رواية بائعة الكشري الفصل الرابع 4 بقلم اميرة محمد

رواية بائعة الكشري الفصل الرابع 4 بقلم اميرة محمد

 رواية بائعة الكشري الفصل الرابع 4 بقلم اميرة محمد


بائعة الكشري "الجزء الرابع" 


ساره:  ليث 


ليث جري عليها : ساره ساره انتي بتتكلمي اخيرا (وبص للممرضه ) هاتي الدكتور بسرعه 


الممرضه:  حاضر 


الدكتور:  الحمدلله يا ليث بيه دي كانت بين الحيا والموت بس ربنا نجاها وهي دلوقتي كمان ساعتين وتفوق وتقدر تروح 


ليث:  تمام يا دكتور شكرا ليك


الدكتور:  مفيش شكر ده واجبي 







~ بعد ساعتين 


ليث : ساره يلا يلا نروح


ساره:  انا هروح بس مش معاك


ليث : يعني ايه


ساره : يعني انا مش هرجع الشغل خلاص 


ليث:  لأ ده انتي اتجننتي عالاخر 


ساره:  ايوه اتجننت انا مش هرجع للمكان الى كنت هموت فيه طالما مش مرغوب فيا يبقي اي لازمتي 


ليث:  ساره بطلي جنان وهترجعي يعني هترجعي 


ساره:  لو عايزني ابقي مرتاحه خليني ارجع مكاني الى كنت في ولو ممكن انك تخلي اياد وزياد يجو عندي كل يوم جمعه هبقي مشكوره ليك اوي 


ليث:  ساره.. 


ساره:  ارجوك انا كده مرتاحه 


ليث : طيب براحتك بس علي شرط


ساره:  انا عايزه ارجع مكاني هتتشرط عليا 


ليث : خلي لسانك يهدي شويه وسيبيني اكمل 


ساره:  ها


ليث:  انا موافق ان اخلي زياد واياد يجولك كل يوم جمعه شرطي ان تجي الڤله تشتغلى شغلك كداده يوم الاثنين 


ساره:  بس 


ليث:  لو مش عايزه براحتك بس مش هتشوفي اياد ولا زياد 


ساره: طيب موافقه


ليث:  طب يلا النهارده الاتنين يلا تعالى نروح الڤله


ساره : النهارده؟ 


ليث:  ايوه اومال انا قلت الاتنين ليه


ساره :استغلالى حقير 


ليث : بتقولى حاجه 


ساره:  لا بقولش استغفر الله العظيم يارب 


ليث : ربنا يقوي ايمانك 


•••••••••••••••••••••••••••••••••

احلام : مصيبه يا نسرين مصييبه


نسرين : في اي يا خالتو متبوظيش مزاجي 


احلام بغيظ وحقد :  مزاج اي دلوقتي خلاص ليث راح منك 


نسرين:  ليث...  مالو


احلام : الخدم بيقولو انو راجع النهارده هو والزفته ساره وقال اي بيقول للخدم ظبطو ليها اوضه جمب اوضه اياد وزياد 


نسرين : بتهزري ازاى ازاى 


احلام:  لازم ننزل ونشوف اي الى هيحصل


•••••••••••••••••••••••••••••••••







ليث:  سريه سريه 


سريه:  نعم يا ليث بيه 


ليث:  جهزتي الاوضه 


سريه:  ايوه جاهزه 


ليث:  طيب خدي ساره خليها ترتاح 


سريه:  حاضر 


نسرين بعد ما نزلت:  الحمدلله انك بخير يا ساره مش تاخدي بالك 


ساره:  معلش غلطه مش هتتكرر ان شاء الله متخافيش عليا انتي بس 


احلام بغيظ:  الحمدلله رجعتيلنا تاني بالسلامه 


ساره ببرود :  الله يسلمك


~ اخدتها سريه عند اوضه اياد وزياد 


اياد جري عليها وحضنها 


اياد ببراءه:  وحشتيني اوي يا ماما 


ساره : ماما؟ 


اياد:  ايوه انتي ماما وليث بابا 


ساره:  انا بحبكم اوي والله ربنا يخليكم ليا 


•••••••••••••••••••••••••••••••••

في مكتب ليث في الڤله 


ليث في التلفون:  انا لازم اعرف مين يا رامي طالما حاول يقتلها مره هيحاول يقتلها  تاني 


رامي:  انا يا صاحبي مش عارف هقولك كده ازاى بس انت شوفتها في الڤله مرميه يبقي اكيد الى عمل فيها كده حد من الڤله 


ليث:  لأ انا فكرت في كده بس ما يمكن حد من الخدم ووراه حد 


رامي : طب ما تسال ساره 


ليث:  هو ده الى هعمله بس خايف متكونش عارفه مين الى عمل الاكل 


رامي : طب اسالها وشوف


ليث:  طيب سلام دلوقتي 


رامي : سلام


•••••••••••••••••••••••••••••••••







في اوضه احلام


احلام:  احنا كده ضعنا


نسرين:  ليه؟ 


احلام : انا مش عارفه انتي بارده كده ليه انتي نسيتي انك انتي الى عطتيها الاكل واكيد هتقولو 


نسرين:  يا لهوي انا نسيتت


احلام:  طب هنعمل اي لازم نلاقي حل 


•••••••••••••••••••••••••••••••••

ليث:  يا ساره بقولك قولى اكلتي اي عشان يحصلك كده 


ساره:  مأكلتش حاجه 


ليث:  والله متخافيش محدش هيعرف يقرب منك


ساره:  انا كل الى عايزاه ارجع مكاني ياريت تسيبني 


ليث : طيب يا ساره براحتك


اياد : استني يا بابا ليث  الى عملت كده عمتو نسرين


ليث:  مين؟ 


ساره:  مفيش مفيش حد ده اياد بيهزر


ليث:  ليه بتدافعي عنها انا هقتلها 


~ وخرج بعصبيه من الاوضه وراح اوضه والدته


ليث بصوت عالى هز الڤله كلها:  نسرين


نسرين بجسم بيترعش:  اي.. . اي في ايه







ليث : انتي عارفه في اي اطلعي من الڤله دي بدل ما اقتلك 


نسرين:  انا ليا في الڤله زي ما ليك بالظبط


ليث:  خلاص يبقي تموتي


~ وطلع الفيرفر بتاعه وصوبه نحيتها 


نسرين بجنون : لأ لأ استني علفكره بقي امك متورطه معايا في الموضوع هي الى خططت وانا الى نفذت 


ليث:  ايه امي؟ 


احلام : لأ لأ دي كذابه وعايزه توقع بينا 


ليث:  مش هقدر اعملك حاجه لانك للاسف امي 


احلام:  للاسف؟  هو انت مستعر مني 


ليث:  يعني بعد الى عملتيه مش عايزاني استعر منك


~ استغلت نسرين انشغالهم وجات تهرب لكن ليث مسكها 


ليث:  انا هموت واقتلك بس مش هوسخ ايدي بدم وحده زباله زيك الكاميرات متسجله بكره هتشرفي في السجن وانا هوصي عليكي هههه انتي مهما كان بنت عمي


نسرين وهي بتصرخ :  لأ لأ 

•••••••••••••••••••••••••••••••••


ساره: ليه عملت كده


ليث : علشان الى يقربلك اقتله كويس اني سبتها 


ساره:  ليه وانت مالك بيا انا مسمحاها 


ليث:  عشان انا ب............. 


              الفصل الخامس من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×