:  ياربي اعمل اي الهدوم اتقطعت ومبلوله 

عشق فتحت الدلاب لقت هدوم بنات 

عشق:  احيه ده طلع بيجيب بنات هنا وجيبلهم هدوم كمان 

اخدت عشق شورت وتيشرت ازرق نص قم علي القمر 

ولبستهم واخذت اسدال 

عشق:  لقيت اسدال كويس 

واتوضت ولبست الاسدال وصلت و دعت ان ربنا يخرجها من هذه المشكله وان يعيدها الي اخوها ويخلصها من هذه الفهد 

خلصت وخلعت الاسدال 

عشق:  اما اروح اشوف حاجه اكلهاا وانا هفتانه كده 

خرجت عشق من الاوضه وراحت تدور علي المطبخ 

عشق:  الواحد يتوه في الفيلا دي بجد 

وبعد مده لقته 

عشق:  اخيراً لقيتك يا رب بس القي حاحه اكلها بعد التعب ده كله 

فتحت عشق التلاجه لقت فيها جبن  وكل ما يشتهيه الانسان 

عشق:  يحلوه يحلوه 

اخرجت عشق بانيه  وجابت مكارونه 

عشق:  انهارده الشيف عشق هتعملكم مكارونه بالسوس و بانيه

 


بقلم:  منوت احمد 


              الفصل السادس من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×