رواية جراح العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم روان عبد الله


 رواية جراح العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم روان عبد الله



 part 14


بعد مرور ست سنوات في فيلا جميله بالقاهره 

كارما بفرحه.... هيييي بابا جيه 

جرت كارما ذات الخمس اعوام علي والدها بفرحه 

عمار بسعاده.. بابا جه وجاب  الشكولاته بتاعت كرومه 

كرما بغضب.. ترما مش ترومه 

عمار بضحك.. حاضر ياست ترما 

كارما... لا ترما مش ترما 

لم يستطع منع ضحكته ليحملها بين يده وهو مازال يضحك 

روان ببتسامه وهي تنزل من اعلي.. حمدالله على السلامة 

عمار..الله يسلمك 

روان.. فين الشكولاته بتاعتي 

عمار.. موجوده طبعا 

جلسو جميعا ياكلون في جو ملي بالضحك والحنان 







في قصر امير الجارحي نزل بهيبته الطاخيه من اعلي ليتوجهه للخارج 

سمر... برضو مش هتفطر معايا 

امير.. مش جعان 

سمر ببكاء.. انت بقالك ست سنين مش بتقد معايا ولا مع حد من اوضتك للشركه وخلاص 

امير.. مشغول ياماما نتكلم بعدين 

خرج أمير لتجلس هي بتعب وتبدأ في البكاء 

سمر.. أنا السبب انا اللي كنت انانية فكرت في نفسي ومفكرتش في ابني 


بدات تبكي بحرقه وشهقاتها تعلي حتي احست بضيق في صدرها لتقعد فاقده للوعي 


عند امير وصل شركه ليدخل بكل هيبه وتكبر جلس في مكتبه ليدخل عليه مراد 

مراد.. صباح الخير 

امير.. صباح النور 

مراد.. عامل ايه النهارده 

امير.. زي كل يوم مفيش جديد شغل وخلاص 

مراد.. يامه قولتلك هتندم وهو ده ندمك يأمير 

نظر له بحزن.. انا اناني يامراد مفكرتش فيها رمتها للمره التانيه بعد ما وثقت فيا وانكرت ابني كل ده علشان ارضي غروري هي قالتي اني هندم وفعلا ندمت بس بعد فوات الاوان 


مراد بزعل علي حال صديقه.. كل حاجه هتتحل انشاء الله 


في هذه الاثناء دق الباب لتدخل ماري 

ماري ببتسامه.. اهلا ياحبيبي 

امير.. اهلا ياماري 

مراد.. هسيبك مع خطيبتك بقا 

ماري ببتسامه.. سلام يامراد 

مراد.. سلام 

امير.. في حاجه 

ماري... لا حبيت اطمن عليك بس 

امير.. ماري انا مشغول جدا لومفيش حاجه ياريت تخرجي بعد اذنك 


نظرت له بحزن لتقول... مدام مشغول اشوفك وقت تاني 


خرجت ماري بحزن ليريح ظهره علي الكرسي وهو يتذكر روان 


في هذه الاثناء رن هاتفه ليجيب 

شخص.. استاذ امير ولدتك عندنا في المستشفى جالها ضيق تنفس 

امير بخوف.. انا جاى حالا 

خرج أمير بسرعه ليذهب المستشفى 







عند روان وعمار 

روان.. هطلع كارما اوضتها 

ذهبت روان لتضع كارما في غرفتها ثم عادت 

عمار.. عامله ايه 

روان.. كويسه جدا 

نظر لها ليقول... لسه مش موافقه برضو 

روان.. عمار احنا اتكلمنا كتير في الموضوع ده وانا مش موافقه اننا نتجوز احنا عايشين زي الاخوات وكارما بتعتبرك ابوها لو مش حابب الوضع انا ممكن امشي 

عمار.. لا لا تمشي اي خلاص مش هفتح الموضوع ده تاني وعد مني انا بحب كارما زي بنتي ومش هستحمل تبعد عني 

نظرت له بحزن فكانت تتمني ان يكون امير معها ولكنه كسرها لاجل غروره وكبريأه 


عمار.. هطلع انام 

روان.. وانا كمان 

صعد كل منهم لغرفته ليستريح 


في المستشفى كانت مستلقيه علي السرير وأمير بجانبها 


فتحت عيناها لتجده امامها لتبدأ في البكاء 

امير.. ماما اهدي اللي بتعمليه غلط عليكي 

سمر.. انا اسفه 

امير.. انا اللي اسف علشان كنت بتجاهلك كل الوقت 

سمر.. انا السبب في كل حاجه حصلت 

لم يفهم حديثها ولكنه قال 

امير.. متتكلميش كتير علشان الكلام غلط عليكي 

سمر.. بس انت لازم تعرف 

امير.. هتقوليلي بعدين دلوقتي ارتاحي 


كادت تتحدث مره اخري حتي فتح الباب ودخلت لوجي 

لوجي ببكاء.. ماما حبيبتي عامله ايه 

سمر.. أنا كويسه تعبت شويه بس 

لوجي.. الف سلامه 

سمر.. الله يسلمك امال فين بنتك وجوزك 

لوجي.. طبعا لما عرفت انك هنا قولت لمروان وزهره مسكت فينا ولازم تيجي معانا لما وصلنا عيطت عاوزه ايس كريم مروان راح يجبلها 

سمر.. حبيبه قلبي دي جايه تتطمن عليا 

لوجي.. واضح اوي 







في صباح يوم جديد استيقظت روان باكرا لتذهب للنادي كعادتها 


كانت تمشي في الارجاء لتشرد قليلا وتصدم باحد 

روان.. انا اسفه جدا 

ماري.. ولا يهمك عادي 

روان.. معلش انا كنت سرحانه شويه 

ماري ببتسامه.. خلاص ياحبيبتي عادي ولا يهمك 

روان ببتسامه.. انا روان وانتي 

ماري.. انا ماري 


جلسو قليلا يتحدثون

ماري.. بجد والله انتي طلعتي عسل اوي 

روان.. وانتي اكتر 

ماري بتذكر.. اه صح فرحي اخر الاسبوع ده ياريت تيجي وتجيبي كارما عاوزه اشوفها  

روان.. فكره حلوه اكيد هنيجي بس مين خطيبك 

ماري.. خطيبي اسمه أمي.... 


#روان_عبدالله 

#جراح_العشق


           الفصل الخامس عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×